väldigt ofta uppkommer diskussioner om klasskillnad här på inrikes, men jag kan inte riktigt förstå varför man är emot klasskillnader, dvs skillnad mellan höginkomsttagare, medelinkomsttagare och låginkomsttagare?
det är väl bra med stora skillnader så länge de som är i de lägre skikten har det tillräckligt bra, det är väl det viktiga och inte hur rik den rikaste är/blir? 
man kan ju inte heller säga att de som är låginkomsttagare har det dåligt i sverige och det är ju huvudsaken...
jag har för mig att i "när människan byggde världen" 
http://www.bokus.com/b/9789175665542...=search_result, finns även en del undersökningar som vittnar om att det är bra med en stor spridning av inkomst, det skapar stor motivation och gör att lägsta nivån hela tiden höjs i en ganska rask takt.
problematiken är ju uppenbar om man jämnar ut skillnaderna, ingen drivs eller har incitament för att jobba hårdare eller att komma med nya idéer då man ändå inte kan tjäna pengar på det, och visst det finns de som hellre vill jobba på dagis eller som barnmorska och dessa människor är jätteviktiga men det är inte de som finansierar landet utan det är entreprenörerna (som för visso kan hitta på saker inom just nämnda områden)...
så vad är argumenten för att jämna ut klasskillnader? finns det några argument som går att underbygga med fakta och med rak enkel logik?