2019-04-21, 19:39
Medlem
caecos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kamzz
Ja precis men dem finns även i 2 mg. Vet inte om ja har 8mgare eller 2 mgare
8mg har måtten: 7,35x13,35
2mg har måtten: 5x8

Jag som var lite snabb i förra inlägget. Missade att de båda såg identiska ut bortsett från storleken.
Senast redigerad av caeco 2019-04-21 kl. 19:43.
Citera
2019-04-22, 15:36
Medlem
snusaren92s avatar
Om jag intaget tex 16mg sub.
Hur lång tid ska behöv gå för att min kropp ska bryta ner alla spårämnen sen i fall ja tar amfetamin visst lär det gå något snabbare då ??
Citera
2019-04-28, 17:53
Medlem
dknerks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snusaren92
Om jag intaget tex 16mg sub.
Hur lång tid ska behöv gå för att min kropp ska bryta ner alla spårämnen sen i fall ja tar amfetamin visst lär det gå något snabbare då ??
Varför skulle din metabolism i kroppen öka för att du tar en annan drog? Så de tror jag inte att det gör.
Har du tagit 16mg samtidigt/eller på samma dag? Kanske en vecka beroende på hur snabb metabolism du har, drick lite extra vatten innan pissprovet, men inte överdrivet. Vissa har super snabb metabolism(jag själv) andra inte, då kan det ta tid. Tror att subs halveringstid är 72h eller 24h, är inte säker här.
Senast redigerad av dknerk 2019-04-28 kl. 17:55.
Citera
2019-04-28, 18:04
Medlem
dknerks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Indo
Jadå det borde vara lugnt, Men du lär väl känna Av abstinens litegrann ändå? För efter 3-4 dygn så Peakar ju ATn men du lär ju känna dig lite risig ändå på din student eller vad tror du? Brukar du vara helt symptomfri tills det har gått 3-4 Dagar? Lyx isåfall 😆 Men för säkerhets skull Ta en imodium innan så du inte skiter ner dig på Flaket 😉 Haha, Nä men ärligt jag tror du kan dricka lite om du har ett uppehåll på 3-4 Dagar innan. SORRY FÖR OT, men Kan Någon Svara på en fråga jag har.. Hur är det med Metadon? Om man väntar 3-4 Dagar innan man dricker? Är det lugnt eller? Och hur farligt är det att blanda Metta och Alkohol? På min förra permission så drack jag 80mg Metadon och drack 4 Bärs 5,2 och en Cider 7,0 sen kom jag på att det inte är en bra idé att blanda så, Tur att jag inte fick andningsDepp 😲

Mvh IND👁
Om man väntar 3-4 Dagar innan man dricker?
Väntar på vad? 3-4dagar efter sub-intag?
isf: Du kan ta metta 3-4 dagar efter din sista sub-dos, men för vissa så kan effekten bli sämre, de enklaste om du är ingådd är ju bara att vänta tills du blir vrål sjuk.

Vänta 3-4dagar innan du dricker alkohol?
Ja, efter 3-4 dagar kan du dricka alkohol.

Och hur farligt är det att blanda Metta och Alkohol?
Opiater och alkohol kan vara farligt spec om någon är ovan och inte känner sin kropp. Men du verkar ju ha koll på dina doser. Har min medicin och jag kan dricka som vem som helst som inte har den, för jag känner min kropp.
Citera
2019-04-28, 20:28
Medlem
Indos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dknerk
Om man väntar 3-4 Dagar innan man dricker?
Väntar på vad? 3-4dagar efter sub-intag?
isf: Du kan ta metta 3-4 dagar efter din sista sub-dos, men för vissa så kan effekten bli sämre, de enklaste om du är ingådd är ju bara att vänta tills du blir vrål sjuk.

Och hur farligt är det att blanda Metta och Alkohol?
Opiater och alkohol kan vara farligt spec om någon är ovan och inte känner sin kropp. Men du verkar ju ha koll på dina doser. Har min medicin och jag kan dricka som vem som helst som inte har den, för jag känner min kropp.
All right tack för svar 😎 Ja de är nog samma för mig, Jag känner också min kropp men vart bara lite fundersam också för att mettat har ju lång halveringstid, Jag har jävligt.. jäääävligt bra koll på Opiater/Opioder annars det är bara Mettat jag inte har full koll på, Man fick ju höra värsta skräckhistorierna om Metadon och Alkohol när man var yngre hehe men som sen visade sig inte alls stämma 😝 Har du också Metadon eller? Vilken dos ligger du på? 😇 Tänkte höra också.. Finns det nåt som boostar Metadon? (Förutom Alko,Benz,Röka och Lyrica) tänker mer på andra mediciner? Har läst till mig att Nozinan tydligen ska Boosta Metadon , Men finns det nåt annat man kan ta för att sjussa på det lite? 😎

Må Bäst DKnerk och alla ni andra som läser det här ☺️
Mvh IND👁
Citera
2019-04-29, 19:15
Medlem
Silentminds avatar
Tjena allihopa, jag har införskaffat mig en 8mg sub nu och är totalt färsk på Buprenorfin. Jag har fått höra att Atarax, Theralen osv kan lindra det illamående som en del upplever men har ingen aning om detta stämmer.

Jag har inget av dessa preparat hemma och har ingen direkt lust att jaga Atarax innan jag frågat här.
Om jag tar en lina på 0.5mg och eventuellt fyller på med 0.5mg senare vid behov (bör kanske ej överskrida 1mg första gången?) så vet jag att jag riskerar att spy men asså, det verkar vara mer eller mindre ofrånkomligt för nybörjare.

Kan en Omeprazol eller Pepcid hjälpa? Har svårt att tro det själv dock.
Citera
2019-04-30, 19:09
Medlem

Är detta säkert? Då man är beroende av subutex? Alltså är det ok för en individ som gått på subutex i ett halvår att dricka alkohol om han tar uppehåll i 2 dagar innan han ska dricka, detta uppehåll enbart för att han potentiellt ska kunna dricka? Samlas inte sub kvar i kroppen när man tagit det dagligen i ett halv år? För jag vet att om man inte är torsk på skiten så kan man dricka 2 dagar efter senaste intag men om man är fysisk beroende känns det ju farligt att dricka 2 dagar efter det enda uppehållet man haft på ett halvår av dagligt intag då kroppen kanske ansamalt sub? Har jag fel? Hur gör folk som är fysiskt beroende? Dricker dom? Eller tar dom uppehåll ett par dagar för att kunna dricka på en uppkommande fest eller liknande? Är det 100% säkert?
Citera
2019-04-30, 21:11
Medlem
Jaggermeisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Torler

Är detta säkert? Då man är beroende av subutex? Alltså är det ok för en individ som gått på subutex i ett halvår att dricka alkohol om han tar uppehåll i 2 dagar innan han ska dricka, detta uppehåll enbart för att han potentiellt ska kunna dricka? Samlas inte sub kvar i kroppen när man tagit det dagligen i ett halv år? För jag vet att om man inte är torsk på skiten så kan man dricka 2 dagar efter senaste intag men om man är fysisk beroende känns det ju farligt att dricka 2 dagar efter det enda uppehållet man haft på ett halvår av dagligt intag då kroppen kanske ansamalt sub? Har jag fel? Hur gör folk som är fysiskt beroende? Dricker dom? Eller tar dom uppehåll ett par dagar för att kunna dricka på en uppkommande fest eller liknande? Är det 100% säkert?

Men skojar du med mig elr? Klart som fan att du kan dricka... jag som tar heroin varje dag, om jag vill supa på en fest, klart som fsn att jag gör det.. jag tänker inte en ända sekund på ”ofan, jag har ju tagit H”... haha vafan.. Dubsom är fysislt beroende, blir du ens påverkad av subben, elr blir du bara normal?

Inte fan bhvr du vänta flera dagar för att du vill dricka när du går på sub... dummaste jag hört
Citera
2019-05-01, 14:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jaggermeister
Men skojar du med mig elr? Klart som fan att du kan dricka... jag som tar heroin varje dag, om jag vill supa på en fest, klart som fsn att jag gör det.. jag tänker inte en ända sekund på ”ofan, jag har ju tagit H”... haha vafan.. Dubsom är fysislt beroende, blir du ens påverkad av subben, elr blir du bara normal?

Inte fan bhvr du vänta flera dagar för att du vill dricka när du går på sub... dummaste jag hört

Nu har du fel, sub har en jävligt lång halveringstid vilket betyder att den stannar kvar i kroppen i 2-3 dygn, alkohol och sub= andningsdepp, varken om man inte är en som tagit sub länge eller om man har tagit sub länge så kan det vara jätte farligt att blanda alkohol och sub

Sen frågade du om jag blir påverkad eller bara normal, jag blir påverkad av sub
Citera
2019-05-01, 15:19
Medlem
KringExs avatar
Citat:
Nu har du fel, sub har en jävligt lång halveringstid vilket betyder att den stannar kvar i kroppen i 2-3 dygn, alkohol och sub= andningsdepp, varken om man inte är en som tagit sub länge eller om man har tagit sub länge så kan det vara jätte farligt att blanda alkohol och sub

Det är klart att man kan dricka alkohol, även om man inte är van opiater. Bara man dricker med måtta.
Citera
2019-05-01, 19:56
Medlem
Jaggermeisters avatar
Citat:

Vad hade jag fel på? Alkohol o subb är inte alls = andningsdepp jävla kioskmongo...

Jag har gått på laro med 24mg bup varje dag. Inte en ända biverkning som hade med kombon o göra, va precis som vanligt... allt handlar om hur dum eller smart man är.... om du dricker så du nästan däckar, kan knappt hålla dig vaken, o sen drar i dig sub på det, då får man ju förfan skylla sig själv
Citera
2019-05-01, 20:10
Medlem
Hur många dagar kan ni gå utan att känna av abstinensen? Vissa säger att symtomen kommer efter 2 dagar och andra säger 4-5 dagar?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in