2020-04-23, 14:02
  #15937
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Spazzman
Körde på med lite drygt 1mg imorse, känner mig fruktansvärt sänkt får jag säga. Lite oklart om jag gillar det eller inte, hehe. Sist jag testade åt jag medicinen Mirtazapin och då kände jag inte av buprenorfin på samma sätt.

Har spytt några ggr och till och från kallsvettig som ett as. Är svettningarna ungefär som illamåendet för att man är färsk?

Finns de något man kan göra för att piggna till lite?

Låter som du borde vara lite försiktig med din dosering. Det du beskriver kan mycket väl vara symtom på att du tagit för mycket bup. Kan vara jävligt läskigt eftersom ruset kan sitta i så många timmar. Hjälper att ta en kall dusch för att piggna till. Kan vara en god idé att hålla sig aktiv ett bra tag så att du inte somnar i det stadiet.

Röra sig, dricka lite koffein, få i sig mat/socker, osv.
Citera
2020-04-23, 18:38
  #15938
Medlem
Finns något sätt att boosta sin buvidal injektion?*
Inte grape/Alvedon, utan något som pushar den lite mera eller får den att "släppa" lite mer så man inte bara är frisk utan får ett litet rus.
Tänker om man masserar på injektionsstället, har varm handduk över ?
Alla tips mottages tacksamt!

**


**
Citera
2020-04-26, 01:59
  #15939
Medlem
Hejsan,
jag har gått på substitutionsbehandling i nästan exakt 6 mån nu och jag är ambivalent inför mina slo kring det. självklart är jag tacksam för att jag inte röker upp varor för 2 lax om dagen, hade jag inte slutat så hade jag dött inom några år kanske
. Jag har letat efter det där första moffe-ruset vid 17 hela livet och nu när jag inte längre kan bli moffad.... SÅ FÅR JAG REN OCH SKÄR PANIK!! NI MÅSTE HJÄLPA MIG!

vad kan jag egentligen göra för att bli drabbat av morfinpreparat igen? Min plan, som jag tycker att jag fullföljer jävligt bra faktiskt, innebär att jag spottar ut mina 16mg bup i en snusdosa så fort jag kan.
Mån/Ons/Fre måste pissa och jag ta tabletterna i munnen, men sällan smälter allt, oftast kring en tredjedel. Jag försöker att när jag själv ansvarar för att ta min sub, så tar jag max 4 mg för att få ner min tolerans.

Snälla människor, hjälp mig kunna känna av ett moffe-rus igen. kan jag köpa en boll och snorta den då om jag har väntat tillräckligt länge med buprenorfinen?


jag hoppas verkligen ni kan hjälpa mig med info och tips; typ hur hårt in satte dom denna medicin?
Citera
2020-04-26, 02:02
  #15940
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Buvidal
Finns något sätt att boosta sin buvidal injektion?*
Inte grape/Alvedon, utan något som pushar den lite mera eller får den att "släppa" lite mer så man inte bara är frisk utan får ett litet rus.
Tänker om man masserar på injektionsstället, har varm handduk över ?
Alla tips mottages tacksamt!

**


**
jag är också på krigsstigen för att få tillbaka mitt mofferus. det verkar dock som att vi två har fler frågor än svar.
Citera
2020-04-26, 03:25
  #15941
Medlem
exteriorzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av geossdetenda
Hejsan,
jag har gått på substitutionsbehandling i nästan exakt 6 mån nu och jag är ambivalent inför mina slo kring det. självklart är jag tacksam för att jag inte röker upp varor för 2 lax om dagen, hade jag inte slutat så hade jag dött inom några år kanske
. Jag har letat efter det där första moffe-ruset vid 17 hela livet och nu när jag inte längre kan bli moffad.... SÅ FÅR JAG REN OCH SKÄR PANIK!! NI MÅSTE HJÄLPA MIG!

vad kan jag egentligen göra för att bli drabbat av morfinpreparat igen? Min plan, som jag tycker att jag fullföljer jävligt bra faktiskt, innebär att jag spottar ut mina 16mg bup i en snusdosa så fort jag kan.
Mån/Ons/Fre måste pissa och jag ta tabletterna i munnen, men sällan smälter allt, oftast kring en tredjedel. Jag försöker att när jag själv ansvarar för att ta min sub, så tar jag max 4 mg för att få ner min tolerans.

Snälla människor, hjälp mig kunna känna av ett moffe-rus igen. kan jag köpa en boll och snorta den då om jag har väntat tillräckligt länge med buprenorfinen?


jag hoppas verkligen ni kan hjälpa mig med info och tips; typ hur hårt in satte dom denna medicin?


Är inte LARO frivilligt ? Alltså om du skulle säga Nää jag har fått nog av de här nu och så pyser du där ifrån och skiter i att ta skiten

som du själv har valt att du vill ta eller är laro något man blir tvingad till?

Annars är de ju bara att skita i att hämta tabletterna blir du sjuk eller dåligt så gör du som vilken ikke knarkarns skulle ha gjort
de vill säga ligga hemma och vila tills man mår bättre kanske är jätte jobbigt i några dagar men de går alltid över
eller så får du väll börja gå på varor igen för du verkar ju inte helt ärligt vilja sluta med det när du skriker om hjälp hur du ska kunna få ett morfin rus ? Köp en boll jävel och testa dra i dig den så för du ju svar direkt

om de fungerar eller inte för jag antar att du iallafall har läst om dom 500 andra som ställt samma fråga som dig men faktiskt har gått hela vägen o köpt en boll och testat att de fungerar för vissa inte för alla

självklar spelar mängd och kvalitet in en hel del här oxå så allt är inviduellt så testa och se eller så skippar du den där laro och går på varor hela livet kan ändå tänka mig att de fungerar för några bara man sköter dagliga sysslor och behåller jobbet så man har råd att ta skiten varje dag

eller så vaknar du upp och inser att själva moffe känsla som du så gärna vill uppnå är en förfalskad känsla gjort av preparat så försöker du hitta något som du kan utöva istället som ger dig samma typ av känsla High on life rushar mår man fan bra på oxå på ett mycket billigare och och bättre sätt kan ja lova dig för du kommer pusha dig själv till att nå dina egna mål för varje mål man lyckas nå så mår man bättre och bättre samtidigt som man förverkligar sina drömmar / mål här i livet
Citera
2020-04-26, 10:49
  #15942
Medlem
Hej, har lite frågor angående abstinenser. Har tagit heroin i 6 års tid cirka. Allt från 1g om dagen upp Till 5 gram. Sedan april 2019 har jag fått subutuex 16mg per dag hos ett missbrukscenter i köpenhamn. Nu är jag helt nere på 2mg varje morgen. Där tar det stopp. Jag har ett jobb jag ska passa. Det känns som en kniv i magen o jag kallsvettar o har gäspar Hela tiden. Vill verkligen bli helt ren men måste sköta mitt jobb ju.. Några knep hur man kan slippa dessa "knivar" i magen o hur länge kan det tänkas stå på om jag nu bara slutar ta mina 2mg varje morgon?tacksam för svar
Citera
2020-04-26, 11:03
  #15943
Moderator
Morfar-52s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MisterX2014
Hej, har lite frågor angående abstinenser. Har tagit heroin i 6 års tid cirka. Allt från 1g om dagen upp Till 5 gram. Sedan april 2019 har jag fått subutuex 16mg per dag hos ett missbrukscenter i köpenhamn. Nu är jag helt nere på 2mg varje morgen. Där tar det stopp. Jag har ett jobb jag ska passa. Det känns som en kniv i magen o jag kallsvettar o har gäspar Hela tiden. Vill verkligen bli helt ren men måste sköta mitt jobb ju.. Några knep hur man kan slippa dessa "knivar" i magen o hur länge kan det tänkas stå på om jag nu bara slutar ta mina 2mg varje morgon?tacksam för svar
Du kan titta i eller starta en tråd i (FB) Drogrehabilitering . Finns mycket att läsa där.

Lycka till.
Citera
2020-04-29, 14:01
  #15944
Medlem
justonefix124s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MisterX2014
Hej, har lite frågor angående abstinenser. Har tagit heroin i 6 års tid cirka. Allt från 1g om dagen upp Till 5 gram. Sedan april 2019 har jag fått subutuex 16mg per dag hos ett missbrukscenter i köpenhamn. Nu är jag helt nere på 2mg varjp morgen. Där tar det stopp. Jag har ett jobb jag ska passa. Det känns som en kniv i magen o jag kallsvettar o har gäspar Hela tiden. Vill verkligen bli helt ren men måste sköta mitt
Sub jobb ju.. Några knep hur man kan slippa dessa "knivar" i magen o hur länge kan det tänkas stå på om jag nu bara slutar ta mina 2mg varje morgon?tacksam för svar

Varför vill du bli helt ren? Är det för att subben inte "räcker till" och du jämnt känner sig efter mer?
Det finns säkert många som ordnat til sitt liv I LARO men jag (som missbrukare) har haft svårt att fatta tanken bakom alla som knarkar sub lagligt.
Känns som å ge ett fyllo ett depotpiller som utsöndrar alkoholmängd motsvarande en folköl i timmen.
Lycka till iaf , det går att sluta, jag har gjort det massvis med ggr 🤣😂🤣😂
__________________
Senast redigerad av justonefix124 2020-04-29 kl. 14:30.
Citera
2020-04-29, 16:14
  #15945
Medlem
Jag går programmet. Har varit med i 8månader på 16mg. Men jag har fått ett sånt jävla humör på kvällarna (lätt irriterad o grejer) har testat 8mg på morgonen o 8mg på kvällen vilket gör dagen likadan som kvällen innan men lite bättre på kvällen. Har diskuterat med läkaren men de vill inte höja mg på mig bara för att jag har humörsvängningar.. asså vad fan ska jag säga egentligen. Måste jag ljuga som fan bara för att få må normalt. Jag vet ju att det är på grund av för låg dos. Testat tagit 24mg och då mådde jag bra utan "rus". Bara som vanligt utan dessa svängningar i humöret.
Citera
2020-04-29, 16:27
  #15946
Medlem
weedman99s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snuppis
Jag går programmet. Har varit med i 8månader på 16mg. Men jag har fått ett sånt jävla humör på kvällarna (lätt irriterad o grejer) har testat 8mg på morgonen o 8mg på kvällen vilket gör dagen likadan som kvällen innan men lite bättre på kvällen. Har diskuterat med läkaren men de vill inte höja mg på mig bara för att jag har humörsvängningar.. asså vad fan ska jag säga egentligen. Måste jag ljuga som fan bara för att få må normalt. Jag vet ju att det är på grund av för låg dos. Testat tagit 24mg och då mådde jag bra utan "rus". Bara som vanligt utan dessa svängningar i humöret.


Säg att du har sug, drogdrömmar o va
Citera
2020-04-29, 16:55
  #15947
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av weedman99
Säg att du har sug, drogdrömmar o va

Ja jo. Ska dit imorgon o klaga röven av mig.
Har för mig att läkaren ska höja en till 24mg så fort som möjligt då det är den stabilaste dosen asså så man är i max tak mg eller vafan man säger hah..
Citera
2020-04-29, 17:35
  #15948
Medlem
weedman99s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snuppis
Ja jo. Ska dit imorgon o klaga röven av mig.
Har för mig att läkaren ska höja en till 24mg så fort som möjligt då det är den stabilaste dosen asså så man är i max tak mg eller vafan man säger hah..


32e tak men man kmr aldrig upp i såna doser längre.. Ja säg bara att du har sug drogdrömmar o vaknar kallsvettig och att dosen inte räcker hela dygnet osv. Men om läkaren redan sagt att du ska höjas kan du ju vara lugn
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in