2020-04-30, 17:13
  #15949
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av weedman99
32e tak men man kmr aldrig upp i såna doser längre.. Ja säg bara att du har sug drogdrömmar o vaknar kallsvettig och att dosen inte räcker hela dygnet osv. Men om läkaren redan sagt att du ska höjas kan du ju vara lugn

Okej, får komma upp på ronden torsdag. Jag så som det va och lade till sömnbesvär, drogsug och svättningar. Peace
Citera
2020-04-30, 17:28
  #15950
Medlem
weedman99s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snuppis
Okej, får komma upp på ronden torsdag. Jag så som det va och lade till sömnbesvär, drogsug och svättningar. Peace

Ok, hoppas allt går bra
Citera
2020-05-01, 07:46
  #15951
Medlem
Jag har sett i mitt medicin skåp att min farsa har rätt många 8 mg buprenorfin (uppskattningsvis ca 20 st) och jag vet att han inte är eller varit heroinist... Kan det vara att han fick alla dessa pillerna efter en operation, han fick rätt kraftig gallsten i Iran o opererades där.... Hursomhelst så är ju buprenorfin till för heronister, haha så jag blir rätt orolig att han har så många hemma. O en annan fråga;
Jag tänkte testa (jag är småknarkare...vilket kan va relevant att påpeka...) en buprenorfin och undrar hur många mg jag bör tar samt om det är ok att ta det tillsammans med benso (2st xanor)... Tycker det är jävligt märkligt att min farsa har dessa, o det står inte heller på persiska vilket alla de iranska medicinerna min farsa har där hemma... 2 benso + lite bup? Farligt? O en annan fråga, är det lätt att spy av dessa o har man svårt att skita o ruinera? Väldigt tacksam om någon knarkproffesor här hade kunde svara på alla fråga... (sorry för hur texten är skrivet... Lite rörande, haha o en del MB också, men ja, ni förstår väl ändå... Kan väl även tillägga min ålder är 19, 92kg o 193 cm..
Citera
2020-05-01, 10:08
  #15952
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kalle527w7djd
Jag har sett i mitt medicin skåp att min farsa har rätt många 8 mg buprenorfin (uppskattningsvis ca 20 st) och jag vet att han inte är eller varit heroinist... Kan det vara att han fick alla dessa pillerna efter en operation, han fick rätt kraftig gallsten i Iran o opererades där.... Hursomhelst så är ju buprenorfin till för heronister, haha så jag blir rätt orolig att han har så många hemma. O en annan fråga;
Jag tänkte testa (jag är småknarkare...vilket kan va relevant att påpeka...) en buprenorfin och undrar hur många mg jag bör tar samt om det är ok att ta det tillsammans med benso (2st xanor)... Tycker det är jävligt märkligt att min farsa har dessa, o det står inte heller på persiska vilket alla de iranska medicinerna min farsa har där hemma... 2 benso + lite bup? Farligt? O en annan fråga, är det lätt att spy av dessa o har man svårt att skita o ruinera? Väldigt tacksam om någon knarkproffesor här hade kunde svara på alla fråga... (sorry för hur texten är skrivet... Lite rörande, haha o en del MB också, men ja, ni förstår väl ändå... Kan väl även tillägga min ålder är 19, 92kg o 193 cm..
Asså du kan inte få sub som smärtlindring vad jag vet? Det är ju substitut medicin mot missbruk. Sen om du vill testa knarka lite skulle jag börja med en fjärdedel av en 8mg tab. Det kommer du garanterat känna bra på om du snortar lite lätt så det fastnar i bihålorna o inte åker ner i halsen. Var försiktig när du tagit benso, då kan du få problem med andningen men alla är olika. Jag har blandat söta mängder o sluppit ambulans men då har tolerans funnits. Men testa fjärdedel o vänta 30-40min sen ta lite mer om du inte är nöjd. Det är väldigt svårt att ta OD på bara subb.
Hare gött
Citera
2020-05-01, 10:30
  #15953
Medlem
Tack för svaret. Men har läst någonstans (kan citera det sen) att buprenorfin är smärtstillande medel samt att man kan ta det upp till 7 dagar efter en operation. O jag vet verkligen att min farsa inte har några narkotika missbruk... Men hursom tänkte ta cirka 0,3 för dem är jävligt starka vad jag har läst o sedan vänta... Men hur är det med illamående o får man huvudhirk, hur är det att urinera/skita... Berätta mer om bieffekterna eller vad det nu kallas... Ha en bra dag
Citera
2020-05-01, 10:42
  #15954
Medlem
Citat från wikipedia; buprenorfin används som läkemedel i läkemedelsassisterad behandling vid opioidberoende[2] och som analgetikum under varunamnet Temgesic. Temgesic används vid postoperativ smärta under högst 6–7 dagar. Temgesic finns som injektionsvätska och resoriblett........Så det kan mycket väl vara från operationen men tycker fortfarande det är konstigt då det ej står på persiska som hans andra mediciner gör(både persiska & eng)
Citera
2020-05-01, 12:07
  #15955
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kalle527w7djd
Tack för svaret. Men har läst någonstans (kan citera det sen) att buprenorfin är smärtstillande medel samt att man kan ta det upp till 7 dagar efter en operation. O jag vet verkligen att min farsa inte har några narkotika missbruk... Men hursom tänkte ta cirka 0,3 för dem är jävligt starka vad jag har läst o sedan vänta... Men hur är det med illamående o får man huvudhirk, hur är det att urinera/skita... Berätta mer om bieffekterna eller vad det nu kallas... Ha en bra dag

Buprenorfin används rätt flitigt som smärtstillande, men vanligtvis i form av plåster. Grejen med åttorna är att det är en stor dos, som man i princip bara tål om man är opioidtolerant. Om du är orolig för din farsa, så fråga honom?

Tycker för övrigt 0,3 mg låter betydligt vettigare än 2 mg. Har sett många aspiranter spy upp tarmarna på 0,5-1 mg.
Citera
2020-05-01, 12:19
  #15956
Medlem
Tog ca 0,3, känner mig rätt skön o lugn, inget illamående/huvudvärk. Fast kan inte riktigt fråga honom då jag har haft lite problem med cannabis o så... Dvs. han kmr o misstänka mig...Han har dessutom metadon hemma tror jag iaf (står M10 på dem). Jättekonstigt tycker jag.. då om man använder plåsterna för operation, men ja jag bör nog fråga honom men vågar inte haha
Citera
2020-05-02, 06:10
  #15957
Medlem
Bupren var väldigt Nice, iaf i rätt dos.. Fast benso+cannabis är det bästa... I måttlig dos är Bupren hur bra som helst tillsammans med ett par benso(tog igår ca 03 bup samt 6st xanor.. Men kände påverkad mest utav benson...
Citera
2020-05-02, 11:17
  #15958
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Aqwsaq
Precis avslutat ett race på 2-3 mg per dag i 21 dagar, nu har det gått 74 h sen sista dosen och jag mår hur bra som helst. Absolut inte ett ända at symptom.

Varför mår jag varken psykiskt eller fysiskt dåligt?

Jag hade förväntat mig att må riktigt kasst.
Men är inte buprenorfin till för att smälta under tungan för att eventuellt minska abstinensen. Har kanske ingen aning öm vad jag snackar om men har för mig det, dessutom så får du tänka att bupen sitter ca 72h(3dar)
Citera
2020-05-02, 17:06
  #15959
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kalle527w7djd
Men är inte buprenorfin till för att smälta under tungan för att eventuellt minska abstinensen. Har kanske ingen aning öm vad jag snackar om men har för mig det, dessutom så får du tänka att bupen sitter ca 72h(3dar)

Den har bäst bio tillgänglighet i nosen och i venen som har samma. Under tungan är effekten mildare men jag tycker personligen att det sitter i längre under tungan (som man ska ta det i icke knarkis syfte). Och ja bup sitter i max 3dygn skulle jag säga.
Citera
2020-05-02, 17:07
  #15960
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snuppis
Den har bäst bio tillgänglighet i nosen och i venen som har samma. Under tungan är effekten mildare men jag tycker personligen att det sitter i längre under tungan (som man ska ta det i icke knarkis syfte). Och ja bup sitter i max 3dygn skulle jag säga.
Då menar jag 3dygn i urinet vid tester. Halveringstiden vid intag är 36h om jag inte minns fel
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in