2021-09-10, 02:54
Medlem
Pudelfrillans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rubin22
Det kan vara så enkelt som att H frivilligt åkte med GM/män.
För hon var besviken över kvällen och att hennes intresse för nämnd person ej var besvarad?
Inte för att hon ville antastas och dödad, men för hon var besviken och ville visa den hon var intresserad att hon inte brydde sig?
Vid lite alkohol i kroppen och ej besvarade känslor, kan de flestas goda omdöme svikta.

Mycket troligt att det kan vara på det viset.
Citera
2021-09-10, 03:18
Medlem
lindblomsgröns avatar
Någon nämnde fynden vid husrannsakan till CL vad kan de vara?
ryggsäcken
idkort helena
kläder helena
eller vad som är riktiga bevis?
Citera
2021-09-10, 03:31
Medlem
rubin22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lindblomsgrön
Någon nämnde fynden vid husrannsakan till CL vad kan de vara?
ryggsäcken
idkort helena
kläder helena
eller vad som är riktiga bevis?
Något har de åtminstone hittat, men vad?
Citera
2021-09-10, 06:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HG
Men gm hade absolut inte räknat med att Sverige på grund av Palmemordet tog bort preskriberingen på mord. Han måste ha räknat med det från början….
Gjorde han det innan han mördade menar du, satt och grunnade på straff och övervägde om det var en bra idé eller inte?
Citera
2021-09-10, 07:10
Medlem
ReimerDenYngres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pudelfrillan
Se där ja.. en riktig veteran dyker plötsligt upp och påstår sig idag ha pratat med den polis som för 30 år sedan skrev det gamla PM:et! Hur gammal är polisen idag, 85 år?

Citat:
'ReimerDenYngre' är en lögnhals men du levererar givetvis dom tramsiga ryggdunkningarna i vanlig ordning...

Polisen i fråga är 67 år och bor i Töreboda. Telefonnumret står på Ratsit.

Exakt vad är det jag ljugit om och vad var mitt syfte?

Du talar mycket om ekorrhjulet, men ditt eget ekorrhjul är lätt att följa. Ena stunden är det ThSt närsta stund är det BW. De som inte springer med dig i ditt eget ekorrhjul är antingen förtryckare med härskartekniker alternativt har något att dölja. De som inte springer åt samma håll i ekorrhjulet som du är besatta. Andra kanske får intrycket att det är du som är besatt och har svårt att förstå att andra kan komma till andra slutsatser, vilket säger något om påfallande brister i din egen kognitiva förmåga.

Du håller med mig om att man inte skall klippa i pusselbitarna och ändå gör du det hela tiden. Jag förstår att folk vill misstänka ClLe på grund av det polisen säger, men då gäller det att hålla sig till vad polisen faktiskt påstår: att ClLe åkt runt den kvällen och natten i sin bil och gjort detta ensam.

Du klipper istället i denna pusselbit och placerar honom på Stadt med sin bror så att de blir två stycken. Därefter passer pusselbiten med Hannas pusselbit. Är det seriöst?

Mariestadstidningens senaste artikel nämns i tråden och någon lade ut hela den låsta artikeln, vilket strider mot forumets regler och nu finns den inte kvar i tråden. Men jag noterade att Thylén ville ha det till att Hannas två manliga röster var en enda och att ljudet "studsat" så att det lät som två män talade i mun på varandra. Det säger oss två saker: a) polisen är 100% övertygad om att ClLe agerat ensam, 2) Thylén utesluter inte Hanna om ljudet "studsat".
Citera
2021-09-10, 07:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ajnoshort
Jag hoppas verkligen utredning kommer fram till något den här gången. Men det är ju inte riktigt lovande med bara lösa förhoppningar.
Det är ju tortyr för familjen att gång på gång få grusade förhoppningar.
Jag har ju viss anknytning, så jag vet att de är luttrade, men det är inte lätt att vara inblandad och samtidigt inte veta riktigt vad det är polisen har på gång.
Hur vet du att det bara är lösa förhoppningar?
På vilket sätt har du anknytning och är inblandad?
Citera
2021-09-10, 07:30
Medlem
Citat:
Blir så irriterad av att några i tråden anser att anhållan av misstänkt GM, CL, baseras på en vit bil!

"Polisen ska ha gjort "fynd" vid husrannsakan hos mannen, som är i 60-årsåldern och numera med sviktande hälsa.

– Vi har gjort ett ex antal beslag, men jag vill inte kommentera vad det handlar om. Man beslagtar massor vid en husrannsakan, en del blir helt ointressant i slutänden. Annat kan bli bevis."

FYND, betyder just fynd!, Alltså inte ointressant för fallet!
Eeexakt!!

Några skribenter påstår hela tiden att de inte har någonting på CL och att man inte hittat något
förutom lite vittnesmål att CL haft en vit bil och raggat på några tjejer i M-stad.
Självklart har de mer. Och självklart kan de inte gå ut med vad de hittar/hittat.

Vet ej varför man inte tror på detta spåret. Kanske inte så spännande..
I mina ögon låter det helt rimligt att man inte kunnat sätta fast någon efter alla dessa år OM det nu är så att CL är GM. Totalt flugit under radarn mot vad alla tror.
Citera
2021-09-10, 07:33
Medlem
Appropå bilen

Jag ser nästan aldrig på TV men igår såg jag "Hjerson" avs 6 där huvudrolls/deckarparet Johan Rheborg Hanna Alström åker omkring i en ljust beige Opel Kadett D (1979-1984) 5-dörrars halvkombi.
Finns på tv4play. Hade jag kunnat ta screenshot och lägga ut så hade jag gjort det.

Mikroskopisk chans men tänk om ...
Citera
2021-09-10, 08:34
Moderator
farbror_barbros avatar
Citat:
Dig så klart, endast dig och ingen annan.

FEL! Kalla Fall säger att dom utgår från att han har agerat ensam. Utgår = Inte vet.

Sluta sprida lögner som riskerar att bli trådsanningar!

Han är bror till den man som misstänks ha mördat Helena Andersson. Det spelar väl ingen roll om han är en skötsam familjefar i dag?
Hur fan resonerar du? Vidare kvittar det om PL bodde 50 mil bort när han hade sina föräldrar och brodern i Mariestad. Det finns inget som säger att han inte kan ha varit där den aktuella helgen. Om PL studerade -92 hade han nyss gått på sommarlov, att då åka hem och hälsa på sin familj är mer vanligt än ovanligt. Det är inte fel att ha med PL i spekulationer under dom premisserna.

PL's utbildning är av högsta intresse, det här har även många andra insett. Jag tror nog att du också förstår det, innerst inne

Eller så är det du som misstar bedömning av bevisläget mot CL. Förmodligen är det så med tanke på hur maniskt driven och sjukligt besatt du är av bröderna L*evin och att dom inte är skyldiga. Det finns ingen här i tråden som går an som du, det måste vara väldigt jobbigt.

Låt oss andra i tråden få höra: Vad är din agenda med detta, vad är du ute efter? Vad tjänar DU på att PL inte kollas upp ordentligt och synas i sömmarna?

Det måste finnas en stark bakomliggande anledning till att du håller på så här, det finns ingen annan rimlig förklaring.
Fint att du svarar åt Fighter om han skulle ha somnat. Tänker du kanske att om inläggen är i rejäl fetstil och kryddade med svordomar och invektiv så kommer din alternativa värld att bli mer trovärdig?

I det här fallet är det Kalla Fall och deras arbetshypotes om att CL är ensam GM. Det är vad uterdningen menar när man säger att ”man utgår från att han agerat ensam”, alldeles oavsett din egen tolknong av ordet ”utgår = inte vet”. Utgår” är att se som en premiss, inte en alternativ bland flera,
- Att detta är fallet är för den normalt tänkande uppenbart när man läser intervjun med Thylen där han bortförklarar Hannas vittnesmål om två personer som ekon*. Han säger alltså inte att CL kan haft medhjälpare, trots att detta skulle passa med just detta vittnesmål.
- Det är också den tolkning du själv gav i ett inlägg för bara ett par dagar sedan när du själv skrev att Kalla Fall ”kommit fram till att CL agerade ensam” (https://www.flashback.org/). Men det var förstås på den tiden du tog Hanna med ”en gruva salt” och innan du bestämde dig för att dra in CLs bror i ett scenario med två GM.

Så var finns ”lögnen”?

Någon agenda får du leta vidare efter, tillsammans med dina förvirrade konspirationsteorier om att olika skribenter skriver i maskopi. Men om du under den tiden kunde låta bli att förtala CLs bror så vore det fint. Det är nämligen hans psykiskt sjuke bror CL som är under utredning. Att det inte finns ”så många andra i tråden” kan kanske ha ett samband med att du är så fruktansvärt otrevlig, t.ex. mot Reimer som faktiskt gjort vad du aldrig gör: tagit fram relevant information till skillnad från simpelt förtal utan stöd någonstans.

Berätta gärna var jag har skrivit att CL är oskyldig. Det var kanske något du bara hittade på?

*) tyvärr åkte mina kommentarer till artikeln igår bort när mod städade bort artikeltexten i tråden.
Senast redigerad av farbror_barbro 2021-09-10 kl. 09:09.
Citera
2021-09-10, 08:41
Medlem
I Mariestads tidningen står det idag …..Polisen tror sig hittat Helena ! ( kan inte läsa hela artikeln för den är låst )
Citera
2021-09-10, 08:46
Medlem
Min egna teori är att det rör sig om 2 gärningsmän, CL och MMPG. Det hela är en spontan handling som resulterade i att Helena miste livet (efter att gm blivit Osams under tillfället. och de 2 gärningsmännen, som är väldigt nära varandra (skulle nästan vilja påstå att de är bröder med varandra) alternativt att MMPG utnyttjat CL till att både gömma kropp, väska osv och begå brottet. Jag har en längre detaljerad text som jag gärna delar med mig av om folk är intresserade av den
Citera
2021-09-10, 08:52
Medlem
Citat:
Blir så irriterad av att några i tråden anser att anhållan av misstänkt GM, CL, baseras på en vit bil!

"Polisen ska ha gjort "fynd" vid husrannsakan hos mannen, som är i 60-årsåldern och numera med sviktande hälsa.

– Vi har gjort ett ex antal beslag, men jag vill inte kommentera vad det handlar om. Man beslagtar massor vid en husrannsakan, en del blir helt ointressant i slutänden. Annat kan bli bevis."

FYND, betyder just fynd!, Alltså inte ointressant för fallet!

Det stämmer, det är flera faktorer, förutom observationer av den ljusa bilen, som sammanfaller i riktning mot CL.

Sen ska man komma ihåg att CLs försvarsadvokat Thomas Berner sa att det finns bitar som är besvärande.
Vilka besvärande omständigheter det rör sig om ville han inte gå in på.

Det skulle vara intressant och veta om de tagit DNA analys/fingeravtryck av den där travkupongen de hitta där.

Är det positivt skulle CL kunna bindas till platsen och det är isf ganska svårförklarat.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in