2023-05-08, 16:52
Medlem
IB03s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ebeneezer22
Ugglan, jag tror du som ofta har fel.
P.U var över 18 år…dvs myndig.
Mord preskriberas aldrig om mgm är över 18 år.

Nej, nej Ugglan har rätt i det. Bara att kolla upp på nätet.

Du vet väl att vi befinner oss i landet SVERIGE nu, där alla möjliga meserier med tungt kriminella är möjligt.
Senast redigerad av IB03 2023-05-08 kl. 17:06.
Citera
2023-05-08, 16:53
Medlem
Efter att man gått gemensamt ifrån torget till bilen så börjar man åka mot Helenas bostad (Detta gör att få människor sett ensam tjej gå genom staden eller tillsammans med någon då man gick direkt till bilen, att Helena skulle gått på bron tillsammans med någon i Pilotglasögon är ytterst osäkert och efter att man gått ut i media med Helenas signalement så dyker det alltid upp folk som tror sig ha sett Helena men man får komma ihåg att hon bodde i Mariestad så det är antagligen massvis med människor som har sett henne men kan ha rört ihop vilken dag det kan ha varit etc).

Under bilfärden så uppstår någon form av konflikt mellan Helena och de andra i bilen, det kan vara ett fylletjafs (Som kan uppstå mellan vänner på fyllan och detta är för att man är såpass bekväm så man kan med och bli arg och sur på folk man känner väldigt väl). Bråk som aldrig hade uppstått annars eller det kan vara något specifikt, Leif GW Perssons teori är att det handlar om Helena ska med på efterfest och hon vill inte, det kan även vara ett sexuellt närmande eller en sexuell invit, tex att häng med på efterfest så kan du sova i min säng osv, men det hela eskalerar väldigt fort ifrån att de börjar bråka och Helena var nog tämligen sur och hade dålig attityd redan ifrån att hon satte sig i bilen, detta i kombination med att de andra hade säkert en del i systemet själva, så det blir ett ordentligt bråk och de börjar skrika och gapa på varandra.. det hela slutar med handgemäng eller hot om våld.. Det urartar såpass illa att Helena tar första bästa chans att ta sig ur bilen och springa därifrån..

(Helena hade fått ett slag på näsan eller något liknande ifrån upprätt stående ställning, detta skulle väl även kunna innebära att hon satt ner och blodet droppade neråt på samma sätt, tänker att det slaget kan ha uppstått redan i bilen.. Jag misstänker även att alla i bilen var lika delaktiga i detta bråk, även den som körde som i alla fall borde vara tillräckligt nykter för att kunna framföra ett fordon men det innebär inte att personen var helt nykter, anledningen till att jag misstänker att alla i bilen var med och bråkade är just för att båda hennes GMs måste känna sig lika delaktiga i händelsen för att hålla ihop efteråt, om bara varit en hade varit den aktiva och den andra helt passiv så finns det inget som förenar dom i brottet, det skulle innebära att bara en person har allt och vinna och en allt och förlora.. men om båda känner skuld för det hänt så blir mer naturligt och reflexmässigt att båda väljer att vara tysta och hjälpa varandra, delvis för de juridiska konsekvenserna men framförallt för den sociala skammen som skulle uppstå om någon fick reda på det)..
Citera
2023-05-08, 16:54
Medlem
Efter att Helena gått ur bilen och börjat ta sig in mot den där Lekplatsen så finns det flera alternativ som hade kunnat passa in, detta är en sånt tillfälle som bara GM/GMs hade kunnat svara på men antingen så kör de runt bilen och genskjuter Helena, eller så springer en av dem efter Helena och man efteråt väljer att köra runt bilen... Det är en sån detalj jag funderat kring i timmar men jag tror egentligen inte det spelar så stor roll då Helena försvann här, så resultat blir detsamma oavsett hur man vrider och vänder på det.
Samma gäller skorna, antingen så ramlade av när Helena sprang ifrån bilen eller så var dom ivägen när man skulle bära henne till bilen men de kan ha ramlat av under bråket och när man skulle bära henne så valde man att kasta iväg dem istället för att ta med dem..

Hade jag gissat kring det här så misstänker jag att Helena tappade skorna hon sprang och när GM går tillbaka för att säga till Chauffören att köra runt bilen så hittar han skorna och kastar iväg dem bara för att bli av med dem. Det finns ingen närmare baktanke med det hela utan skorna hittades på något sätt eller var ivägen på något sätt och kan ville bara bli av med dem för man ville därifrån så snabbt som möjligt.

När de börjar bära in Helena i baksätet på bilen så ramlar hennes tillhörigheter ut på marken, detta är inget man lägger märke till, delvis för att det är ganska mörkt men framförallt för att man vill därifrån så snabbt som möjligt..
(Anledningen till att jag tror att de bär in henne i baksätet är för att tillhörigheterna hittades i samband med de däckspåren ifrån bilen, vid sidan av dem, hade tillhörigheterna legat bakom däckspåren så hade de antagligen de burit in henne i bagageutrymmet på bilen.. detta är också anledningen till att jag tror att det var 2 GMs och inte 3 för om de var tvungna att bära in henne i baksätet på bilen för att få plats med henne så är det nog svårt att tro att det var någon mer med i baksätet på bilen, men det är bara min personliga åsikt, samt att 3 stycken munnar som ska vara tysta kring en sån här händelse är betydligt svårare än 2, däremot så måste flera misstänka veta om det men jag är nästan intill säker på att dom var max 2 under själva händelsen)..

Efter att de fått in Helena i bilen så rivstartar dom därifrån och kör i panik.. jag tror som sagt att det inte är någon som helst kyla eller beräkning/analys kring något här.. man bara kör! Plattan i mattan och man vill bara därifrån.. Om de körde till vänster eller höger eller om man körde hit eller dit...man bara kör för man vill därifrån.. Själva upplevelsen är att man känner sig jagad trots att man egentligen inte är det. Inget vet eller har sett någon men är du i den bilen så upplever du det som att alla vet och alla har sett, som att du är jagad av NI, du är livrädd att någon ska se eller att du ska möta någon du känner... Möta någon överhuvudtaget, rent tunnelseende liksom.. hjärtat bultar så hårt att du känner det ligga utanför kroppen.. Det är med högsta sannolikhet alla känslor på en gång.. Panik, rädsla, ångest och överlevnadsinstinkt och andrenalin i att bara fly därifrån.
Citera
2023-05-08, 16:56
Medlem
Jag tror däremot att de kan ha stannat vid något tillfälle bara för att andas och kanske bara lugna kroppen, armarna skakar och du bara vet inte vart du ska köra..

Men man väljer att köra mot där man har tillgång till båt, inte för att man tänker att om vi sänker henne i Vänern så kommer ingen hitta henne utan för att man bara vill bli av med henne... Jag tror inte heller man paketerar henne nämnvärt utan saker som antingen finns i en bil eller i en båt, någon sopsäck, någon sten eller liknande tyngd..

Här återigen finns det ett par alternativ som bara GMs vet men man skulle kunna ta båten och åka över tillsammans eller så kan man dela på sig att en åker över med båten och en tar bilen..

Jag tror dock mer på att man delade på sig just av den anledningen att man vill inte ställa bilen utan man vill därifrån så snabbt som möjligt och fall du ställer bilen så måste du hämta den vid ett senare tillfälle. Vilket iof hade varit ganska smart att göra sig av med bilen och hämta den vid ett senare tillfälle men jag tror som sagt att man är så rädd att stöta på någon eller man är så rädd att någon ska se dig.. jag tror som sagt att det inte finns någon som helst kyla i detta läge utan att man vill bara fly.. anledningen till att jag tror man tog båten över eller delade på sig och inte tog båten ut, för att sedan ta båten tillbaka och sen köra därifrån är som sagt den upplevda tiden... Man är helt enkelt rädd att ta för lång tid på sig. Tänk att möta någon efter du precis dumpat en kropp. Det är en kyla som ingen av dem besitter i detta läget..

Efter att man delat på sig så möts man upp på samma ställe... Här kan man för första gången andas ut men paniken att någon ska ha sett och hört något måste förtärta en inifrån..

Man försöker nog desperat komma på vad man ska säga om någon frågar. Jag tror inte ens det är speciellt bra det man kommer på.. men med tiden så har det löst sig själv.. det enda de kunde säga var att Helena gick hem och de tog bilen hem och den andra valde att köra båten hem av någon anledning som tex; Jag ville inte att den skulle vara i hamnen då jag skulle använda den dagen efter..

Anledningen till att det löste sig själv var för att Polisen inte utgick ifrån tesen att Helena skulle ha åkt men sina vänner.. de var aldrig misstänkta. Så de behövde inte ljuga speciellt mycket utan bara att de tog sig hem efter torget..

Däremot har jag en misstanke att efter Polisen började fråga vilka vännerna var med den där kvällen (Långt senare när de andra teorierna inte riktigt fungerat). SÅ uppgav man falska uppgifter som inte dubbelkollades eller man utgick inte ifrån att det personen sa var falskt på något sätt..

Jag tror som så här;

Person A och Person B har varandra som alibi. De åkte ifrån Torget och hamnade på samma ställe.. kan vara att de t.om med sagt att den ena tog bilen och lämnade av mig i hamnen så jag kunde ta mig båt. Alternativt att vi åkte till hamnen och tog min båt..

Men för att få det bekräftat att de kom fram antingen till en plats eller att de kom hem en speciell tid.. så måste de använda sig av Person C som kan intyga detta..

Problemet som uppstod var när Person D angivit att denne var med Person C samtidigt som Person C hävdat och bekräftat Person A och Bs utsagor om tid och plats..
Dvs att Person C är på två olika platser samtidigt
Citera
2023-05-08, 16:57
Medlem
Jag tror som sagt att detta brott är inte så svårlöst egentligen utan att hade Polisen kartlagt Helenas vänner ifrån början och kollat vilka som körde och vem som åkte med vem så hade man nog kommit till helt andra slutsatser..

Jag tror som sagt allt har handlat om en enorm tur.. jag tror inte det finns så mycket baktankar eller någon form av beräkning till varför GMs gjort som de gjort.. utan man hade en enorm tur just att polisen letade fel ifrån början. När de inte funkade så försökte man få in tesen att GM var någon på Stadshotellet men någon som Helena inte kände. Så man lät hennes vänner vara ifred förrän långt senare när man började fråga dom var dom egentligen tog vägen och då kan alla hävda att de inte kommer ihåg. Jag tror som sagt inte det är någon konspiration heller.. utan tystnadskulturen uppstod pga av att detta blev stort i media och flera upplevde nog att fasaden hade rämnat helt om det visade sig att två av våra vänner är mördare.. och folk hade dömt alla vännerna lika mycket.. vännen till en mördare.. flickvän till mördaren, mördarens fästmö osv osv.. ryktet och den sociala skammen även där.. och med åren så hade bara blivit svårare och svårare att ta i det.. du vill helt enkelt inte vara den som ställer dig upp och pekar fingret på två stycken som tillhör en grupp människor som du känner och växt upp med.. det hade nästan blivit värre än den som faktiskt gjort det.. du förstör sammanhållningen och ingen kommer tro på dig. Inte ens Helenas familj som också omedvetet vill att det ska vara någon ond person som är ansiktslös..

(Som sista grej så misstänker jag att dessa två personer som ligger bakom det är två personer som måste ha ett starkt band till varandra redan ifrån barndomen, jag tror inte det är så tydligt att den ena är ledaren och den andre följaren.. jag tror det är två väldigt likasinnade. Även om det utifrån ser ut som att en är mer ledare och den andre den högra handen så är det inte säkert att de upplever det så.. utan dom är partners och bröder/brothers in arms och de båda vill nog gärna stå i centrum, de båda vill vara populära och tar för sig när det kommer till tjejer etc.. jag tror som sagt de är ganska populära bland vänner och tjejer osv.. jag tror de rör sig om två personer som alla tycker bra om och alla känner. Men känner du dem mer väl så kommer du nog märka mycket machokultur och sexism, misogyni och alkohol är nog ganska centralt i deras liv etc.. det är bara mina tankar på vilka två killar man ska leta efter.. de båda var involverade i brottet inte bara att en täcker för den andra.. utan de båda känner skuld pga av att båda parter var lika delaktiga uppviglare till det. Sen att en utförde den slutgiltiga gärningen spelar mindre roll då båda känner samma skuld. För de båda vet att om jag åker.. åker du också! Så det inte uppstår en situation där den ena kan slänga den andra under bussen för att få mindre straff, både socialt och juridiskt.. vilket jag tror hade uppstått om det var någon som bara hjälpte till att få bort kroppen. För den tystnaden och blinda lojaliteten hade bara gynnat en part.. och jag har svårt att tro att blind lojalitet existerar överhuvudtaget när det kommer till grova brott.. utan hade man varit indirekt oskyldig och polisen börjar knacka på så är det nog stor chans att någon försöker komma undan genom att kasta den andre under bussen..men om båda känner att åker jag.. åker du.. då är det nog det bästa vi kan göra är att vara tysta tills vi ligger på dödsbädden oavsett om vi är vänner om 1år, 10år eller 30år..).
Citera
2023-05-08, 16:59
Medlem
Greenskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IB03
Okey, men kom med något "trovärdigt och konstruktivt" själv , om du tycker jag ägnar mig åt "skit skriverier."

NU har du inga som helst problem med tre gm strax efter mina PU inlägg. Så det var tydligen inga "skit -skriverier".

Hur skall du ha det ? Lägg fram ett scenario själv nu någon gång då, involverande dessa tre GM. Vilka är dessa då ? Hur gick det till ?

Alltså från början var du hundra på att BW var helt oskyldig, sedan var han plötsligt säkerligen skyldig och nu senast ändrade du dig igen till att tro han är oskyldig.

Men ok, skitsamma man får ändra sig men då får man räkna med att folk kan bli irriterade på sånt, glöm det nu!

Att jag trott på en trio är inget nytt, men nu får man enligt Flashbacks regler inte gödsla med namn så jag beskriver dom så här istället:

Kille 1: En kille som enligt tråden käkade anabola och en person som käkar sånt kan bli galen i bl.a raserianfall.

Kille 2: En kille som denna natten var på mycket uselt humör, uppgifter i tråden antyder på svartsjuka, det är en farlig "sjukdom" som kan få allvarliga våldsamma konsekvenser.

Kille 3: Bara en livrädd mes som kör bilen och vågar inget annat än att hålla käft.

Killarna känner varandra bra, ettan och tvåan har bl.a en gemensam kompis då tvåan växt upp på samma gård som ettans "bästa" polare.

Föreställ er att ovan beskrivna grabbar hamnar i samma bil med en Helena som nyss fått nobben och därmed är på uselt humör. Kan inte gå annat än åt h-e!
Citera
2023-05-08, 18:49
Medlem
Ugglan.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bratis
Med andra ord inte bärande.

Så tror jag inte att man ska tolka det. Jag tror att förklaringen ligger i att polisen hade så svårt för PK efter hans "gamla meriter" att man inte kunde/ville/vågade tro på honom. Vad hade polisen möjligen kunnat ha att förlora på att konfrontera PU med PK:s uppgifter?
Citera
2023-05-08, 19:28
Medlem
Ugglan.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SpiderRico
/.../

Jag respekterar din teori, men personligen tror jag att Helena som minst började att gå hem. Antingen gick hon hela vägen men stötte på någon/några i en bil utmed Ekuddenvägen, eller så blev hon upphunnen av någon/några i en bil under promenaden hem. I Efterlyst från 1996 säger man att Helena sågs runda hörnet på Knallen-huset ner på Österlånggatan mot Kungsgatan. Vi har iakttagelsen som gjordes utmed Österlånggatan vid gamla Systembolaget, och vi har iakttagelsen på Marieholmsbron. Min magkänsla säger att Helena i vart fall började att gå hem, ensam eller direkt i sällskap med någon. Om iakttagelsen på Marieholmsbron är korrekt, tror jag att polisen kan ha tagit fel på person med pilotglasögon. Men jag utesluter fortfarande inte KM. Jag är inte övertygad om vad han gjorde eller inte gjorde efter det att Stadt hade stängt. (Men jag tror inte att han skulle vara gärningsmannen.) Det kvarstår en besvärande tidslucka fram till som längst 03:30 ungefär, när Henrik som senast ska ha träffat KM uppe på Stockholmsvägen.

När man tittar på Efterlyst från 1996 är GW Persson pinsamt kaxig över att fallet är på väg att klaras upp. Han säger att man 1996 visste vilka som ljög i utredningen och varför de ljög. (Tidigare hade man inte vetat det.) Det som blir intressant här är att då var PR den hetaste kandidaten. Detta måste då betyda att GW Persson hade inte bara PR i kikaren, utan också en eller ett par andra personer. Föga överraskande rann allt detta ut i sanden. Jag vill påstå att detta är ett helt farsartat fiasko!

Det som också är fett irriterande är att polisen/GW Persson (svårt att veta "vem som är vem/säger vad", så att säga ...) säger att "de vet" att Helena skulle ha gått in i en bil. Detta är ett mycket märkligt uttalande, eftersom vi aldrig har fått se några bevis för det. Vi har inte fått läsa eller höra ett ord om någon vittnesobservation eller liknande. Jag tror att det är så illa att "polisen" sitter fast i det gamla tänket om PR. Så här: Varför står Pelle Jenvén i tv och lyfter fram "Brovittnet" om man vet att Helena fick skjuts direkt från centrum? Varför? Om polisen verkligen hade vetat att Helena fick skjuts direkt från centrum, hade man ju aldrig behövt lyfta fram "Brovittnet". Ändå gör Jenvén just det! Jag menar att detta bevisar att "polisen" inte alls "vet" att Helena fick skjuts direkt från centrum.

Som en märklig effekt av detta får vi två teorier som kolliderar. Först har vi Skövde-polisen som genom just Pelle Jenvén pratar om en möjlig promenad hem ("Brovittnet"), sedan har vi GW Persson som helt verkar bortse från samtliga (!) iakttagelser. GW Persson bortser från den möjliga iakttagelsen vid gamla Systembolaget, "Brovittnet", "Hanna" och till och med "Killarna". GW Persson ägnar inte en sekund i media åt något av de här vittnesmålen. Han menar att Helena fick skjuts direkt från centrum och direkt till lekplatsen. Punkt slut, liksom. Men Jenvén däremot lyfter fram samtliga (!) iakttagelser! Raka motsatsen, alltså. Till på köpet säger Lars Johansson vid Skövde-polisen att GW Persson gör en "tankevurpa", och säger att GW Persson inte har tillgång till de senaste årens material i utredningen. Allt detta är tragikomiskt!

Jag tror att Helena i vart fall började att gå hem. Vad som sedan hände under vägen hem är svårare att ha en säker uppfattning om. Jag utesluter inte skjuts direkt från "torget", men jag har svårt att se något som talar för det.
Citera
2023-05-08, 20:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ugglan.
Jag respekterar din teori, men personligen tror jag att Helena som minst började att gå hem. Antingen gick hon hela vägen men stötte på någon/några i en bil utmed Ekuddenvägen, eller så blev hon upphunnen av någon/några i en bil under promenaden hem. I Efterlyst från 1996 säger man att Helena sågs runda hörnet på Knallen-huset ner på Österlånggatan mot Kungsgatan. Vi har iakttagelsen som gjordes utmed Österlånggatan vid gamla Systembolaget, och vi har iakttagelsen på Marieholmsbron. Min magkänsla säger att Helena i vart fall började att gå hem, ensam eller direkt i sällskap med någon. Om iakttagelsen på Marieholmsbron är korrekt, tror jag att polisen kan ha tagit fel på person med pilotglasögon. Men jag utesluter fortfarande inte KM. Jag är inte övertygad om vad han gjorde eller inte gjorde efter det att Stadt hade stängt. (Men jag tror inte att han skulle vara gärningsmannen.) Det kvarstår en besvärande tidslucka fram till som längst 03:30 ungefär, när Henrik som senast ska ha träffat KM uppe på Stockholmsvägen.

När man tittar på Efterlyst från 1996 är GW Persson pinsamt kaxig över att fallet är på väg att klaras upp. Han säger att man 1996 visste vilka som ljög i utredningen och varför de ljög. (Tidigare hade man inte vetat det.) Det som blir intressant här är att då var PR den hetaste kandidaten. Detta måste då betyda att GW Persson hade inte bara PR i kikaren, utan också en eller ett par andra personer. Föga överraskande rann allt detta ut i sanden. Jag vill påstå att detta är ett helt farsartat fiasko!

Det som också är fett irriterande är att polisen/GW Persson (svårt att veta "vem som är vem/säger vad", så att säga ...) säger att "de vet" att Helena skulle ha gått in i en bil. Detta är ett mycket märkligt uttalande, eftersom vi aldrig har fått se några bevis för det. Vi har inte fått läsa eller höra ett ord om någon vittnesobservation eller liknande. Jag tror att det är så illa att "polisen" sitter fast i det gamla tänket om PR. Så här: Varför står Pelle Jenvén i tv och lyfter fram "Brovittnet" om man vet att Helena fick skjuts direkt från centrum? Varför? Om polisen verkligen hade vetat att Helena fick skjuts direkt från centrum, hade man ju aldrig behövt lyfta fram "Brovittnet". Ändå gör Jenvén just det! Jag menar att detta bevisar att "polisen" inte alls "vet" att Helena fick skjuts direkt från centrum.

Som en märklig effekt av detta får vi två teorier som kolliderar. Först har vi Skövde-polisen som genom just Pelle Jenvén pratar om en möjlig promenad hem ("Brovittnet"), sedan har vi GW Persson som helt verkar bortse från samtliga (!) iakttagelser. GW Persson bortser från den möjliga iakttagelsen vid gamla Systembolaget, "Brovittnet", "Hanna" och till och med "Killarna". GW Persson ägnar inte en sekund i media åt något av de här vittnesmålen. Han menar att Helena fick skjuts direkt från centrum och direkt till lekplatsen. Punkt slut, liksom. Men Jenvén däremot lyfter fram samtliga (!) iakttagelser! Raka motsatsen, alltså. Till på köpet säger Lars Johansson vid Skövde-polisen att GW Persson gör en "tankevurpa", och säger att GW Persson inte har tillgång till de senaste årens material i utredningen. Allt detta är tragikomiskt!

Jag tror att Helena i vart fall började att gå hem. Vad som sedan hände under vägen hem är svårare att ha en säker uppfattning om. Jag utesluter inte skjuts direkt från "torget", men jag har svårt att se något som talar för det.

Ja absolut, det finns ingen teori som är mindre rätt eller mindre fel egentligen, såvida man inte svänger ut alldeles för mycket ifrån var vad som är sannolikt eller fysiskt möjligt osv..

Jag tror dock att man egentligen inte kan vara säker på något vittne som var på torget. Han Jenvén säger i Veckans brott att man egentligen inte vet om Helena fick skjuts eller fall hon har synts till på den där bron.. jag tror som jag skrev att det kan bli så fel när man går ut i media och helt plötsligt har alla sett och hört något i ena stunden för att i nästa stund inte ha sett något..

Jag tänker även att vittnena som hört något runt lekparken ska man också ta med en nypa salt. Jag tror däremot att flera har iakttagit en bil på cykelvägen då det är något som sticker ut och flera oberoende vittnen har lagt märke till detta. Men om någon hört något kan det lätt omvandlas till att man ena stunden hörde en röst som blev en upprörd röst eller att en ljus röst blir gråt osv.. hjärnan har en tendens att fylla i luckor och har man hört på radion och tv att ett brott inträffat så tror jag lätt fantasin kickar in...

Anledningen till att jag tror Helena fick skjuts direkt ifrån torget är just för att det är en tes man inte riktigt utgått ifrån. Alla grundteorier har utgått ifrån att Helena gick hem.. och jag menar då på att om allt annat är testat så börjar man om och utgår ifrån att hon inte gick hem. Hur hade då scenariot sett ut.
Citera
2023-05-08, 22:34
Medlem
Joe Blows avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ugglan.

Det finns väl inget så förödande för en mordutredning som att riksnarren Leif GW Persson intresserar sig för det och ger uttryck för sina små tankar till offentligheten. Jag kan inte erinra mig att han har haft rätt i ett enda fall han uttalat sig om. I detta fall är det väl bara han som har fantiserat ihop att Helena tagits ut på sjön och dumpats. Vad jag förstår är det helt gripet ur luften. Absolut ingenting stöder detta. (Ja, jag bortser från det ytterst perifera tipset om påseglingen av "något") Ändå så fylls denna tråd med hypoteser som alltid slutar i Vänern. Helt obegripligt hur man kan komma dit utan minsta spår dit. Hela Sverige är full av vattendrag men endast i Mariestad kan man inte komma på något annat sätt att gömma en kropp?!?!?
Citera
2023-05-08, 23:09
Medlem
IB03s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Greensky
Alltså från början var du hundra på att BW var helt oskyldig, sedan var han plötsligt säkerligen skyldig och nu senast ändrade du dig igen till att tro han är oskyldig.

Men ok, skitsamma man får ändra sig men då får man räkna med att folk kan bli irriterade på sånt, glöm det nu!

Att jag trott på en trio är inget nytt, men nu får man enligt Flashbacks regler inte gödsla med namn så jag beskriver dom så här istället:

Kille 1: En kille som enligt tråden käkade anabola och en person som käkar sånt kan bli galen i bl.a raserianfall.

Kille 2: En kille som denna natten var på mycket uselt humör, uppgifter i tråden antyder på svartsjuka, det är en farlig "sjukdom" som kan få allvarliga våldsamma konsekvenser.

Kille 3: Bara en livrädd mes som kör bilen och vågar inget annat än att hålla käft.

Killarna känner varandra bra, ettan och tvåan har bl.a en gemensam kompis då tvåan växt upp på samma gård som ettans "bästa" polare.

Föreställ er att ovan beskrivna grabbar hamnar i samma bil med en Helena som nyss fått nobben och därmed är på uselt humör. Kan inte gå annat än åt h-e!

Detta blir mycket intressant. Sånt här borde du ägnat dig mer åt i tråden, det ser jag. Du har nog känt dig förhindrad då du inte velat "gödsla" med namn, och "hållit det för dig själv" som du sagt. Men här har du då hittat en modell då, du kan verka i då.

Jag "kodar av" din modell nu då, om du inte misstycker.

Kille 1: PU (f.1972)

Kille 2: BW (f.1968)

Kille 3.
Här har du ingen bestämd då. Jag har två tänkbara. MK (f.1970) eller JF(f.1972).
En del av er här skulle satsa på MK. Jag sätter nog denna peng på JF. Om vi skall gå på vad PK(f. 1967) säger i tråden så skulle ju denne JF plockat upp SuEk, PKs fästmö efter Stadt som var avtalat, men han kom aldrig. PK skulle aldrig kunna säga detta och massa annat som involverar SuEk om de sakerna inte vara sanningsenliga. Vi har även det, som PK säger att han påträffat JF i dennes föräldrahem isolerad och närmast i ett apatisk tillstånd, tiden efter försvinnandet. Vi har här då info från PK med lite märkligheter från den aktuella natten och tiden efter försvinnandet gällande denne JF . Detta gör JF intressant.

Det som är mycket intressant är då hur Kille nr. 1 (PU) och hur Kille nr. 2 (BW) kan känna varandra. Deras gemensamma bekant som är PK. Jag har ju tagit reda på att BW och MK växte upp tillsammans på Marieholm, fastigheten(Myggan 2), intill Kronoparkskolan ligger och vid Rådjursstigen. PK skall också bott på Marieholm och växt upp på samma bakgård som BW, som han har sagt i tråden.

Här kan alltså vara en beröringspunkt. Vi har även kroppsbyggande, intag av anabola samt intag av amfetamin som enligt tråden också då kan vara gemensamma kontaktytor för dessa herrar. Vi vet inte, men om de även gick på samma gym, så kan även BW köpt eventuella "substanser" av PU. Vi vet också att dessa, PU och BW hade båda stor attraktionskraft på det motsatta könet i Mariestad.
Både två gillande att vara ute på sjön och åka båt. PU berättar att han åkte mycket vattenskidor, både när han bodde hemma på Torsögatan och senare med vännen PK. De kunde även ha varit på samma fester ibland, enligt tråden.

Titta även på BWs lite spretiga bekantskaper, han umgicks till och med, med denne Sha*ne P, som var högst tvivelaktig. Sedan kanske han umgicks då med MK och MO i ett annat sammanhang, HMJ, Ulrika o s v... Mot denna bakgrund så blir det inte underligare att ha kontakt även med PU. Mariestad var ju och är fortfarande en liten stad, där man känner till de flesta. Hm.
Senast redigerad av IB03 2023-05-08 kl. 23:19.
Citera
2023-05-08, 23:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IB03
Detta blir mycket intressant. Sånt här borde du ägnat dig mer åt i tråden, det ser jag. Du har nog känt dig förhindrad då du inte velat "gödsla" med namn, och "hållit det för dig själv" som du sagt. Men här har du då hittat en modell då, du kan verka i då.

Jag "kodar av" din modell nu då, om du inte misstycker.

Kille 1: PU (f.1972)

Kille 2: BW (f.1968)

Kille 3.
Här har du ingen bestämd då. Jag har två tänkbara. MK (f.1970) eller JF(f.1972).
En del av er här skulle satsa på MK. Jag sätter nog denna peng på JF. Om vi skall gå på vad PK(f. 1967) säger i tråden så skulle ju denne JF plockat upp SuEk, PKs fästmö efter Stadt som var avtalat, men han kom aldrig. PK skulle aldrig kunna säga detta och massa annat som involverar SuEk om de sakerna inte vara sanningsenliga. Vi har även det, som PK säger att han påträffat JF i dennes föräldrahem isolerad och närmast i ett apatisk tillstånd, tiden efter försvinnandet. Vi har här då info från PK med lite märkligheter från den aktuella natten och tiden efter försvinnandet gällande denne JF . Detta gör JF intressant.

Det som är mycket intressant är då hur Kille nr. 1 (PU) och hur Kille nr. 2 (BW) kan känna varandra. Deras gemensamma bekant som är PK. Jag har ju tagit reda på att BW och MK växte upp tillsammans på Marieholm, fastigheten(Myggan 2), intill Kronoparkskolan ligger och vid Rådjursstigen. PK skall också bott på Marieholm och växt upp på samma bakgård som BW, som han har sagt i tråden.

Här kan alltså vara en beröringspunkt. Vi har även kroppsbyggande, intag av anabola samt intag av amfetamin som enligt tråden också då kan vara gemensamma kontaktytor för dessa herrar. Vi vet inte, men om de även gick på samma gym, så kan även BW köpt eventuella "substanser" av PU. Vi vet också att dessa, PU och BW hade båda stor attraktionskraft på det motsatta könet i Mariestad.
Både två gillande att vara ute på sjön och åka båt. PU berättar att han åkte mycket vattenskidor, både när han bodde hemma på Torsögatan och senare med vännen PK. De kunde även ha varit på samma fester ibland, enligt tråden.

Titta även på BWs lite spretiga bekantskaper, han umgicks till och med, med denne Sha*ne P, som var högst tvivelaktig. Sedan kanske han umgicks då med MK och MO i ett annat sammanhang, HMJ, Ulrika o s v... Mot denna bakgrund så blir det inte underligare att ha kontakt även med PU. Mariestad var ju och är fortfarande en liten stad, där man känner till de flesta. Hm.
Bra inlägg där IB!
Ligger faktiskt helt i linje med mina tankegångar🤔
J.F är intressant..M.K likaledes..dock är huvudpersonerna antingen B.W eller P.U..eller båda…kanske med hjälp från tredje inblandad..🧐
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in