2010-05-11, 23:09
Medlem
Mandelbrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Henis
Haar någon koll på om den döde bilägaren har initialer BW....

Nej, han hette H*ns A*f*ed P*rss*n
Citera
2010-05-11, 23:18
Medlem
Låter namnet bekant i någon annan ledtråd
Citera
2010-05-11, 23:51
Medlem
Mandelbrots avatar
Citat:
Låter namnet bekant i någon annan ledtråd

Det enda jag har sett det i, är i det här citatet. Svaret som gavs senare var någon annan än BW.

Det utesluter ju inte att t.ex. Prinzezzan eller någon annan väl insatt känner till BW.

Citat:
Ursprungligen postat av TT Boy
Citat:
Ursprungligen postat av Zukiyaki
Jag har faktiskt för ett tag sedan fått helt annan info från en anonym källa. Det ska röra sig om en person som velat "lätta" sitt hjärta på fyllan för några år sedan. Personen i fråga förekommer i utredningen, suttit i långa förhör, hela tiden nekat och har relativt nära kopplingar till Helena. Han bor inte längre i Mariestad. Han ska ha fått sitt liv förstört efter detta och pekades ut av omgivningen, därav flytten. Nu är detta iof inte förstahandsuppgifter...

Initialer BW?
Citera
2010-05-12, 01:17
Medlem
Ankias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av En debattör

Ännu fler ringar? Två fyndplatser?

Vad för typ av ringar var det man fann. Var det hennes fingerringar så undrar man ju hur de kunnat "falla av".

Citera
2010-05-12, 08:49
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Prinzezzan
Tack för länkarna! Men det är tyvärr inga nya och de besvarar inte mina frågor. Någon som vet något? Är det Jonas han heter som var misstänkt och som hade den vita bilen? Och vem är i s f P.....?
öhhh Jonas vem ?
Är själv från mariestad och känner väl till olika suspekta personer, bla. några som förkommit som intressanta.
men någon jonas vet jag inte att jag hört talas om.
tror att den mistänkte har ett annat namn !
Citera
2010-05-12, 09:48
Bannlyst
jag har bott i Mariestad nästan hela mitt liv, jag och ett par hundra personer var inkallade till förhör veckan efter Helenas försvinnande.
tyvärr mindes jag inget av värde för polisen DÅ !
Idag däremot har man massa tankar och ideer om hur och varför.
men först ska vi rätta lite fel som dyker upp i den här tråden.

1. skor & ringar hittas ca.30 meter från ett hus i en skogsdunge mellan ekuddenvägen och cyckelbanan, dungen är ca 15m bred.
2. vi var ett antal personer som observerade henne när hon lämnade Statt ENSAM, hon gick från statt till korvsniken på torget vidare över parkeringen mot tobaksafären ner till expert och raka vägen förbi bion över bron förbi polishuset.... sedan är det ingen som observerar henne.
sträckan från stockholmsvägen till platsen för där accesoarena hittas är ca.800 meter.
3.Ekudden vägen är frekvent trafikerad sommartid hela nätterna, ett typiskt raggar stråk vid den tiden.
bl. var det poppulärt att köra djävligt fort på den kurviga vägen. man kunnde komma upp i 150 knyck utan att åka av.

4. ekudden basängerna har en parkering som vid tiden för försvinnadet var en välbesökt "lastbilsparkering", ganska vanligt att det stod en långtradare parkerad där nattetid.
vill minnas att det brukade stå en vit lastbil "utan nos" precis vid kricketplanen
fått för mig att det stod (vanerline) eller liknade på släpet.
så i min mening skulle det lika gärna vara en campinggäst, lastbilschaufför eller några hos mig tänkbara infödda personer.
fins även mäniskor i M-stad som påstår att hon lever, för att hon ville försvinna från familjen ?

sedan ska man veta att cyckelbanan där Helena vek av mot ekudden har 3 min gångväg till lockerud, ett område som vid den tiden var poppulärt att placera det "suspekta" klienteriet av befolkningen.

MINA egna teorier är
1. en person som känner sig ensam och sedd som udda, boendes strax utanför Mariestad.
får ett infall som går över styr, tar kroppen med sig i bilen och dumpar henne på soptippen.

2. fyllekörning klipper henne när hon passerar ekuddenvägen, handlar i panik åker med kroppen utanför stan.

3. lastbilen som står parkerad vid bassängerna är inblandad på nått sätt

4. en campinggäst av en slump träffar på henne på plattsen och......!
får plats en del i en husvagn !

nr.2 och 3 är de mest troliga enligt mig.

Varför skulle någon stå och vänta på henne där, är det planerat skulle jag välja en plats längre upp i den tjockare skogen. antingen har hon mött någon på vägen/cyckelnanan eller så blev hon påkörd och ringar,skor osv hamnade där av en slump
Citera
2010-05-12, 11:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HeroesSilencio
Enligt goda källor hos Mariestadspolisen så är den person som skall ha gjort det en dåtid lärare, han var mkt äldre än henne och gift/sambo samt barn.
Dom hade ett förhållande. Det sägs att hon var gravid med han och skulle avslöja det för hans hustru. Det finns tydligen saker på killen men inget som kan/kunde leda till gripande.
Det bästa som skulle kunna hänt var att dom fann kroppen och därmed ev. hittade besudlingar eller andra spår.
Idag är det praktiskt taget hopplöst fall. Ingen kropp, det har gått 22 år, kroppen är i vart fall knappast i skick för säkrande av spår om en hittades.
Den misstänkte var väldigt intresserad av bilar och hade på den tiden en amerikanare.

Citat:
Ursprungligen postat av Bluebeast72
P....... heter han o bodde ett tag på västkusten. Mannen yttrade i flera personers sällskap under fyllan att trots misstankar kunde han aldrig bli fälld.
Alibi saknades eller stakades fram vid tiden för mordet, o jag tror mig veta att han bodde i staden eller i dess omgivningar när mordet skedde.
Han har varit på förhör osv men aldrig blivit häktad. Mkt underlig person enligt mina källor o en trolig kandidat till dådet.

Är det här samme man som omnäms eller känner dom varandra.Om det stämmer beträffande mariestadspolisen betraktar jag den s.k läraren het.
Citera
2010-05-12, 12:55
Medlem
Först till Prinzezzan.

Det verkar som det finns en logisk förklarning till att vi har olika uppgifter om exet. Det jag skrev passa bättre in på den vi kallar WB. Antagligen har uppgifter förväxlats och vad WB berättat har någon trott xet sagt.

De flesta tror fortfarande Läraren är det hetaste spåret, men även WB skall fortfarande vara stark misstänkt.

Latsbilen skulle ju kunna förklara en del. AE har ju varit föremål för utredningen och han var ju lastbils chaufför. Han kan ju vara inblandad om det stått en lastbil vid den väg som Helena går hem efter......
Citera
2010-05-12, 13:37
Medlem
Citat:
Först till Prinzezzan.

Det verkar som det finns en logisk förklarning till att vi har olika uppgifter om exet. Det jag skrev passa bättre in på den vi kallar WB. Antagligen har uppgifter förväxlats och vad WB berättat har någon trott xet sagt.

De flesta tror fortfarande Läraren är det hetaste spåret, men även WB skall fortfarande vara stark misstänkt.

Latsbilen skulle ju kunna förklara en del. AE har ju varit föremål för utredningen och han var ju lastbils chaufför. Han kan ju vara inblandad om det stått en lastbil vid den väg som Helena går hem efter......

Vem är WB
Citera
2010-05-12, 13:48
Medlem
Maska intialerna lite eftersom vi inte skall skirva ut namn
Citera
2010-05-12, 15:29
Medlem
Citat:
Maska intialerna lite eftersom vi inte skall skirva ut namn

Varför ska WB vara starkt misstänkt? Utveckla!
Och om du ska maska så får du väl redigera dina andra poster där du skriver BW. Fast det kanske bara är jag som har ett starkt logiskt utvecklat tänkande?
Citera
2010-05-12, 15:34
Medlem
Till prytz67:
Citat:
2. vi var ett antal personer som observerade henne när hon lämnade Statt ENSAM, hon gick från statt till korvsniken på torget vidare över parkeringen mot tobaksafären ner till expert och raka vägen förbi bion över bron förbi polishuset.... sedan (min fetmarkering)är det ingen som observerar henne.
sträckan från stockholmsvägen till platsen för där accesoarena hittas är ca.800 meter.

Följde du efter henne efter att hon försvunnit ur sikte runt tobaksaffären? Såg du henne gå mot bion, över bron och förbi polishuset? Du observerar henne alltså hela den här vägen?

Citat:
MINA egna teorier är
1. en person som känner sig ensam och sedd som udda, boendes strax utanför Mariestad.
får ett infall som går över styr, tar kroppen med sig i bilen och dumpar henne på soptippen.

Varför soptippen? Belägg?

Citat:
2. fyllekörning klipper henne när hon passerar ekuddenvägen, handlar i panik åker med kroppen utanför stan.
Borde det inte finnas spår efter en "klippning" på ekuddenvägen?
Senast redigerad av strukturalisten 2010-05-12 kl. 15:37.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in