2018-10-30, 22:16
  #15061
Medlem
Blandar alltid sub med ikto och två blåa... någon lyrica och elvanse.. sen en holk på det. Wehuu man är driftig och produktiv men lite slirig.

Som vanligt med andra ord. Man blandar allt som man tänkt man skulle ha till atn. Sen är det cold turkey och cp ångest istället.. Alltid tillbaka till opiaterna. Försöker inte va nykter....
__________________
Senast redigerad av Knockaround 2018-10-30 kl. 22:34.
Citera
2018-10-31, 05:52
  #15062
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Indo
Bra att du varnar för den Kombon!!👌
All Cred till dig 💯

Mvh Indo

Kan inte varna för mkt om den kombo'n tycker jag.

Sen tycker jag ändå att alkoholen "förstör" opi-ruset väldigt mycket. Men det är nog väldigt personligt antar jag. Känns som alkoholen tar över, och den sköna opi-känslan försvinner nästan helt.

Ta det lugnt där ute

mvh
EUO
Citera
2018-10-31, 11:00
  #15063
Medlem
Fler än jag som inte känner sig bakfull alls efter man druckit dagen innan? Känns skönt att man slipper bakfyllan.
Citera
2018-10-31, 11:32
  #15064
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Knockaround
Blandar alltid sub med ikto och två blåa... någon lyrica och elvanse.. sen en holk på det. Wehuu man är driftig och produktiv men lite slirig.

Som vanligt med andra ord. Man blandar allt som man tänkt man skulle ha till atn. Sen är det cold turkey och cp ångest istället.. Alltid tillbaka till opiaterna. Försöker inte va nykter....

ja fyfan tur jag inte gillar uppåt kan skjuta tjack en gång i månaden för tycker inte om ruset utan benso, och hatar att vara vaken. tror jag nästan alltid käkat benso i mitt liv sen jag var runt 14. Inte hela tiden men on och off. Blev alltid benso efter röka på återfallen. och sen heroin. så går sub programmet, vet hur skönt det är men elvanse på det.. vetifan då går alltid livet snett. sett för många som käkar benso och inte har nåt omdöme o tar tjack eller i ditt fall elvanse. Bara ett råd! hoppas du slutar, det ska jag iaf.
__________________
Senast redigerad av Rynkeby 2018-10-31 kl. 11:35.
Citera
2018-10-31, 21:05
  #15065
Medlem
bananajoe33s avatar
Så dum som jag är så har jag snortat 8mg sub om dagen en längre tid, ruset försvann nästan direkt, tar det bara för att bli normal nu, ser inte framemot ATn, hoppas jag har gabapentin eller helst lyrica mot ATn när jag får slut, jag är i riktigt risigt skick, brukar inte bli såhär på sub
Citera
2018-11-01, 07:33
  #15066
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rynkeby
ja fyfan tur jag inte gillar uppåt kan skjuta tjack en gång i månaden för tycker inte om ruset utan benso, och hatar att vara vaken. tror jag nästan alltid käkat benso i mitt liv sen jag var runt 14. Inte hela tiden men on och off. Blev alltid benso efter röka på återfallen. och sen heroin. så går sub programmet, vet hur skönt det är men elvanse på det.. vetifan då går alltid livet snett. sett för många som käkar benso och inte har nåt omdöme o tar tjack eller i ditt fall elvanse. Bara ett råd! hoppas du slutar, det ska jag iaf.
Upp som en sol ner som en pannkaka.
Citera
2018-11-01, 12:18
  #15067
Medlem
Flusons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bananajoe33
Så dum som jag är så har jag snortat 8mg sub om dagen en längre tid, ruset försvann nästan direkt, tar det bara för att bli normal nu, ser inte framemot ATn, hoppas jag har gabapentin eller helst lyrica mot ATn när jag får slut, jag är i riktigt risigt skick, brukar inte bli såhär på sub
Vi sitter typ i samma båt broder.. Fast har trappat ut så nu tar jag 1 mg, max 2 mg varje morgon för att hålla sig frisk. Fan, och jag skulle ju bara testa "en eller två gånger till"... Nu sitter man här 3 månader senare med dagligt Sub intag. Kan sitta sjuk och bara stirra i flera minuter på Subben som ligger framför bordet, tänker "fan, att jag måste ta den här skiten för att hålla mig frisk liksom" Helt galet dum man är ibland.. Och tid har man inte att klippa skiten än, har ju ett jobb att sköta så det är en väldigt fängslande känsla. Men får 3 veckor semester nu i vinter och planen är att härda ut skiten då när man har tid.

Känner en schysst nätkran/polare som bor lite längre ner i landet. Han kränger opium vallmo och vallmo-extrakt. Men just opium-extraktet är GULD värt när man ska kliva av subben tycker jag. Ett tips från mig till dig Det räcker med en liten boll, ta den oralt och abstinenssymtomen lindras rejält. Det innehåller ju främst Morfin och kodein.

Hälsningar ,Fluson
__________________
Senast redigerad av Fluson 2018-11-01 kl. 12:20.
Citera
2018-11-01, 14:04
  #15068
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bananajoe33
Så dum som jag är så har jag snortat 8mg sub om dagen en längre tid, ruset försvann nästan direkt, tar det bara för att bli normal nu, ser inte framemot ATn, hoppas jag har gabapentin eller helst lyrica mot ATn när jag får slut, jag är i riktigt risigt skick, brukar inte bli såhär på sub
Blir ju lätt så när suben är typ gratis och bara promenera ta sig till jobbet för att hitta lätt. Finns överallt och folk som vill bli av med. Jaga oxy eller andra roliga opisar är betydligt dyrare och mer letande. Tycker till och med kodein är skönare än sub rent rus mässigt. Aldrig uppskattat suben för opiat välmåendet. Enbart för att ta mig upp på benen lyckas hålla igång jobb och livet. Tyckte inte äns suben var "skön" i början.

Lyrica eller gaba är super mot at. Göm dem och spara tills det verkligen krisar. Annars är dem ju förträffliga att blanda med allt och boostar. Dödar ångesten bättre än benz. Svårare få tag i nu efter klassningen och dyrare. Mycket skit kapslar i omlopp nu, rena rama bath salt eller vilket skit som helst i dem där.

Så kör enbart äkta gaba och lyrica med 100% säkerhet. Sen är ju lyrica atn en annan historia.

Håll er till vårt kära gräs och hasch folket. Och ät pepparkakor för och bli snälla och trevliga istället.
Må väl alla missbrukare. Ni andra ser alltid ner på mig så ingen sympati till er.
__________________
Senast redigerad av Knockaround 2018-11-01 kl. 14:34.
Citera
2018-11-02, 07:10
  #15069
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fluson
Vi sitter typ i samma båt broder.. Fast har trappat ut så nu tar jag 1 mg, max 2 mg varje morgon för att hålla sig frisk. Fan, och jag skulle ju bara testa "en eller två gånger till"... Nu sitter man här 3 månader senare med dagligt Sub intag. Kan sitta sjuk och bara stirra i flera minuter på Subben som ligger framför bordet, tänker "fan, att jag måste ta den här skiten för att hålla mig frisk liksom" Helt galet dum man är ibland.. Och tid har man inte att klippa skiten än, har ju ett jobb att sköta så det är en väldigt fängslande känsla. Men får 3 veckor semester nu i vinter och planen är att härda ut skiten då när man har tid.

Känner en schysst nätkran/polare som bor lite längre ner i landet. Han kränger opium vallmo och vallmo-extrakt. Men just opium-extraktet är GULD värt när man ska kliva av subben tycker jag. Ett tips från mig till dig Det räcker med en liten boll, ta den oralt och abstinenssymtomen lindras rejält. Det innehåller ju främst Morfin och kodein.

Hälsningar ,Fluson

Då är vi tre i båten...på båten... :P Den var dålig...

Skulle också bara testa lite sub igen till helgerna, nu sitter jag här något år senare och går på samma doser som jag gjorde innan jag blev helt ren sist :/ 2-3mg/dagen ungefär. Så det går runt ekonomiskt iaf. Och man håller sig frisk. Men jag kan göra precis som du, sitta och titta på linorna med samma tankar...

Har samma problem med jobb osv, kan ju inte bara sjukskriva sig en vecka och kliva av direkt, tar ju fan en månad innan man pallar göra något typ. Försöker dock trappa ner den lite lite varje vecka, får ta den tid det tar helt enkelt. Tänkte försöka få tag i kratom att använda när jag sen kommit ner på ca 0,5mg/dagen.

Och som du säger, extremt fängslande känsla är det :/ Ingen kan nog riktigt förstå den om dom inte varit där själva. Lycka till hursomhelst!

mvh
EUO
Citera
2018-11-02, 07:38
  #15070
Medlem
Flusons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EUO
Då är vi tre i båten...på båten... :P Den var dålig...

Skulle också bara testa lite sub igen till helgerna, nu sitter jag här något år senare och går på samma doser som jag gjorde innan jag blev helt ren sist :/ 2-3mg/dagen ungefär. Så det går runt ekonomiskt iaf. Och man håller sig frisk. Men jag kan göra precis som du, sitta och titta på linorna med samma tankar...

Har samma problem med jobb osv, kan ju inte bara sjukskriva sig en vecka och kliva av direkt, tar ju fan en månad innan man pallar göra något typ. Försöker dock trappa ner den lite lite varje vecka, får ta den tid det tar helt enkelt. Tänkte försöka få tag i kratom att använda när jag sen kommit ner på ca 0,5mg/dagen.

Och som du säger, extremt fängslande känsla är det :/ Ingen kan nog riktigt förstå den om dom inte varit där själva. Lycka till hursomhelst!

mvh
EUO
Sub humor Haha..Va skönt att någon kan relatera! Eller ja skönt, det är ju tråkigt förstås.. Du förstår vad jag menar. Och nej precis, man är fast helt enkelt, man kan bara inte sjuka sig i en vecka och tro att det är bra sen. Och att lägga in sig och börja om från början igen med bostad, jobb och allting är inget man suktar efter direkt.. Då fortsätter man så klart, i alla fall vi missbrukare Hur som helst så får man nog ta tag i det problemet när man har tid, man får under tiden klippa så mycket man orkar för att hålla sig funktionell, och tyvärr typ offra hela den där semestern/ledigheten till att tända av på.

Benso, kanske Lyrica och lite gräs kan nog vara bra att ha till hands. En liten tröst och lindring iallafall Självförvållat skit, så vi har bara oss själva att skylla på egentligen. Men jag önskar dig all lycka till och fortsätt kämpa på så gör jag desamma!

Pz! och trevlig Fredag
Citera
2018-11-04, 07:29
  #15071
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fluson
Sub humor Haha..Va skönt att någon kan relatera! Eller ja skönt, det är ju tråkigt förstås.. Du förstår vad jag menar. Och nej precis, man är fast helt enkelt, man kan bara inte sjuka sig i en vecka och tro att det är bra sen. Och att lägga in sig och börja om från början igen med bostad, jobb och allting är inget man suktar efter direkt.. Då fortsätter man så klart, i alla fall vi missbrukare Hur som helst så får man nog ta tag i det problemet när man har tid, man får under tiden klippa så mycket man orkar för att hålla sig funktionell, och tyvärr typ offra hela den där semestern/ledigheten till att tända av på.

Benso, kanske Lyrica och lite gräs kan nog vara bra att ha till hands. En liten tröst och lindring iallafall Självförvållat skit, så vi har bara oss själva att skylla på egentligen. Men jag önskar dig all lycka till och fortsätt kämpa på så gör jag desamma!

Pz! och trevlig Fredag

Haha jepp

Jadå, jag förstår precis. Möjligen att man kan gå över på någon opi med kortare halveringstid sen när man kommit ner på ca 0.5mg/dagen. Sen fortsätter man trappa ner under några veckor på den (typ kratom, kodein, dihydrokodein kanske, eller svag dos morfin/opium som du snackade om), sen kan man ta ett par veckor semester och gå CT, värsta kommer isf vara över på någon vecka, sen någon vecka till för att återhämta sig en aning iaf. Kanske tre-fyra veckor vore mest optimalt egentligen.

Har också tänkt på det här med att lägga in sig, men ja, då blir väl soc och allting inblandat igen, och det pallar jag fan inte. Dom ska ha in en på behandlingar och skit. Och jobbet kommer ju helt klart få veta, och då är det väl hejdå där med. Så man vågar ju fan inte ens lägga in sig på avgiftning pga sånt där. Eller går det? Lägga in sig på avgiftning helt anonymt och utan att soc blir inblandade? Som jag förstått det så kontaktas alltid soc när man lagts in på avgiftning? Har bara lagt in mig när jag varit arbetslös och levt på soc, så har ingen koll på hur det funkar när man jobbar. Off topic som sjutton blev det nu.

Ja, grejen är ju att lyrican måste man isf hålla sig till max 2-3ggr/veckan för att inte fastna i den sen istället. Jag fastnar direkt i den skiten :/ Blev ren från Lyrica i våras, och rör inte skiten igen. Trots sub och benso var det ett rent helvete att trappa ut den (som vanligt).

Men som du säger, man har bara sig själv att skylla, så är det bara. Man vet precis vad man ger sig in på.

Lycka till du med, och alla andra där ute!

mvh
EUO
Citera
2018-11-05, 10:10
  #15072
Medlem
Flusons avatar
Hur länge bör jag vänta innan jag kan ta Oxy efter senaste sub intag? Vissa säger 24 timmar, andra 3 dagar. Men antar väl att det är ganska så individuellt också? Tar Sub nu nästan helt enbart för att hålla mig frisk, så dosen ligger väl på 1-2 mg om dagen. Planen är att inom snar framtid klippa buprenorfinet helt och hållet. Det är Oxy depot 10 mg tabletter, som är tänkta att användas i syfte för att lindra den fysiska och psykiska smärtan om det skulle bli allt för intensivt. Fast jag tror kanske ett gäng benso till hands skulle kunna vara mera till nytta. Både och kanske.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in