2009-05-11, 17:20
Medlem
Sindlasts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KoettFaers
Gymgrossisten är betydligt billigare, hälsobutiker och apoteket tar överpris.

Faktum är att jag blir mycket piggare av apotekets dyra 100mg'are än vad jag blir av GG's Caffeine Alert på 200mg. Har 10 burkar caffeine alert här som sammlar damm då de har samma verkan som 50mg'are på mig.

Jag hade rekommenderat apotekets tabletter istället.
Citera
2009-05-11, 17:37
Medlem
KoettFaerss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sindlast
Faktum är att jag blir mycket piggare av apotekets dyra 100mg'are än vad jag blir av GG's Caffeine Alert på 200mg. Har 10 burkar caffeine alert här som sammlar damm då de har samma verkan som 50mg'are på mig.

Jag hade rekommenderat apotekets tabletter istället.

Apotekets är väl syntetiskt framställt?
Citera
2009-05-11, 17:51
Medlem
BengtZzs avatar
Så det är alltså skillnad på syntetiskt och "vanligt" koffein?
Citera
2009-05-11, 18:03
Medlem
Sindlasts avatar
Citat:
Apotekets är väl syntetiskt framställt?

Inte en aning. Blir det någon större skillnad då?

Apotekets funkar bra mycket bättre på mig iallafall.
Citera
2009-05-11, 18:04
Medlem
KoettFaerss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BengtZz
Så det är alltså skillnad på syntetiskt och "vanligt" koffein?

Från det jag hört ska det syntetiska tydligen verka bättre (?). Har också känt en viss skillnad mellan syntetiskt och naturligt.
Citera
2009-05-11, 18:10
Medlem
Sindlasts avatar
Citat:
Från det jag hört ska det syntetiska tydligen verka bättre (?). Har också känt en viss skillnad mellan syntetiskt och naturligt.

Ok, det kan ju förklara varför jag knappt känner av caffeineAlerts 200mg medans jag verkligen känner av apotekets 100mg'are...
Citera
2009-05-11, 18:40
Medlem
BengtZzs avatar
Blire apoteket nästa då Fett gött till PCTn
Citera
2009-05-12, 01:26
Medlem
Afonsos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sindlast
Ok, det kan ju förklara varför jag knappt känner av caffeineAlerts 200mg medans jag verkligen känner av apotekets 100mg'are...

Alla koffeintabletter är i princip syntetiskt framställda. Skälet att vissa biter sämre är nog för att de är undermåligt framställda eller underdoserade. Apotekets innehåller dock garanterat det som står på burken.

Vill man ha naturligt koffein så är det guarana, kaffe eller kolanöt som gäller.
Citera
2009-05-12, 21:23
Medlem
Marcens avatar
På tal om koffeintabletter...

Körde bara effe igår, så kom min beställning på koffeintabletter idag. Körde effe på morgonen, tog en promenad, fick sen en avi på posten. På eftermiddagsträningen blev det då effe+koffein. En tablett vardera. Började må illa som fan en timme efter träningen, spydde sen upp hela magsäcksinnehållet.

Allting var lugnt innan koffeinpillrena. Har halvt bestämt mig för att skita i att ta båda. Koffeinet hjälper väl ändå inte så fruktansvärt mycket?
Citera
2009-05-12, 21:30
Medlem
Afonsos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Marcen
Koffeinet hjälper väl ändå inte så fruktansvärt mycket?

Jo, det hjälper en hel del. Synergieffekt kallas det. Hur mycket koffein tog du?

Inte alls säkert att illamåendet är relaterat till koffeinet.
Citera
2009-05-12, 22:25
Medlem
Marcens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Afonso
Jo, det hjälper en hel del. Synergieffekt kallas det. Hur mycket koffein tog du?

Inte alls säkert att illamåendet är relaterat till koffeinet.

Hmm, jaha. Tog en tablett. Köpte en burk med 501st på TopFormula. Vet inte riktigt hur mycket det är av vad i det där pillret...

När jag tänker efter åt jag sallad som såg lite tveksam ut... Kan ju ha varit den, men vore oskönt om jag åkte på't igen.
Citera
2009-05-12, 23:26
Medlem
någon som har köpt efedrin från http://www.medinc.se/ och kan säga om det är en seriös sida och om det är bra grejer?

Mvh jonas
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in