Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2016-05-08, 13:15
  #13501
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ausradieren
Jag tar inga andra droger sedan 8 år tillbaka mer än lite sporadiskt och inte samtidigt med det jag talade omm klart jag får ett rus, ingen placeboeffekt i världen kan ge en knappnålspupiller och ett behagligt rus. Förstår inte ditt inlägg ö.h.t. varför skulle jag få ett placeborus av huvudvärk och svettningar? Jag är ingen idiot, har hållit på med droger i 15 år år och vet när jag får ett rus eller inte.

Vilket slöseri 9.5 av dom 10 åker ner i magen vilken i sin tur tar upp ca 10% så du kan lika gärna snorta en halv och lägga en 8mg under tungan så har du samma effekt typ
Citera
2016-05-08, 18:04
  #13502
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MOOSEMAN
Vilket slöseri 9.5 av dom 10 åker ner i magen vilken i sin tur tar upp ca 10% så du kan lika gärna snorta en halv och lägga en 8mg under tungan så har du samma effekt typ

Noll effekt av tio i magen, bra effekt av tio i näsan. Så ser det ut i alla fall, har testat båda.
Citera
2016-05-10, 12:06
  #13503
Medlem
manana1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ausradieren
Skulle vilja ha er syn på en sak. Jag injicerar 3-4 buprenorfin Orifarm (på en gång) 2-3 dagar i veckan. Jag har läst om folk som har fått amputera armar och annan djävulskap såsom försämrad syn. Men de som fått amputera armen och skit måste ha injicerat i en artär eller med smutsiga verktyg eller smutsig kopp med bakterier? Kan tänka mig att många tar ut sin tablett med händerna och lägger i koppen, det rätta är ju att öppna den ovanför koppen och låta tabletten landa i densamma. Jag kör med steriliserad kopp och verktyg. Jag värmer lösningen (kokar), då blir det en nästan klar vätska, dock hört att det är dumt att värma lösningen så att allt i tabletten löser sig. Varför? Inte filtrerat för att det är svårt och man tappar lite av styrkan i dosen. Använder bomull och trots att lösningen är nästan klar så går det knappt dra upp någon lösning från koppen, det är tvärstopp. INTE KOKA. .

Funderar på att dra ned på detta och bara göra det ca. en gång i veckan. Det kan väl inte vara så farligt? Ang. synen, märker man det på en gång eller kommer det smygandes? Kan det ackumuleras en massa skit som sätter sig på synen månader efteråt även om man slutat använda?
Smygande. .
Citera
2016-05-10, 12:30
  #13504
Medlem
eddiepeddies avatar
Tog min morgondos vid kl.08:30 imorse.
8mg Buprenorfin. Fyllde på med 4mg nyss. Snortat båda gångerna. Tagit 6st Ksalol med (men pga av hög tolerans känner jag inte av dom).
Kommer dom senaste 4mg göra nån skilnad tror ni? Tänkte ta 4mg sen ikväll. Lägger dom 4mg Bup Sandoz under tungan för att slippa må dåligt på morgonen. Funkar det tror ni?
Citera
2016-05-10, 22:14
  #13505
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av manana1
Smygande. .

Nu skrämmer du mig Så du menar att även om jag slutar nu så kan det jag tagit tidigare slå till långt senare? Blodet cirkulerar ju runt och runt i kroppen så det borde ju ske tämligen direkt. Har du själv erfarenhet av det här? Men ska lägga ner skiten och hålla det till 1-2 gånger i månaden efter en förhållandevis lång paus.
Citera
2016-05-11, 15:37
  #13506
Avstängd
KringExs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av eddiepeddie
Tog min morgondos vid kl.08:30 imorse.
8mg Buprenorfin. Fyllde på med 4mg nyss. Snortat båda gångerna. Tagit 6st Ksalol med (men pga av hög tolerans känner jag inte av dom).
Kommer dom senaste 4mg göra nån skilnad tror ni? Tänkte ta 4mg sen ikväll. Lägger dom 4mg Bup Sandoz under tungan för att slippa må dåligt på morgonen. Funkar det tror ni?

Du verkar ha problem med ditt mående i samband med Buprenorfinintag. Har jag rätt?
Går du på programmet? Har du försökt få Metadon isånafall?
Citera
2016-05-12, 05:00
  #13507
Medlem
eddiepeddies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KringEx
Du verkar ha problem med ditt mående i samband med Buprenorfinintag. Har jag rätt?
Går du på programmet? Har du försökt få Metadon isånafall?

Ska börja med metadon inom nån vecka..
Mår dåligt på suben ja. Och blir "konstig"..
Ibland blir jag liksom inte frisk. Även om. tar maxdos. Tog 8mg Bup igår morse och kände av det. Så tog jag 8mg Subutex, sån ny med bara B8 märkning, tog det vid 03:30 men känner ingen skillnad alls. Tog 150mg Lyrica med. Ends gången Bup/Sub funkar bra är om jag varit utan 3 - 5 dagar men då mår jag riktigt dåligt under tiden. Och blir ibland "konstig" eller knepig i huvudet som sagt. På Metadon mår jag 100% bra och inga biverkningar. Och känner mig normal psykiskt. Rävgift buprenorfin alltså!
Citera
2016-05-12, 20:09
  #13508
Medlem
Kom över några franska sub i blister och allt ser bra ut förutom att "Subutex" är skriven med lila färg(?), det ska ju vara röd...? Varför är det lila?
Citera
2016-05-13, 10:06
  #13509
Medlem
Redlinezs avatar
Om man tar suboxone dagligen, påverkar det tändläkarens bedövningsprutor? Tänkte om naloxonet blockerar bedövningen så man inte känner av den? Tacksam för snabba svar.

Mvh
Citera
2016-05-13, 15:38
  #13510
Medlem
CpGurrAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Redlinez
Om man tar suboxone dagligen, påverkar det tändläkarens bedövningsprutor? Tänkte om naloxonet blockerar bedövningen så man inte känner av den? Tacksam för snabba svar.

Mvh


Nej det påverkar inte!
Jag har själv renoverat munnen och bedövningen fungerade som vanligt.
Citera
2016-05-13, 19:34
  #13511
Medlem
Redlinezs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CpGurrA
Nej det påverkar inte!
Jag har själv renoverat munnen och bedövningen fungerade som vanligt.

Okey, tack för svar En polare nojjade sönder för han har tandläkarbesök nästa vecka och tar suboxone illegalt.
Citera
2016-05-13, 19:38
  #13512
Medlem
Redlinezs avatar
Har en annan fråga. Hur påverkar suboxone nedsövningsgasen som dom brukar använda vid tandläkaringrepp/operationer där dom söver ner patienten? Påverkar suboxone, alltså sub + naloxon så att gasen inte fungerar som den ska? Eller är det lugnt där med?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback