2011-06-19, 12:22
Medlem
rattugglans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Badboy rider
Jo då det minns jag.
Kvinnan bodde i det stora huset mittemot Jula BK´s klubbstuga (andra sidan vägen).

Polisen flög med helikopter över östradelarna av Ullervad, de letade med hundar och om jag inte minns fel var det även skallgångskedjor i området.

Inget hittades.

Och allt detta sket lokaltidningen i att rapportera om?
Citera
2011-06-19, 12:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rattugglan
Och allt detta sket lokaltidningen i att rapportera om?

Det tror jag inte, vill minas att det tom var bild på helikoptern.
Det kan iofs varit någon annan tidning.
Citera
2011-06-19, 13:10
Medlem
Lalajlajs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 14juni92
Trevligt, här lägger man ut information direkt från myndigheter.
Vad händer.... jo inlägget tas bort.

Polisen är säker på att (ett namn) som dykt upp i tråden emellanåt är den skylldige.
Hållbar bevisföring saknas dock, personen stod i NÄRA relation med Helena.
Alltså ett "förhållande" som hade tagit slut nyss, Ni vet vem jag menar.

Detta kommer rakt ut från polishuset i Mariestad.

Har följt med riktigt dåligt här nu sista tiden och eftersom jag missade ditt inlägg som togs bort behöver jag därför fråga om det är P.R du syftar på?

Är förhållandet som tog slut med Helenas syster och gör detta förhållande med hennes syster att man anser honom i nära relation till Helena?
Citera
2011-06-19, 14:06
Bannlyst
Citat:

Polisen är säker på att (ett namn) som dykt upp i tråden emellanåt är den skylldige.

Detta ska enligt min källa vara det spår som GW anser vara rätt.
Men bevisföringen är tydligen ofullständig ?????

Lajlaj :
Du är helt rätt ute.

Jag skriver inga namn här för att slippa problem, men jag kan bekräfta Lajlaj !
Citera
2011-06-19, 14:34
Medlem
Lalajlajs avatar
Citat:
Detta ska enligt min källa vara det spår som GW anser vara rätt.
Men bevisföringen är tydligen ofullständig ?????

Lajlaj :
Du är helt rätt ute.

Jag skriver inga namn här för att slippa problem, men jag kan bekräfta Lajlaj !

Du nämner att det kommer direkt från polishuset så jag antar att det är någon som är insatt i utredningen som uttalat sig.

Kring denna person finns det mycket besvärande omständigheter.

Du har inget mer på honom, än det som finns i tråden?
Citera
2011-06-19, 15:51
Medlem
Prinzezzans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lalajlaj
Du nämner att det kommer direkt från polishuset så jag antar att det är någon som är insatt i utredningen som uttalat sig.

Kring denna person finns det mycket besvärande omständigheter.

Du har inget mer på honom, än det som finns i tråden?

Du har tidigare antytt att det skulle finnas mycket besvärande omständigheter mot PR och att - om din hypotes stämmer - så kan han ev. knytas till ett annat dödsfall.

Du ber 14juni92 om mer info (än det som finns i tråden). Kan du inte redovisa din info i stället? För du måste ju sitta på graverande uppgifter, om du går så långt att du antyder detta.

(Och jag utgår ifrån att du inte grundar din hypotes på skitsnack som viss (-a) person (-er) i tråden sprider via PM.)
Citera
2011-06-19, 16:00
Medlem
Prinzezzans avatar
Citat:

Du kan väl köra infon igen, så vi som inte hann se den, får göra det. (Varför togs den bort?) Alternativt skicka den via PM.

Är din källa polis eller är det någon i tråden (som enträget försöker få PR att framstå som skyldig)?

Nej, du har rätt, bevis saknas mot PR. (Och det är lite svårt att få ihop, då han inte ens var i Mariestad den natten.)

Ditt inlägg - i relation till den aktuella diskussionen i tråden - får mig att fundera på om du vill leda bort från det diskuterade spåret?
Citera
2011-06-19, 16:13
Medlem
Lalajlajs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Prinzezzan
Du har tidigare antytt att det skulle finnas mycket besvärande omständigheter mot PR och att - om din hypotes stämmer - så kan han ev. knytas till ett annat dödsfall.

Du ber 14juni92 om mer info (än det som finns i tråden). Kan du inte redovisa din info i stället? För du måste ju sitta på graverande uppgifter, om du går så långt att du antyder detta.

(Och jag utgår ifrån att du inte grundar din hypotes på skitsnack som viss (-a) person (-er) i tråden sprider via PM.)

Nej, de grundar sig inte på massa rykten per PM.

En hel del av de besvärande omständigheter har redan redovisats i tråden. Detta med dödsfallet har inget med något brott att göra, sorry om det uppfattades som att han varit inblandad i ytterligare mord.

Det sägs att han var vän direkt eller indirekt, alltså genom vänner, till den kille som tog livet av sig under hösten samma år. Det är detta dödsfall jag syftar på och om jag inte missminner mig så skrev jag aldrig att han var inblandad i ett ytterligare dödsfall utan snarare att man i så fall möjligtvis skulle kunna knyta ytterligare ett dödsfall till Helenas försvinnande.

Visst skulle jag kunna redovisa allt som jag har om honom, men det känns som det är lite tidigt att anklaga någon för mord i tråden, det behövs ytterligare information som kan förklara vissa luckor innan man kan börja anklaga eller kanske tvärtom, om det visar sig att information som saknas visar annat, kan avfärda honom helt.
Citera
2011-06-19, 16:40
Medlem
Prinzezzans avatar
Citat:
Nej, de grundar sig inte på massa rykten per PM.

En hel del av de besvärande omständigheter har redan redovisats i tråden. Detta med dödsfallet har inget med något brott att göra, sorry om det uppfattades som att han varit inblandad i ytterligare mord.

Det sägs att han var vän direkt eller indirekt, alltså genom vänner, till den kille som tog livet av sig under hösten samma år. Det är detta dödsfall jag syftar på och om jag inte missminner mig så skrev jag aldrig att han var inblandad i ett ytterligare dödsfall utan snarare att man i så fall möjligtvis skulle kunna knyta ytterligare ett dödsfall till Helenas försvinnande.

Visst skulle jag kunna redovisa allt som jag har om honom, men det känns som det är lite tidigt att anklaga någon för mord i tråden, det behövs ytterligare information som kan förklara vissa luckor innan man kan börja anklaga eller kanske tvärtom, om det visar sig att information som saknas visar annat, kan avfärda honom helt.

Du skrev i ditt inlägg, som jag citerar och ger länk till nedan, om PR-spåret. I slutet av just utläggningen av detta spår, skriver du att: "Är det som jag misstänker i detta möjliga spår så är Helena inte det enda dödsfallet. [---]". Det tolkade jag som att PR (som ju ditt spår handlade om) även kunde knytas till detta dödsfall.

Det var ju flera självmord i Mariestad och jag minns inte exakt just vem som tog livet av sig på hösten. Vill du lägga ut namnet här kodat? Annars kanske du har lust att PM:a mig hans namn. Jag blir lite nyfiken på detta.

https://www.flashback.org/t447570p298

"Utan att nämna namn, scenario eller motiv i dagsläget så finns det en del som skulle kunna tala för att Helenas försvinnande är utfört av en eller flera personer från PR:s bekantskapskrets. Detta innebär att även PR skulle kunna vara inblandad i detta, precis som någon av de andra. PR:s agerande efter Helenas försvinnande visar att han inte mådde bra med minnesförlust och märkliga utspel i media som förtydligade detta.

Samtidigt som åklagaren inte kan bevisa hans skuld så har även PR inte kunnat redogöra något som skulle kunna visa på att han är helt oskyldig. Det är inte hans plikt men ett tecken på att det kan finnas skäl till att han inte kan redovisa detta. Det påstods att han var otrogen denna natt och därför har han inte kunnat säga något, dels ett absurt påstående men samtidigt vilka belägg finns för detta?

Är det som jag misstänker i detta möjliga spår så är Helena inte det enda dödsfallet. [---]
Citera
2011-06-19, 17:12
Medlem
Lalajlajs avatar
Citat:
Du skrev i ditt inlägg, som jag citerar och ger länk till nedan, om PR-spåret. I slutet av just utläggningen av detta spår, skriver du att: "Är det som jag misstänker i detta möjliga spår så är Helena inte det enda dödsfallet. [---]". Det tolkade jag som att PR (som ju ditt spår handlade om) även kunde knytas till detta dödsfall.

Det var ju flera självmord i Mariestad och jag minns inte exakt just vem som tog livet av sig på hösten. Vill du lägga ut namnet här kodat? Annars kanske du har lust att PM:a mig hans namn. Jag blir lite nyfiken på detta.

https://www.flashback.org/t447570p298

"Utan att nämna namn, scenario eller motiv i dagsläget så finns det en del som skulle kunna tala för att Helenas försvinnande är utfört av en eller flera personer från PR:s bekantskapskrets. Detta innebär att även PR skulle kunna vara inblandad i detta, precis som någon av de andra. PR:s agerande efter Helenas försvinnande visar att han inte mådde bra med minnesförlust och märkliga utspel i media som förtydligade detta.

Samtidigt som åklagaren inte kan bevisa hans skuld så har även PR inte kunnat redogöra något som skulle kunna visa på att han är helt oskyldig. Det är inte hans plikt men ett tecken på att det kan finnas skäl till att han inte kan redovisa detta. Det påstods att han var otrogen denna natt och därför har han inte kunnat säga något, dels ett absurt påstående men samtidigt vilka belägg finns för detta?

Är det som jag misstänker i detta möjliga spår så är Helena inte det enda dödsfallet. [---]

Det som är känt är att denna kille hängde sig den 29 oktober samma år och enligt uppgift bakom sjukhuset, i samma område. Han har tidigare bott bland annat på Lockerudsvägen, då med efternamnet Sv*nss*n. Han heter P.S-G P*nt*n.

Det finns flera uppgifter som säger att denna kille fanns med i P.R:s umgängeskrets.
Senast redigerad av Lalajlaj 2011-06-19 kl. 17:15.
Citera
2011-06-19, 17:30
Medlem
Prinzezzans avatar
Citat:
Det som är känt är att denna kille hängde sig den 29 oktober samma år och enligt uppgift bakom sjukhuset, i samma område. Han har tidigare bott bland annat på Lockerudsvägen, då med efternamnet Sv*nss*n. Han heter P.S-G P*nt*n.

Det finns flera uppgifter som säger att denna kille fanns med i P.R:s umgängeskrets.

Tack för namn! Det är så många namn och många suicid, att jag har svårt att hålla isär dem. Men nu kommer jag ihåg.

Jag vet vem du avser och skulle bli mycket förvånad om de ingick i samma umgängeskrets. (I alla fall är det då en helt ny uppgift för mig, som trodde mig ha PR:s bekantskapskrets i Mariestad ganska så klar för mig. Men uppgifter kan ju slinka förbi...)

Försöker att klura ut hur du tänker nu. Menar du att P*nt*n kan ha med Helenas försvinnande att göra och att han pga skuldkänslor (eller annat) hängde sig kort tid efter Helenas försvinnande? Och då du fått uppgifter att PR ska ha ingått i PP:s umgängeskrets, så tänker du att PR kan vara inblandad, men inte behöver vara "huvudmannen"?

Någonting sådant?
Citera
2011-06-19, 17:39
Medlem
Prinzezzans avatar
Citat:
Tack för namn! Det är så många namn och många suicid, att jag har svårt att hålla isär dem. Men nu kommer jag ihåg.

Jag vet vem du avser och skulle bli mycket förvånad om de ingick i samma umgängeskrets. (I alla fall är det då en helt ny uppgift för mig, som trodde mig ha PR:s bekantskapskrets i Mariestad ganska så klar för mig. Men uppgifter kan ju slinka förbi...)

Försöker att klura ut hur du tänker nu. Menar du att P*nt*n kan ha med Helenas försvinnande att göra och att han pga skuldkänslor (eller annat) hängde sig kort tid efter Helenas försvinnande? Och då du fått uppgifter att PR ska ha ingått i PP:s umgängeskrets, så tänker du att PR kan vara inblandad, men inte behöver vara "huvudmannen"?

Någonting sådant?

P.S. Det skulle vara intressant att få reda på varifrån de uppgifterna kommer. (Nej, jag ber dig inte att avslöja dina källor, det är bara en fundering! ) Det har exempelvis i PM framgått att PR skulle ha varit klasskompis med en viss person, vilket är uppgifter som är helt falska - och man undrar vem som lämnat så felaktiga uppgifter. Dessutom att PR skulle ha varit kompis med honom. Detta är inte heller sant. Men att de stötte på varandra ibland är sant; då personen bodde granne med Helenas föräldrar och PR av naturliga skäl var där ibland (i systerns föräldrahem).
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in