Citat:
Ursprungligen postat av
qtp
Har följt den här tråden i rätt många år. Det är en uppgift som jag inte har sett diskuteras:
Utanför Hällekis fanns en tipp där kasserad isolering från fabriken i Hällekis deponerades.
Tippens ägare hyrde ut ett hus till en dansk person. Huset låg på tippens område. Ägaren är övertygad om danskens inblandning i Helenas försvinnande och även att kroppen är begravd på nämnda tipp.
Kanske information utan värde, vad vet jag.
Citat:
Ursprungligen postat av
Sculley
Antar att du syftar på Kåvalottan utanför Forshem? Tippen ligger ju onekligen bra till via småvägar från Mariestad
Citat:
Ursprungligen postat av
Sculley
Skvagg syftar väl på Segolstorp norr om Torsöbron?
https://www.google.com/maps/@58.7882482,13.861399,3363m/data=!3m1!1e3?hl=en-US
Det fanns även gott om båtplatser efter Rödjan upp mot Årnäs som skulle kunna vara utgångspunkt vid en dumpning ute vid Kroppholmen.
En bit från Årnäs finns även en tipp som inte fick någon uppmärksamhet när uppgiften postades i tråden. Kanske någon som är bra på att leta efter personer kan få fram vem den här dansken var?

Kåvalåttan 1 ägs av HELLEKIS SÄTERI , denna fastighet förvärvades 19920219 av dem, enligt Lantmäteriet. Om det är den som denna tipp fanns ? Det är en sorts sjö (konstgjord?) på fastigheten och några hus. Att leta upp dansken, vet jag inte. Riksarkivet kanske ?
Om ägaren var så orolig måste ju han meddelat Polisen. Kalla Fall måste väl ha detta i sitt material kan man tycka. Dessa danskar fortsätter att komma upp...
Tar man Viking711s tips om den bil han såg vid Sjöängen mellan 2:30-3:00 på väg mot Lugnås- hållet så kan detta tips inte vara helt fel. Det var även tal om två bröder son till en storbonde (Österäng ?) som eventuellt skall ha varit på PWs inflyttningsfest. Inte Jönsson va ? Jag kan inte hitta det nu ligger runt s.2950 någonting. Pajsov kanske ?
Åt hållet mot Lungnås, så stämmer GWs teori in bättre, man åker mot den större vägen, på vägen stannar man och dumpar kroppen. Alltså är man åt Torsö -hållet, vid brofästet eller till och med bortom Snapenbadet och dumpar kroppen blir det tycker jag mycket konstigt att kroppen skulle kunnat hamna strax söder om Kroppholmen med denna utgångspunkt , om man vill då ha med denna påkörning av Sten E. Nej, för mig blir det underligt.
Men kanske kusten ovanför Lungnås skulle funka, från Åsen t e x är de c.a 6,3 km upp till Kroppholmen. Tar man upp Eniros sjökort så ser man grund och djup, om man utgår t ex från Åsen ser jag grund på vänster, en orsak till att gå upp mot höger åt Kroppholmen till. Tanke.
Är det två bonnpojkar eller någon dansk från den trakten väster om Lungnås får vi nog både glömma Carinas bil och löpning från sjukhusparkeringen 4.20. Kan de vara de som stod i baren innan stängning då på Stadt som bartendern inte kände igen ? Erbjudit skjuts ? Åkt efter ? Överfall ?... Men jag utesluter inte tipset, det är intressant. Nyfiken på att veta mer. Vi har även en observationen vid Trankärr på Söndagmorgonen om en bil med en slags skylt på.