2024-11-17, 21:28
Medlem
Steff83s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ugglan.
Men du frågade: "Hur var hans (BW:s, min anm.) relation med KM? Du skriver att det fanns en relation - inte om det fanns en.
Ok. Men jag menar OM.
Citera
2024-11-17, 21:45
Medlem
Citat:
Men du frågade: "Hur var hans (BW:s, min anm.) relation med KM? Du skriver att det fanns en relation - inte om det fanns en.

Nu är det ju du som är dum. Ett svar på den frågan kan vara "obefintlig".
Citera
2024-11-18, 00:05
Medlem
UnitedKingdoms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av UnitedKingdom
BW är den sista personen som pratar med Helena.
BW har inget alibi efter 0200.
BW hade en liten vit bil (Opel) vid denna tidpunkt.
BW körde onykter från en fest in till Stadt den kvällen.
BW var nära vän med Ulrika så inget konstigt att Helena åker från Stadt med honom.
BW har vid olika tillfällen på fyllan erkänt att han är GM.

Kan det t.o.m varit så att BW och Helena hade ngn typ av hemlig romans, sedan spårade allt ur och Helena miste livet på ngt sätt den juninatten?

Citat:
[...]
Men igen, då: Helena kom hem. Vad hände sedan? Hur fick Ulrika bort kroppen? Du har väl ett scenario att bjuda på, United? Hur gick det till? Hade Ulrika/"de" ens en bil tillgänglig? Eller bar de Helena på axeln bort mot Torsö?

Vem har sagt att hon måste kommit hem, hon kan ha kommit hem svar ja, men hennes död kan givetvis även skett vid fyndplats av skor och ringar. Dvs att BW stannade sin vita Opel där av ngn anledning och Helena gick döden till mötes.
Om hon kom hem så har ju isf hennes skor och ringar planterats där i efterhand för att vilseleda. Sen bevisar du din låga IQ igen, du frågar om vilken bil de hade när BW hade en liten vit Opel, så givetvis körs liket iväg med den vare sej BW var ensam eller om fler var inblandade.
Citera
2024-11-18, 03:39
Medlem
Pepparkakemannens avatar
Citat:
Vem har sagt att hon måste kommit hem, hon kan ha kommit hem svar ja, men hennes död kan givetvis även skett vid fyndplats av skor och ringar. Dvs att BW stannade sin vita Opel där av ngn anledning och Helena gick döden till mötes.
Om hon kom hem så har ju isf hennes skor och ringar planterats där i efterhand för att vilseleda. Sen bevisar du din låga IQ igen, du frågar om vilken bil de hade när BW hade en liten vit Opel, så givetvis körs liket iväg med den vare sej BW var ensam eller om fler var inblandade.
Ja det är ju givet att garnityret och dojjorna planterats för att vilseleda om Helena kom hem. Man får bråttom o städa där på morgonen. Lite panik så att säga då.
Som Ugglan också så säkert råkar säga, så bär det väl av till Torsö? Sommarstugan.
(Längst ned (FB) Helena Andersson, 22 från Mariestad - försvunnen sen 1992 )
Senast redigerad av Pepparkakemannen 2024-11-18 kl. 04:07.
Citera
2024-11-18, 10:37
Medlem
UnitedKingdoms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pepparkakemannen
Ja det är ju givet att garnityret och dojjorna planterats för att vilseleda om Helena kom hem. Man får bråttom o städa där på morgonen. Lite panik så att säga då.
Som Ugglan också så säkert råkar säga, så bär det väl av till Torsö? Sommarstugan.
(Längst ned (FB) Helena Andersson, 22 från Mariestad - försvunnen sen 1992 )

Ugglan kan faktiskt för en gångs skull ha rätt i sina profetior, eller kanske fågeln vet eller hört ngt om att Helena kan ha dumpats i vattnet runt Torsö, vattnet är nog ivf enda alternativet för bron fanns väl inte -92?
Senast redigerad av UnitedKingdom 2024-11-18 kl. 11:03.
Citera
2024-11-18, 11:31
Medlem
Pepparkakemannens avatar
Citat:
Ugglan kan faktiskt för en gångs skull ha rätt i sina profetior, eller kanske fågeln vet eller hört ngt om att Helena kan ha dumpats i vattnet runt Torsö, vattnet är nog ivf enda alternativet för bron fanns väl inte -92?
Om jag vart i sådant läge med min syster, hade ju en "dumpning" varit utesluten. Något mera värdigt hade ju skett. Det har ju tidigare pratats om sökhundar som kan sniffa bra. Finns det spår för dem kvar efter så lång tid?
Om vi försöker fantisera lite fritt, vad skulle motivera en sådan händelseutveckling från huset? Lättast och förståndsmässigt vore ju ett telefonsamtal till 90 000 på morgonen det normala.
Droger? Graviditet? Skam?
Citera
2024-11-18, 16:50
Medlem
Pepparkakemannens avatar
Jag funderar vidare i kroppens ev. fortsatta färd.
I Sverige får man ju inte göra som man vill med snart någonting. Men i USA är det inga konstigheter att sköta sina familjeangelägenheter på sin egen mark. Så kanske religiösa eller andra motiv skulle finnas till Torsöfärd?
https://www.romemonuments.com/home-burials
https://lawline.se/answers/far-man-b...privat-egendom
Citera
2024-11-19, 01:17
Medlem
Jag har observerat trådens utveckling.
Jag håller med U.K!
Ugglan har korrumperat tråden alldeles för länge och antingen är denne bara korkad, alternativt agendastyrd. Personligen tror jag Ugglan är korkad och tjafsar om K.M och byter åsikter korrs o tvärs.
Jag har skrivit en del inlägg om mina hypoteser av vad som hände denna hemska sommarnatt 13-14:e juni 92’. Där är B.W och P.U omnämnda.
Mitt tips är att ignorera användare som försöker sabotera tråden, medvetet eller omedvetet!
Om Ugglan är journalist, som denne påstår’ äter jag upp min hatt🤓
Ugglans tid är förbi, (om hen någon haft ngn tid)..avslöjad…skrämt bort många bra skribenter tänker jag…försöker sabotera tråden med skitinlägg!!
IGNORERA (för Helenas skull)!!!
Citera
2024-11-19, 02:02
Medlem
En av Ugglas höjdpunkter var när denne blev förfrågad, av annan skribent, om vad hen hade gjort denna hemska natt.
Ugglan svarar typ: ”Jag var i tjänst men får inte lägga ut detta för chefen, men jag tänkte lägga ut detta med maskerade uppgifter”
Detta är nivån typ😊
Citera
2024-11-19, 07:21
Medlem
RFTs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ebeneezer22
Om Ugglan är journalist, som denne påstår’ äter jag upp min hatt

Journalist är väl ingen skyddad yrkestitel, så vem som helst som skrivit ett litet reportage kan väl kalla sig det.
Senast redigerad av RFT 2024-11-19 kl. 07:24.
Citera
2024-11-19, 11:17
Medlem
UnitedKingdoms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ebeneezer22
Jag har observerat trådens utveckling.
Jag håller med U.K!
Ugglan har korrumperat tråden alldeles för länge och antingen är denne bara korkad, alternativt agendastyrd. Personligen tror jag Ugglan är korkad och tjafsar om K.M och byter åsikter korrs o tvärs.
Jag har skrivit en del inlägg om mina hypoteser av vad som hände denna hemska sommarnatt 13-14:e juni 92’. Där är B.W och P.U omnämnda.
Mitt tips är att ignorera användare som försöker sabotera tråden, medvetet eller omedvetet!
Om Ugglan är journalist, som denne påstår’ äter jag upp min hatt🤓
Ugglans tid är förbi, (om hen någon haft ngn tid)..avslöjad…skrämt bort många bra skribenter tänker jag…försöker sabotera tråden med skitinlägg!!
IGNORERA (för Helenas skull)!!!

Hade BW och Helena en förbjuden hemlig affär, vilken då på ngt sätt ligger till grund för att BW tar livet av henne, medvetet eller mer av en olyckshändelse i stundens hetta?

Detta med att han tydligen på fyllan pratat vitt och brett om vad han gjort, att han i all hemlighet var ute med familjens båt natten mot sön, att han hade en liten vit Opel, att han är den siste att prata med Helena samt att han inget alibi har efter 0200 gör ju honom som misstänkt number one!
Senast redigerad av UnitedKingdom 2024-11-19 kl. 11:20.
Citera
2024-11-19, 12:38
Medlem
Citat:
Hade BW och Helena en förbjuden hemlig affär, vilken då på ngt sätt ligger till grund för att BW tar livet av henne, medvetet eller mer av en olyckshändelse i stundens hetta?

Detta med att han tydligen på fyllan pratat vitt och brett om vad han gjort, att han i all hemlighet var ute med familjens båt natten mot sön, att han hade en liten vit Opel, att han är den siste att prata med Helena samt att han inget alibi har efter 0200 gör ju honom som misstänkt number one!

Bra sammanställning av united.
Kan ju även vara så enkelt att. Helena blev förbannad på BW för han körde full. gav honom en örfil och sa detta ska jag berätta för U och gick ur bilen för att ta genvägen. BW springer efter eller kör runt till lekplatsen. eller att BW gjort närmanden vilka hon blivit sur av och avvisat.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in