2011-06-19, 17:41
Medlem
Prinzezzans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Prinzezzan
P.S. Det skulle vara intressant att få reda på varifrån de uppgifterna kommer. (Nej, jag ber dig inte att avslöja dina källor, det är bara en fundering! ) Det har exempelvis i PM framgått att PR skulle ha varit klasskompis med en viss person, vilket är uppgifter som är helt falska - och man undrar vem som lämnat så felaktiga uppgifter. Dessutom att PR skulle ha varit kompis med honom. Detta är inte heller sant. Men att de stötte på varandra ibland är sant; då personen bodde granne med Helenas föräldrar och PR av naturliga skäl var där ibland (i systerns föräldrahem).

(Följande text ska höra ihop med texten - den egna - som jag citerade.)
Citera
2011-06-19, 18:03
Medlem
Lalajlajs avatar
Citat:
Tack för namn! Det är så många namn och många suicid, att jag har svårt att hålla isär dem. Men nu kommer jag ihåg.

Jag vet vem du avser och skulle bli mycket förvånad om de ingick i samma umgängeskrets. (I alla fall är det då en helt ny uppgift för mig, som trodde mig ha PR:s bekantskapskrets i Mariestad ganska så klar för mig. Men uppgifter kan ju slinka förbi...)

Försöker att klura ut hur du tänker nu. Menar du att P*nt*n kan ha med Helenas försvinnande att göra och att han pga skuldkänslor (eller annat) hängde sig kort tid efter Helenas försvinnande? Och då du fått uppgifter att PR ska ha ingått i PP:s umgängeskrets, så tänker du att PR kan vara inblandad, men inte behöver vara "huvudmannen"?

Någonting sådant?

Ja, någonting åt det hållet.

Platsen att ta självmord på är märklig med tanke på att han inte bodde i närheten, om det inte fanns ett syfte med att det skulle ske precis där.

Nu finns det förstås ingenting som bekräftar att det hänger ihop, det kan vara något helt annat som ligger bakom självmordet, om det nu är självmord.

Jag undrar när PR första gången kontaktade media, var det före eller efter detta självmord?

På din fråga om källor kan jag omöjligt uppge det, som du själv skriver. Kan dock nämna att dessa inte tillhör skribenterna i tråden mer än möjligtvis att någon har bekräftat uppgifter i den mån de haft kunskap.

Kanske ska tillägga att den information jag fått inte säger att de behöver ha varit bästisar, utan mer att de kände till varandra och även umgicks med samma folk.
Senast redigerad av Lalajlaj 2011-06-19 kl. 18:09.
Citera
2011-06-19, 18:19
Medlem
Lalajlajs avatar
Citat:
P.S. Det skulle vara intressant att få reda på varifrån de uppgifterna kommer. (Nej, jag ber dig inte att avslöja dina källor, det är bara en fundering! ) Det har exempelvis i PM framgått att PR skulle ha varit klasskompis med en viss person, vilket är uppgifter som är helt falska - och man undrar vem som lämnat så felaktiga uppgifter. Dessutom att PR skulle ha varit kompis med honom. Detta är inte heller sant. Men att de stötte på varandra ibland är sant; då personen bodde granne med Helenas föräldrar och PR av naturliga skäl var där ibland (i systerns föräldrahem).

Antar att du inte vill dela med dig av vilka som ingick i hans umgängeskrets, men det finns ändå personer i denna krets som enligt uppgift skulle kunna vara kapabel till det som har hänt och tydligen skulle det ha funnits någon som även skulle kunna ha haft ett motiv.

Det är ändå med stor sannolikhet troligt att den som fick Helena att försvinna visste var hon bodde och vilken väg hon brukade gå hem. Det är inte omöjligt att förövarna går att finna i PR:s umgängeskrets.
Citera
2011-06-19, 18:35
Medlem
Prinzezzans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lalajlaj
Ja, någonting åt det hållet.

Platsen att ta självmord på är märklig med tanke på att han inte bodde i närheten, om det inte fanns ett syfte med att det skulle ske precis där.

Nu finns det förstås ingenting som bekräftar att det hänger ihop, det kan vara något helt annat som ligger bakom självmordet, om det nu är självmord.

Jag undrar när PR första gången kontaktade media, var det före eller efter detta självmord?

På din fråga om källor kan jag omöjligt uppge det, som du själv skriver. Kan dock nämna att dessa inte tillhör skribenterna i tråden mer än möjligtvis att någon har bekräftat uppgifter i den mån de haft kunskap.

Kanske ska tillägga att den information jag fått inte säger att de behöver ha varit bästisar, utan mer att de kände till varandra och även umgicks med samma folk.

PR kontaktade media efter detta självmord. Det var år efter.

Det har ju varit en del självmord, som sagt. Ett som jag tycker är "intressant" - men som jag inte tror hänger ihop med Helenas försvinnande - är en hängning i samma område där Helena troligen attackerades. (Inte precis vid skogsstigen, men i skogsområdet.) Detta ska ha skett några dagar innan 10-årsdagen. Det "lustiga" här - som i "ditt" fall - är att personen inte bodde på Ekudden. Han hade skog på närmare håll. Anledningen till självmordet ska ha varit ekonomi och skilsmässa (eller liknande), men varför väljer folk att avsluta sina liv så nära Helenas hem? (Väntar inget svar på detta, naturligtvis, men man funderar ju i alla fall. Jag tänker högt ibland. ) Nu kan ju dessa suicidala herrar visserligen ha haft en koppling av den ena eller andra anledningen, som fick dem att välja dessa platser utan att det behöver ha med skuld och skam (eller annat) att göra.

Ang. ditt sista stycke. Det kanske stämmer; det vet jag inget om. Förmodligen känner man (åtminstone "ytligt") många personer om man jobbar inom krogbranschen.
Citera
2011-06-19, 20:00
Medlem
kungkarl12es avatar
Citat:
Tack för namn! Det är så många namn och många suicid, att jag har svårt att hålla isär dem. Men nu kommer jag ihåg.

Jag vet vem du avser och skulle bli mycket förvånad om de ingick i samma umgängeskrets. (I alla fall är det då en helt ny uppgift för mig, som trodde mig ha PR:s bekantskapskrets i Mariestad ganska så klar för mig. Men uppgifter kan ju slinka förbi...)Försöker att klura ut hur du tänker nu. Menar du att P*nt*n kan ha med Helenas försvinnande att göra och att han pga skuldkänslor (eller annat) hängde sig kort tid efter Helenas försvinnande? Och då du fått uppgifter att PR ska ha ingått i PP:s umgängeskrets, så tänker du att PR kan vara inblandad, men inte behöver vara "huvudmannen"?

Någonting sådant?
Fet stil ovan! Jag vet också vem Lalalaj avser och är mycket förvånad över att han skulle ingå i kretsen runt P.R!?? snarare i de kretsar runt de personer vi senast häromdagen behandlade på tråden.
Det skulle vara mycket intressant veta vem det är som förmedlat den infon till Lalalaj.
Det osar skumt långa vägar med den infon.
Citera
2011-06-19, 20:04
Medlem
Lalajlajs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kungkarl12e
Fet stil ovan! Jag vet också vem Lalalaj avser och är mycket förvånad över att han skulle ingå i kretsen runt P.R!?? snarare i de kretsar runt de personer vi senast häromdagen behandlade på tråden.
Det skulle vara mycket intressant veta vem det är som förmedlat den infon till Lalalaj.

På vilket sätt osar det skumt och varför skulle han kunnat ingå i kretsen kring dina misstänkta men inte kring PR?
Citera
2011-06-19, 20:07
Medlem
kungkarl12es avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Badboy rider
Jag finner det lite lustigt att du med all info (som du påstår dig ha) inte förstår vilka jag syftar på, men BW är en av dem.
Bra! då är jag intresserad av vem eller vilka som stod för leveranser röka,speed eller tecknodrugs till de i umgängeskretsen kring Helena du nämnt tidigare inlägg, du får gärna ge ut fler namn om du vill på de som nyttjade partydroger i kretsen runt Helena det kanske bara vara BW trots allt eller?
Någon anknytning ned lockerud med kretsar skall väl Strukturalisten nämnt tidigare tillbaka i tråden.
Senast redigerad av kungkarl12e 2011-06-19 kl. 21:02.
Citera
2011-06-19, 20:32
Medlem
Prinzezzans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lalajlaj
Antar att du inte vill dela med dig av vilka som ingick i hans umgängeskrets, men det finns ändå personer i denna krets som enligt uppgift skulle kunna vara kapabel till det som har hänt och tydligen skulle det ha funnits någon som även skulle kunna ha haft ett motiv.

Det är ändå med stor sannolikhet troligt att den som fick Helena att försvinna visste var hon bodde och vilken väg hon brukade gå hem. Det är inte omöjligt att förövarna går att finna i PR:s umgängeskrets.

Ja, som jag skrev för ett tag sedan, jag ser det inte heller otroligt att gm finns runt PR:s umgängeskrets - men han behöver inte göra det. (Däremot tror jag att han/de sannolikt kan kopplas till Helena själv.) Det finns någon som kan sägas ha haft motiv, hade tillfälle, personlighet m.m. Men om han var kapabel till det som hände, det är en helt annan sak. Men - PR hade inte kontakt med denne person efter att han flyttat från Mariestad.
Citera
2011-06-19, 20:38
Medlem
Prinzezzans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kungkarl12e

Jag kan till 98% säga att PR och den nämnde INTE ingick i varandras umgängeskrets - eller att de ens var kompisar. Så jag undrar också vem som kommit med denna information. Men det lär vi inte få veta (om inte personen/personerna meddelar sig ) Och vad syftet med uppgifterna var.
Citera
2011-06-19, 21:02
Medlem
Lalajlajs avatar
Citat:
Jag kan till 98% säga att PR och den nämnde INTE ingick i varandras umgängeskrets - eller att de ens var kompisar. Så jag undrar också vem som kommit med denna information. Men det lär vi inte få veta (om inte personen/personerna meddelar sig ) Och vad syftet med uppgifterna var.

Förmodligen ingenting eftersom ingen aktivt har drivit detta i tråden.

Får se om den som lämnade informationen själv vill träda fram i tråden.

Jag avvaktar som jag sagt tidigare med att redovisa angående PR till det finns mer bekräftad information som styrker eller avfärdar hans inblandning och framförallt tills det uppstår rätt läge, tills dess nöjer jag mig med att följa den massiva utredning som sker i tråden av Mariestads befolkning som förhoppningsvis leder fram till att den skyldige kan hittas.
Citera
2011-06-19, 21:42
Medlem
Varför tänker ingen på att Helena faktist kan ha varit hemma. och av nån anledning var på väg tillbaka till stan i stället....
Från början har alla varit inställda på att hon var på väg hem, och inte hann hem. så att säga.. så eventuella spår som pekar i annan riktning, kollades säkert inte upp.
Bara nåt att fundera över.
Citera
2011-06-19, 21:53
Medlem
Prinzezzans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av revival
Varför tänker ingen på att Helena faktist kan ha varit hemma. och av nån anledning var på väg tillbaka till stan i stället....
Från början har alla varit inställda på att hon var på väg hem, och inte hann hem. så att säga.. så eventuella spår som pekar i annan riktning, kollades säkert inte upp.
Bara nåt att fundera över.

Jag har inte fått det intrycket att Helena skulle ha varit hem och gått ut igen utan att meddela sin syster, som väntade på att Helena skulle komma hem. (Helena ska ha varit ordentlig och omtänksam.) I sådana fall skulle jag gissa att Helena hade skrivit en lapp och berättat att hon skulle gå ut igen. Systern väntade ju på att Helena skulle komma hem, så att de kunde dricka te och "skvallra".
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in