Citat:
Ursprungligen postat av
grymer
Det är viktigt att polisen går till botten och undersöker om det finns något att gå vidare med vad gäller GW: s teori, såvida man nu inte redan har gjort det. Man borde gå ut offentligt och tala om vad man kommit fram till så att det en gång för alla blir slut på alla spekulationer.
När han framträdde i TV4 nyhetsmorgon var han säker på allting. Då Tilde de Paula var på väg att fråga något om hans teori avbryter han och säger "dee ää såå häär". Han var också säker på att det handlar om "vållande till annans död" och att brottet är preskriberat - han kan inte vara ett dugg säker, händelseförloppet är höjt i dunkel - han var inte på plats så vitt jag vet.
GW kan säga i princip vad som helst och folk tror på honom - han är mäkta populär och går hem hos dom allra flesta och han saknar dess like i svensk offentlighet - hans genomslagskraft är stor och givet måste han tänka på vad han säger.
Hans tvärsäkra uttalanden skulle kunna vara till stor nackdel för utredningen om det visar sig att han haft fel.
Min fetning: Detta har jag tagit upp flera gånger tidigare, hur GW helt sonika kör tyst i en programledare som dristar sig till att "pusha på". Jag såg det där med Tilde och GW och tog mig för pannan. Det där är inte ett seriöst sätt att föra ett samtal på. Tilde blev helt ställd av GW Perssons aggressiva retorik.
Om Lars Johansson har sagt att GW Persson gör en tankevurpa (är detta korrekt?) misstänker jag att Lars menar att GW Persson helt kan ha missat en parameter eller två som gör hans teori orimlig - att Persson just har tänkt fel om någonting.
Tyvärr har GW Persson fel ganska ofta. När Madsen-fallet dök upp sa han i SVT med Camilla Kvartoft tvärsäkert att mordet på Kim Wall inte alls var planerat eftersom "du vet, rördelar, såg, tejp och annat är ju sådant som man har på en ubåt" och "detta är inget som är planerat utan något som har skett impulsivt" (typ). Jag såg det programmet och sade med en enda gång hur fel GW Persson hade och att mordet var planerat. Och GW Persson hade totalfel … I ett senare program ändrade han sig
utan att Camilla gick på honom (han slank helt undan att behöva förklara sig) - nu var det helt plötsligt självklart ett planerat mord … Nej, en gammal gaggig gubbe, är vad han är! Han är en liten diktator som ingen får säga emot.