2019-12-31, 09:29
Medlem
MrsVanity1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av M029384nizze
Konstigt att familjen inte vill veta sanningen, det kan vara så att det gör för ont om man säger vem det är, själv tror jag de har en aning vem det är,

+1 på den.

Det är mycket som är märkligt angående familjen och fallet.Oviljan,flatheten/tafattheten.
Hade min syster dött hade man ju velat höra bla Gw's teori.

Som sagt mycket som är märkligt enligt mig.
Citera
2019-12-31, 10:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrsVanity1
+1 på den.

Det är mycket som är märkligt angående familjen och fallet.Oviljan,flatheten/tafattheten.
Hade min syster dött hade man ju velat höra bla Gw's teori.

Som sagt mycket som är märkligt enligt mig.
Ja jag tycker likadant
Citera
2019-12-31, 12:43
Medlem
Citat:
Är bara den inkompetenta polisen i maristad villig att lämna över fallet till cold case, för de lär nog inte lösa det går bara en massa tid, de är de enda som aldrig hör av sig när folk kommer med tips
Mariestadpolisen har fullt upp med att jaga epa-traktorer och tramadol på vadsbogymnasiet. Men det här fallet ligger ju sedan länge hos högre instans; länskriminalen i Skövde. Därmed inte sagt att de sköter det bättre..
Citera
2019-12-31, 14:19
Medlem
Ugglan.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Badboy rider
En reflektion på de sista inläggen.
Strax innan stängning ringer Helena till UA som rekommenderar taxi, trots att de normalt brukar gå hem.
I baren ställer hon frågan om någon skall åt hennes håll.
OM hon nu av någon anledning känner oro eller obehag, varför frågar hon inte BW om följe när de träffas utanför, de känner ju varandra sedan tidigare...

Det är märkligt att Ulrika rekommenderar taxi, trots att hon i Veckans brott trasslar till det för sig när hon säger att det var någonting som de aldrig brukade göra (att ta taxi). Fanns det ett orosmoment i det där telefonsamtalet hem till Ulrika?

Att Helena frågar om någon ska åt hennes håll behöver inte betyda att Helena kände osäkerhet, bara att hon i största allmänhet ville ha sällskap mot hemmet.

Min fetning: Återigen denne BW, men kanske var det så att Helena tyckte att det var ok att gå själv hem? Men å andra sidan: Hur kan vi veta om BW har sagt sanningen? Dessutom har GW Persson hävdat att Helena var på uselt humör när hon skulle gå hem - BW säger att hon var glad. Någonstans i allt detta, är det något som är fel.
Senast redigerad av Ugglan. 2019-12-31 kl. 14:25.
Citera
2020-01-01, 02:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ugglan.
Det är märkligt att Ulrika rekommenderar taxi, trots att hon i Veckans brott trasslar till det för sig när hon säger att det var någonting som de aldrig brukade göra (att ta taxi). Fanns det ett orosmoment i det där telefonsamtalet hem till Ulrika?

Att Helena frågar om någon ska åt hennes håll behöver inte betyda att Helena kände osäkerhet, bara att hon i största allmänhet ville ha sällskap mot hemmet.

Min fetning: Återigen denne BW, men kanske var det så att Helena tyckte att det var ok att gå själv hem? Men å andra sidan: Hur kan vi veta om BW har sagt sanningen? Dessutom har GW Persson hävdat att Helena var på uselt humör när hon skulle gå hem - BW säger att hon var glad. Någonstans i allt detta, är det något som är fel.

Var har gw den uppgiften ifrån? Han var iaf knappast på plats vilket man lätt förleds att tro ibland.
Citera
2020-01-01, 02:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ugglan.
Återigen denne BW, men kanske var det så att Helena tyckte att det var ok att gå själv hem? Men å andra sidan: Hur kan vi veta om BW har sagt sanningen? Dessutom har GW Persson hävdat att Helena var på uselt humör när hon skulle gå hem - BW säger att hon var glad. Någonstans i allt detta, är det något som är fel.

Ja, det är motsägelsefullt. Björn är central i utredningen, men behöver för det inte vara inblandad. För mig är det just nu prio på att veta vilka de två män, som hölls sig i bakgrunden, inne på Stadt är. Björn var inte inne på Stadt.

Mannen med pilotglasögon var däremot där. Han är självklart het, men vem mer var där som har en naturlig koppling till ”Pilot”? Om denna ”någon” dessutom hade tillgång till bil så...
Citera
2020-01-01, 06:18
Medlem
Kan vi inte utgå från att hon.åkte i den ljusa bilen hem
Citera
2020-01-01, 12:09
Medlem
Jubberos avatar
Citat:
Kan vi inte utgå från att hon.åkte i den ljusa bilen hem

Vad bygger du ett sådant antagande på?
Är det en gissning i mängden eller har du ngt handfast att bygga detta kring?
Citera
2020-01-01, 12:52
Medlem
Har följt den här tråden i rätt många år. Det är en uppgift som jag inte har sett diskuteras:
Utanför Hällekis fanns en tipp där kasserad isolering från fabriken i Hällekis deponerades.
Tippens ägare hyrde ut ett hus till en dansk person. Huset låg på tippens område. Ägaren är övertygad om danskens inblandning i Helenas försvinnande och även att kroppen är begravd på nämnda tipp.
Kanske information utan värde, vad vet jag.
Citera
2020-01-01, 14:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av qtp
Har följt den här tråden i rätt många år. Det är en uppgift som jag inte har sett diskuteras:
Utanför Hällekis fanns en tipp där kasserad isolering från fabriken i Hällekis deponerades.
Tippens ägare hyrde ut ett hus till en dansk person. Huset låg på tippens område. Ägaren är övertygad om danskens inblandning i Helenas försvinnande och även att kroppen är begravd på nämnda tipp.
Kan ni aäga nåt om den här dansken
Citera
2020-01-01, 14:04
Medlem
Citat:
Vem var den här dansken
Citera
2020-01-01, 15:59
Medlem
Sculleys avatar
Citat:

Antar att du syftar på Kåvalottan utanför Forshem? Tippen ligger ju onekligen bra till via småvägar från Mariestad
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in