Citat:
Ursprungligen postat av
Fluson
Sub humor

Haha..Va skönt att någon kan relatera! Eller ja skönt, det är ju tråkigt förstås.. Du förstår vad jag menar. Och nej precis, man är fast helt enkelt, man kan bara inte sjuka sig i en vecka och tro att det är bra sen. Och att lägga in sig och börja om från början igen med bostad, jobb och allting är inget man suktar efter direkt.. Då fortsätter man så klart, i alla fall vi missbrukare

Hur som helst så får man nog ta tag i det problemet när man har tid, man får under tiden klippa så mycket man orkar för att hålla sig funktionell, och tyvärr typ offra hela den där semestern/ledigheten till att tända av på.
Benso, kanske Lyrica och lite gräs kan nog vara bra att ha till hands. En liten tröst och lindring iallafall

Självförvållat skit, så vi har bara oss själva att skylla på egentligen. Men jag önskar dig all lycka till och fortsätt kämpa på så gör jag desamma!
Pz! och trevlig Fredag
Haha jepp
Jadå, jag förstår precis. Möjligen att man kan gå över på någon opi med kortare halveringstid sen när man kommit ner på ca 0.5mg/dagen. Sen fortsätter man trappa ner under några veckor på den (typ kratom, kodein, dihydrokodein kanske, eller svag dos morfin/opium som du snackade om), sen kan man ta ett par veckor semester och gå CT, värsta kommer isf vara över på någon vecka, sen någon vecka till för att återhämta sig en aning iaf. Kanske tre-fyra veckor vore mest optimalt egentligen.
Har också tänkt på det här med att lägga in sig, men ja, då blir väl soc och allting inblandat igen, och det pallar jag fan inte. Dom ska ha in en på behandlingar och skit. Och jobbet kommer ju helt klart få veta, och då är det väl hejdå där med. Så man vågar ju fan inte ens lägga in sig på avgiftning pga sånt där. Eller går det? Lägga in sig på avgiftning helt anonymt och utan att soc blir inblandade? Som jag förstått det så kontaktas alltid soc när man lagts in på avgiftning? Har bara lagt in mig när jag varit arbetslös och levt på soc, så har ingen koll på hur det funkar när man jobbar. Off topic som sjutton blev det nu.
Ja, grejen är ju att lyrican måste man isf hålla sig till max 2-3ggr/veckan för att inte fastna i den sen istället. Jag fastnar direkt i den skiten :/ Blev ren från Lyrica i våras, och rör inte skiten igen. Trots sub och benso var det ett rent helvete att trappa ut den (som vanligt).
Men som du säger, man har bara sig själv att skylla, så är det bara. Man vet precis vad man ger sig in på.
Lycka till du med, och alla andra där ute!
mvh
EUO