2016-07-30, 20:25
Medlem
Audacias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ikkaro
Hejsan. Undrar hur doseringen för någon utan tolerans är för suboxone sublingual film. Tagit mycket suboxone förut men då som tabletter och de var så länge sedan så har ingen som helst tolerans kvar. Styrkan på filmerna är 2mg/0.5mg (vet knappt vad det innebär). Undrar även om de finns något bättre sätt att ta de än att lägga under tungan. Men tar ej IV. Tack på förhand
När det gäller 2mg/0.5mg så är det 2mg Buprenorfin och 0.5mg Naloxon! Naloxon har flera användningsområden, bland annat för att motverka förstoppning (som i Targiniq), men även för att "förstöra" möjligheten till att använda Suboxone intravenöst genom att skicka användaren in i abstinens. Hur det egentligen är får någon van IV-användare svara på, men så är tanken i alla fall!

Vid behandling av Suboxone så är en normal startdos 2mg per dag. Vanligtvis så ges ju Suboxone till personer med opioid/opiatberoende, så då har de redan viss tolerans, så den styrkan kan ju förstås variera från person till person, men för en ovan person så är det en ganska "normal" startdos!
Detta är vid sublingualt användande! Om du tänker administrera via näsan (nasalt) så tror jag nog du kan börja på dryga 0.8mg-1mg! Har aldrig använt mig av Suboxone nasalt, så kan inte svara exakt där, men dosen bör i alla fall vara lägre nasalt än sublingualt!

Hoppas det gav dig lite kött på benen i alla fall!
Citera
2016-07-30, 20:27
Medlem
ikkaros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Audacia
När det gäller 2mg/0.5mg så är det 2mg Buprenorfin och 0.5mg Naloxon! Naloxon har flera användningsområden, bland annat för att motverka förstoppning (som i Targiniq), men även för att "förstöra" möjligheten till att använda Suboxone intravenöst genom att skicka användaren in i abstinens. Hur det egentligen är får någon van IV-användare svara på, men så är tanken i alla fall!

Vid behandling av Suboxone så är en normal startdos 2mg per dag. Vanligtvis så ges ju Suboxone till personer med opioid/opiatberoende, så då har de redan viss tolerans, så den styrkan kan ju förstås variera från person till person, men för en ovan person så är det en ganska "normal" startdos!
Detta är vid sublingualt användande! Om du tänker administrera via näsan (nasalt) så tror jag nog du kan börja på dryga 0.8mg-1mg! Har aldrig använt mig av Suboxone nasalt, så kan inte svara exakt där, men dosen bör i alla fall vara lägre nasalt än sublingualt!

Hoppas det gav dig lite kött på benen i alla fall!

Tack så mycket, väldigt informativt svar
Citera
2016-07-30, 20:53
Medlem
Audacias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ikkaro
Tack så mycket, väldigt informativt svar
Ingen fara! Alltid kul att kunna hjälpa till!
Citera
2016-07-31, 14:18
Medlem
Går på sub, effekt av H när?

Har gått på 16mg Suboxone de senaste två åren ca. Ungeför hur lång innan måste jag sluta ta dem för att kunna göra ett planerat återfall?

MVH
Citera
2016-07-31, 15:21
Medlem
Relentless666s avatar
Lustig hur jag varje gång jag blir erbjuden att köpa, och gör det (nästan aldrig dock) så är det som att jag tänker: åh, denna gång kommer jag få ut ett rus av det! Nope och nada. En gång i mitt liv har jag fått ut ett rus av sub.
Citera
2016-07-31, 16:14
Medlem
Redlinezs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Relentless666
Lustig hur jag varje gång jag blir erbjuden att köpa, och gör det (nästan aldrig dock) så är det som att jag tänker: åh, denna gång kommer jag få ut ett rus av det! Nope och nada. En gång i mitt liv har jag fått ut ett rus av sub.

Testa och rök cannabis efter en fet lina sub. Garantear att du kommer må riktigt fint. Favorit kombo hos mig att blanda cb med opioider/opiater.
Citera
2016-07-31, 19:56
Medlem
Fan är riktigt sugen på att testa Sub. Men eftersom jag har lite strul med hjärtat pga ångest och stress så vågar jag inte.

Läst att man kan få långt QT Syndrome av Sub. Det finns även med på vanliga biverkningar FAAN!
Citera
2016-07-31, 20:34
Medlem
Hej! Tänkte köpa 8mg sub. Har låg tolerans, så täntke börja med 1mg, hur gör jag? Är tabletten lätt att krossa? Och så snortar jag 1mg? Vart ska jag lägga resten isf? xD
Citera
2016-07-31, 20:47
Medlem
sandra92s avatar
Går på 24mg sub dagligen i programmet, sparat ett par 4-5 st till en "nödsituation" o undrar om de händer nåt om jag tar dom med min dagliga dos ett ett par nävar benz?
Citera
2016-08-01, 00:45
Awaiting Email Confirmation
Etizopapayas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av spikez1998
Hej! Tänkte köpa 8mg sub. Har låg tolerans, så täntke börja med 1mg, hur gör jag? Är tabletten lätt att krossa? Och så snortar jag 1mg? Vart ska jag lägga resten isf? xD
Har du ingen våg så dela tabletten i fyra lika stora bitar, sen delar du 1 av bitarna på mitten och du har 1mg.
Har du en mg-våg så kan du nog räkna ut själv hur du ska göra
Annars kan du mortla hela tabletter och sen dela upp i åtta lika stora högar.
Det går bra att fylla på hur som helst så börja lägre än 1mg.
Har du ingen tolerans så ta inte mer än 0,5mg om du ska snorta, det kommer dra på bra.
Vissa märken är lätta att krossa, andra inte.
Låt resten av pulvret ligga kvar på tallriken, lägg ett papper över och ställ in i ett lämpligt skåp. Eller ha det var som, bara det inte är fuktigt.

Har du inte använt andra opioider så bör du inte ta buprenorfin alls. Det är en tung substans och det är inte samma sak som att leka lite med mammas citodon eller tramadol.

Citat:
Ursprungligen postat av sandra92
Går på 24mg sub dagligen i programmet, sparat ett par 4-5 st till en "nödsituation" o undrar om de händer nåt om jag tar dom med min dagliga dos ett ett par nävar benz?
Du har väl varit med länge? Klart det händer något om du ökar dosen och boostar med benso.
Du blir sänkt såklart I värsta fall så slutar du andas. Så ej att rekommendera, som du redan vet!
Citera
2016-08-01, 10:33
Medlem
Är subutex lätt att dela? typ som smör? lol
Citera
2016-08-02, 13:24
Medlem
sandra92s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Etizopapaya
Du har väl varit med länge? Klart det händer något om du ökar dosen och boostar med benso.
Du blir sänkt såklart I värsta fall så slutar du andas. Så ej att rekommendera, som du redan vet!

Är inte jätte van o insatt i hur sub funkar o har hört att sub inte ska ge mer effekt när man kommer upp över en viss gräns, så tänkte att de är bäst o fråga så man inte slösar de man har
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in