2011-03-07, 13:57
Bannlyst
Som jag skrev tidigare så finns det många spår och teorier. Ett av dem och det är det som jag kanske har lagt Minst antal timmar på är det sk. sjukhusspåret. Vet inte varför men jag har aldrig riktigt fastnat för att gräva så mycket i det. Finns det någon här som är insatt i det och kan väcka mitt intresse för att jobba med det?
Citera
2011-03-07, 13:57
Medlem
Ankias avatar
.
Jag har läst igenom tråden här på FB och den tråd som finns på "Svenska mord". Jag har googlat och sett ett antal bilder på Helena men ingenstans står något om hur hon var som person.

T ex
-hade hon lätt att få kontakt med folk eller var hon blyg, inbunden och reserverad?
-hade hon temperament eller var hon lugn och cool?
-hade hon haft förhållanden tidigare?
-hade hon goda förhållanden till sin familj?
-hade hon många vänner eller bara bästisen Pernilla?

I "Veckans Brott" nämner Leif GW Persson i förbigående något om att det cirkulerat rykten om att försvinnandet var narkotikarelaterat. Men han avfärdar det med eftertryck.

Varför dyker ett sådant påstående upp?

.
Citera
2011-03-07, 13:58
Bannlyst
Jag vet inte vad jag ska säga om alla "välvilligt inställda" när det gäller information. Det pratas så vackert om att få och ge information, men i 99 procent av fallen vill alla ha men inte ge! Mig veterligen är jag den ende som - dessutom frivilligt - har lagt ut massor av info i tråden utan några egentliga "krav" på återbetalning. Men kanske ändå att jag bör börja ställa sådana krav för att testa allas vackra ord om reservationslöst informationsutbyte. All den info som jag har lämnat om alla vittnesmål, iakttagelser och deras positioner var min tanke från första början - ingen ska tro att någon har "lurat av mig" den infon. Men nu har jag gjort det och jag tror bestämt att det är dags att börja sålla agnarna från vetet. Dessutom stör jag mig på alla dem som använder flera nick i jakten på info. När allt kommer omkring är det trots allt ett fåtal med Prinzezzan i spetsen som håller måttet - trots att jag skällt på henne. Men det här med två, tre nick per person börjar jag tröttna på rejält.
Citera
2011-03-07, 14:01
Medlem
Viking711s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skaraborgsdrevet
Instämmer! Detta är Mycket intressant och ett stort arbete att bena ut. har jobbat med detta ett tag och ser gärna att fler gör det. Samarbete efterlyses så att vi blir klara ... under den närmsta framtiden ...

Jag hinner inte nu för stunden men PM:a gärna info vad du/ni har kommit fram till och jag är självklart samarbetsvillig.

Pust.... Ut med det du har i tråden och håll inte på att fiska så där.
Citera
2011-03-07, 14:09
Medlem
Ankias avatar
.

Här finns ett reportage från 1992. Bland annat så får man en uppfattning om hur stigens såg ut där fynden gjorts. Där framgår också att hon var i Grekland 14 dagar innan hon försvann.
Notera också 2.43 in i inslaget att hon har en stor ring på högerhanden med en grön sten i. Var det den som polisen bland annat fann?

http://svtplay.se/v/2304392/veckans_brott/forsvunna_helena_andersson_

.
Citera
2011-03-07, 14:14
Bannlyst
Ändring

Citat:
Ursprungligen postat av Skaraborgsdrevet
Instämmer! Detta är Mycket intressant och ett stort arbete att bena ut. har jobbat med detta ett tag och ser gärna att fler gör det. Samarbete efterlyses så att vi blir klara ... under den närmsta framtiden ...

Jag hinner inte nu för stunden men PM:a gärna info vad du/ni har kommit fram till och jag är självklart samarbetsvillig.

Citat:
Ursprungligen postat av Viking711

Precis vad jag säger ovan. Detta ständiga fiskande kombinerat med "gissa-vad-jag-vet"-inlägg, vilket i sin tur kombineras med ovilja att lämna ifrån sig något.
Senast redigerad av Gatsten 2011-03-07 kl. 14:15. Anledning: Ordfel
Citera
2011-03-07, 14:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ankia
.
Jag har läst igenom tråden här på FB och den tråd som finns på "Svenska mord". Jag har googlat och sett ett antal bilder på Helena men ingenstans står något om hur hon var som person.

T ex
-hade hon lätt att få kontakt med folk eller var hon blyg, inbunden och reserverad?
-hade hon temperament eller var hon lugn och cool?
-hade hon haft förhållanden tidigare?
-hade hon goda förhållanden till sin familj?
-hade hon många vänner eller bara bästisen Pernilla?

I "Veckans Brott" nämner Leif GW Persson i förbigående något om att det cirkulerat rykten om att försvinnandet var narkotikarelaterat. Men han avfärdar det med eftertryck.

Varför dyker ett sådant påstående upp?
.

Troligen för att det fanns bekanta till henne som nyttjade diverse droger.
Jag har upprepade gånger ställt frågan huruvida Helena använde droger, dock utan att få ett redigt svar.

Edit: Jag vet att det fanns bekanta som nyttjade droger
Citera
2011-03-07, 14:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gatsten
Igen då!

http://forumbilder.se/show.aspx?iid=98201173916PM6902

!

Skulle du kunna komplettera med flera tidsangivelser, samt även få med de punkter hon iaktagits vid under sin promenad mot hemmet?
Citera
2011-03-07, 14:47
Medlem
Prinzezzans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Badboy rider
Troligen för att det fanns bekanta till henne som nyttjade diverse droger.
Jag har upprepade gånger ställt frågan huruvida Helena använde droger, dock utan att få ett redigt svar.

Edit: Jag vet att det fanns bekanta som nyttjade droger

Helena själv ska inte ha använt droger!
Citera
2011-03-07, 15:12
Bannlyst
En sak som bekymrar mig är filmsnuttarna från skallgångskedjorna. Det är beklagligt att se hur vissa personer bara springer över små kullar och andra ytor utan att titta särskilt noga. Det är som att en del tror att de bara skall leta efter just Helena men inte titta mer strukturerat efter eventuella konstigheter i marken av typen grävda ytor. Jag bedömer risken som stor att man har missat eventuella ledtrådar med detta tämligen hafsiga "letande".
Citera
2011-03-07, 15:14
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Badboy rider

Skulle du kunna komplettera med flera tidsangivelser, samt även få med de punkter hon iaktagits vid under sin promenad mot hemmet?

Det där satt jag och väntade på. Nej, det är allt.
Citera
2011-03-07, 15:19
Medlem
Sumpings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gatsten
En sak som bekymrar mig är filmsnuttarna från skallgångskedjorna. Det är beklagligt att se hur vissa personer bara springer över små kullar och andra ytor utan att titta särskilt noga. Det är som att en del tror att de bara skall leta efter just Helena men inte titta mer strukturerat efter eventuella konstigheter i marken av typen grävda ytor. Jag bedömer risken som stor att man har missat eventuella ledtrådar med detta tämligen hafsiga "letande".

Håller med. Enligt polisen så har området "finkammats" men man får intrycket av inslaget att letandet har ganska dålig kvalitét.
Stigen ser ju nästan ogenomtränglig ut. Ställer mig tveksam till att en ensam tjej skulle ta den vägen frivilligt en sen natt.

Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in