2021-07-11, 17:25
Medlem
Ugglan.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xeitum
Nej, calmsolution nämner inga namn, det är din egen tolkning att denne avser dom du tänker på. Du kan ha rätt med det framgår faktiskt inte i inlägget.

Jag vet mycket väl vad som skrivits om dessa personer, och kan därför säga att det finns inget som slår fast att de är gärningsmännen. Om det är sant det som sagts/skrivits om dem så är det högst rimligt att hysa misstankar mot dem, thats it. Däremot kan jag tycka att det skulle vara mycket förvånande om GMs är personer som inte nämnts I tråden.

Man måste vara medveten om att det kan finnas personer som skriver I tråden som har intresse av att rikta misstankar åt fel håll.

Min fetning: Visst finns det en eller ett par personer i tråden som har intresse av att rikta misstankarna åt fel håll.
Senast redigerad av Ugglan. 2021-07-11 kl. 17:41.
Citera
2021-07-11, 17:36
Medlem
Ugglan.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pudelfrillan
BW kan vara inblandad, det finns även ett par andra kandidater.

Nej jag tror faktiskt inte att PU är inblandad.
Har haft PM kontakt med Återvändsgränd, skribenten som utger sig för att vara PU och detta alias var långt ifrån övertygande.

Jaha, då gör du om samma misstag igen, då!!!

För typ ett par år sedan (eller vad det kan ha varit) påstod du i tråden att du typ i "realtid" hade PM-kontakt med PU och kunde "bevisa" att PU inte var inblandad i fallet. Tror du inte att vi andra minns? Tror du att vi är idioter? Nu försöker du alltså igen med samma "knep" - att referera till en "PM-konversation" med PU. Nej du, försök inte! Så här är det: Ju mer du försöker att "krysta bort" PU från misstankar, desto större blir misstankarna!

PU är insyltad, allt annat vore en sensation - like it or not!

Edit: Det var 2018, ser jag nu.

PS: Vill du att jag ska citera dina inlägg? DS
Senast redigerad av Ugglan. 2021-07-11 kl. 17:47.
Citera
2021-07-11, 18:08
Medlem
Citat:
O vad vet du om det............Jag skrev inte att det skulle vara omöjligt, även om du nu verkar behaga tolka det på det viset. Bilden jag har är att UA o syster H var lite olika i valet av umgänge, även om de säkert delade delar av detsamma pga systerskapet. Innebörden av mitt inlägg är att det spontant känns mindre sannolikt att H skulle umgåtts med PN på ett sådant sätt att hon skulle hoppa in i en bil med honom kl 02 på natten, men det kan naturligtvis inte helt uteslutas.

En tänkbar variant är att det kan ha varit ett sätt att bli av med MMPG som plötsligt oinbjuden hakat på som oönskat promenadsällskap o när en möjlig skjuts uppenbarade sig tog hon tyvärr chansen. MMPG minns dock inget av det, om det var så det gick till.
Vet om vad? Jag önskar jag visste mer om Helenas försvinnande.
Att inte veta är väl en anledning att inte låsa sig heller så det finns olika vinklar. Vem vet, är väl snarare frågan.
Jag menar att det upprepas hela tiden att Helena aldrig skulle hoppa in i vilken bil som helst. Det kan man inte se som fakta som det verkar som.
Förlåt om det kändes som att det var riktat specifikt till dig. Det var det absolut inte utan igenom tråden, igenom åren, så låter det så.
Din tanke om hur det kunde gått till är just en möjlighet när när man inte låser sig vid "Helena skulle aldrig" Usch! Jag undrar vad denna stackars tjej blivit utsatt för och vad hon fick uppleva innan asen tog livet av henne.
Citera
2021-07-11, 19:20
Medlem
Sonnenwendes avatar
Det sägs i P4’s radiodokumentär att Helena uppvaktades av en kille på förfesten men var intresserad av en annan kille som var på samma förfest?
Är någon av dessa misstänkta för inblandning i försvinnandet?
Citera
2021-07-12, 00:08
Medlem
Pudelfrillans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ugglan.
Jaha, då gör du om samma misstag igen, då!!!

För typ ett par år sedan (eller vad det kan ha varit) påstod du i tråden att du typ i "realtid" hade PM-kontakt med PU och kunde "bevisa" att PU inte var inblandad i fallet. Tror du inte att vi andra minns? Tror du att vi är idioter? Nu försöker du alltså igen med samma "knep" - att referera till en "PM-konversation" med PU. Nej du, försök inte! Så här är det: Ju mer du försöker att "krysta bort" PU från misstankar, desto större blir misstankarna!

PU är insyltad, allt annat vore en sensation - like it or not!

Edit: Det var 2018, ser jag nu.

PS: Vill du att jag ska citera dina inlägg? DS

Det är möjligt att PU är insyltad men det är inte det den här saken handlar om. Det här handlar om huruvida Återvändsgränd är ett troll eller inte.

Det är av största vikt att tråden känner till det här så andra skribenter kan ta det i beaktning när dom hänvisar till saker som Återvändsgränd har skrivit.

Jag vet inte om jag kan gå in närmare på några detaljer med tanke på regel 1.06.
Men tänker inte gå rakt i din fälla nu igen och skriva saker i affekt som sedan resulterar i en avstängning. Jag vet vad jag vet och det räcker för min del.

Den stora frågan är väl snarare varför du går till attack och i vanlig ordning idiotförklarar mig och varför du aggressivt fetstilar hela ditt svar?
Vad du missar är att det här utspelet faktiskt säger mer om dig än mig.
Senast redigerad av Pudelfrillan 2021-07-12 kl. 00:21.
Citera
2021-07-12, 01:10
Medlem
Blir nog bra...GW pratar om statistik och rent statiskt är vissa initialer överrepresenterade i tråden..utred och uteslut de som har rent mjöl i påsen..om man pratar om alla initialer samtidigt blir det ju vare sig hacket eller malet liksom.
Jag vet inte mer än ni vet men studera en MG i taget..därefter avför de som inte är intressanta..vaska ur pannan efter hållbara misstänkta liksom🤔
Stirra sig blind eller titta brett...efter snart 30 år får man försöka sovra/avgränsa något..finns spaningsuppslag helt klart!
Citera
2021-07-12, 11:11
Medlem
ReimerDenYngres avatar
Citat:
Det är möjligt att PU är insyltad men det är inte det den här saken handlar om. Det här handlar om huruvida Återvändsgränd är ett troll eller inte.

Atervandgrand4 påstår sig vara PU och att påpeka detta är inte i strid mot regel 1.06.

De är givetvis en intressant fråga om Atervandsgrand4 är PU eller någon som utger sig för att vara PU.
Citera
2021-07-12, 19:25
Medlem
Xeitums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ReimerDenYngre
Atervandgrand4 påstår sig vara PU och att påpeka detta är inte i strid mot regel 1.06.

De är givetvis en intressant fråga om Atervandsgrand4 är PU eller någon som utger sig för att vara PU.

Var det inte så att nicket "Badboyrider" sa sig ha ställt en kontrollfråga till Återvändsgränd som bara en person som faktiskt var PU kunde svara på. Återvändsgränd ska då ha klarat att svara på ett sådant sätt att iaf Badboyrider kände sig övertygad att Återvändsgränd är den han utger sig för.
Citera
2021-07-12, 19:28
Medlem
Ugglan.s avatar
Citat:
Var det inte så att nicket "Badboyrider" sa sig ha ställt en kontrollfråga till Återvändsgränd som bara en person som faktiskt var PU kunde svara på. Återvändsgränd ska då ha klarat att svara på ett sådant sätt att iaf Badboyrider kände sig övertygad att Återvändsgränd är den han utger sig för.

Exakt så var det! Och då ska vi dessutom komma ihåg att Badboyrider hade fett bra koll på Mariestad från den här tiden. Han visste också att PU och BW ibland var på samma fester, trots att PU ihärdigt vägrade att erkänna det - ja, PU ville inte ens kännas vid BW överhuvudtaget.
Senast redigerad av Ugglan. 2021-07-12 kl. 19:35.
Citera
2021-07-12, 19:49
Medlem
Ugglan.s avatar
Citat:

Det är av största vikt att tråden känner till det här så andra skribenter kan ta det i beaktning när dom hänvisar till saker som Återvändsgränd har skrivit.

Jag vet inte om jag kan gå in närmare på några detaljer med tanke på regel 1.06.
Men tänker inte gå rakt i din fälla nu igen och skriva saker i affekt som sedan resulterar i en avstängning. Jag vet vad jag vet och det räcker för min del.

Den stora frågan är väl snarare varför du går till attack och i vanlig ordning idiotförklarar mig och varför du aggressivt fetstilar hela ditt svar?
Vad du missar är att det här utspelet faktiskt säger mer om dig än mig.

Vi hade tidigare Prinzezzan som gjorde allt för att skydda PR, och nu har vi dig som gör allt för att skydda PU.

Det är uppenbart att PU har blivit en het potatis igen, nu när han på nytt har hamnat i blixtbelysning, den här gången tillsammans med PN. Då blir det tydligen bråttom att få PU "off the hook". Ett av problemen är bara att PU har hävdat att TA hjälpte honom den där lördagen med att lägga klinker i hallen - och att självaste PK har skrivit att just PU och TA kom till honom och hans polare för att få skjuts ner till stan. Det blir genast trassligt för PU!

Men eftersom du nu har en sådan tät och intim kontakt med PU, kan inte du hälsa honom en sak från mig (att han sedan själv inte vill ta till orda, är en annan sak): Om han nu anser sig vara så oskyldig, anser sig ha fått sitt namn kapat, anser sig ha blivit så felaktigt uthängd och så vidare, varför då inte kontakt Aftonbladet och Expressen och den vägen rentvå sitt namn? Jag lovar, de nappar direkt! Eller varför inte låta en jurist sköta den biten? Visst, han tvingas ju då öppna sig för hela svenska folket och inte bara på Flashback, men han får ju då möjligheten att just rentvå sig. Eller kan det finnas hinder? Att han faktiskt har polisens ögon på sig som omöjliggör en sådan handling?
Citera
2021-07-12, 19:51
Medlem
calmsolutions avatar
Angående min teori som jag hade häromdagen.

Jag inser nu att tidpunkten för de händelser som jag baserade teorin på inte kan stämma överens med verkligheten. Jag ber om ursäkt om jag skapat förvirring i tråden och de jag har haft kontakt med via PM är nu informerade med detaljer.
Citera
2021-07-12, 20:03
Medlem
Ugglan.s avatar
Det här med att någon annan skulle ha gett sig ut för att vara PU:

Varför skulle någon göra det?

Och inser ni hur svårt det skulle vara att spela någon annan? PU skrev faktiskt ut många detaljer om sitt liv och om den där lördagen som en "fejk" knappast skulle ha kunnat ha koll på. Att PU sedan inte vill minnas så mycket efter 02:00 är en annan sak.

Jag vill påstå att det är snudd på omöjligt för någon att spela PU. PU insåg att han gjorde bort sig med sin medverkan, och nu gäller det att försöka rädda sig.

Och som framgick på föregående sida: Badboyrider skrev tidigt när holmgången mellan PK och PU pågick, att han hade skickat en kontrollfråga till just PU för att få verifierat att Atervandsgrand4 var just PU, och att PU klarade det testet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in