Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-06-01, 15:24
  #12301
Medlem
Tja, tog sub för första gången för 1.5h sen. Snortade ungefär 1-1.5mg då och känner ingenting.
Hur länge ska jag vänta innan jag fyller på?

PS, har tagit tramadol i 2 veckor dagligen. Senast igår, 600mg.
Citera
2015-06-01, 16:13
  #12302
Avstängd
limE86s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AssanK
Tja, tog sub för första gången för 1.5h sen. Snortade ungefär 1-1.5mg då och känner ingenting.
Hur länge ska jag vänta innan jag fyller på?

PS, har tagit tramadol i 2 veckor dagligen. Senast igår, 600mg.

Fyll på med 45minuters mellanrum
Citera
2015-06-01, 16:19
  #12303
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av limE86
Fyll på med 45minuters mellanrum


Tack, då kör jag på...
Citera
2015-06-01, 16:26
  #12304
Avstängd
limE86s avatar
Ju mer jag brukar sub desto kortare rus ger det. Har sedan fyra år tillbaka tagit mellan 1-3 mg och i början kunde jag känna av det i drygt 15 timmar. Nu börjar det dala redan efter tre timmar Toleransen är nästan densamma som för fyra år sedan så vad kan det bero på?
Har testat att ta 4mg också, får ett starkare rus då såklart men det dalar efter tre timmar då också
Citera
2015-06-01, 18:07
  #12305
Medlem
pumathemans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av limE86
Ju mer jag brukar sub desto kortare rus ger det. Har sedan fyra år tillbaka tagit mellan 1-3 mg och i början kunde jag känna av det i drygt 15 timmar. Nu börjar det dala redan efter tre timmar Toleransen är nästan densamma som för fyra år sedan så vad kan det bero på?
Har testat att ta 4mg också, får ett starkare rus då såklart men det dalar efter tre timmar då också

Du har väl ganska hög tolerans om du har tagit det i 4 år. Själv så har jag gått på det i cirka 5 år nu och själv har ganska hög tolerans. Tar 4 mg varje dag som jag krossar och snortar och bland kan jag ta det under tungan
__________________
Senast redigerad av pumatheman 2015-06-01 kl. 18:09.
Citera
2015-06-01, 19:01
  #12306
Avstängd
limE86s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pumatheman
Du har väl ganska hög tolerans om du har tagit det i 4 år. Själv så har jag gått på det i cirka 5 år nu och själv har ganska hög tolerans. Tar 4 mg varje dag som jag krossar och snortar och bland kan jag ta det under tungan

Jag skrev ju att jag har tagit nästan samma dos i fyra år. Det varierar mellan 1-3mg. Och jag kände av det betydligt längre i början än nu.
Jag får exakt samma rus nu som då, men ruset varar betydligt kortare nu
Citera
2015-06-02, 20:00
  #12307
Medlem
3-Negrer-Med-Kedjas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vagoz
Kan intyga när det gäller subutex i alla fall att boosta går inte med frukter och drycker och det nu alla hittat på. Skit snack, man får placebo bara för att man har såna förhoppningar..Det där finns inte.
Grapefrukt påverkar många olika mediciner och ska generellt undvikas. Upptaget kan tre dubblas/ nedbrytningen stannar etc..

Men vet e fan om sub och grapefrukt är så mycket bättre än bara sub.
Citera
2015-06-03, 10:01
  #12308
Medlem
joengbls avatar
Hejsan alla brukare. ..

Jo jag tänkte höra om någon har tips på hur jag trappar ned min sub på bästa smärtfria sätt.. Vill få ner min tolerans så jag kan få någon som helst effekt iallafall...

Det jag undrar är hur jag ska gå tillväga med detta. Vet fan inte vart jag ska börja...

Alla tips uppakattas....verkligen


En grejj till:

Hur gör man med tabletter man inte vill ha kvar? Slänger man dom på nån speciell plats?

Någon som vet vart? Är det på Apoteket?

Må bäst!

MVH J
Citera
2015-06-03, 11:41
  #12309
Medlem
Zabriskie.Points avatar
Citat:
Ursprungligen postat av joengbl
Hejsan alla brukare. ..

Jo jag tänkte höra om någon har tips på hur jag trappar ned min sub på bästa smärtfria sätt.. Vill få ner min tolerans så jag kan få någon som helst effekt iallafall...

Det jag undrar är hur jag ska gå tillväga med detta. Vet fan inte vart jag ska börja...

Alla tips uppakattas....verkligen


En grejj till:

Hur gör man med tabletter man inte vill ha kvar? Slänger man dom på nån speciell plats?

Någon som vet vart? Är det på Apoteket?

Må bäst!

MVH J

Man lämnar in de gamla pillerna på apoteket. Om du får mycket överbliven medicin hemma be om en påse att förvara utgången/överbliven medicin i, så får du en cool plastpåse!
Citera
2015-06-04, 16:02
  #12310
Medlem
Zinkpastans avatar
Om man är helt nybörjare med Temgesic och Oxy och tänkt ta båda. Hur lång tid måste man vänta mellan gångerna? Om jag tar låt oss säga 5st 0.2mg temgesic, vilket är en nybörjar dos har jag för mig. Kommer Temgesicen blockera effekten av oxycontinet om jag tar det om typ 3-4 dagar? Finns det liksom någon riktlinje där, hur länge man ska vänta för att få ut full effekt av oxycontinet?
Citera
2015-06-05, 09:06
  #12311
Medlem
Zabriskie.Points avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zinkpastan
Om man är helt nybörjare med Temgesic och Oxy och tänkt ta båda. Hur lång tid måste man vänta mellan gångerna? Om jag tar låt oss säga 5st 0.2mg temgesic, vilket är en nybörjar dos har jag för mig. Kommer Temgesicen blockera effekten av oxycontinet om jag tar det om typ 3-4 dagar? Finns det liksom någon riktlinje där, hur länge man ska vänta för att få ut full effekt av oxycontinet?


Har aldrig träffat på någon som Sub blockerar Oxy för. Tram, oxy och fentanyl brukar gå finfint att ta även Under subruset. Men har du själv upptäckt att sub blockerar oxykodon för dig så vänta i alla fall 2-3 dygn.

Allt gott
Zabbe
Citera
2015-06-05, 19:19
  #12312
Medlem
twisterellas avatar
Någon här som tar Sub en gång i veckan ungefär och har klarat att hålla sig till det under en längre period? Jag brukar ta ca 1-2 gånger i månaden, men det skulle vara så jävla skönt att ha något att se fram emot under arbetsveckan eftersom jag i princip inte orkar ha något liv p.g.a. jobbet. Jag tog Sub både fredag och lördag förra veckan (8mg sammanlagt) och är så sjukt sugen på att ta ikväll igen, men jag vet inte om det är en sån bra idé att börja göra så?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback