2024-05-01, 23:33
Medlem
Ugglan.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Prinzezzan
Ja, det är fortfarande många frågor, men få svar.

Om lezaq läser här, så får h*n väldigt gärna skriva några rader och berätta mer.

Och den ende som vinner på det här är den sjuke j*vel som gjorde det!
Citera
2024-05-02, 00:16
Medlem
Prinzezzans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ugglan.
Och den ende som vinner på det här är den sjuke j*vel som gjorde det!

Precis. 😔

Undrar om han/de sitter och läser och skrattar åt våra försök... Eller om han/de känner någon slags skuld och skam. 😖
Citera
2024-05-02, 00:32
Medlem
Ugglan.s avatar
Citat:
Precis. 😔

Undrar om han/de sitter och läser och skrattar åt våra försök... Eller om han/de känner någon slags skuld och skam. 😖

Att han/de SOM MINST (!) läser tråden är jag helt säker på! Skuld och/eller skam tror jag inte att han/de känner, eftersom han/de har supit och knarkat bort hjärnan. Jag tror till och med att han/de känner sig nöjda över att ha klarat sig undan. Han/de är tillräckligt sjuka i huvudet för att låta Gudrun och Arne gå i döden utan att få svar. Samma sak angående Ulrika och Gabriella.
Citera
2024-05-02, 02:00
Medlem
UnitedKingdoms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svet-Landa
ömma tår här förstår jag

Jepp så är det!
Du få verkligen passa dej så att du inte råkar skriva ngt som inte följer vissa "Mästerdetektivers" teorier.

Helena gick inte på bron, hon hoppade in i ngns bil redan vid Stadt eller däromkring, det är min och mångas övertygelse, dock inte trådens "Chefer".
Citera
2024-05-02, 02:33
Medlem
Ugglan.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av UnitedKingdom
Jepp så är det!
Du få verkligen passa dej så att du inte råkar skriva ngt som inte följer vissa "Mästerdetektivers" teorier.

Helena gick inte på bron, hon hoppade in i ngns bil redan vid Stadt eller däromkring, det är min och mångas övertygelse, dock inte trådens "Chefer".

Jag är övertygad om att Kungen sköt Palme. Behöver jag anföra några bevis? Nä, jag bara vet det. Helena gick hem - och det vet du. (Med Kl*as.)
Citera
2024-05-02, 02:38
Medlem
UnitedKingdoms avatar
Citat:
Jag är övertygad om att Kungen sköt Palme. Behöver jag anföra några bevis? Helena gick hem - och det vet du.

Jag, GW, Polisen Jenvén, m fl, tror inte ett skit på ditt brovittne, Helena klev in i en bil efter Stadt, kan ha varit vid Kungsgatan.
Citera
2024-05-02, 02:42
Medlem
Ugglan.s avatar
Citat:
Jag, GW, Polisen Jenvén, m fl, tror inte ett skit på ditt brovittne, Helena klev in i en bil efter Stadt, kan ha varit vid Kungsgatan.

Ändå fann de informationen om pilotglasögonen lika intressant som informationen om byxorna. Jenvén tror på brovittnet, men måste av yrkesskäl hålla öppet för om brovittnet såg just Helena. Vad tycker du annars om vittnet lezaq?

Vem såg Helena sätta sig i en bil på Kungsgatan?
Citera
2024-05-02, 03:01
Medlem
UnitedKingdoms avatar
Citat:
Ändå fann de informationen om pilotglasögonen lika intressant som informationen om byxorna. Jenvén tror på brovittnet, men måste av yrkesskäl hålla öppet för om brovittnet såg just Helena. Vad tycker du annars om vittnet lezaq?

Vem såg Helena sätta sig i en bil på Kungsgatan?

😂😂 Jag kan om du nu vill det skapa en ny profil och sen skriva i tråden att jag vet vem mördaren är. Då har du löst fallet, för du tror ju blint på allt som skrivs (eller menar allt som skrivs i tråden som passar in i din agenda). Jag kan ta nic "lezaq2".
Senast redigerad av UnitedKingdom 2024-05-02 kl. 03:03.
Citera
2024-05-02, 03:02
Medlem
Ugglan.s avatar
Citat:
😂😂 Jag kan om du nu vill det skapa en ny profil och sen skriva i tråden att jag vet vem mördaren är. Då har du löst fallet, för du tror ju blint på allt som skrivs (eller menar allt som skrivs i tråden som passar in i din agenda).

Gör det! (Men glöm inte regel 1.07 om "Alternativa konton".)

Men varför är det så hemskt för dig att Helena sågs gå med en man i pilotglasögon mot hemmet?
Senast redigerad av Ugglan. 2024-05-02 kl. 03:19.
Citera
2024-05-02, 03:26
Medlem
UnitedKingdoms avatar
Citat:
Gör det! (Men glöm inte regel 1.07 om "Alternativa konton".)

Men varför är det så hemskt för dig att Helena sågs gå med en man i pilotglasögon mot hemmet?

Givetvis ska regler följas. Så Lezaq2 kan inte uppstå. Det var bara en rolig saga, vilka du ju verkar att gilla.

Svar på tidigare inlägg, jag är så långt från stressad man överhuvudtaget kan komma.
Citera
2024-05-02, 05:17
Medlem
ThordOlavssons avatar
Citat:
När det nu diskuterats en hel del om det s k "brovittnet", och om huruvida Helena promenerade hemåt eller ej, så påminner jag om inlägg gjorda av postaren lezaq. H*n skrev i tråden under ett par dagar (22-23/10 2022) och berättade om sina och sitt sällskaps iakttagelser under den aktuella natten.

lezaq skrev bl a att hon och vännerna varit på Stadt samma kväll/natt som Helena. Hon kände inte Helena, men hade talat med henne i baren och kommenterat Helenas "coola byxor". När sällskapet senare promenerade hemåt (?) efter Stadts stängning, så såg hon (jag skriver "hon" då jag utgår från att lezaq är en "hon" då hon kommenterade Helenas byxor, kan i och för sig vara en "han") och det sällskap hon ingick i Helena gå framför sig. Enligt uppskattning från lezaq var detta runt kl 02.20 - 02.30, som de såg Helena. De gick på var sin sida om vägen. lezaq med vänner gick dock ner till vänster vid tennisbanorna, medan de såg Helena fortsätta rakt fram. Sedan såg de inte Helena längre. De såg ingen, varken bil eller person, runt Helena.

De fyra i sällskapet ska alltså ha känt igen Helena på byxorna. lezaq ska ha talat med Helena i baren på Stadt, då hon kommenterade de "coola" byxorna. Alla fyra lämnade vittnesmål, om att de sett Helena ensam promenerat hemåt. Varför har detta inte tagits upp och kommunicerats av polisen? Blev alla fyra vittnesmål borttappade? Lades det inget intresse på vittnesmålet, då ingen av dem sett Helena gå tillsammans med någon? Risken med att dessa vittnesmål inte kommit allmänheten till del, kan ju ha blivit att vissa tror sig ha sett Helena, men då de sett en ev Helena promenera ensam, så "var det nog inte hon". Hon sågs ju med manligt sällskap...

Kan det ha varit så att brovittnet, som ska ha sett en kvinna med byxor liknande Helenas, sgå Helena med manligt sällskap direkt efter bron, men att denne kille därefter avvek? Kan det ha varit så att han själv gick ner stigen av någon anledning, medan Helena fortsatte framåt? Samtidigt gick lezaq med sällskap bakom Helena, men på den andra sidan av vägen, och ingen i sällskapet såg en man gå bredvid Helena. Kan det ha varit så att de inte lade märke till Helena förrän hon var i höjd med fängelset, och den ev killen innan det hade gått ner själv på stigen efter bron? Fanns något som skymde, typ träd, buskar hus? Kan en bil ha plockat upp henne efter det?

Ni Mariestadsbor som känner till hur det såg ut i Mariestad -92, kan väl fundera på detta (alla andra också, naturligtvis) och se vad ni kommer fram till. Det är enbart mina tankar som jag skrivit ner. Jag har tidigare i tråden skrivit om uppgifter liknande dessa, som jag fått, och de sammanfaller med dessa. Därför blir de för mig mer intressanta. Jag lade också märke till att MickeR skrivit om liknande uppgifter som han fått.

Nu är jag inte främmande för att Helena fick skjuts tidigare. Så länge man inte vet... Men sedan jag läste dessa inlägg av lezaq igen, så har jag funderat runt detta. Jag tipsar om att läsa inläggen, de är bara 13 st har jag för mig.

Snälla du! lezaq är en trådförvillare. Pernilla Wadebäck har kontaktat ReimerDenYngre för att via honom uppmana lezaq att höra av sig till polisen utifall att lezaqs tips (lezaq påstår ju sig vara förhörd) på något sätt tappats bort.

lezaq tips finns alltså inte.
Citera
2024-05-02, 05:21
Medlem
ThordOlavssons avatar
Citat:
Det skulle vara intressant att få reda på. Hoppas att lezaq har hört av sig till polisen för att kolla det.

Du kanske skulle läsa vad lezaq skriver innan du börjar stödja en trådförvillare?

Citat:
Ursprungligen postat av lezaq
Trodde att mitt / våra vittnesmål fanns kvar i utredningen. Men sen läste jag härinne idag att ingen sett henne efter bron och det visste jag ju att det inte stämde.

lezaq är en av alla de användare på Flashback som konsekvent försökt sprida uppfattningen att Helena gått förbi polishuset ensam. Budskapet är nämligen alltid detsamma, redan i inlägg nummer 2 av Prytz67:

Citat:
Ursprungligen postat av prytz67
---2. vi var ett antal personer som observerade henne när hon lämnade Statt ENSAM, hon gick från statt till korvsniken på torget vidare över parkeringen mot tobaksafären ner till expert och raka vägen förbi bion över bron förbi polishuset.... sedan är det ingen som observerar henne.---
(Min fetning, men Prytz67:s bruk av stora bokstäver)

Men tack i alla fall Prinzezzan för ditt inlägg, för nu förstod jag plötsligt varför det är så viktigt att underhålla tanken att Helena gick hem. Skälet till det är att mördaren varit oförsiktig nog att säga detta till en eller flera närstående. Så om någon i tråden känner en person i verkligheten som hävdat sig se Helena gå ensam hem, det är Helenas mördare. Lustigt nog är ingen sådan person känd vid namn i tråden, enbart trådförvillare påstår detta. Förmodligen placerar sig denna person på torget och hänvisar löst till vänner som sett Helena längre fram vid polishuset. Att påstå sig stå på torget och se Helena gå ensam är inte på något sätt en sak som väcker misstankar. Det som skall väcka misstankar är att personen i fråga i nästa svep hänvisar till vänner som sett Helena längre fram. Dessa vänner finns inte och det är detta påstående som är mördarens akilleshäl.

Om någon känner igen sig i ovanstående, skicka gärna ett PM så kan jag jämföra detta namn mot det namn jag suger på.
Senast redigerad av ThordOlavsson 2024-05-02 kl. 06:17.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in