2015-06-11, 16:31
  #12325
Medlem
kattmuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zabriskie.Point
Har aldrig träffat på någon som Sub blockerar Oxy för. Tram, oxy och fentanyl brukar gå finfint att ta även Under subruset. Men har du själv upptäckt att sub blockerar oxykodon för dig så vänta i alla fall 2-3 dygn.

Allt gott
Zabbe



Sub blockerar oxy 2 dygn efter intag om inte mer, för mig iaf. Testade att ta oxy dagen efter sub och fick ingen effekt alls hur mycket jag ens tog.
Citera
2015-06-11, 17:42
  #12326
Medlem
twisterellas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 3-Negrer-Med-Kedja
Man tappar respekten fort. Snart är det semester och då är risken stor att det är happy hour för ofta.

Vet man att man ska jobba i veckorna eller liknande rör man inte skiten. Har man inget att göra nästa dag slutar det oftast med att man krossar tabletter.
Så fort det är en röd dag kommer skiten fram för man är ju ledig då.

Hur ofta tänker man på sub varje dag?
Ja, semestern blir svår måste jag erkänna. Jag har redan nu ångest inför den eftersom jag vet vilken ångest jag kommer ha redan första dagen inför att börja jobba igen. Att hålla mig till en gång i veckan då kommer därför inte bli det lättaste eftersom endast Xanor inte hjälper mot min ångest längre, men ska väl försöka hålla mig sysselsatt med annat så gott jag kan.
Citera
2015-06-12, 05:29
  #12327
Medlem
Zabriskie.Points avatar
Ni som tar Buprenorfin dagligen men illegalt, hur många mg per dag står ni på? Hur länge har ni stått på den dosen? Intagningssätt? Ökar ni fortfarande dosen?

Jag har gått tillbaka till Suben efter något års uppehåll och experimenterande med framför allt amfetamin IV, men är så förjävla lycklig att jag återigen står på suben. När jag gick på affe IV dagligen var jag ett vrak, nu har jag återigen jobb, bostad, kontinuerlig kontakt med min familj och gamla vänner! Så jävla skönt! Tar sub varje dag och röker holk då och då.

Jag tar ca, 2-4mg per dag, beror lite på om jag jobbar eller inte. Har gått på det i ca 2-3 månader nu. Står rätt stadigt på dessa 2-4mg/dag. Tycks inte öka längre. Tar mitt nasalt.


Allt gott
Zabbe
Citera
2015-06-12, 13:41
  #12328
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zabriskie.Point
Ni som tar Buprenorfin dagligen men illegalt, hur många mg per dag står ni på? Hur länge har ni stått på den dosen? Intagningssätt? Ökar ni fortfarande dosen?

Jag har gått tillbaka till Suben efter något års uppehåll och experimenterande med framför allt amfetamin IV, men är så förjävla lycklig att jag återigen står på suben. När jag gick på affe IV dagligen var jag ett vrak, nu har jag återigen jobb, bostad, kontinuerlig kontakt med min familj och gamla vänner! Så jävla skönt! Tar sub varje dag och röker holk då och då.

Jag tar ca, 2-4mg per dag, beror lite på om jag jobbar eller inte. Har gått på det i ca 2-3 månader nu. Står rätt stadigt på dessa 2-4mg/dag. Tycks inte öka längre. Tar mitt nasalt.


Allt gott
Zabbe


Jag går inte just nu på Subutex men gjorde det dagligen illegalt i några år och jag låg på ungefär samma dos som du i några månader innan det tycktes sluta verka helt vilket gjorde att jag ökade dos vilket resulterade i en ond jävla cirkel och när den dagen kom då pengarna eller subutexen tog slut/inte gick att få tag i så brakade helvetet lös.

Så jag skulle råda dig till att om du verkligen måste gå på subutexen försök att ta 1-2dagar utan per vecka för att minimera risken för ökad tolerans, eftersom subutexen är relativt långverkande så fungerar det någorlunda bra att ta 1 dags vila utan att bli allt för dålig även om du är fysiskt beroende av dom. Så testa detta om du inte vill öka dosen mer än du har just nu
Citera
2015-06-12, 22:10
  #12329
Medlem
Zabriskie.Points avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SweetSarhas
Jag går inte just nu på Subutex men gjorde det dagligen illegalt i några år och jag låg på ungefär samma dos som du i några månader innan det tycktes sluta verka helt vilket gjorde att jag ökade dos vilket resulterade i en ond jävla cirkel och när den dagen kom då pengarna eller subutexen tog slut/inte gick att få tag i så brakade helvetet lös.

Så jag skulle råda dig till att om du verkligen måste gå på subutexen försök att ta 1-2dagar utan per vecka för att minimera risken för ökad tolerans, eftersom subutexen är relativt långverkande så fungerar det någorlunda bra att ta 1 dags vila utan att bli allt för dålig även om du är fysiskt beroende av dom. Så testa detta om du inte vill öka dosen mer än du har just nu


Jag får ju inget rus av det längre, har inte provat att dra i mig en hel b8a iofs men det är den medicinska effekten som är det viktigaste för mig, så jag klarar jobb etc, utan sub skulle allt falla för mig. Vill jag bli berusad röker jag holk, tar svamp, AMF IV eller starka opiater/opioider IV, men hinner inte mkt mer än att ta en holk på helgerna då jag jobbar långt över 40h/vecka. Men somsagt, ruset för mig försvann efter cirka 2-3 dagars bruk, förmodligen pga mina tidigare opi-perioder.

Allt gott
Zabbe
Citera
2015-06-13, 12:30
  #12330
Medlem
Akratess avatar
Jag har märkt de senaste dagarna att Bupernorfin inte krockar särskilt mycket med Kodein
Har faktist fått en ganska kraftigt ökad effekt av Subutexen när jag intagit Kodein vid sidan av
Citera
2015-06-13, 23:04
  #12331
Medlem
Shurda14s avatar
Tog subb för andra gången i mitt liv i förrgår, sluta på sjukan nära döden med anddepp osv.
En hel del ikto o klonazolam inblandat oxå iofs.

Men nu ligger jag här igen men ca 10+mg klonazepam och minst 6mg klonazolam och har en karta temgesic 0,2or.
Då förra vändan sluta i ambulans efter uppskattningsvis 2mg av sub8a vad bör jag dra i mig av dessa för att må bra?

Trevlig kväll, ta hand om varandra.
Citera
2015-06-14, 01:37
  #12332
Medlem
kattmuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Shurda14
Tog subb för andra gången i mitt liv i förrgår, sluta på sjukan nära döden med anddepp osv.
En hel del ikto o klonazolam inblandat oxå iofs.

Men nu ligger jag här igen men ca 10+mg klonazepam och minst 6mg klonazolam och har en karta temgesic 0,2or.
Då förra vändan sluta i ambulans efter uppskattningsvis 2mg av sub8a vad bör jag dra i mig av dessa för att må bra?

Trevlig kväll, ta hand om varandra.


Varför blanda allt det där om du inte vill riskera att hamna på sjukan igen? Benzo tillsammans med opioider är aldrig ett säkert kort, risk för andningsdepp är stor. Men till din fråga, den aktiva substansen i temgesic är densamma som i sub, så det är samma doser som gäller. Så 10 st 0,2or motsvarar den dosen sub som du fick andningsdepp av. Hur mkt du kan ta för att må bra beror på din tolerans. Vissa som är helt nya på opioider tycker t.o.m. att 0,5 sub är för mkt.
__________________
Senast redigerad av kattmus 2015-06-14 kl. 01:45.
Citera
2015-06-14, 02:04
  #12333
Medlem
Shurda14s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kattmus
Varför blanda allt det där om du inte vill riskera att hamna på sjukan igen? Benzo tillsammans med opioider är aldrig ett säkert kort, risk för andningsdepp är stor. Men till din fråga, den aktiva substansen i temgesic är densamma som i sub, så det är samma doser som gäller. Så 10 st 0,2or motsvarar den dosen sub som du fick andningsdepp av. Hur mkt du kan ta för att må bra beror på din tolerans. Vissa som är helt nya på opioider tycker t.o.m. att 0,5 sub är för mkt.

Ligger på 0,8-1.mg o mår bra.
Tror missödet häromdan har och göra med dåligt ögonmott på donkenbricka, va säkert 3-4mg för nu känns det bara jävligt sjyst.

Nån mer som fått dricka den svarta sörjan på sjukan som man så trevligt fick spy upp sen i 48h?
Varför måste den va svart och vad är den för nåt egentligen?
Citera
2015-06-14, 08:00
  #12334
Medlem
limE86s avatar
Vad tycker ni är roligt att göra under era buprenorfinrus? Jag vet att frågan är väldigt dålig eftersom att allting blir kul att utföra, men jag tycker att vattna blommor blir väldigt intressesant, leka med katten och sitta på flashback såklart
Ni då?
Citera
2015-06-14, 14:06
  #12335
Medlem
kattmuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av limE86
Vad tycker ni är roligt att göra under era buprenorfinrus? Jag vet att frågan är väldigt dålig eftersom att allting blir kul att utföra, men jag tycker att vattna blommor blir väldigt intressesant, leka med katten och sitta på flashback såklart
Ni då?



Allt som inte var kul innan (leva)
Citera
2015-06-14, 14:07
  #12336
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kattmus
Allt som inte var kul innan (leva)



haha word!!! haha klockren kommentar som jag håller med om till fullo
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in