2025-11-16, 20:04
Medlem
IB03s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pepparkakemannen
IB fabulerar i sina långa inlägg för att våra inlägg skall falla i glömska. Här (tredje stycket) påstår IB att KM var inne på förhör redan dagen efter Helena försvunnit! Ingen hade ju någon aning om att hon då ens försvunnit. Annat än IB!

Du gör magplask igen kan jag säga. Det verkar vara något ständigt återkommande för din del.

Det framgår tydligt i Att lösa ett mord att KM var inne på förhör redan på Måndagen den 15 juni 1992 om du tittar på detta program på Viaplay. Det är ett faktum alltså att så var fallet.
Citera
2025-11-16, 21:11
Medlem
IB03s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Banankontrakt
Det är i alla fall rimligare att hålla tyst i 33 år om det än att hålla tyst i 33 år om att man har bevittnat ett mord. Och det är inte säkert att han själv gav sig ut på jakt, för att låna ditt uttryck. Även det motsatta könet kan ta initiativ. Då kan det gå undan.

Hur kan det vara rimligare då detta hade i så fall besparat honom en väldig massa elände över tid om han berättat att han hade varit otrogen med en tjej utomhus som du föreslår. Då kan han ju åtminstone sagt detta efter 2001-2002 när KM och KBs relation tog slut i vart fall. Det blir jättedumt. Sedan det du säger om att motsatta könet tog initiativ, ja det stämmer men inte i detta fall för KM var ingen som tjejerna sprang benen av sig efter direkt. Nej. Vilken variant skall du dra till mig härnäst då...? Hm.

Problemet är ett annat som vittne som vi har dragit här i tråden med dessa olika typer av anledningar för KM att välja tystnaden istället.

Det är ju så här när polisen insett att KM inte kunde vara GM uppe Kohagen med avsaknad av bil och dna på Helenas skor. Vad gör nu polisen med allt annat komprometterande kring KM som jag inte radar upp igen, samt med då detta vittne vid bron. Vad skall det göra med detta vittne ? Tror de nu att KM vände hemåt igen efter att de varit nere på stigen mellan ån och fängelset strax efter bron ? Vart gör de av KM nu ? Det är knappast logiskt att vända om KM hemåt nu bara för att han uppe i Kohagen inte kunde vara GM. Nej, det är hans roll som måste ändras så klart. KM vänder inte NEJ. Helena vänder inte NEJ. Lars Johansson kan ju inte bara helt sluta att tänka vidare på denna hypotes han har med KM. Lars J, HUR kom bilen dit ? Bilen med GM i om Helena gick ? HUR?????? Det är som jag har förklarat tidigare om detta, för det finns absolut ingen annan förklaring till denna ekvation.

Det är även hans tider som fungerar så klockrent med att han varit uppe i Kohagen och spenderat lite tid. Detta tidsgap som KM inte vill förklara på minst 1 timma och 15 minuter placerar honom i Kohagen anser jag men även befriar honom från att vara med på även en tillfällig förvaring av kroppen när han måste vara i början på sista backen hem för mötet med Henrik A vid 3:30 och när han skall vara i sitt hem för att ringa sambon igen till hennes jobb vid 4:00.

Det fanns ingenting för KM på brottsplatsen att bli inblandad i ens för de behövde inte ha hans hjälp ens om han helt mot förmodan ville hjälpa, för GM var minst två personer och högst fyra. Det är just denna närvaro där uppe som han ej kommer ifrån som vittne. Jag tycker ändå inte detta blir så överjävligt illa för KM när vi även fått vetskap om detta helvetiska dilemma han faktiskt fått brottas med. Om man ställer sig i KMs skor denna natt så inser alla att man blir den perfekta profilen för polisen att sätta fast. Det vore ju helt enkelt själve fan om det inte var på detta sätt med också detta brovittne som gett en sådan detaljerat signalement på både mannens och kvinnans utseende/klädsel! Det är ju så här polisen tänker då statistiken talar näst intill uteslutande för att det är en närstående som är skyldig detta särskilt också när även kroppen tas med och göms.
Citera
2025-11-16, 23:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IB03
Hur kan det vara rimligare då detta hade i så fall besparat honom en väldig massa elände över tid om han berättat att han hade varit otrogen med en tjej utomhus som du föreslår. Då kan han ju åtminstone sagt detta efter 2001-2002 när KM och KBs relation tog slut i vart fall. Det blir jättedumt. Sedan det du säger om att motsatta könet tog initiativ, ja det stämmer men inte i detta fall för KM var ingen som tjejerna sprang benen av sig efter direkt. Nej. Vilken variant skall du dra till mig härnäst då...? Hm.

[bortklippta upprepningar]

Tack för din input. Det räcker att en av motsatt kön var intresserad och fanns på rätt ställe. Med tanke på hur många som har hittat (eller hittats av) en partner oavsett vare sig utseende eller uppförande tror jag inte alls att det skulle vara omöjligt.

Ett gott råd - fundera på om du måste svara på allting i tråden, även när du inte har något att säga.
Citera
2025-11-17, 08:38
Medlem
UnitedKingdoms avatar
Citat:

(Repetitions have been removed.)

Det enda som blir jättedumt är dina inkompetenta slutsatser! Att generalisera en hel grupp av människor lika du gör är så jävla dumt att man kan inget annat än skratta åt dej, dvs att inte en enda tjej i hela Mariestad skulle kunnat varit intresserad av KM 1992! Sedan är det ju fullständigt självklart att det är extremt mkt enklare att leva med en otrohet på sitt samvete än att leva med vetskapen om ett mord! Din intention med tråden är inte direkt svårläst! Nolla!
Senast redigerad av UnitedKingdom 2025-11-17 kl. 08:41.
Citera
2025-11-17, 13:26
Medlem
Pepparkakemannens avatar
Citat:
Du gör magplask igen kan jag säga. Det verkar vara något ständigt återkommande för din del.

Det framgår tydligt i Att lösa ett mord att KM var inne på förhör redan på Måndagen den 15 juni 1992 om du tittar på detta program på Viaplay. Det är ett faktum alltså att så var fallet.
Tråkigt med dina projiceringar av dina egna tillkortakommanden, på oss andra i tråden. Det är bara du som ständigt magplaskar och ändrar dig återkommande. Vem som helst inser hur tokigt det låter med KM inne på förhör redan första måndagen efter polisanmälan om Helena. Ingen visste ju ens om det hänt henne något! Hon hade bara inte kommit hem då. Något brott fanns inte på kartan. Inte ens ett försvinnande. Efter någon vecka började man undra vart hon kan ha tagit vägen? Var hon bortrövad?
Edit: Kanske ska tacka dig för att du/ni återigen anmält mig. Då vet jag ju ännu mera hur rätt jag och övriga i tråden har om er.
Senast redigerad av Pepparkakemannen 2025-11-17 kl. 13:45.
Citera
2025-11-17, 21:26
Medlem
IB03s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av UnitedKingdom
Det enda som blir jättedumt är dina inkompetenta slutsatser! Att generalisera en hel grupp av människor lika du gör är så jävla dumt att man kan inget annat än skratta åt dej, dvs att inte en enda tjej i hela Mariestad skulle kunnat varit intresserad av KM 1992! Sedan är det ju fullständigt självklart att det är extremt mkt enklare att leva med en otrohet på sitt samvete än att leva med vetskapen om ett mord! Din intention med tråden är inte direkt svårläst! Nolla!

Herregud, är du verkligen helt tappad bakom en vagn ? Tomte!

Jag har aldrig sagt att KM inte kunde få en tjej i hela Mariestad 1992. Vart säger jag det ? Det är du som säger detta. Jag svarade på vad Banankontrakt föreslog att det skulle vara en tjej som skulle taga initiativ och typ genast taga KM till någon park. Nej, det anser jag helt uteslutet och att KM också bara skulle gå med på detta...?? Han hade sin sambo som han ringde direkt efter Stadt "för att få höra vad han hade där hemma efter att han fått nobben av Helena", som han själv sade. Han hade varit intresserad av Helena en längre tid inte vilken random villig tjej som helst.

Fattar du inte att om det hade varit så att han lyckats hitta en tjej under denna lucka han inte vill minnas så hade han ju haft ett alibi för dessa 21 år som han var påförd misstänkt för mord av polisen.

Han hade ju kunnat sluppit detta helvete då och bara sagt detta...Eller skall vi också då ta in i ekvationen att denna tjej var en total främling som han hittade och inte visste namnet på...?? Tjejen visste heller inte vem KM var ? Okey...NEJ, inget av detta är sannolikt för fem öre. Släpp det bara.

KM sade till Lotte i citat att han visst hade minnesbilder under denna "lucka" "men det är inget som polisen är intresserade av och inget som kan bevittnas av andra". Alltså var han säker på att ingen människa sett vad han gjort under denna lucka och då har han heller inget alibi. Självklart är polisen inte så intresserade av vad han säger om sina "minnesbilder" då. Det fattar vilken idiot som helst.

Ja, det är självklart mycket enklare att leva med en otrohet OCH då hade han sagt detta i vart fall efter 2001-2002 då det tog slut med KB. Han hade sagt detta även vid 1998 också då han blev hårt pressad av polisen. Denna otrohet hade ju inte kommit fram i så fall utan den hade bara kunnat verifierats (om han visste namnet på kvinnan) till polisen och sedan hade han glidit av kroken snyggt och prydligt diskret utan någon annan behövt få veta.

Man tiger om ett mord om man själv riskerar att bli misstänkt av polisen plus alla andra tänkbara anledningar som vi tagit upp rörande: sambon, allmänheten och media.
Senast redigerad av IB03 2025-11-17 kl. 22:20.
Citera
2025-11-17, 22:13
Medlem
IB03s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pepparkakemannen
Tråkigt med dina projiceringar av dina egna tillkortakommanden, på oss andra i tråden. Det är bara du som ständigt magplaskar och ändrar dig återkommande. Vem som helst inser hur tokigt det låter med KM inne på förhör redan första måndagen efter polisanmälan om Helena. Ingen visste ju ens om det hänt henne något! Hon hade bara inte kommit hem då. Något brott fanns inte på kartan. Inte ens ett försvinnande. Efter någon vecka började man undra vart hon kan ha tagit vägen? Var hon bortrövad?
Edit: Kanske ska tacka dig för att du/ni återigen anmält mig. Då vet jag ju ännu mera hur rätt jag och övriga i tråden har om er.

Tråkigt med dina projiceringar också skall du veta.

Att jag ändrar mig återkommande...Detta är ju fullständigt vansinnigt påstående. Det innebär alltså att jag som flashbackare skall gå in i tråden och slå fast en uppfattning och sedan hålla mig till den...Vad det innebär är endast att man upphör med tankeverksamheten då. Man parkerar där. Då bygger det ju på att man är den som inte behöver undersöka någonting och bolla med andra i tråden utan då vet man allting från start... Det händer inte kan jag säga. Man börjar någonstans och lär sig efterhand. Alla gör misstag. Skillnaden är att man måste inse sina misstag och lära sig, släppa en felaktig ide som bara man dumpar och sedan bara fortsätter mot något som man tror är mer sannolikt osv, osv, för detta måste gå undan också.

KM förhördes på Måndagen den 15 juni 1992 och det är ett faktum. KM svarar detta själv i jakande form till Undevik då denne framför just detta faktum till KM i Att lösa ett Mord.

Polisen sökte igenom Kohagen på söndagskvällen och in på hela natten. Sedan på Måndagen spärrades hela detta område av då tekniker undersökte spår där och den andra skon hittades. Helikopter var redan uppe i luften på Måndagen och polisen tillkallar förstärkning även från militären i Skövde och gjorde sök på fler platser. Det var full aktivitet och man tog detta på största allvar. Skaraborgsradion direktsände ju från polisens presskonferens på Måndag eftermiddag.

Vad snackar du om att ingen verkar reagerat och tagit detta allvarligt under den första veckan??? Jag fattar ingenting vad du menar.
Senast redigerad av IB03 2025-11-17 kl. 22:42.
Citera
2025-11-18, 22:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av maxnorrland
Ja att folk kan ha några timmars minnesluckor av festnätter är inte ovanligt, även då dom varit aktiva och till synes inte verkat särskilt berusade.
Sånt man kan garva åt dan efter.

Angående KM så har han ett hyfsat alibi, för att vara en festnatt.

Vittnet Henrik uppgav att mellan kl 02.30 - 03.30 mötte han KM nära sitt hem.
Och enligt sambon ringde KM ca 02.15 och vid 04-tiden.

KMs hem låg alltså åt motsatta hållet från stan, 2 km österut, medan Helenas hem låg västerut.
Citera
2025-11-19, 13:20
Medlem
Ugglan.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av maxnorrland
Angående KM så har han ett hyfsat alibi, för att vara en festnatt.

Vittnet Henrik uppgav att mellan kl 02.30 - 03.30 mötte han KM nära sitt hem.
Och enligt sambon ringde KM ca 02.15 och vid 04-tiden.

KMs hem låg alltså åt motsatta hållet från stan, 2 km österut, medan Helenas hem låg västerut.

I TV3:s "Att lösa ett mord" anger Henrik tiden för mötet med Kl*s till grovt 02:30 till 03:30, men sammantaget pekar allt på att mötet mellan Henrik och Kl*s ägde rum runt 03:30. Och om du tänker till lite inser du att mötet omöjligen kan ha ägt rum före i vart fall 03:00. Kl*s ringde ju sin sambo runt 02:10 och pratade lite, och sedan ska han ha gått till korvkiosken för att köa för att köpa mat, och efter detta skulle han äta upp maten. Ska vi gissa på att klockan var runt 02:35 till 02:40 när Kl*s hade ätit upp maten? Sedan hade han cirka 1 400 meter att "lalla" till platsen där han mötte Henrik, vilket i 4 km/h tog ganska exakt 20 minuter. Alltså: Mötet mellan Kl*s och Henrik kan inte gärna ha skett före i vart fall 03:00, som sagt. Så nej: Det är en lucka på - minst - cirka en timme och 20 minuter som Kl*s inte kan redogöra för. Och notera också då att ingen annan heller har angett ett möte med Kl*s under den här tiden. Och uppenbarligen finns inte ett enda vittne heller från kioskkön. Och själv har han sagt att han var ”någonstans som inte kan bevittnas av andra”. Så frågan kvarstår: Var var Kl*s mellan strax efter 02:10 och bortåt 03:30? ***

Och du måste ju förstå att om Kl*s ringde sin sambo också vid kanske strax före 04:00, så måste han ju ha kommit hem precis före det eftersom han ju har sagt att han somnade efter det där samtalet. Det är ju inte sannolikt att Kl*s skulle ha kommit hem redan typ 03:10 och sedan "fixat i huset" fram till det att han ringde sin sambo vid strax före 04:00 utan att ha kranat in, trött som han var. Ingalunda! Därför är det högst rimligt att Henrik och Kl*s möttes runt 03:30 och stod och småpratade en kort stund - som Henrik har sagt att de gjorde - till kanske 03:37 innan Kl*s gick de cirka 500 kvarvarande meterna vidare mot hemmet, som i 4 km/h tog cirka åtta minuter. Kl*s bör då ha varit hemma vid cirka 03:45, tagit av sig skorna, kanske druckit lite vatten, kanske gått på toa och sedan ringt sin sambo för att sedan gått och lagt sig. Gissningsvis är klockan nu runt 04:00.

*** Och var var PU mellan 02:00 och 03:10, givet förutsättningen att han faktiskt åkte taxi? Det är märkligt att både PU och Kl*s har en påstådd minneslucka för i stort sett samma tidsfönster - men med den skillnaden att PU saknar täckning också för tiden mellan cirka 03:30 och bort mot 06:00 (givet förutsättningen då som sagt att taxiresan ägde rum). Om taxiresan inte ägde rum, gapar det tomt mellan 02:00 och bortåt 06:00 för PU. Det är också intressant varför PU vägrade att kännas vid BW. Den spänningen som finns där pockar på uppmärksamhet! Och just PU, BW - och Joh*n F - hade tillgång till bil. Och om man tar hänsyn till PK:s uttalanden finns det märkligheter kring både PU och Joh*n. Jag tror att minst en av personerna nämnda i det här inlägget har något att berätta för polisen.
Senast redigerad av Ugglan. 2025-11-19 kl. 13:23.
Citera
2025-11-19, 21:37
Medlem
IB03s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ugglan.
I TV3:s "Att lösa ett mord" anger Henrik tiden för mötet med Kl*s till grovt 02:30 till 03:30, men sammantaget pekar allt på att mötet mellan Henrik och Kl*s ägde rum runt 03:30. Och om du tänker till lite inser du att mötet omöjligen kan ha ägt rum före i vart fall 03:00. Kl*s ringde ju sin sambo runt 02:10 och pratade lite, och sedan ska han ha gått till korvkiosken för att köa för att köpa mat, och efter detta skulle han äta upp maten. Ska vi gissa på att klockan var runt 02:35 till 02:40 när Kl*s hade ätit upp maten? Sedan hade han cirka 1 400 meter att "lalla" till platsen där han mötte Henrik, vilket i 4 km/h tog ganska exakt 20 minuter. Alltså: Mötet mellan Kl*s och Henrik kan inte gärna ha skett före i vart fall 03:00, som sagt. Så nej: Det är en lucka på - minst - cirka en timme och 20 minuter som Kl*s inte kan redogöra för. Och notera också då att ingen annan heller har angett ett möte med Kl*s under den här tiden. Och uppenbarligen finns inte ett enda vittne heller från kioskkön. Och själv har han sagt att han var ”någonstans som inte kan bevittnas av andra”. Så frågan kvarstår: Var var Kl*s mellan strax efter 02:10 och bortåt 03:30? ***

Och du måste ju förstå att om Kl*s ringde sin sambo också vid kanske strax före 04:00, så måste han ju ha kommit hem precis före det eftersom han ju har sagt att han somnade efter det där samtalet. Det är ju inte sannolikt att Kl*s skulle ha kommit hem redan typ 03:10 och sedan "fixat i huset" fram till det att han ringde sin sambo vid strax före 04:00 utan att ha kranat in, trött som han var. Ingalunda! Därför är det högst rimligt att Henrik och Kl*s möttes runt 03:30 och stod och småpratade en kort stund - som Henrik har sagt att de gjorde - till kanske 03:37 innan Kl*s gick de cirka 500 kvarvarande meterna vidare mot hemmet, som i 4 km/h tog cirka åtta minuter. Kl*s bör då ha varit hemma vid cirka 03:45, tagit av sig skorna, kanske druckit lite vatten, kanske gått på toa och sedan ringt sin sambo för att sedan gått och lagt sig. Gissningsvis är klockan nu runt 04:00.

*** Och var var PU mellan 02:00 och 03:10, givet förutsättningen att han faktiskt åkte taxi? Det är märkligt att både PU och Kl*s har en påstådd minneslucka för i stort sett samma tidsfönster - men med den skillnaden att PU saknar täckning också för tiden mellan cirka 03:30 och bort mot 06:00 (givet förutsättningen då som sagt att taxiresan ägde rum). Om taxiresan inte ägde rum, gapar det tomt mellan 02:00 och bortåt 06:00 för PU. Det är också intressant varför PU vägrade att kännas vid BW. Den spänningen som finns där pockar på uppmärksamhet! Och just PU, BW - och Joh*n F - hade tillgång till bil. Och om man tar hänsyn till PK:s uttalanden finns det märkligheter kring både PU och Joh*n. Jag tror att minst en av personerna nämnda i det här inlägget har något att berätta för polisen.

Helt klockrent då gällande KM och jag kan då addera följande det han sagt med egna ord till Lotte i hennes bok. Från Mardrömmen i Mariestad (2020) s,39 i E-boken:

Det finns många obesvarade frågor så jag ringer till Mannen i pilotglasögon. Han tillkännager överraskande att:

"Det stämmer inte att jag inte kommer ihåg vad jag gjorde den där natten. Jag har minnesbilder, men det är inget som polisen intresserar sig för. Och inget som kan bevittnas av andra", säger han.

"Men jag var inte på bron, jag hade ingen bil, och någon såg mig i närheten av mitt hem, en halvtimmes promenad från centrum klockan halv fyra på morgonen", säger Mannen i pilotglasögon som lägger till att han dessutom inte kände Dansken. För övrigt har han inte så stor lust att prata mer om fallet.

Det var alltså vid halv fyra på morgonen som detta möte skedde med Henrik A i början av sista backen innan han skulle styra stegen åt höger mot sitt hem och Henrik A skulle fortsätta rakt fram.

KM vill ju då styrka med allt detta han säger till Lotte att han inte kan vara gärningsmannen och han kan heller inte vara inblandad enligt min mening, för han kan heller inte ens haft tid att vara med på en tillfällig dumpning ens då han måste vara i backen vid just 3:30 för att träffa Henrik A. Men det som han samtidigt gör här att han ju slår fast sin lucka på minst 1 timma och 15 minuter då han enligt egen utsago" inte kan bevittnas av andra"...Han vet alltså att ingen har sett vad han har hållit på med under denna tidslucka. Hur kan han vara säker på det ? Han berättar dock inget om dessa "minnesbilder" han haft för Lotte och läsaren dock och varför han var så säker på att ingen sett honom under denna tid...Say no more.
Citera
2025-11-20, 00:15
Medlem
Följande beskrivning av KMs minneslucka har förekommit:

"Kl*s ringde ju sin sambo runt 02:10 och pratade lite, och sedan ska han ha gått till korvkiosken för att köa för att köpa mat, och efter detta skulle han äta upp maten. Ska vi gissa på att klockan var runt 02:35 till 02:40 när Kl*s hade ätit upp maten? "

Om han var på torget då, så var han inte i kohagen?

#Sedan hade han cirka 1 400 meter att "lalla" till platsen där han mötte Henrik, vilket i 4 km/h tog ganska exakt 20 minuter."

Det är 1600 meter och tar 21 minuter om man är nykter och går mitt på dan. Om man packad ska lalla den sträckan så tar det mer än 30 minuter. Att stanna och pissa på vägen, kanske i början på skogspartiet vid Johannesberg, lägger till 5-10 minuter. 3.10-3.20 är inte orimlig tid för ett möte med lastbilschaouffören Henrik då.

Jag tror hemliga specialpolisen har utrett honom färdigt och han är clear i det här fallet.
Citera
2025-11-20, 09:21
Medlem
IB03s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ajnoshort
Följande beskrivning av KMs minneslucka har förekommit:

"Kl*s ringde ju sin sambo runt 02:10 och pratade lite, och sedan ska han ha gått till korvkiosken för att köa för att köpa mat, och efter detta skulle han äta upp maten. Ska vi gissa på att klockan var runt 02:35 till 02:40 när Kl*s hade ätit upp maten? "

Om han var på torget då, så var han inte i kohagen?

#Sedan hade han cirka 1 400 meter att "lalla" till platsen där han mötte Henrik, vilket i 4 km/h tog ganska exakt 20 minuter."

Det är 1600 meter och tar 21 minuter om man är nykter och går mitt på dan. Om man packad ska lalla den sträckan så tar det mer än 30 minuter. Att stanna och pissa på vägen, kanske i början på skogspartiet vid Johannesberg, lägger till 5-10 minuter. 3.10-3.20 är inte orimlig tid för ett möte med lastbilschaouffören Henrik då.

Jag tror hemliga specialpolisen har utrett honom färdigt och han är clear i det här fallet.

Om det hade gått till så som du säger så HADE KM sagt detta i första förhöret till polisen. Det fattar du.

Då hade han INTE känt ett behov i det första förhöret på Måndagen den 15 juni 1992 av att ge denna lögnaktiga bild till polisen "att han knappt varit i närheten av Helena under hela kvällen."

Då hade han INTE heller känt ett behov av att vilja tidigarelägga sin hemkomst och säga att "det är omöjligt" när han blev konfronterad av polisen att det han sagt om detta var oriktigt då ett vittne(Henrik A) sett och pratat med KM vid en senare tidpunkt på stan än tidpunkten för hans påstådda hemkomst.

D vs om detta inträffat som du säger så hade han ju uppehållit sig bra länge på torget efter sitt telefonsamtal till sambon, köat som du säger och ätit. Då hade han varit på en plats där och han HADE blivit "bevittnad av andra". Då HADE polisen varit intresserad av hans "minnesbilder" under denna lucka. Det hade han också inte haft någon "minneslucka" överhuvudtaget som hade skapat problem för KM. Den hade då aldrig existerat. D vs KM hade då inte haft något som han så desperat velat dölja direkt. Han HADE då haft någon högst sannolikt som kunnat intyga att han också varit på torget då. Dv s, ett alibi.

Han har ALDRIG sagt detta till polisen att gjorde så här som du säger. Han har heller aldrig sagt detta till P4- reportrarna PW och Mats heller under 2017. Det han endast har hävdat är att han inte minns ett skit vad han gjort efter sitt telefonsamtal på torget under den kritiska timmen för försvinnandet.

Till Lotte säger han under 2020 att han dock visst minns och har minnesbilder men som polisen inte är intresserade av. Och som inte kan "bevittnas av andra".

Det är också så att när vi håller allt detta i minnet så vet vi samtidigt att det gått en man och en kvinna i denna för försvinnandet kritiska timmen på Marieholmsbron i den riktningen mot Helenas hem bl a som stämde mycket väl in på både Helena och KMs signalement denna natt.

Jag vet inte hur säker en straffspark måste se ut. Jag får bilden av en stenhård jävla vrist i klykan och en hjälplöst flaxande väderkvarn i mål ungefär.

KM HADE ätit på korvmojjen efter detta telefonsamtal till sambon på torget OM han inte sett Helena när hon gick förbi på torget. Alltså en Helena strax innan i baren på Stadt som till sina vänner: Helene, hennes kille och KM hade önskat promenadsällskap/följe hem. KM stod ju där och hörde detta så han vet ju att Helena inte har emot att han hinner ifatt henne på Österlånggatan. Det är DÄRFÖR Helena ses gå ensam på torget i höjd med varuhuset Knallen och sedan ses gå med en man i höjd med gamla systembolaget på Österlånggatan. Polisen knöt alltså dessa båda vittnesobservationer plus den på bron till Helena.

Polisens SSI utredde INGENTING gällande KM. De försökte precis som Skövde-Polisen försökte göra under 2017-2019 att bara i vart fall få KM att berätta vad kroppen fanns (Att lösa ett Mord, Viaplay). Det var det KM dock absolut inte kunde vetat något om då han inte hinner vara med ens på en tillfällig förvaring av kroppen då han måste vara i början av sista backen hem för mötet med Henrik A vid 3:30.
Senast redigerad av IB03 2025-11-20 kl. 09:47.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in