2009-03-16, 19:45
Medlem
Hur bra funkar posta jämfört med pimperan?
Citera
2009-03-17, 00:02
Medlem
Kapillärs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mqa
Hur pass mycket är mycket mindre?

Det kan jag inte svara specifikt på. Jag vet med ögonmått vad som är tillräckligt för mig. Om vi säger att jag tar X mängd nasalt så är nog en bra dos intravenöst en tredjedel av detta. Föga vetenskapligt. Jag vet hur mycket det ska vara när det ligger i skeden
Citera
2009-03-17, 13:42
Medlem
AntiAliass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tem04
Temgesig/subutex innehåller bubrenorfinhydroklorid och oftast fungerar preparat bättre som är en hydroklorid än andra.
suboxone och norspan innehåller bara buprenorfin.
Naloxon bidrar så att preparatet inte fungerar vid iv-injek.pågrund av naloxonets blokerade effekt av opiater.
Dolotardretard som ej finns längre var populär bland H-missbrukare pga att den givk lösas å injek. det var en hydroklorid (samma ämne som i Dexofen)
Men dexofen är ett sulfat.

Jag menar inte vara dryg, men fass säger faktiskt om suboxone:
"- De aktiva substanserna är buprenorfin och naloxon. En tablett innehåller 8 mg buprenorfin som buprenorfinhydroklorid och 2 mg naloxon som naloxonhydrokloriddihydrat."
Citera
2009-03-18, 13:07
Medlem
Dreamwings avatar
Testade Subutex för 2:a gången i helgen, ungefär 1 mg på lördagen och ~ 1 - 1.25 mg på söndagen. Tog den sista linan på söndagskvällen. Var riktigt dålig på måndag morgon, kräktes och hade extrem huvudvärk. Något bättre på tisdagen, men fortfarande huvudvärk och lite "snurrig". Idag onsdag känns jag ganska stabil fysiskt, men mår dåligt psykiskt. Deprimerad och får ångestattacker, något jag normalt inte brukar få. Hur länge kan jag räkna med att detta sitter i?
Citera
2009-03-18, 19:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dreamwing
Testade Subutex för 2:a gången i helgen, ungefär 1 mg på lördagen och ~ 1 - 1.25 mg på söndagen. Tog den sista linan på söndagskvällen. Var riktigt dålig på måndag morgon, kräktes och hade extrem huvudvärk. Något bättre på tisdagen, men fortfarande huvudvärk och lite "snurrig". Idag onsdag känns jag ganska stabil fysiskt, men mår dåligt psykiskt. Deprimerad och får ångestattacker, något jag normalt inte brukar få. Hur länge kan jag räkna med att detta sitter i?

Känt mig deprimerad och haft ångest, det har aldrig hänt mig efter Sub.

Men däremot har jag känt av lite huvudvärk dagen efter.
Om du har tagit Sub under en längre tid så kan detta möjligtvis ha en inverkan.

Skippa Sub om du känner problem som dessa, eller?
Citera
2009-03-18, 20:57
Medlem
KQEDs avatar
Hehe, sist jag drog sub var i fredags. Drog en lina, la mig i badet...mådde grymt bra, somnade i badet, och vaknade med vatten i strupen..läskigt.
Tog sedan en promenad och satte mig på en bänk och mådde bäst, ringde sedan en av mina bästa vänner..det var härligt..

Det bästa var väl dagen efter, skulle till romme med mina vänner, vad händer då, jo galet illamående, spyr på tunnelbanan och mår dåligt hela dagen Calmera eller vad de heter (åksjuketuggumin) fungerar inte kan jag säga!
Citera
2009-03-18, 21:09
Medlem
knoxahs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KQED
Hehe, sist jag drog sub var i fredags. Drog en lina, la mig i badet...mådde grymt bra, somnade i badet, och vaknade med vatten i strupen..läskigt.
Tog sedan en promenad och satte mig på en bänk och mådde bäst, ringde sedan en av mina bästa vänner..det var härligt..

Det bästa var väl dagen efter, skulle till romme med mina vänner, vad händer då, jo galet illamående, spyr på tunnelbanan och mår dåligt hela dagen Calmera eller vad de heter (åksjuketuggumin) fungerar inte kan jag säga!

Postafen är vad du ska ha.
Citera
2009-03-18, 22:01
Medlem
Dreamwings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dennix
Känt mig deprimerad och haft ångest, det har aldrig hänt mig efter Sub.

Men däremot har jag känt av lite huvudvärk dagen efter.
Om du har tagit Sub under en längre tid så kan detta möjligtvis ha en inverkan.

Skippa Sub om du känner problem som dessa, eller?

Jupp, skippa ska jag definitivt göra. Har spolat ner allt som har med opiater att göra. Det får vara nog nu helt enkelt. Undrar mest hur länge de dröjer innan jag blir "normal" igen.
Citera
2009-03-18, 22:29
Medlem
Dolcontinas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dreamwing
Jupp, skippa ska jag definitivt göra. Har spolat ner allt som har med opiater att göra. Det får vara nog nu helt enkelt. Undrar mest hur länge de dröjer innan jag blir "normal" igen.
Svårt att säga ju... tyvärr

Det är ju inte så vanligt att man mår så efter Sub, har aldrig hört om det förut. Hade det varit vanligt att må så, så hade det varit enklare att säga ungefär hur länge det skulle sitta i.

Vad menar du med ångestattacker då? Ångestattacker brukar ju kunna betyda lite olika saker beroende på vem man pratar med. Har du tagit Sub eller droger förr? Kanske du har ångest över att du "knarkat"?

Förmodligen så kommer det nog släppa snart iaf. Kan ju jag aldrig veta såklart, men är det "knarkångest" så kommer det ju släppa. En del kan ju få ångest bara av att ha festat, på alkohol alltså. Killen är sån, han får alltid rå-ångest efter att han druckit, för han vet att han inte borde.

Men som sagt var... väldigt svårt att svara då det inte är någon typisk reaktion för Opiater/Opioider. Inte någon jag har hört talas om iaf. Hoppas det går över snart iaf
Citera
2009-03-19, 21:01
Bannlyst
nån som vet om man kan beställa subutex nånstans?
Citera
2009-03-19, 21:51
Medlem
Jungles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tattooman_23
nån som vet om man kan beställa subutex nånstans?

Nej det vet jag inte, men du kommer säkert få nått pm om det (själv har jag fått massa PM från folk som vill sälja Subutex, och bara från folk som har väldigt få inlägg).

Så se upp, och skulle du handla/få ett tips från någon här på FB så va skeptisk...särskilt om det är någon med få inlägg.

T.ex jag har fått flera PM från "nya" medlemmar som vill beckna Subutex för ca 180 kr / st och typ 1500 kr för 10 st...om det är någon grön som säljer Subutex inrikes så brukar dom kosta mer än så(särskilt om det är vanliga Subutex för dom kan man ju få betala lite mer för än Suboxone).
Det är klart att det finns folk som säljer dom för det priset, men var skeptisk.

Skulle jag sälja Subutex över nätet så skulle jag knappast sälja dom under 200-250/st (och kanske nån 50 lapp mindre för Suboxone) eftersom dom nästan kan kosta det dubbla på gatan längre upp i landet.

Så var försiktig.
Citera
2009-03-21, 18:20
Medlem
Devilrys avatar
I morse [löragsgryningen] sköt jag sammanlagt 65mg metadon. Har tagit tjack under natten/dagen. Är det lugnt att ta en 0,4mg Temgesic imorgon, söndag?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in