2018-06-27, 20:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av twizted
Det finns ju speciella stickor för buprenorfin så någon mastermind behöver man ju inte vara för att lista ut det

Bup är med på dom 7panels stickorna och uppåt med.
Fatta om man som vanlig person ska ha det mot värk får man 0,2-0,4mg temgesic.

Trappar just nu ner och är nere i 12mg som jag ska stå på i 3veckor till sen sänka 2mg i månaden tills jag ligger på 4mg. Där måste jag stå i 2-3mån.
Fast så snackar de om att byta till metadon. Varför trappa ner då? Fast gör inget för får jag längre rus på metadonet när det sätts in.

Angående att det blockar andra opioider opiater beror på att buprenorfin binder så jävla hårt på receptorerna och trycker där med bort dom andra, så tar du buprenorfin när du tagit heroin och är beroende blir du skitdålig. Fast finns undantag: tramadol passerar buprenorfin samt ketogan. Finns någon till men glömt.
Ska byta laro nu för det jag går på är ett skämt. De hjälper inte mig med min ptsd och depression så nu går jag och byter samt slänger in mig på avgiftning på benzo och blir satt på metadon.
För metadon har sedativa och lugnande egenskaper vilket subb inte har. Får ångest av subb och blir hyper.
Ska stå på 80-90mg metadon i 2år för att läka mina benzo receptorer och gå till psykolog bearbeta min ptsd ,sen gå över till subb. Trappa ut den på ca 1-2år. Sen ta Ayahuasca i juli. Det löser PTSD och depressioner mm mm.

http://www.innermastery.es/lp/malmo-7/ Om ni är intresserade och mår jävligt dåligt. Man löser massor av problem. Testa det innan och det funkade. Tog bort min polares drogsug helt. Han var dunder beroende av heroin. Nu vart ren i många år.
Senast redigerad av Flutemazolam 2018-06-27 kl. 20:10.
Citera
2018-07-05, 18:16
Medlem
Vet inte om jag skriver i lämplig tråd nu. Går på sub-programmet och skadade mig nyligen rejält och har förbannat ont. Får antagligen gipsas.

Fråga: vilka opiater eller opioider blockeras inte av buprenorfin? Har bestämt för mig att det finns någon eller några. Naproxen eller andra receptfria läkemedel hjälper inte ett skit.

Hemskt tacksam för svar.
Citera
2018-07-05, 18:23
Medlem
Zabriskie.Points avatar
Citat:
Ursprungligen postat av eufori9
Vet inte om jag skriver i lämplig tråd nu. Går på sub-programmet och skadade mig nyligen rejält och har förbannat ont. Får antagligen gipsas.

Fråga: vilka opiater eller opioider blockeras inte av buprenorfin? Har bestämt för mig att det finns någon eller några. Naproxen eller andra receptfria läkemedel hjälper inte ett skit.

Hemskt tacksam för svar.

Buprenorfin ska väl rent teoretiskt blockera alla andra opiater/opioider (?) eftersom det "tar upp deras plats" (på endorfin receptorerna). Är inte alls säker att jag har täckning för den meningen dock.

Däremot verkar det vara lite olika från person till person. Jag har i vart fall kunnat ta följande tillsammans med subutex/buprenorfin (med märkbar effekt):

Tramadol, Oxykodon, Ketogan, Fentanyl och Kratom (Mitragynin)

De som i princip (alla opi-fans jag känner och pratat med instämmer) aldrig funkar är de klassiska Opiaterna; Heroin, Morfin etc. (de som utvinns från opiumvallmon)

EDIT:
Ja, jag vet att Heroin inte utvinns från vallmon direkt utan är semi-syntetisk men det är i vart fall en Opiat (inte en opioid)
Senast redigerad av Zabriskie.Point 2018-07-05 kl. 18:26.
Citera
2018-07-05, 18:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zabriskie.Point
Buprenorfin ska väl rent teoretiskt blockera alla andra opiater/opioider (?) eftersom det "tar upp deras plats" (på endorfin receptorerna). Är inte alls säker att jag har täckning för den meningen dock.

Däremot verkar det vara lite olika från person till person. Jag har i vart fall kunnat ta följande tillsammans med subutex/buprenorfin (med märkbar effekt):

De som i princip (alla opi-fans jag känner och pratat med instämmer) aldrig funkar är de klassiska Opiaterna; Heroin, Morfin etc. (de som utvinns från opiumvallmon)

EDIT:
Ja, jag vet att Heroin inte utvinns från vallmon direkt utan är semi-syntetisk men det är i vart fall en Opiat (inte en opioid)

Om du först har tagit Buprenorfinet och substansen har fäst sig till receptorerna och således tar upp större del av receptorns aktivitet så kan du sedan ta en annan opiat efteråt det enda som händer är att buprenorfinet blockerar till viss del den andra opiaten från att ge effekt.

Men så länge du inte har tagit flera mg subutex utan bara lite så kommer du kunna slå igenom med en annan opiat.

Har du däremot tagit tex Heroin och är beroende av den su stansen och sedan tar Subutex så kommer subutexen kasta in dig i akut abstinens och ge dig ett helvete i några timmar framöver tills all heroin slutat verka

Folk som går programmet har så stor dos dagligen av tex Subutex att vid max dosen sub så fäster sig ämnet så löjligt mycket på dina receptorer att alla försök till berusning via andra opiater är lönlöst
Citera
2018-07-05, 18:43
Medlem
Zabriskie.Points avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sweeeety
Om du först har tagit Buprenorfinet och substansen har fäst sig till receptorerna och således tar upp större del av receptorns aktivitet så kan du sedan ta en annan opiat efteråt det enda som händer är att buprenorfinet blockerar till viss del den andra opiaten från att ge effekt.

Men så länge du inte har tagit flera mg subutex utan bara lite så kommer du kunna slå igenom med en annan opiat.

Har du däremot tagit tex Heroin och är beroende av den su stansen och sedan tar Subutex så kommer subutexen kasta in dig i akut abstinens och ge dig ett helvete i några timmar framöver tills all heroin slutat verka

Folk som går programmet har så stor dos dagligen av tex Subutex att vid max dosen sub så fäster sig ämnet så löjligt mycket på dina receptorer att alla försök till berusning via andra opiater är lönlöst

Bra att du bringade lite mer klarhet i det hela!
Citera
2018-07-05, 19:29
Medlem
Citat:

EDIT:

Det var just Ketogan eller Tramadol jag tänkte på, eller har hört inte ska bli blockerade av bup. Tram är ju ganska klent, så jag får hoppas på Ketogan om dom nu har vänligheten att skriva ut nåt öht. Till en sån som mig.
Citera
2018-07-05, 22:39
Medlem
jontens avatar
Ni som får Subutex/Suboxone utskrivet för opiatmissbruk och har lite längre tids erfarenhet:

Vilken dos skulle ni rekommendera? Förr eller senare kommer jag att ha möjlighet att påverka läkaren till högre/lägre dosering. När jag under längre tider ätit buprenorfin så har jag inte märkt så stor skillnad rusmässigt eftersom toleransen ändå sätter sig till den dos jag vant mig vid (har dock inte tagit mer än 8mg/dag). Jag är ute efter att må så bra som möjligt, även om skillnaderna är marginella. Lönar det sig att gå på en lägre dos såsom 8mg för att må bäst? Jag tänker att "toleransen" kanske hinner dala lite då innan nästa intag, eller kommer det bli tråkigt mot kvällen? Borde jag satsa på att få 16? Eller t.o.m. 24? Kommer det inte ett tak emot vid så höga dagliga doser = ingen påverkan på psyket/välmåendet längre?

Jag väntar på att snart få påbörja min buprenorfinbehandling (subutex/suboxone ännu oklart, men spelar ingen större roll för mig då jag ändå inte märker någon skillnad på dessa två). Har missbrukat alla sorters opiater under flera års tid och blir inte av med missbruket, har försökt att vara utan, gått i behandlingar etc. etc. Oavsett vad så finns det bara opiaterna som får mig att må bra längre, annars känns mitt liv inte värt att leva. _Äntligen_ säger jag bara, hoppet om att se livsglädjen igen börjar närma sig!
Citera
2018-07-06, 02:03
Medlem
Myste lite på sub här om dagen. Bökigt att dosera då jag är nybörjare. Dock känner jag att jag måste öka min dos. Blir bara dåsig, klåda och något allmänt vämående. Utöver det, ingen eufori. Tog totalt 2mg den dagen. Kanske ska öka mina doser från 0,5-1mg till 2mg.

Någon som har erfarenheter utav små sub 8or? Ca en tredjedel av vad ett vanligt piller ser ut. Har bra våg men den är så liten så får se hur det går.
Citera
2018-07-06, 22:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jikro
Myste lite på sub här om dagen. Bökigt att dosera då jag är nybörjare. Dock känner jag att jag måste öka min dos. Blir bara dåsig, klåda och något allmänt vämående. Utöver det, ingen eufori. Tog totalt 2mg den dagen. Kanske ska öka mina doser från 0,5-1mg till 2mg.

2mg är en ganska hög dos om du är nybörjare och är inte att rekommendera. Det kommer antagligen att resultera i att du mår illa och eventuellt börjar att spy. Dessutom är chansen ganska liten att du kommer att nå eufori i början, den uppstår senare. När man väl har lärt sig att uppskatta Sub är det för sent att vända tillbaka, du kommer aldrig att bli av med det suget. Sluta nu, medan du har chansen, det är absolut inte värt det.

Citat:
Någon som har erfarenheter utav små sub 8or? Ca en tredjedel av vad ett vanligt piller ser ut. Har bra våg men den är så liten så får se hur det går.

Sub kommer i 2 eller 8mg så det är en tvåa du har. Det är inte pillret som väger den givna mängden, det är mängden Buprenorfin i pillret som angivs. Det hjälper alltså inte att väga det.

Återigen, vänd om. Tro mig...
Citera
2018-07-07, 13:12
Medlem
caecos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Örfil
2mg är en ganska hög dos om du är nybörjare och är inte att rekommendera. Det kommer antagligen att resultera i att du mår illa och eventuellt börjar att spy. Dessutom är chansen ganska liten att du kommer att nå eufori i början, den uppstår senare. När man väl har lärt sig att uppskatta Sub är det för sent att vända tillbaka, du kommer aldrig att bli av med det suget. Sluta nu, medan du har chansen, det är absolut inte värt det.

Sub kommer i 2 eller 8mg så det är en tvåa du har. Det är inte pillret som väger den givna mängden, det är mängden Buprenorfin i pillret som angivs. Det hjälper alltså inte att väga det.

Återigen, vänd om. Tro mig...
Chansen att uppnå eufori är enligt min erfarenhet ganska stor. De flesta av mina vänner som testat sub upplevde eufori första gången. De flesta hade testat en annat opiod före, men en annan hade aldrig testat det tidigare.

Sub har nästan aldrig gett mig någon eufori. Mår nästan dåligt på det. Enda gången det gett mig eufori är när jag haft AT på någon annan drog. Men det beror väl främst på att det dåliga måendet släpper antar jag.
Citera
2018-07-07, 15:33
Medlem
Citat:
Bra att du bringade lite mer klarhet i det hela!
Neemas Probleemad Zabriskie

Ni som går programmet och får Buprenorfin, Vilken sorts Buprenorfin tycker ni absolut bäst om?

För min andra hälft tar enbart Sandoz buppisar då dom löser sig lättast och bäst i vatten för IV bruk.

Men dom är även helt okej i käften eftersom dom smälter relativt snabbt och dom smakar inte så mycket mer än själva Buprenorfin smaken vilket gör att dom inte är så farliga
Citera
2018-07-07, 19:01
Medlem
Zabriskie.Points avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sweeeety
Neemas Probleemad Zabriskie

Ni som går programmet och får Buprenorfin, Vilken sorts Buprenorfin tycker ni absolut bäst om?

För min andra hälft tar enbart Sandoz buppisar då dom löser sig lättast och bäst i vatten för IV bruk.

Men dom är även helt okej i käften eftersom dom smälter relativt snabbt och dom smakar inte så mycket mer än själva Buprenorfin smaken vilket gör att dom inte är så farliga

Snälla, använd micronfilter som finns att köpa skitbilligt på ebay om ni måste skjuta sub och andra tabletter!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in