2019-05-01, 20:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KringEx
Det är klart att man kan dricka alkohol, även om man inte är van opiater. Bara man dricker med måtta.
Så du skulle säga att om man i min situation som gått på sub dagligen i 6 månadee t.ex nu enbart varit 2 dagar utan sin dagliga dos sub så ska det vara jävligt säkert att dricka då?, känns ba skumt då jag inte druckit alkohol på 6 månader utan enbart tagit sub 6 månader... så känns lite läskigt att dricka nu under dessa 2 sub fria dagar då det känns som sub ansamlats i min kropp, aja kanske ba ångesten som spökar
Citera
2019-05-01, 22:03
Medlem
zebrabodys avatar
Citat:
Det är klart att man kan dricka alkohol, även om man inte är van opiater. Bara man dricker med måtta.

Instämmer. Jag går på laro programmet och jag brukar dricka ibland. Dock inga hutlösa mängder... Men tar man det lite lugnt känner man ju när man mår fint. Då kanske det är dags och sluta där. Onödigt att supa så mkt att man ragglar omkring och är allmänt dräggig. Det är nog då det är risk för andningsdep.

Kan tilläggas att jag (allt för ofta) tar mitt buprenorfin. Och sen även tar lite xanor och alkohol på det. Dock inom "rimliga" gränser. Jag vinglar lixom inte omkring....
Citera
2019-05-02, 08:30
Medlem
KringExs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Torler
Så du skulle säga att om man i min situation som gått på sub dagligen i 6 månadee t.ex nu enbart varit 2 dagar utan sin dagliga dos sub så ska det vara jävligt säkert att dricka då?, känns ba skumt då jag inte druckit alkohol på 6 månader utan enbart tagit sub 6 månader... så känns lite läskigt att dricka nu under dessa 2 sub fria dagar då det känns som sub ansamlats i min kropp, aja kanske ba ångesten som spökar

Jag skulle säga att det är väldigt safe, ja
Citera
2019-05-02, 15:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Silentmind
Tjena allihopa, jag har införskaffat mig en 8mg sub nu och är totalt färsk på Buprenorfin. Jag har fått höra att Atarax, Theralen osv kan lindra det illamående som en del upplever men har ingen aning om detta stämmer.

Jag har inget av dessa preparat hemma och har ingen direkt lust att jaga Atarax innan jag frågat här.
Om jag tar en lina på 0.5mg och eventuellt fyller på med 0.5mg senare vid behov (bör kanske ej överskrida 1mg första gången?) så vet jag att jag riskerar att spy men asså, det verkar vara mer eller mindre ofrånkomligt för nybörjare.

Kan en Omeprazol eller Pepcid hjälpa? Har svårt att tro det själv dock.

Hej! Hakar på dig här för jag är också intresserad. Jag har dock temgesic 0,2 mg. Hur mycket ska man börja med och hur lång tid tar det innan man får effekt?

Vore schysst om man kunde få lite guidning i hur man gör😁
Citera
2019-05-03, 15:52
Medlem
socs avatar
1mg är bra nybörjardos. Det står i första inlägget som oxå i övrigt innehåller bra fakta om sub. Rekommenderas att läsa av postarna ovan samt övriga som ska testa sub.

Lycka till och skriv gärna hur det går.
Citera
2019-05-06, 06:33
Medlem
LifeIsBrilliants avatar
Tjenare, jag är utomlands och kan få tag på sub-plåster här för lite billigare pris per mg än än vad en sub kostar i Sverige.

Är det värt? Kan jag få ut lika mycket av ruset genom att tugga/snusa dom som om jag hade snortat en vanlig sub?

Vad är bästa sättet att få ut så mycket som möjligt av dom?

Tack
Citera
2019-05-06, 07:06
Medlem
KringExs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av soc
1mg är bra nybörjardos. Det står i första inlägget som oxå i övrigt innehåller bra fakta om sub. Rekommenderas att läsa av postarna ovan samt övriga som ska testa sub.

Lycka till och skriv gärna hur det går.

Jag tycker att 1 mg är för mycket om man aldrig har tagit någon opiat eller opioid förut. 0,5 mg räcker gott och väl. Kanske t.o.m mindre, 0,3 - 0,4 mg. Buprenorfin är väldigt potent.
Sen när man börjar få tolerans så ska man helst inte ta mer än 2 mg för ruset blir inte bättre då.
Enligt mig (och många andra) så har Buprenorfin en takdos på 2 mg när det gäller att få ut ett så bra rus som möjligt.
Citera
2019-05-06, 08:32
Bannlyst
Citat:
Jag tycker att 1 mg är för mycket om man aldrig har tagit någon opiat eller opioid förut. 0,5 mg räcker gott och väl. Kanske t.o.m mindre, 0,3 - 0,4 mg. Buprenorfin är väldigt potent.
Sen när man börjar få tolerans så ska man helst inte ta mer än 2 mg för ruset blir inte bättre då.
Enligt mig (och många andra) så har Buprenorfin en takdos på 2 mg när det gäller att få ut ett så bra rus som möjligt.
This. 0,25-0,5 mg nasalt räcker.
Citera
2019-05-06, 13:32
Medlem
socs avatar
Citat:
Ja 0,5mg räcker nog. Går man på sub varje dag en längre tid sker en toleransökning så att man behöver mer än 2mg.
Citera
2019-05-06, 16:59
Medlem
KringExs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av soc
Ja 0,5mg räcker nog. Går man på sub varje dag en längre tid sker en toleransökning så att man behöver mer än 2mg.

Jo tar man det varje dag så ökar toleransen väldigt fort!
Helst ska man hålla sig till en gång i veckan
Citera
2019-05-07, 11:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LifeIsBrilliant
Tjenare, jag är utomlands och kan få tag på sub-plåster här för lite billigare pris per mg än än vad en sub kostar i Sverige.

Är det värt? Kan jag få ut lika mycket av ruset genom att tugga/snusa dom som om jag hade snortat en vanlig sub?

Vad är bästa sättet att få ut så mycket som möjligt av dom?

Tack

När jag köpte ett sub plåster så tror jag det innehöll runt 20mg buprenorfin, men det var ganska stort och svårt att använda på något annat sätt.

Tycker inte det var värt det och ett plåster köpte jag för en hundring. Bättre att köpa en vanlig åtta för samma pris.
Citera
2019-05-07, 11:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Torler
Hur många dagar kan ni gå utan att känna av abstinensen? Vissa säger att symtomen kommer efter 2 dagar och andra säger 4-5 dagar?

Det är säkert till stor del individuellt hur snabbt abstinensen kommer. Mycket handlar om inställning, för mig iaf. Om jag vet att ska vara utan och jag är med på noterna så kommer den värsta absen efter ungefär en vecka men om jag är inställd på att få min dos men något händer och jag inte får den kan jag bli abstinent redan dag 2.

Mycket sitter i huvet mer än vad man oftast tror.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in