2023-03-24, 15:00
Medlem
Skrattar bäst som skrattar sist!

Du kan ringa Ulrika och fråga efter svaret på din fråga. Då ska du se att jag har rätt. Om jag svarar då litar du inte på det jag skriver. Passa på att fråga Ulrika också vilka som brukade skjutsa hem dem via cykelbanan. Du ska få en ledtråd: det var inte PU.

Citat:
Ursprungligen postat av Ugglan.
Första meningen: Tillåt mig skratta.

Andra meningen: Var har det framgått att Helena åkte bil endast med "nära vänner"? Vi har nog förstått att Helena inte skulle ha satt sig i en bil med vilt främmande personer, men det är något helt annat. Vet du hur väl Helena kan ha känt PU och JF? Kanske tillräckligt bra för att trots allt nappa på skjuts hem? Du är skyldig oss raka och tydliga svar, för som det är nu svamlar du bara i en enda stor sammanställning av sådant som har diskuterats i tråden i åratal.
Citera
2023-03-24, 15:13
Medlem
Ang 5) det trodde jag du också visste att det inte var PK. Att det är ytterligare att felspår. Han har i pm med olika skribenter visat prov på att han inte är han genom att inte kunna redogöra för fakta om hans person. Och kolla gärna stilen han skriver på och jämför med hur han normalt skriver. Kan skriva ännu rakare men då begår jag brott mot en regel här på forumet.
Citat:
Ursprungligen postat av Ugglan.
Vad bra, Skvagg, för nu har du satt dig i den sitsen att du måste leverera alla svaren!

1) Hur betedde sig BW före brottet? Vet du var han var någonstans? Var han i Radbyn på Håkans fest? Eller var han med Mikael K, som ju Mikael K har hävdat till Bratis? Nu väntar hela tråden på svar!
2) Du vet alltså vad BW gjorde under brottet? Det är högst märkligt, för ingen vet vad gärningsmannen gjorde. Igen: Nu väntar hela tråden på svar!
3) Och du vet vad BW gjorde efter brottet? Det är väl inte historien om en klädestvätt som du lutar dig mot? Exakt vad gjorde BW efter brottet? Tråden väntar på svar!
4) Hur passar BW med de spår som hittades på brottsplatsen? Och hur menar du att BW är vittnenas man när ingen har sett gärningsmannen och än mindre har kunnat identifiera hans röst (om vi tänker oss "Hanna")?
5) "Jag har via olika kanaler förstått att så inte är fallet" (att det inte skulle vara PK som har skrivit i tråden). Det här måste du bevisa, och inte gömma dig bakom eleganta svängningar som du inte behärskar.

Raka, tydliga, objektiva faktabaserade svar! Inget subjektivt tyckande bara för att du vill att det ska vara på ett visst sätt. Nu har du chansen.
Citera
2023-03-24, 15:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Joe Blow
Det har flera gånger skrivas och antytts att Helena inte kunde hålla tassarna borta från gifta och andra upptagna män. Är det helt uteslutet att gärningsmannen är en kvinna som vill ta hämnd för något liknande? Sannolikt med någon medhjälpare. Vi vet ju, inte minst sedan Vetlanda-mordet, att även kvinnor kan om dom bara vill.
Det har jag okså tänkt varför var S*ndra L så arg på HA den här kvällen var hon på hennes kille.
Citera
2023-03-24, 16:16
Medlem
ThordOlavssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skvagg
Ang 5) det trodde jag du också visste att det inte var PK. Att det är ytterligare att felspår. Han har i pm med olika skribenter visat prov på att han inte är han genom att inte kunna redogöra för fakta om hans person. Och kolla gärna stilen han skriver på och jämför med hur han normalt skriver. Kan skriva ännu rakare men då begår jag brott mot en regel här på forumet.

Jag har haft kontakt med PeKr på Facebook ett antal gånger. Han gör inte på något sätt en hemlighet av att han skrivit i tråden. Menar du att även PeKr facebooksidor är falska och att alla som är vänner med honom på Facebook i själva verket är vänner med en bedragare?
Citera
2023-03-24, 17:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Greensky
Kan inte säga att jag vet för jag har inga bevis, men ser inget annat än att BW är insyltad hur jag än vänder och vrider på fallet.

Hursom lär han aldrig erkänna om någon frågar eftersom han är psykopat i den mån han är skyldig.

Nåväl! Hade jag vart hans son (för han har väl en sådan eller?) hade jag frågat honom om vad f-n har du gjort? Säg sanningen nu så alla stackare och deras anhöriga som är utpekade kan slippa detta och leva sina liv i lugn och ro.

Frågan är: Har sonen "stake" nog att fråga? Sedan undrar jag vad svaret i så fall blir?
Jag känner likadant…BW har nog vetskap om vad som hände Helena. I annat fall borde han väl berättat och redogjort för sina förehavanden efter 02.00 den 13/6-92. Om jag skulle blivit anklagad/misstänkt för det grövsta brottet som existerar då hade jag lagt alla korten på bordet. Det måste vara fruktansvärt att se sina initialer på Flashback hela tiden, år in och år ut!
Citera
2023-03-24, 17:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ebeneezer22
Jag känner likadant…BW har nog vetskap om vad som hände Helena. I annat fall borde han väl berättat och redogjort för sina förehavanden efter 02.00 den 13/6-92. Om jag skulle blivit anklagad/misstänkt för det grövsta brottet som existerar då hade jag lagt alla korten på bordet. Det måste vara fruktansvärt att se sina initialer på Flashback hela tiden, år in och år ut!
Det pratades om GPT chattrobott dom ska ge info från utredningen om palmemordet man ska kunna få info från polisutredningen jag tänker direkt på HA mordet , de sa det på efter fem kanske AI kan hjälpa i framtiden.
Citera
2023-03-24, 18:01
Medlem
Jag har ingen aning om hans Facebook. Du får tro på precis vem du vill. Grejen med Flashback är att du inte vet vem som skriver. Och heller inte om det är sant vad som skall ha skrivits i pm eller inte. Du verkar ha stor tilltro till PKs uppgifter. Av olika anledningar har jag inte det. Diskussionen leds helt i onödan in på PU hela tiden och därmed bort från de riktiga gm. Dessa rykten kommer från en miljö där just sådana rykten florerar och ofta inte stämmer (för att man har något otalt med vederbörende eller man vill jävlas med polisen eller bara vill jävlas).
Helena skulle inte åkt bil med PU. PU och JoFr skulle inte tagit med sig kroppen om de var inblandade.
De hade definitivt inte kommit undan i 30 år.
Och polisen hade löst fallet för länge sen om dessa rykten var sanna.
Citat:
Ursprungligen postat av ThordOlavsson
Jag har haft kontakt med PeKr på Facebook ett antal gånger. Han gör inte på något sätt en hemlighet av att han skrivit i tråden. Menar du att även PeKr facebooksidor är falska och att alla som är vänner med honom på Facebook i själva verket är vänner med en bedragare?
Citera
2023-03-24, 18:56
Medlem
MissPeeRats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Inkainka5478
Det har jag okså tänkt varför var S*ndra L så arg på HA den här kvällen var hon på hennes kille.

Inte alls otroligt att S*andra dödade Helena! Vem var hennes kille vid den tiden? Lenn*art Th*orsell på Stockholmsvägen?
Citera
2023-03-24, 19:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Inkainka5478
Det pratades om GPT chattrobott dom ska ge info från utredningen om palmemordet man ska kunna få info från polisutredningen jag tänker direkt på HA mordet , de sa det på efter fem kanske AI kan hjälpa i framtiden.
Jaså…smart!
Detta har jag oxå tänkt på. Skapa ett dataprogram där man matar in ex. hela denna långa tråd🤔
Datorn får räkna ut hur det hänger ihop och ut kommer ett sannolikhetsbaserat svar! Lite så som GW jobbar…statistik o sannolikhetslära.
Citera
2023-03-24, 19:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ebeneezer22
Ska naturligtvis vara efter 02.00 den 14/6-92, ingenting annat🧐
Citera
2023-03-24, 19:28
Medlem
Sculleys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MissPeeRat
Inte alls otroligt att S*andra dödade Helena! Vem var hennes kille vid den tiden? Lenn*art Th*orsell på Stockholmsvägen?

Lenn*art Th*orsell på Stockholmsvägen 162, "EM-huset"?
Citera
2023-03-24, 19:42
Medlem
Ugglan.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skvagg
Trodde du kunde läsa men tydligen inte tillräckligt bra. Det mesta finns i tråden och är just faktabaserat. Svaren passar dig av någon anledning inte. Ska inte spekulera i varför det är så. Ledsen att jag löste allt på en bråkdel av den tiden du har lagt på fallet. Fortsätt räkna grässtrån så kanske du också listar ut hur det gick till.

Du duckar och slingrar dig i vanlig ordning. Exakt vad finns i tråden som är faktabaserat och rör själva försvinnandet som du använder som "bevis" för att BW är gärningsmannen? Lista det, är du snäll.

Sedan ska du inte anklaga mig för att inte "gilla svaren". Du gillar ju inte Thords inlägg om att han har haft kontakt med PK, som har bekräftat att han har skrivit i tråden.
Senast redigerad av Ugglan. 2023-03-24 kl. 20:18.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in