Citat:
Ursprungligen postat av
Prinzezzan
Det skulle vara intressant att få reda på. Hoppas att lezaq har hört av sig till polisen för att kolla det.
Du kanske skulle läsa vad lezaq skriver innan du börjar stödja en trådförvillare?
Citat:
Ursprungligen postat av
lezaq
Trodde att mitt / våra vittnesmål fanns kvar i utredningen. Men sen läste jag härinne idag att ingen sett henne efter bron och det visste jag ju att det inte stämde.
lezaq är en av alla de användare på Flashback som konsekvent försökt sprida uppfattningen att Helena gått förbi polishuset ensam. Budskapet är nämligen alltid detsamma, redan i inlägg nummer 2 av Prytz67:
Citat:
Ursprungligen postat av
prytz67
---2. vi var ett antal personer som observerade henne när hon lämnade Statt ENSAM, hon gick från statt till korvsniken på torget vidare över parkeringen mot tobaksafären ner till expert och raka vägen förbi bion över bron förbi polishuset.... sedan är det ingen som observerar henne.---
(Min fetning, men Prytz67:s bruk av stora bokstäver)
Men tack i alla fall Prinzezzan för ditt inlägg, för nu förstod jag plötsligt varför det är så viktigt att underhålla tanken att Helena gick hem. Skälet till det är att mördaren varit oförsiktig nog att säga detta till en eller flera närstående. Så om någon i tråden känner en person i verkligheten som hävdat sig se Helena gå ensam hem, det är Helenas mördare. Lustigt nog är ingen sådan person känd vid namn i tråden, enbart trådförvillare påstår detta. Förmodligen placerar sig denna person på torget och hänvisar löst till vänner som sett Helena längre fram vid polishuset. Att påstå sig stå på torget och se Helena gå ensam är inte på något sätt en sak som väcker misstankar. Det som skall väcka misstankar är att personen i fråga i nästa svep hänvisar till vänner som sett Helena längre fram. Dessa vänner finns inte och det är detta påstående som är mördarens akilleshäl.
Om någon känner igen sig i ovanstående, skicka gärna ett PM så kan jag jämföra detta namn mot det namn jag suger på.