Citat:
Ursprungligen postat av Prinzezzan
Du har tidigare antytt att det skulle finnas mycket besvärande omständigheter mot PR och att - om din hypotes stämmer - så kan han ev. knytas till ett annat dödsfall.
Du ber 14juni92 om mer info (än det som finns i tråden). Kan du inte redovisa din info i stället? För du måste ju sitta på graverande uppgifter, om du går så långt att du antyder detta.
(Och jag utgår ifrån att du inte grundar din hypotes på skitsnack som viss (-a) person (-er) i tråden sprider via PM.)
Nej, de grundar sig inte på massa rykten per PM.
En hel del av de besvärande omständigheter har redan redovisats i tråden. Detta med dödsfallet har inget med något brott att göra, sorry om det uppfattades som att han varit inblandad i ytterligare mord.
Det sägs att han var vän direkt eller indirekt, alltså genom vänner, till den kille som tog livet av sig under hösten samma år. Det är detta dödsfall jag syftar på och om jag inte missminner mig så skrev jag aldrig att
han var inblandad i ett ytterligare dödsfall utan snarare att man i så fall möjligtvis skulle kunna knyta ytterligare ett dödsfall till Helenas försvinnande.
Visst skulle jag kunna redovisa allt som jag har om honom, men det känns som det är lite tidigt att anklaga någon för mord i tråden, det behövs ytterligare information som kan förklara vissa luckor innan man kan börja anklaga eller kanske tvärtom, om det visar sig att information som saknas visar annat, kan avfärda honom helt.