Citat:
Ursprungligen postat av
Ugglan.
Jag citerar mig själv. Fetningen: Jag har luskat vidare hos det "initierade mediehållet" samt hos "ett håll med ordningsmaktanknytning" och fått tydliga indikationer på att polisen hade fått veta att Pernilla, Mats och radion hade haft samtal med poliser kopplade till Helena-fallet inför radioprogramserien 2017. Det mest sannolika är att polisen valde att agera när de förstod att radioprogramserien var på gång. Det ska alltså ha varit den förestående radioprogramserien som fick polisen att bland annat lämna ut mer information om "mannen med pilotglasögon" och att han hade suttit anhållen.
Det tycks både rimligt och troligt.
Citat:
Informationen som jag har fått säger att "mannen med pilotglasögon" ska ha suttit anhållen och blivit delgiven misstanke (om mord?) redan för flera år sedan - alltså inte för första gången i maj 2017, som vi hittills har trott! Däremot har jag inte fått fram varför han anhölls igen i maj 2017, men sannolikt är det som jag skriver ovan: Polisen kände nog att de behövde agera på något sätt innan radioprogramserien skulle sändas.
Undrar om brottsmisstanken nu skärptes eller om det även tidigare var mord?
Nu citerar jag inte senare inlägg, det är så bökigt att backa men med anledning av att han ställde upp på intervjun tänker jag att han kanske vände sig till sina nuvarande eller tidigare anhöriga, de som vet vem han är. Jag blev i princip övertygad om att han var skyldig när jag läste intervjun och hur han betedde sig men jag vet ju inte hur han är. Kanske att han lyckades förmedla någon slags oskuld till dem som vet vem han är?