2022-10-22, 23:54
Medlem
rubin22s avatar
Om detta stämmer med bron, har vi två saker att välja på enligt mig.
H.A går stigen hem och det vet GM som åker och möter upp henne vid slutet av stigen eller bilen stannar före stigen, och en av personerna jagar ifatt henne och chauffören kör runt och hämtar upp dem, alternativt slår de henne medvetslös, eller hon dödas innan de slänger in henne i bilen?
Vad tror ni är mest sannolikt av dessa scenarion?

Varifrån blev hon först tilltalad av Gärningsmännen?
För de måste minst ha varit två?
Citera
2022-10-22, 23:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lezaq
Vi gick in vid tennisbanorna och gick mot tuna. Vad jag såg var att hon fortsatte framåt bara. Det var allt jag såg tyvärr :/

På bron så gick vid på olika sidor kan jag lägga till men vi vek av ner vid tennisbanorna. Och hon gick framåt.
Citera
2022-10-22, 23:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bangladesh
Helenas tillhörigheter kan ha blivit utplacerade i syfte att få det att se ut som att någon slags överfall ägt rum där ute i skogsdungen.
Åtminstone säger polisen ganska klart att de tror att skorna är utplacerad.
Citera
2022-10-22, 23:56
Medlem
Citat:
Vi gick in vid tennisbanorna och gick mot tuna. Vad jag såg var att hon fortsatte framåt bara. Det var allt jag såg tyvärr :/

På bron så gick vid på olika sidor kan jag lägga till men vi vek av ner vid tennisbanorna. Och hon gick framåt förbi fängelset mot polisstationen.
Citera
2022-10-22, 23:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jahre30
Kikar på dokumentären. Varför tror ni ringarna avlägsnades ? För att ingen skulle hitta kroppen med metalldetektor? Eller vad var anledningen
Leif GW tror att hon tagit av ringarna under kvällen för att fingrarna svullnat av fest och discodans och att de lagts i ryggsäcken och sedan åkt ut därifrån. Det är en ren spekulation.
Det har förekommit uppgifter i tråden att ringarna var arrangerade på ett sådant sätt att de såg planterade ut.
Citera
2022-10-22, 23:58
Medlem
Prinzezzans avatar
Citat:

Tack för svar!

Fortsatte hon förbi stigen till höger ner mot Ekuddenvägen, eller hade hon inte kommit fram dit när ni vek av?
Citera
2022-10-23, 00:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Den.lilla.kloka.
De va granne "den gamle mannen" som såg "chauffören" spola rent bilen och stå med bilen och lysa in i skogen. Damen har fått detta berättat för sig av grannen/gamle mannen när Chauffören har avlidit för han vågade inte berätta de innan för han va rädd för sitt eget liv.
Så Damen som berättar de här i dokumentären har inte sätt de själv utan har fått de berättat för sig av den gamle mannen/Grannen.
Ja, det är jättekonstigt att bygga en dokumentärserie på en person som berättar om en person som berättat något, men som nu är död.
Citera
2022-10-23, 00:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 4YYX
Killen ljuger,vägrade lögndetektor, vem fan gör det som är oskyldig
Var säger han att han vägrat lögndetektor. Nu är det sent lördagskväll, så kanske uppgifterna börjar svaja lite.
Citera
2022-10-23, 00:03
Medlem
Sculleys avatar
Citat:
Hon var ensam.

Tack för svar, men varför postar du denna uppgift först nu?
Citera
2022-10-23, 00:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ugglan.
Varför skriver du det här nu, först fem år efter radiodokumentären och fem år efter det att du registrerade ditt konto? Vi har aldrig hört ett enda ord om detta vittnesmål från polisen, när vi har hört så mycket om "brovittnet". Jag finner det mycket märkligt. Kanske har polisen tappat bort även ditt/ert vittnesmål? För du drar inte en vals nu? För om du/ni verkligen såg Helena vid polisstationen, ger ju den observationen stöd till "brovittnet". Men i så fall "försvann" det manliga sällskapet hux flux efter bron. Eller så talar "brovittnet" falskt om det manliga sällskapet, vilket också är en möjlighet.

Jag tycker att du ska ta kontakt med polisen/Kalla fall/Fredrik på TV3 omgående om du verkligen är ärlig med det som du skriver.

Jag trodde ju såklart att mitt vittnesmål och mina kompisars fortfarande var i utredningen men det verkar ju som det blivit ignorerat eller borttappat. Varför skulle jag ljuga om det ? Vi var 4 personer som såg henne och alla lämnade vittnesmål.
Citera
2022-10-23, 00:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sculley
Tack för svar, men varför postar du denna uppgift först nu?

Trodde att mitt / våra vittnesmål fanns kvar i utredningen. Men sen läste jag härinne idag att ingen sett henne efter bron och det visste jag ju att det inte stämde.
Citera
2022-10-23, 00:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Prinzezzan
Tack för svar!

Fortsatte hon förbi stigen till höger ner mot Ekuddenvägen, eller hade hon inte kommit fram dit när ni vek av?
Det vet jag inte .såg inte efter att hon gick mot polishuset.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in