2023-09-18, 10:02
Medlem
IB03s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ugglan.
Det är helt glasklart var bilen stod. Den stod på den delen av parkeringen som låg närmast Lockerud/Bråten och alldeles nedanför Kolarebacksvägen. Det är på den platsen som bilen parkerades i Efterlyst 1996 - dock ser parkeringen lite annorlunda ut idag än vad den gjorde då. Det är bra att PK beskriver platsen med egna ord, för det låter inte som att han skulle ha tagit hjälp av Efterlyst. Och när Efterlyst sändes i april 1996, hade PK ännu inte kontaktat polisen. l rekonstruktionen har man alltså utgått från sjukhusvittnets utsaga.

Min fetning. He He, detta försvårar ju ytterligare anledningen att försöka ta honom på orden. Det spelar ingen roll hur många A4-sidor han än skriver med "egna ord" om saken, då han sett denna bil parkeras i Efterlyst i april 1996. Bilen som parkeras kör extrem sakta i en lång sekvens, vid en plats där det finns sneda rutor mot en rad träd. DETTA sätter sig lätt på näthinnan även på mig då jag inte behöver gå tillbaka till Efterlyst 1996 (YouTube) för att minnas. Jag som inte heller använde denna parkering mycket ofta då, "när man gjort något fuffens" och med då tillhörande ,extrem god lokalkännedom om denna parkering, som dessa två herrar hade.

Att han beskriver denna parkering ingående med någon kulle os v , BETYDER inte endast dugg. Detta måste alla begripa mot denna bakgrund som finns , när han säger det. Att han går till Polisen så fantastiskt sent med detta också, alltså EFTER han sett programmet ökar inte heller på hans trovärdighet direkt. Då när dessa två har hunnit bli rejäla ovänner dessutom.

Min syn på saken.
Citera
2023-09-18, 18:30
Medlem
Ugglan.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IB03
Du skrev i ett inlägg förut här att de båda skulle varit helt överens om att detta morgonbesök uppe i PKs lägenhet verkligen skulle ha ägt rum den 14 juni 1992. Jag hittar ingen konversation mellan dessa båda i tråden där de är överens om att det var just denna speciella natt, detta skulle ha ägt rum.. Då får DU visa det i så fall.

Återigen är det alltså Tidpunkten för när detta skulle ha ägt rum som är det som sår tvivel i PKs utsagor hos mig. Att PU har bett om alibi, det så viktiga är de alltså då INTE heller överens om, som du säger själv då.

Det sista om PN. Jag tror ju det var så här med PN då att han ägde ju en bil som stod på sin parkering på Bråtenvägen 70, enligt loudamus källa, att jag tror ju han brukade denna bil ändå för kortresor inne i stan. För bilen används och körs av andra enligt loudamus källa, och då är han heller inte så dum så han inte har den påställd, skattar och besiktigar bilen, om inte han eller hans chaufför vid tillfället inte vill bli stoppad. Därför misstänker jag ju att han även själv kör lite med bilen och därför kan jag även misstänka honom för både att vara "mannen på Runstensvägen" och han som parkerade på Sjukhuset 4.20. Visst är du ändå underligt att tänka sig att han kan köra utan körkort, men jag tro det mot denna beskrivna bakgrund.

Det är ju också en mycket underlig tanke att tänka sig att PN inte körde bil och öppet sade till tjejer han träffade att han inte hade körkort. Vilken tjej skulle vilja dejta en sådan man inte minst i bilburna raggarstaden Mariestad ? Det måste gå bort fullständigt, enligt mig. Det är i princip som att öppet säga: "Jag är total loser" . Tanke.

Du är underlig, IB03. Du har en förmåga - medveten eller omedveten - att "glömma" vissa saker som du inte gillar/inte vill höra talas om, och det inträffar alltför ofta när jag skriver saker om PU. Det är som att du aktivt tränger undan vissa saker om honom - och det trots att jag ibland har tagit upp det flera gånger på senare tid. Kanske är du så fokuserad på EA och PN att du helt enkelt är oförmögen att ta emot inlägg om PU, eller så har du som flera andra en agenda att hålla PU borta från misstankar. På senare tid lutar det åt det sistnämnda.

Min första fetning: Det räcker med att du läser PK:s första inlägg på sidan 437 och därefter PU:s första inlägg på sidan 442 så ser du. Notera att vi vet att PU ljög om klinkersläggningen på lördagen. Redan där började han ljuga och slingra sig.

Min andra fetning (och för femtioelfte gången!): PU har tillstått allt det som PK lastade honom för om det som hände i lägenheten. Det enda som PU inte går med på är att han skulle ha bett om alibi.

Min tredje fetning: Och ändå säger PK att han körde PU till hans bil på sjukhusparkeringen på söndagen.
Citera
2023-09-18, 19:14
Medlem
Ugglan.s avatar
Citat:
Min fetning. He He, detta försvårar ju ytterligare anledningen att försöka ta honom på orden. Det spelar ingen roll hur många A4-sidor han än skriver med "egna ord" om saken, då han sett denna bil parkeras i Efterlyst i april 1996. Bilen som parkeras kör extrem sakta i en lång sekvens, vid en plats där det finns sneda rutor mot en rad träd. DETTA sätter sig lätt på näthinnan även på mig då jag inte behöver gå tillbaka till Efterlyst 1996 (YouTube) för att minnas. Jag som inte heller använde denna parkering mycket ofta då, "när man gjort något fuffens" och med då tillhörande ,extrem god lokalkännedom om denna parkering, som dessa två herrar hade.

Att han beskriver denna parkering ingående med någon kulle os v , BETYDER inte endast dugg. Detta måste alla begripa mot denna bakgrund som finns , när han säger det. Att han går till Polisen så fantastiskt sent med detta också, alltså EFTER han sett programmet ökar inte heller på hans trovärdighet direkt. Då när dessa två har hunnit bli rejäla ovänner dessutom.

Min syn på saken.

Vi kan sammantaget enkelt dra följande två slutsatser:

1) PK håller linjen om vad som hände, oavsett om det är i tråden eller i privata konversationer med mig och Prinzezzan. Det finns några få saker som han säger som är lite "lösa" och som man gärna funderar på ibland, men med tanke på att det hade gått 20 år när PK tog till orda i tråden, får man acceptera att det kan svaja i vissa beskrivningar. Notera också (igen!) att PK har beskrivit kontakterna med Rikskrim och så vidare för mig. Det finns inte på kartan så här långt att PK hittar på.
2) PU ljuger och slingrar sig. På centrala, viktiga och besvärliga frågor kunde han inte minnas, helt oväsentliga saker mindes han (!), han slingrade sig ofta, svarade ofta "goddag yxskaft" och inte minst: Varje gång som något blev särskilt obekvämt gällande händelser och så vidare drog PU "senare-kortet". Det var så många gånger som vi fick se honom svara att det "måste ha varit senare, tror 93/94". Detta håller inte, IB03! PU undanhåller saker, och det inser även du.

Så: Det handlar faktiskt inte så mycket om vad PK skriver, utan om hur och vad PU svarar! Eller inte svarar alls ...

När det gäller PK:s beskrivning om sjukhusparkeringen hade det varit mycket enklare för PK om han bara hade skrivit till Prinzezzan att "PU:s bil stod där som det visades i Efterlyst". Men gjorde han det? Icke! PK beskriver invecklat utifrån sina minnen om var bilen stod parkerad. Man behöver inte vara särskilt bevandrad i psykologi och beteendevetenskap för att förstå att PK talar ur minnet.

Det finns ingenting som pekar på att PK kände eller umgicks med EA och PN. Mot den bakgrunden kan PK knappast inbegripa EA och PN i sina utsagor om var de skulle ha parkerat sina bilar efter "fuffens" (om de nu ens gjorde "fuffens"), det kunde han inte gärna veta. PK utgår ju från det som han vet, och det är om sitt eget och kompisarnas agerande i dylika situationer. En av dem som PK visste brukade parkera sin bil på sjukhusparkeringen ibland i "skarpt läge" var bland andra PU. Och just natten mellan den 13 och 14 juni 1992 hade PU parkerat sin bil där. Vem som helst förstår ju anledningen.

Och när det gäller att PK kontaktade polisen första runt 1996/1997 har ingenting med förtroendet för honom att göra, snarare kommer moral och civilkurage ifråga. Jag beskrev tidigare med ett citat hur PK resonerade. Det citatet kommenterade du aldrig, märkligt nog. Jag tar det igen (PK:s uttalande):

"Det var ju så att man fick en tid att komma ner till polisen för att höra vad man hade att berätta. Alla kunde inte komma på samma dag. Det tog den tiden innan jag fick komma ner. Ca 14 dagar tog det nog. Det dröjde till 96 innan jag nämnde att per var hos mig på morgonen. (PK har även nämnt 97, min anm.) Jag talade med mitt x igår. Vi frågar oss också varför vi inte sagt något innan. Vi ställde frågan till oss själva om vi tagit fel på datum. men var helt enade om att per har inte kommit upp till oss någon annan gång sönder riven i ansiktet.så vi är enade om detta. Saken är den att hon har aldrig lämnat denna uppgift vad hon kan komma ihåg. Enda förklaringen som jag kan tänka mig är att vi ville inte anklaga en person som stod oss så nära utan att fråga honom vad han hade haft för sig den natten. men det blev aldrig läge, han var ju tillbaka dragen och höll sig undan. allt efter att tiden gick så blev det konstigare att ställa frågan . det blev som en mur mellan oss. 2 år senare tappade vi all kontakt. det är min förklaring."

I övrigt tycker jag att danskspåret med EA och PN är mycket intressant, även om det finns så mycket mer att gå på angående PU. Och igen då: "Hanna" sa att hon hörde minst två upprörda mansröster, vilket öppnar för att det skulle ha kunnat vara tre mansröster. Trankärrsvittnet nämnde tre/några (fler än två, således) oroliga ynglingar i en bil vid Trankärr på söndagsmorgonen. Sammantaget kan det faktiskt vara så att vi letar efter tre inblandade. Varför låsa fast oss vid bara två? PU, JF och PN? EA, PN och PU? Vi måste öppna upp tänket lite. Eller så var det bara en ensam gärningsman? PU ligger igen närmast att misstänka utifrån vad PK och inte minst PU själv har skrivit i tråden.
Citera
2023-09-18, 19:25
Medlem
Prinzezzans avatar
Citat:
Du skrev i ett inlägg förut här att de båda skulle varit helt överens om att detta morgonbesök uppe i PKs lägenhet verkligen skulle ha ägt rum den 14 juni 1992. Jag hittar ingen konversation mellan dessa båda i tråden där de är överens om att det var just denna speciella natt, detta skulle ha ägt rum.. Då får DU visa det i så fall.

Återigen är det alltså Tidpunkten för när detta skulle ha ägt rum som är det som sår tvivel i PKs utsagor hos mig. Att PU har bett om alibi, det så viktiga är de alltså då INTE heller överens om, som du säger själv då.

Det sista om PN. Jag tror ju det var så här med PN då att han ägde ju en bil som stod på sin parkering på Bråtenvägen 70, enligt loudamus källa, att jag tror ju han brukade denna bil ändå för kortresor inne i stan. För bilen används och körs av andra enligt loudamus källa, och då är han heller inte så dum så han inte har den påställd, skattar och besiktigar bilen, om inte han eller hans chaufför vid tillfället inte vill bli stoppad. Därför misstänker jag ju att han även själv kör lite med bilen och därför kan jag även misstänka honom för både att vara "mannen på Runstensvägen" och han som parkerade på Sjukhuset 4.20. Visst är du ändå underligt att tänka sig att han kan köra utan körkort, men jag tro det mot denna beskrivna bakgrund.

Det är ju också en mycket underlig tanke att tänka sig att PN inte körde bil och öppet sade till tjejer han träffade att han inte hade körkort. Vilken tjej skulle vilja dejta en sådan man inte minst i bilburna raggarstaden Mariestad ? Det måste gå bort fullständigt, enligt mig. Det är i princip som att öppet säga: "Jag är total loser" . Tanke.

Visst är olika tidpunkter så här många år senare osäkra. Det kan vara, som jag har för mig att PU skrev, att saker är sanna men att tidpunkter fel. När det gäller den aktuella natten så kom PU ihåg olika saker. När PK hävdade att PU kommit upp till hans och S:s lägenhet på natten/morgonkvisten och varit smutsig med rivsår, så menade PU att detta berodde på att han forcerat ett buskage på vägen hem till PK. PU berättade sin berättelse om den natten, PK sin. Om PU menade att han inte var hem till PK den natten, varför då skylla sitt utseende på kamp med buskarna? Sedan behöver ju inte detta ha haft med Helenas försvinnande att göra, men att det gällde den aktuella natten, det tycker jag inte att man kan utesluta.

Att PK beskrev platsen där han menar att PU parkerat sin bil efter att platsen visats upp i Efterlyst, det kan självklart ses som ett problem. Dock beskrev PK platsen detaljerat vid flera olika tillfällen, och ändrade inte sin utsaga. Men var det samma natt, eller hände detta vid ett annat tillfälle? Det går ju inte att fastslå till hundra procent, men att hävda att det inte stämmer, det går inte heller.

Man gör olika tolkningar av uppgifter, och så länge vi inte vet med säkerhet, så kan vi bara spekulera.
Citera
2023-09-18, 19:38
Medlem
PartyVovvens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Prinzezzan
Visst är olika tidpunkter så här många år senare osäkra. Det kan vara, som jag har för mig att PU skrev, att saker är sanna men att tidpunkter fel. När det gäller den aktuella natten så kom PU ihåg olika saker. När PK hävdade att PU kommit upp till hans och S:s lägenhet på natten/morgonkvisten och varit smutsig med rivsår, så menade PU att detta berodde på att han forcerat ett buskage på vägen hem till PK. PU berättade sin berättelse om den natten, PK sin. Om PU menade att han inte var hem till PK den natten, varför då skylla sitt utseende på kamp med buskarna? Sedan behöver ju inte detta ha haft med Helenas försvinnande att göra, men att det gällde den aktuella natten, det tycker jag inte att man kan utesluta.

Att PK beskrev platsen där han menar att PU parkerat sin bil efter att platsen visats upp i Efterlyst, det kan självklart ses som ett problem. Dock beskrev PK platsen detaljerat vid flera olika tillfällen, och ändrade inte sin utsaga. Men var det samma natt, eller hände detta vid ett annat tillfälle? Det går ju inte att fastslå till hundra procent, men att hävda att det inte stämmer, det går inte heller.

Man gör olika tolkningar av uppgifter, och så länge vi inte vet med säkerhet, så kan vi bara spekulera.

Stämde du av med Bickan om PK angivit rätt parkeringsplats. Hon frågade ju om det...

Beträffande Bickan så skall det noteras att hon säger att PK kom hem tidigare än han angivit och att han inte bedömdes allt för onykter, vilket är en helt annan bild än den han försöker sprida här. Jag vet att ReimerDenYngre menar att Bickan ljuger om att hon haft protokollet, men protokollet finns med all säkerhet i förundersökningsmaterialet rörande Helena och en av Bickorna kan ha upplysts om innehållet, till exempel om en insatt polis flyttat över länsgränsen. Notera också att Bickan håller öppet för att PK är inblandad. Han kommer visserligen hem tidigare men han kan ha varit inblandad i alla fall. Det finns tid för det enligt Bickan.
Senast redigerad av PartyVovven 2023-09-18 kl. 19:43.
Citera
2023-09-18, 22:27
Medlem
Prinzezzans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PartyVovven
Stämde du av med Bickan om PK angivit rätt parkeringsplats. Hon frågade ju om det...

Beträffande Bickan så skall det noteras att hon säger att PK kom hem tidigare än han angivit och att han inte bedömdes allt för onykter, vilket är en helt annan bild än den han försöker sprida här. Jag vet att ReimerDenYngre menar att Bickan ljuger om att hon haft protokollet, men protokollet finns med all säkerhet i förundersökningsmaterialet rörande Helena och en av Bickorna kan ha upplysts om innehållet, till exempel om en insatt polis flyttat över länsgränsen. Notera också att Bickan håller öppet för att PK är inblandad. Han kommer visserligen hem tidigare men han kan ha varit inblandad i alla fall. Det finns tid för det enligt Bickan.

Jag hade aldrig så mycket kontakt med honom/henne/dem; Bickan frågade gärna, men gav inte mycket tillbaka. Det var flera år sedan nu som Bickan skrev i Helena-tråden och jag kommer inte ihåg så mycket om vad som skrevs. Dock minns jag att jag undrade över hur han/hon/de hade kommit över uppgifterna och om det verkligen var äkta fakta eller om det även var en hel del spekulationer inlagda.

Personligen har jag svårt att se att PK skulle vara inblandad, åtminstone i ett inledande skede. Han var kvar i parken med andra, och där var inte PU (här har PK alibi av de andra som var där). Han påstår sig ha blivit hemskjutsad av polisen. OM han inte skjutsats hem av polisen, så skulle det vara mycket vågat att skriva det i tråden; vem som helst som kände till detta (även poliser) skulle kunna protestera högljutt och hävda att han ljög. Dessutom så skulle S (om hans utsaga om PU är sann) veta att han var hemma under natten/morgonen. Så personligen får jag inte in honom, i alla fall inte som gm. Får gå tillbaka och läsa Bickans inlägg och se hur han/hon/de har tänkt om det.

Så Bickan har jag inte kollat med. Däremot en annan i tråden som menade att PK:s beskrivning av var bilen stod parkerad var korrekt.
Citera
2023-09-19, 01:36
Medlem
Ugglish…Jag VET att P.U hade en vit Toyota Camry…ingen tvekan!!
Vad hände med Bickan ftstn…var ju j-t drivande och verkade smart🤔
Citera
2023-09-19, 01:56
Medlem
Ugglan.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ebeneezer22
Ugglish…Jag VET att P.U hade en vit Toyota Camry…ingen tvekan!!
Vad hände med Bickan ftstn…var ju j-t drivande och verkade smart🤔

Vi vet sedan länge att PU hade en Toyota Camry (det har till och med visats upp ägarpapper på det i tråden), men var det en sedan ("vanlig" fyradörrars) eller var det en liftback - också fyradörrars, men som "halvkombi" med ett sluttande bakparti? Det framgick konstigt nog inte av registrerings-/ägarbeviset. Den exakta karossformen är oerhört viktig att med säkerhet känna till, då den styr hur vi ska tänka om hur PU:s bil kan ha använts under natten.
Senast redigerad av Ugglan. 2023-09-19 kl. 01:59.
Citera
2023-09-19, 02:16
Medlem
Citat:
Vi vet sedan länge att PU hade en Toyota Camry (det har till och med visats upp ägarpapper på det i tråden), men var det en sedan ("vanlig" fyradörrars) eller var det en liftback - också fyradörrars, men som "halvkombi" med ett sluttande bakparti? Det framgick konstigt nog inte av registrerings-/ägarbeviset. Den exakta karossformen är oerhört viktig att med säkerhet känna till, då den styr hur vi ska tänka om hur PU:s bil kan ha använts under natten.
Okej…du begärde uppgift om detta o jag svarade…kanske har i denna bil..P.U hade en välstädat, ganska stor lght på bråten..granne med yrkesförbrytaren P.K!
P.K kan som sagt vara inblandad i efternälet/städning eller medhjälp🤔
Citera
2023-09-19, 02:24
Medlem
Ugglan.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ankia
..
@Atervandsgrand4/PU

Du har tidigare visat prov på stort courage när du öppet gått ut och försvarat dig mot allehanda grova anklagelser.
Jag skulle vara ytterst tacksam om du sammanfattningsvis skulle vilja ge mycket korta svara på följande frågor. Jag vet att du tidigare svarat men det skulle vara till stor hjälp om vi fick dem sammaställda:

a) Vem (initialer) var dig behjälplig med att lägga klinkers i lägenheten på lördagen den 13/6?
b) När började ni med det jobbet och när slutade ni?
c) När åkte ni till Stadshotellet på lördagen och på vilket sätt?
d) När skiljdes du och din "klinkervän" åt på Stadshotellet?
e) Ägde du en ljus Toyota Camry -86 den 13 juni 1992? När sålde du den eller ev lämnade den i byte för annan bil?
f) Enligt påstående så sanerade du din bil (med bl a klorin) en tid efter den 14 juni. Är påståendet sant och varför utförde du saneringen?
g) Såg du Helena på diskot på lördagkvällen?
h) Enligt din uppgift så tog du taxi hem efter att du "minglat" på stan en tid. Åkte du direkt till PK och varför åkte du inte hem?
i) Enligt påstående så var du omtumlad och "såg ut som ett troll" när du dök upp hemma hos din dåvarande vän PK och enligt påstående hade du både rivsår och "fläskläpp". Stämmer detta?
j) Du säger att du blev rufsig och smutsig när du skulle hem till PK. Detta berodde på att du gått igenom ett buskage invid PKs ingång. Har det hänt vid tidigare tillfällen att du hamnat i samma buskage när du skulle hem till PK?
k) Du skall enligt påstående ha sagt på morgonen den 14 juni att du "varit med om något fasansfullt".
Stämmer detta och i så fall, vad menade du med "fasansfullt"?
l) Var du sjukskriven på måndagen den 15 juni?
m) Varför försämrades din relation till PK efter den 14 juni 1992?
n) När var du senast i kontakt med Polismyndigheten?
o) Har du någongång fått lämna blodprov eller blivit "topsad" för DNA av polisen?

Mycket tacksam om du vill ta dig tid och besvara frågorna igen och inte hänvisa till tidigare svar.
// Ankia

Citat:
Ursprungligen postat av Atervandsgrand4
Svar:

a) T.A
b) Under sen eftermiddagen mot kvällen, som jag minns.
c) Förmodar mot kvällen då det var öppet. Minns ej hur vi kom ner.
d) Vi var under förkvällen tillsammans.
e) Jag ägde en Toyota Camry sedan-86. Ägde denna till runt-94, då jag sålde den till en bilhandlare i M-stad. Minns ej vad den hette, men låg nära nuvarande Norlanders-Galne Gunnar. Ägde under denna tid två bilar och var tvungen att sälja den gamla (Toyota´n).
f) Har aldrig haft någon anledning till att sanera någon bil.
g) Ja, en gång under kvällen.
h) Ja åkte Taxi med J, för att kliva av vid Bråten. Där jag sagt att jag och J möjligen klev av och pratade innan vi skildes åt. För att därefter gått upp till P.K. Den sista frågan är inte konstigare än att fråga varför jag inte drack kaffe i stället för tea. Ibland går man helt enkelt inte hem direkt, utan väljer att festa vidare eller gå vidare till någon.
i) Det jag sagt är att jag stupat påväg upp och blivit kanske lite smutsig. Har inga minnen av rivmärken eller svullen läpp.
j) Hade ett precis samma utanför mitt hus och där även genat. För att ta mig ut till vägen. Blev upplockad och avsläppt där många gånger med bil. Har väll hänt att man snubblat till någon gång där.
k) Nej det stämmer inte. Skulle det vara för att jag delat en Taxi och pratat med en tjej för att senare gå upp till P.K. För att jag festat på statt under kvällen.
l) Det kan jag ej tänka mig. Har väldig få sjukdagar under min arbetade tid.
m) Den försämrades inte något mer annorlunda än att jag hade bekanta som inte gillade P.K.
n) Det var 2000 el 2001 som var det senaste. Alltså två stycken sammanlagt, med det första.
o) Nej, har aldrig blivit frågad eller att det har visat något intresse för detta.

Minsann ... Jag frågade häromdagen om PU kunde ha haft fler än en (1) bil, men ingen verkade veta. Men här svarar PU själv att han minsann hade två (!) bilar. Bingo! Då uppkommer frågan: Vilken var den andra bilen? PU tillstår alltså att han hade en Toyota Camry sedan av 1986 års modell, men om den andra bilen får vi inte veta någonting. Mycket intressant. (Punkt E ovan.)

PU skriver alltså att han hade en Toyota Camry sedan av 1986 års modell, men kan vi lita på att det var en sedan? Jag ska se om det inte ska gå att få fram vilken karossform det var. Den exakta karossformen är oerhört viktig att med säkerhet känna till, då den styr hur vi ska tänka ifall PU:s Toyota Camry skulle ha kunnat användas under natten. Men nu står vi inför möjligheten att PU:s andra bil skulle ha kunnat vara med i händelserna.

Sedan undrar jag varför PU "var tvungen" att sälja den "gamla" Toyotan. Jag får intrycket av att den andra bilen var nyare. Om PU skulle ha varit i behov av pengar, hade det ju varit naturligare att sälja den nyare bilen, men den verkar han ju ha behållit. Av någon anledning var Toyotan "tvungen" att säljas. Mer att fundera över, således.
Senast redigerad av Ugglan. 2023-09-19 kl. 02:47.
Citera
2023-09-19, 03:12
Medlem
Citat:
Minsann ... Jag frågade häromdagen om PU kunde ha haft fler än en (1) bil, men ingen verkade veta. Men här svarar PU själv att han minsann hade två (!) bilar. Bingo! Då uppkommer frågan: Vilken var den andra bilen? PU tillstår alltså att han hade en Toyota Camry sedan av 1986 års modell, men om den andra bilen får vi inte veta någonting. Mycket intressant. (Punkt E ovan.)

PU skriver alltså att han hade en Toyota Camry sedan av 1986 års modell, men kan vi lita på att det var en sedan? Jag ska se om det inte ska gå att få fram vilken karossform det var. Den exakta karossformen är oerhört viktig att med säkerhet känna till, då den styr hur vi ska tänka ifall PU:s Toyota Camry skulle ha kunnat användas under natten. Men nu står vi inför möjligheten att PU:s andra bil skulle ha kunnat vara med i händelserna.

Sedan undrar jag varför PU "var tvungen" att sälja den "gamla" Toyotan. Jag får intrycket av att den andra bilen var nyare. Om PU skulle ha varit i behov av pengar, hade det ju varit naturligare att sälja den nyare bilen, men den verkar han ju ha behållit. Av någon anledning var Toyotan "tvungen" att säljas. Mer att fundera över, således.
Toyota Camry Sedan…stämmer!
Citera
2023-09-19, 04:57
Medlem
rubin22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ebeneezer22
Toyota Camry Sedan…stämmer!
Ja, helt rätt, det har ju den som åtminstone påstått sig vara PU skrivit.
Att det var en sedan.
Och han borde väl veta vad sin egen bil är.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in