2023-09-22, 23:16
Medlem
IB03s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Prinzezzan
Jag tycker att din tes är intressant, och att ErAn har kommit med märkliga uttalanden i Lottes bok. Men frågan är om det verkligen skulle ha funkat att frakta en död kropp - även invirad i mycket plast el dyl - så långt. Det hela skulle vara ett mycket riskabelt "evenemang", inte bara för att han/de skulle ha kunnat bli stoppade av polisen eller annan anledning, men också p g a ev odör. Vi säger oss att han/de åker från Mariestad under natten till tisdagen eller tidigt på tisdagens morgon, då kanske det tar ca två timmar (?) till Göteborg, ca 3 timmar (?) med färja över till Fredrikshamn och sedan 3-4 timmar (?) ner till södra Jylland. (Och då måste han/de pricka tiden precis, annars går ytterligare tid.) Dessutom måste vi ha med i beräkningarna att Helena måste ha förvarats någonstans sedan natten mot söndagen. Det var ett varmt dygn och beroende på var Helenas kropp förvarats, är det inte långsökt att tänka sig att kroppen vid det laget har börjat "förfalla" lite. Vågar man ta den risken att färdas flera timmar, så många mil med en död kropp i bagaget?

Kollade polisen upp ErAn:s vänner i Danmark som han skulle hjälpa att flytta? Var han verkligen där? Även om han var det, så kan kroppen avyttrats under vägen. Men tidslinjen för dessa dygn för ErAn skulle vara intressant att få studera.

Som sagt, märkliga uttalanden från ErAn, och man bör hålla sig nära sanningen om man lättare ska komma ihåg saker som gm. Var det sig själv ErAn diskuterade med sina vänner, eller berodde hans spekulationer på något annat?

Ja, håller med och det är precis dessa frågor vi får dryfta om. Det är just dessa bitar detta företag hänger på då, och bygger på.

* Att de inte får bli stoppade på något sätt av polis eller tullare som söker efter narkotika eller dylikt.

* Lukten, det får absolut inte komma ut någon lukt från denna kropp som då håller på att förruttna vid
detta laget. Tyvärr blir det detaljerat då...i så fall måste denna kropp viras in med plast och tejpas ordentligt. Förslutas. Är det då möjligt efter detta att lukt inte lokaliseras utifrån och på bildäck på färjan då. På bildäck mindes man då att det luktade bensin och smörjmedel och dylikt för övrigt. Men man kan ju inte lita på att dessa lukter maskerar eventuell likdoft som sipprar ut från bagageutrymmet.

* Att överhuvudtaget ta denna vansinniga risk att göra så här, när man kunde grävt ner kroppen i en skog runt Mariestad någonstans. Dumpa i Vänern.

Punkt 1.
Jag minns ju när jag färjade över de många gånger jag gjort det, så var det ju bara att rulla ut från färjan vid ankomst till Fredrikshamn och in landet, inga pass behövdes eller någonting. Man märkte ju inte knappt att man anlänt till ett annat land. 1993 gjorde jag en sådan resa , sensommarn bör det varit. Detta är möjligt , för risken att bli stoppad och genomsökt av tullare var minimal. I Lottes bok uttalar sig en polis, Bent Nilsen om att frakta över ett lik i bagaget på en bil var inga problem. Sådana här resor också hade dessa två gjort en mängd gånger fram och tillbaka på de tre åren de redan bott i Sverige då 1992. De visste då att de aldrig hände något. Borde givetvis ändå varit lite nervöst ändå med ett lik i lasten...

Punkt 2.
Denna punkt är jag ingen expert på så den kan vi ju diskutera hur man då lyckas med denna bit. Jag inbillar ju mig att det bör funka om man försluter detta paket en hel del. Mm.

Punkt 3.

Detta är ändå detta som är så vansinnigt att tänka sig, att man skulle gjort så här. Tittar vi på detta fall så ser vi ju att väldigt många saker med detta fall är mycket märkliga. Den listan på alla dessa kan man ju rada upp i ett separat inlägg...

Men det är ändå så här att om dessa danskar låg bakom detta försvinnande, vilket jag starkt tror som bekant, så tror jag de inte hade någon överdrivet stor lokalkännedom i skogarna runt Mariestad. De visste inte riktigt vart det skulle kunna slutförvara kroppen och undgå upptäckt. Detta är en ide.

Efter man lastat i kroppen i ErAns Ford Sierra på Lekplatsen drar man ut till Trankärr via Sjöängen, småvägar bakom Sjukhuset. Hoppar vi sedan nu direkt till Söndagsmorgonen så åker de ut till Trankärr igen för att titta till kroppen då de har en gnagande oro över att den skall upptäckas. Det är fingeravtryck på kroppen som de oroar sig för bl a och högst troligt tydliga runt halsen. Makabra detaljer, tyvärr troligt. Detta är man livrädd för, alla tänkbara spår som kan fälla dem. Det är på denna vända ut hit som några vittnen ser dem åkandes, detta gör dem mycket oroliga då de också ser dem naturligtvis. Detta gör dem så nojjiga att tankar på att ta bort kroppen helt härifrån, börjar födas.

Det är detta samtal om detta på Söndagskvällen eller möjligt Måndagskvällen som de kan sitta ner och tar några öl och resonera kring denna "lysande ide" med en tripp till det gamla hemlandet med kroppen för en permanent slutförvaring, långt bort ifrån där de själva har tänkt att bo kvar- Mariestad vilket de också gör ett bra tag. Har de väl kunnat göra detta och få det gjort så kan de pusta ut och ingen mer oro. De kan inte heller nu göra ett "ärligt" tips till Polisen om vart den verkliga platsen för kroppen är, då misstankarna om den också då hittas, leder Polisen direkt mot "danskarna" i stan.

Det är faktiskt detta alternativ som jag på något märkligt sätt känner att man faktiskt valde. Jag lutar åt det. Ej spikat, men något leder mig dit...För kroppen bör ha hittats tycker man vid detta laget om man hade gömt den någonstans i skogarna runt Mariestad. Mikael Rönnlund kan ju inte begripa detta varför den inte har hittats. Sjödumpning som sådan är faktiskt mycket konstig som sagt, det är väldigt mycket saker som skall hinnas med och saker man behöver ha tillgängligt i detta mycket snäva tidsfönster på natten. Sen tror jag inte heller dessa danskar hade tillgång till båt, jag får svårt att tro det. Nej , det tror jag inte på.

Min fetning. Nej, detta med att han drog till Södra Jylland på sin sjukskrivning "för att hjälpa vänner att flytta", det är ju en så här sak som han säkert hade vett att hålla tyst om till Mariestadpolisen då han blev förhörd och satt i häktet. Utan detta har ju slunkit ur honom när han har pratat med Lotte i och med boken. Han har inte tänkt sig för helt enkelt. Detta är ju bara en sak han klantar sig med, filmerna" han skulle ha sett" mordnatten har han heller inte lyckas "sätta" tillräckligt i minnet utan nu var det "Döden på Larvfötter" han hade sett helt plötsligt.

Nej, Polisen har ju inte följt upp dessa "vänner" på något sätt, detta var ju när de höll på med CL...Pust.
Citera
2023-09-22, 23:29
Medlem
Prinzezzans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av exsist
Nej det tror inte jag heller, men PrinzzezN mfl påstår det därför skrev jag Om Se var hos UA........

Har jag påstått att SE var den som var hemma hos syster U på natten??? Det är ju det jag har ifrågasatt/ifrågasätter. Har jag skrivit det, så har det blivit totalfel!
Citera
2023-09-22, 23:31
Medlem
Prinzezzans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ugglan.
PartyVovven är helt rökt! Så fort hans illa formulerade alster stöter på patrull, ändrar han sin "berättelse". Vi får aldrig veta något om några bevis.

+100 igen till Prinzezzan!

Jag får inte in PK som gm utifrån de uppgifter som finns att tillgå. Hur, när och var?
Citera
2023-09-22, 23:46
Medlem
Prinzezzans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IB03
Ja, håller med och det är precis dessa frågor vi får dryfta om. Det är just dessa bitar detta företag hänger på då, och bygger på.

* Att de inte får bli stoppade på något sätt av polis eller tullare som söker efter narkotika eller dylikt.

* Lukten, det får absolut inte komma ut någon lukt från denna kropp som då håller på att förruttna vid
detta laget. Tyvärr blir det detaljerat då...i så fall måste denna kropp viras in med plast och tejpas ordentligt. Förslutas. Är det då möjligt efter detta att lukt inte lokaliseras utifrån och på bildäck på färjan då. På bildäck mindes man då att det luktade bensin och smörjmedel och dylikt för övrigt. Men man kan ju inte lita på att dessa lukter maskerar eventuell likdoft som sipprar ut från bagageutrymmet.

* Att överhuvudtaget ta denna vansinniga risk att göra så här, när man kunde grävt ner kroppen i en skog runt Mariestad någonstans. Dumpa i Vänern.

Punkt 1.
Jag minns ju när jag färjade över de många gånger jag gjort det, så var det ju bara att rulla ut från färjan vid ankomst till Fredrikshamn och in landet, inga pass behövdes eller någonting. Man märkte ju inte knappt att man anlänt till ett annat land. 1993 gjorde jag en sådan resa , sensommarn bör det varit. Detta är möjligt , för risken att bli stoppad och genomsökt av tullare var minimal. I Lottes bok uttalar sig en polis, Bent Nilsen om att frakta över ett lik i bagaget på en bil var inga problem. Sådana här resor också hade dessa två gjort en mängd gånger fram och tillbaka på de tre åren de redan bott i Sverige då 1992. De visste då att de aldrig hände något. Borde givetvis ändå varit lite nervöst ändå med ett lik i lasten...

Punkt 2.
Denna punkt är jag ingen expert på så den kan vi ju diskutera hur man då lyckas med denna bit. Jag inbillar ju mig att det bör funka om man försluter detta paket en hel del. Mm.

Punkt 3.

Detta är ändå detta som är så vansinnigt att tänka sig, att man skulle gjort så här. Tittar vi på detta fall så ser vi ju att väldigt många saker med detta fall är mycket märkliga. Den listan på alla dessa kan man ju rada upp i ett separat inlägg...

Men det är ändå så här att om dessa danskar låg bakom detta försvinnande, vilket jag starkt tror som bekant, så tror jag de inte hade någon överdrivet stor lokalkännedom i skogarna runt Mariestad. De visste inte riktigt vart det skulle kunna slutförvara kroppen och undgå upptäckt. Detta är en ide.

Efter man lastat i kroppen i ErAns Ford Sierra på Lekplatsen drar man ut till Trankärr via Sjöängen, småvägar bakom Sjukhuset. Hoppar vi sedan nu direkt till Söndagsmorgonen så åker de ut till Trankärr igen för att titta till kroppen då de har en gnagande oro över att den skall upptäckas. Det är fingeravtryck på kroppen som de oroar sig för bl a och högst troligt tydliga runt halsen. Makabra detaljer, tyvärr troligt. Detta är man livrädd för, alla tänkbara spår som kan fälla dem. Det är på denna vända ut hit som några vittnen ser dem åkandes, detta gör dem mycket oroliga då de också ser dem naturligtvis. Detta gör dem så nojjiga att tankar på att ta bort kroppen helt härifrån, börjar födas.

Det är detta samtal om detta på Söndagskvällen eller möjligt Måndagskvällen som de kan sitta ner och tar några öl och resonera kring denna "lysande ide" med en tripp till det gamla hemlandet med kroppen för en permanent slutförvaring, långt bort ifrån där de själva har tänkt att bo kvar- Mariestad vilket de också gör ett bra tag. Har de väl kunnat göra detta och få det gjort så kan de pusta ut och ingen mer oro. De kan inte heller nu göra ett "ärligt" tips till Polisen om vart den verkliga platsen för kroppen är, då misstankarna om den också då hittas, leder Polisen direkt mot "danskarna" i stan.

Det är faktiskt detta alternativ som jag på något märkligt sätt känner att man faktiskt valde. Jag lutar åt det. Ej spikat, men något leder mig dit...För kroppen bör ha hittats tycker man vid detta laget om man hade gömt den någonstans i skogarna runt Mariestad. Mikael Rönnlund kan ju inte begripa detta varför den inte har hittats. Sjödumpning som sådan är faktiskt mycket konstig som sagt, det är väldigt mycket saker som skall hinnas med och saker man behöver ha tillgängligt i detta mycket snäva tidsfönster på natten. Sen tror jag inte heller dessa danskar hade tillgång till båt, jag får svårt att tro det. Nej , det tror jag inte på.

Min fetning. Nej, detta med att han drog till Södra Jylland på sin sjukskrivning "för att hjälpa vänner att flytta", det är ju en så här sak som han säkert hade vett att hålla tyst om till Mariestadpolisen då han blev förhörd och satt i häktet. Utan detta har ju slunkit ur honom när han har pratat med Lotte i och med boken. Han har inte tänkt sig för helt enkelt. Detta är ju bara en sak han klantar sig med, filmerna" han skulle ha sett" mordnatten har han heller inte lyckas "sätta" tillräckligt i minnet utan nu var det "Döden på Larvfötter" han hade sett helt plötsligt.

Nej, Polisen har ju inte följt upp dessa "vänner" på något sätt, detta var ju när de höll på med CL...Pust.

Ja, det är en hel del att fundera på - åt olika håll.

Att Helena skulle vara nedgrävd i något skogsparti i Mariestads omgivningar, det tror jag inte heller. Det ska vara om hon har gömts i ett schakt el dyl, alternativt om kroppen grävts ner riktigt djupt eller på någons privata mark (inhägnad, så att inga vilda djur får tillträde).

ClLe var aktuell senare i tid; ErAn var det sommaren -92.
Citera
2023-09-23, 00:20
Medlem
IB03s avatar
Citat:
Det här blir ju väldigt intressant. Om vi ponerar att Lockerudsvittnet verkligen såg en bil "som var som en Golf", faller ju både Toyota Camry och Opel Kadett E som sedan eftersom Golf aldrig har funnits som sedan. I så fall kan bilen ha varit en Opel Kadett 3-dörrars. Men:

Vilken bil(modell) ägde PN? Innan du fortsätter att skriva din story, måste du leverera svaret på vilken bil(modell) det var som PN ägde. För att PN:s bil ska bli aktuell, måste den ha varit en Opel Kadett E 3-dörrars för att passa in på Lockerudsvittnets beskrivning - om hon nu med "Golf-typ" menade karossformen och inte nödvändigtvis storleken. Vad menade Lockerudsvittnet? Vilken bil(modell) ägde PN?

OCH IGEN, SÅ ATT DU INTE BOMMAR FRÅGAN: OM VI TAR BORT PU:S BIL, KAN DU DÅ ÄNDÅ ACCEPTERA ATT PU KAN VARA GÄRNINGSMANNEN? DU UNDVEK SOM VANLIGT ATT BESVARA DEN KÄNSLIGASTE FRÅGAN!

Ja, Toyota Camry faller för storleken. Ja, Opel Kadett E, 4-dörrars Sedan som är 4,218 meter, men inte på något sätt liknar en Golf faktiskt. Det gör den inte med detta utseende för Lockerudsvittnet då.

Vilken bilmodell ägde PN ? Vi vet inte det. Men vi vet av loudamus källa att denne trodde att det var en beige Golf med raster vid C-stolpen. Vi vet att en sådan Golf aldrig har funnits, inte GTI-modell eller någon modell alls. Det är just detta svarta raster då som det faktiskt bara är en enda bilmodell som faktiskt finns tillgänglig vill jag mena. Jag hittar inga andra 80-tals småbilar i alla fall. Opel Kadett E ,3-5 dörrars har ett svart dominerade raster som inte bara är vid C-stolpen utan även går upp ihop med själva C-stolpen som bekant. Denna bilmodell var också förhållandevis vanligt förekommande ,och inte någon obskyrt udda framletad bil.

Av detta så är min bästa gissning att det var just en sådan bil han hade. Jag tror helt klart det var det. Jag skall ge VictoriaWestling cred för detta igen, mycket viktig och trolig pusselbit skall sägas då.

Nej, sorry ,PU som GM icke. Det bygger på att han åker med andra människor som har i alla fall en vit/ljus halvkombi till förfogande, och jag menar att denna också bör vara bakhjulsdriven om vi skall gå på Polisen brottsplatsundersökning på platsen. Vem kände han då riktigt som han en sådan bil ? Tyvärr funkar inte JF skrikigt orange Opel enligt PK i tråden. Ingen i tråden säger ju att han känt PN och danskarna.

Vem åker han med ? Han skall även ställt sin bil vid Sjukhusets parkering också i detta. Det fortlöper sedan då märkligt , om det är han som ses springa från Sjukhusets parkering 4.20, då bör han vara hemma på Bråtenvägen 58 på inom lätt 10 minuter. han är hemma 4.30 då, vad gör hemma då utan att duscha och byta om minst en 1 timme drygt, innan han i ångest, smutsig och riven skall vara hos PK vid 6.00 ?

Kan DU inte tänka att släppa PU som tänkbar GM alls då ? PKs historia har då format din uppfattning väldigt mycket om PU kan man då säga. Även om det är du själv som du säger som ställt frågorna och styrt samtalet. Mmm. Vi nöjer oss , vi är oense om PU som jag ser det endast.
Citera
2023-09-23, 01:06
Medlem
Ugglan.s avatar
Citat:
Ja, Toyota Camry faller för storleken. Ja, Opel Kadett E, 4-dörrars Sedan som är 4,218 meter, men inte på något sätt liknar en Golf faktiskt. Det gör den inte med detta utseende för Lockerudsvittnet då.

Vilken bilmodell ägde PN ? Vi vet inte det. Men vi vet av loudamus källa att denne trodde att det var en beige Golf med raster vid C-stolpen. Vi vet att en sådan Golf aldrig har funnits, inte GTI-modell eller någon modell alls. Det är just detta svarta raster då som det faktiskt bara är en enda bilmodell som faktiskt finns tillgänglig vill jag mena. Jag hittar inga andra 80-tals småbilar i alla fall. Opel Kadett E ,3-5 dörrars har ett svart dominerade raster som inte bara är vid C-stolpen utan även går upp ihop med själva C-stolpen som bekant. Denna bilmodell var också förhållandevis vanligt förekommande ,och inte någon obskyrt udda framletad bil.

Av detta så är min bästa gissning att det var just en sådan bil han hade. Jag tror helt klart det var det. Jag skall ge VictoriaWestling cred för detta igen, mycket viktig och trolig pusselbit skall sägas då.

Nej, sorry ,PU som GM icke. Det bygger på att han åker med andra människor som har i alla fall en vit/ljus halvkombi till förfogande, och jag menar att denna också bör vara bakhjulsdriven om vi skall gå på Polisen brottsplatsundersökning på platsen. Vem kände han då riktigt som han en sådan bil ? Tyvärr funkar inte JF skrikigt orange Opel enligt PK i tråden. Ingen i tråden säger ju att han känt PN och danskarna.

---

Vem åker han med ? Han skall även ställt sin bil vid Sjukhusets parkering också i detta. Det fortlöper sedan då märkligt , om det är han som ses springa från Sjukhusets parkering 4.20, då bör han vara hemma på Bråtenvägen 58 på inom lätt 10 minuter. han är hemma 4.30 då, vad gör hemma då utan att duscha och byta om minst en 1 timme drygt, innan han i ångest, smutsig och riven skall vara hos PK vid 6.00 ?

---

Kan DU inte tänka att släppa PU som tänkbar GM alls då ? PKs historia har då format din uppfattning väldigt mycket om PU kan man då säga. Även om det är du själv som du säger som ställt frågorna och styrt samtalet. Mmm. Vi nöjer oss , vi är oense om PU som jag ser det endast.

Min första fetning: Vi kan och får inte tro eller gissa, vi måste veta! Innan vi vet, måste vi hejda oss lite. Just nu skapar du trådsanningar!

Min andra fetning: Du hakar upp dig för mycket på polisens "utredning". GW Persson hävdar att polisen i praktiken befattade sig mycket dåligt med hjulspåren i sanden. Det kan lika gärna ha varit en framhjulsdriven bil. Men absolut: Man kan tycka att polisen lätt borde ha kunnat se hur det förhöll sig med den saken, men jag tvivlar faktiskt.

Min tredje fetning: Av allt att döma tog PU sin egen bil ner till Trädgårdsskolans parkering. Notera särskilt att PU på en konkret fråga till och med vägrade att svara på om han tog sin egen bil ner till stan, vilket i praktiken betyder att han gjorde det. I det läget ville han inte gärna lämna den kvar där. Därför är möjligheten påtaglig att hans bil var aktiv i försvinnandet. Men oavsett: Måste han ha åkt med någon, då? Kan han inte ha gått med Helena på Marieholmsbron?
PU kan mycket väl ha varit på Bråten vid kanske 04:30 till 04:40, men han lika gärna ha satt sig ner någonstans och bara "krisat". Och vad hindrade honom från att ha agerat fullständigt irrationellt och bara velat runt? Han måste väl inte ha gått upp i sin egen lägenhet? Dessutom säger PK att PU kom upp vid 05:30, men jag betvivlar inte att klockan kan ha varit kanske 05:00. PK hävdar att han blev hemskjutsad runt 04:20 och att han precis hade lagt sig när PU bankade på dörren. Kan PU ha kommit upp kanske redan vid 04:45? Absolut - och i så fall raka spåret.

Min fjärde fetning: Nej, PK:s historia har inte format min uppfattning - det är PU:s slingrande, ljugande och medvetet dåliga minne som har gjort det!

Sedan var då detta igen: "Hanna" säger att hon hörde minst två upprörda mansröster, vilket öppnar för att det kan ha varit tre eller till och med fyra inblandade, varav en var den aktiva gärningsmannen. Trankärrsvittnet har berättat om "några (tre?) oroliga ynglingar" i en bil på söndagsmorgonen. Om det är korrekt, har vi definitivt att göra med fler än två inblandade. Du kanske ska öppna upp hjärnan för fler än bara EA och PN?!

Sedan måste jag bara säga att din India Jones-variant med Danmark blir för mycket. Om det var så att EA och PN drog till Danmark på grund av att de skulle ha kunnat vara inblandade i Helenas försvinnande, kan det ha varit så att de bara ville bort. Kroppen skulle då redan ha kunnat dumpas på "slutförvaringsstället". Jag tror inte att Helena dumpades i Vänern, men jag tror att hon först gömdes vid antingen Sandviken eller uppe vid Kusabäcken.
Citera
2023-09-23, 01:06
Medlem
Ugglan.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Prinzezzan
Jag får inte in PK som gm utifrån de uppgifter som finns att tillgå. Hur, när och var?

Så är det. PK går fetbort som gärningsman, men jag håller dörren öppen för att han kan ha tigit om vad som hände senare under söndagen.
Citera
2023-09-23, 02:24
Medlem
rubin22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PartyVovven
SuEk lämnade antagligen runt 01:35, alltså strax efter samtalet med Helena. PK hade då ingen aning om var hon befann sig och begav sig till parken, där han mötte flyktingarna. SuEk kan då ha tagit taxi då hon inte fann PK. Han kan å andra sidan ha åkt till Kohagen för att leta efter SuEk. Kom ihåg att detta är före mobilernas tid...
Du behöver inte förtydliga för mig om innan mobilernas tid, jag minns en kanal på TV...

P.K skrev ju att SuEk alltså hans sambo åkte hem efter att Stadt stängde, menar du att det han skriver inte stämmer?
Konstigt om han inte har koll alls och inte frågat sin flickvän, Su Ek, hur det låg till med den saken?
Citera
2023-09-23, 02:30
Medlem
rubin22s avatar
Citat:
Samma med dig som med PartyVovven: Varför skulle SE gå mot stan när hon borde gått mot bostaden i motsatt riktning när klockan går mot 02:00? Jag tror inte alls att det var SE som var hemma hos Ulrika.
Det tror inte jag heller, varför skulle P.K annars säga att hans flickvän Su Ek åkte hem med en taxi efter att Stadt stängt?
Citera
2023-09-23, 07:37
Medlem
ReimerDenYngres avatar
Citat:
Reimer, du har en full inkorg.

Citat:
Du fick chansen att svara i PM - till och med efter en påtryckning i tråden. Ändå har du lyckats undvika att svara. Jag frågar nu öppet i tråden:

Till vilken nytta ska du fota av taxeringskalendrarna?

Jag har inte varit inne de senaste dagarna. Har rensat brevlådan nu.

Taxeringskalendern visar i vilka fastigheter som olika personer bor (under förutsättning att de deklarerat över ett visst belopp). Skattemyndigheten kan bara berätta var en namngiven person bor. Taxeringskalendern kan däremot ge oss fler namn. Då Helena försvann på sommaren är det vettigt att se dels på taxeringsåret 1991 och dels 1992 då personer kan ha flyttat in eller ut under 1992.

Det är en ganska grov "hagelbössa" för jag tror inte att det framgår våningsplan eller ens trappuppgång, bara namn. Men namn + skattemyndigheten kan förtydliga.
Citera
2023-09-23, 11:33
Medlem
Sculleys avatar
Citat:

Du har rätt i att en sådan Golf aldrig har funnits i originalutförande, men det utesluter väl inte att "svarta raster" har tillkommit i efterhand?

VW Golf 1 Fiberglass Side Window Louver
https://maxmotorsport.co.za/products/suitable-to-fit-vw-golf-1-fiberglass-side-window-louver

https://maxmotorsport.co.za/cdn/shop/files/Suitable-To-Fit---VW-Golf-1-Fiberglass-Side-Window-Louver-Max-Motorsport-1686653955_110x110@2x.jpg?v =1686653957
Citera
2023-09-23, 21:32
Medlem
IB03s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ReimerDenYngre
Jag har inte varit inne de senaste dagarna. Har rensat brevlådan nu.

Taxeringskalendern visar i vilka fastigheter som olika personer bor (under förutsättning att de deklarerat över ett visst belopp). Skattemyndigheten kan bara berätta var en namngiven person bor. Taxeringskalendern kan däremot ge oss fler namn. Då Helena försvann på sommaren är det vettigt att se dels på taxeringsåret 1991 och dels 1992 då personer kan ha flyttat in eller ut under 1992.

Det är en ganska grov "hagelbössa" för jag tror inte att det framgår våningsplan eller ens trappuppgång, bara namn. Men namn + skattemyndigheten kan förtydliga.

Ja, detta är ett bra initiativ av dig. särskilt Vasavägen 3 som du nämnde, är mycket intressant att titta närmare på. Samt självklart Bråtenvägen 70, givetvis.
Senast redigerad av IB03 2023-09-23 kl. 21:50.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in