Citat:
Ursprungligen postat av Prinzezzan
Tack för namn! Det är så många namn och många suicid, att jag har svårt att hålla isär dem. Men nu kommer jag ihåg.
Jag vet vem du avser och skulle bli mycket förvånad om de ingick i samma umgängeskrets. (I alla fall är det då en helt ny uppgift för mig, som trodde mig ha PR:s bekantskapskrets i Mariestad ganska så klar för mig.

Men uppgifter kan ju slinka förbi...)
Försöker att klura ut hur du tänker nu. Menar du att P*nt*n kan ha med Helenas försvinnande att göra och att han pga skuldkänslor (eller annat) hängde sig kort tid efter Helenas försvinnande? Och då du fått uppgifter att PR ska ha ingått i PP:s umgängeskrets, så tänker du att PR kan vara inblandad, men inte behöver vara "huvudmannen"?
Någonting sådant?
Ja, någonting åt det hållet.
Platsen att ta självmord på är märklig med tanke på att han inte bodde i närheten, om det inte fanns ett syfte med att det skulle ske precis där.
Nu finns det förstås ingenting som bekräftar att det hänger ihop, det kan vara något helt annat som ligger bakom självmordet, om det nu är självmord.
Jag undrar när PR första gången kontaktade media, var det före eller efter detta självmord?
På din fråga om källor kan jag omöjligt uppge det, som du själv skriver. Kan dock nämna att dessa inte tillhör skribenterna i tråden mer än möjligtvis att någon har bekräftat uppgifter i den mån de haft kunskap.
Kanske ska tillägga att den information jag fått inte säger att de behöver ha varit bästisar, utan mer att de kände till varandra och även umgicks med samma folk.