Citat:
Ursprungligen postat av
Prinzezzan
...
Om vi leker med tanken att Helena sågs gå ensam efter polisstationen, betyder det att hon mycket snart - och högst sannolikt - skulle gå in bakom de gamla, röda fångvaktarbostäderna. Dock kan det inte uteslutas att Helena skulle ha kunnat fortsätta utmed Marieforsleden innan hon skulle ha tagit höger ner på Ekuddenvägen. En möjlighet är då att bilen som behövs i händelseförloppet kan ha dykt upp precis innan hon gick in bakom just fångvaktarbostäderna (eller fortsatte Marieforsleden ytterligare en liten bit). En fråga som i det här scenariot måste lösas är: Vart tog mannen med pilotglasögon vägen? Om vi tror på lezaq
*** - i kombination med det idiotsäkra brovittnet - vet vi med både livrems och hängslens säkerhet att Helena gick hem.
*** Om lezaq talar sanning undrar jag: Har polisen koll på det här vittnesmålet? Vi har inte hört ett ord från polisen om det, vilket jag kan tycka är lite märkligt eftersom polisen har gett oss brovittnet. Så: Har polisen koll på lezaq? Har polisen koll på lezaq, men inget har sagt? Jag kan tycka att polisen borde ha sagt något om det här vittnesmålet, men eftersom de inte har gjort det blir jag en aningen misstänksam.