Citat:
Ursprungligen postat av Ankia
..
@Atervandsgrand4/PU
Du har tidigare visat prov på stort courage när du öppet gått ut och försvarat dig mot allehanda grova anklagelser.
Jag skulle vara ytterst tacksam om du sammanfattningsvis skulle vilja ge mycket korta svara på följande frågor. Jag vet att du tidigare svarat men det skulle vara till stor hjälp om vi fick dem sammaställda:
a) Vem (initialer) var dig behjälplig med att lägga klinkers i lägenheten på lördagen den 13/6?
b) När började ni med det jobbet och när slutade ni?
c) När åkte ni till Stadshotellet på lördagen och på vilket sätt?
d) När skiljdes du och din "klinkervän" åt på Stadshotellet?
e) Ägde du en ljus Toyota Camry -86 den 13 juni 1992? När sålde du den eller ev lämnade den i byte för annan bil?
f) Enligt påstående så sanerade du din bil (med bl a klorin) en tid efter den 14 juni. Är påståendet sant och varför utförde du saneringen?
g) Såg du Helena på diskot på lördagkvällen?
h) Enligt din uppgift så tog du taxi hem efter att du "minglat" på stan en tid. Åkte du direkt till PK och varför åkte du inte hem?
i) Enligt påstående så var du omtumlad och "såg ut som ett troll" när du dök upp hemma hos din dåvarande vän PK och enligt påstående hade du både rivsår och "fläskläpp". Stämmer detta?
j) Du säger att du blev rufsig och smutsig när du skulle hem till PK. Detta berodde på att du gått igenom ett buskage invid PKs ingång. Har det hänt vid tidigare tillfällen att du hamnat i samma buskage när du skulle hem till PK?
k) Du skall enligt påstående ha sagt på morgonen den 14 juni att du "varit med om något fasansfullt".
Stämmer detta och i så fall, vad menade du med "fasansfullt"?
l) Var du sjukskriven på måndagen den 15 juni?
m) Varför försämrades din relation till PK efter den 14 juni 1992?
n) När var du senast i kontakt med Polismyndigheten?
o) Har du någongång fått lämna blodprov eller blivit "topsad" för DNA av polisen?
Mycket tacksam om du vill ta dig tid och besvara frågorna igen och inte hänvisa till tidigare svar.
// Ankia
Svar:
a) T.A
b) Under sen eftermiddagen mot kvällen, som jag minns.
c) Förmodar mot kvällen då det var öppet. Minns ej hur vi kom ner.
d) Vi var under förkvällen tillsammans.
e) Jag ägde en Toyota Camry sedan-86. Ägde denna till runt-94, då jag sålde den till en bilhandlare i M-stad. Minns ej vad den hette, men låg nära nuvarande Norlanders-Galne Gunnar. Ägde under denna tid två bilar och var tvungen att sälja den gamla (Toyota´n).
f) Har aldrig haft någon anledning till att sanera någon bil.
g) Ja, en gång under kvällen.
h) Ja åkte Taxi med J, för att kliva av vid Bråten. Där jag sagt att jag och J möjligen klev av och pratade innan vi skildes åt. För att därefter gått upp till P.K. Den sista frågan är inte konstigare än att fråga varför jag inte drack kaffe i stället för tea. Ibland går man helt enkelt inte hem direkt, utan väljer att festa vidare eller gå vidare till någon.
i) Det jag sagt är att jag stupat påväg upp och blivit kanske lite smutsig. Har inga minnen av rivmärken eller svullen läpp.
j) Hade ett precis samma utanför mitt hus och där även genat. För att ta mig ut till vägen. Blev upplockad och avsläppt där många gånger med bil. Har väll hänt att man snubblat till någon gång där.
k) Nej det stämmer inte. Skulle det vara för att jag delat en Taxi och pratat med en tjej för att senare gå upp till P.K. För att jag festat på statt under kvällen.
l) Det kan jag ej tänka mig. Har väldig få sjukdagar under min arbetade tid.
m) Den försämrades inte något mer annorlunda än att jag hade bekanta som inte gillade P.K.
n) Det var 2000 el 2001 som var det senaste. Alltså två stycken sammanlagt, med det första.
o) Nej, har aldrig blivit frågad eller att det har visat något intresse för detta.