Citat:
Ursprungligen postat av
Pudelfrillan
Det är möjligt att PU är insyltad men det är inte det den här saken handlar om. Det här handlar om huruvida Återvändsgränd är ett troll eller inte.
Det är av största vikt att tråden känner till det här så andra skribenter kan ta det i beaktning när dom hänvisar till saker som Återvändsgränd har skrivit.
Jag vet inte om jag kan gå in närmare på några detaljer med tanke på regel 1.06.
Men tänker inte gå rakt i din fälla nu igen och skriva saker i affekt som sedan resulterar i en avstängning. Jag vet vad jag vet och det räcker för min del.
Den stora frågan är väl snarare varför du går till attack och i vanlig ordning idiotförklarar mig och varför du aggressivt fetstilar hela ditt svar?
Vad du missar är att det här utspelet faktiskt säger mer om dig än mig.
Vi hade tidigare Prinzezzan som gjorde allt för att skydda PR, och nu har vi dig som gör allt för att skydda PU.
Det är uppenbart att PU har blivit en het potatis igen, nu när han på nytt har hamnat i blixtbelysning, den här gången tillsammans med PN. Då blir det tydligen bråttom att få PU "off the hook". Ett av problemen är bara att PU har hävdat att TA hjälpte honom den där lördagen med att lägga klinker i hallen - och att självaste PK har skrivit att just PU och TA kom till honom och hans polare för att få skjuts ner till stan. Det blir genast trassligt för PU!
Men eftersom du nu har en sådan tät och intim kontakt med PU, kan inte du hälsa honom en sak från mig (att han sedan själv inte vill ta till orda, är en annan sak): Om han nu anser sig vara så oskyldig, anser sig ha fått sitt namn kapat, anser sig ha blivit så felaktigt uthängd och så vidare, varför då inte kontakt Aftonbladet och Expressen och den vägen rentvå sitt namn? Jag lovar, de nappar direkt! Eller varför inte låta en jurist sköta den biten? Visst, han tvingas ju då öppna sig för hela svenska folket och inte bara på Flashback, men han får ju då möjligheten att just rentvå sig. Eller kan det finnas hinder? Att han faktiskt har polisens ögon på sig som omöjliggör en sådan handling?