2008-11-28, 21:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Afonso
Det låter helt ok. Jag kanske dock inte hade använt fullt så mycket koffein. Jag hade nöjt mig med 300-400mg.
Jag får en riktigt stor kick utav det jag kör nu. Är det inte 10 gånger mer koffein än effedrin man ska ha?
Citera
2008-11-29, 01:23
Medlem
atheoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Top_Control
Någon som vet om efedrin ökar toleransen av amfetamin? Alltså om man knaprat efedrin regelbundet ett tag, så behöver man isåfall en större dos tjack än vanligt för att uppnå önskad effekt? Känns som om att det inte precis gjorts några undersökningar på ämmnet, men någon här har kanske erfarenhet av det.

tjacktoleransen ökas nog inte av efedrin eftersom det är två skillda substanser,, båda är CNS men efedrin e så pass svagt förhållande till tjack... och av ephedra är det ännu mindre chans eftersom det är inte samma styrka som på stimulansen hos ren efedrin
Senast redigerad av atheos 2008-11-29 kl. 01:27.
Citera
2008-11-29, 04:09
Medlem
Hallå alla.

Hur skiljer Synefrin sig från Ephedra a.k.a Efedrin?

I och med den begränsade mängden Ephedra som nu är väldigt svåråtkomlig i sverige så har det fått bli en burk Synefrin till deffandet.

Tack på förhand!
Citera
2008-11-29, 12:07
Medlem
Ephedria(växt) och Efedrin (syntetiskt) är inte samma sak.Om det var så du menade!
Ephedria är väl inte särskilt svår åtkommligt,är väl bara kanske lite mer sällsynt än Efedrin.
Synefrin verkar funka så där,själv kände ja typ inte av det nånting.
Medans det funkar för vissa andra.
Dock tycker ja inte man kan "jämföra" det med varken Ephedria eller Efedrin.
Citat:
Ursprungligen postat av baudiraud
Hallå alla.

Hur skiljer Synefrin sig från Ephedra a.k.a Efedrin?

I och med den begränsade mängden Ephedra som nu är väldigt svåråtkomlig i sverige så har det fått bli en burk Synefrin till deffandet.

Tack på förhand!
Citera
2008-11-29, 13:26
Medlem
Afonsos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Monta
Jag får en riktigt stor kick utav det jag kör nu. Är det inte 10 gånger mer koffein än effedrin man ska ha?

Det stämmer iofs, men jag vet inte om det riktigt är nödvändigt när man tar doser uppåt 60mg. Själv kan jag bli lite illamående om jag går över 400mg.
Citera
2008-11-29, 17:10
Medlem
Citat:
Det stämmer iofs, men jag vet inte om det riktigt är nödvändigt när man tar doser uppåt 60mg. Själv kan jag bli lite illamående om jag går över 400mg.
Allt känns perfekt och jag mår riktigt bra när jag tagit effedrin, tycker det mesta är roligt till och med att städa, stå och diska osv. Väl på gymmet blir jag alltid mer taggad och får bra tryck. Men efter jag tränat klart och tiden där efter brukar jag ofta känna mig riktigt deprimerad, ångest osv. Fler som känner liknande? Vad kan det bero på?

Kan tillägga att jag inte alls känner så då jag kör utan.
Citera
2008-11-29, 17:39
Medlem
Afonsos avatar
Citat:
Allt känns perfekt och jag mår riktigt bra när jag tagit effedrin, tycker det mesta är roligt till och med att städa, stå och diska osv. Väl på gymmet blir jag alltid mer taggad och får bra tryck. Men efter jag tränat klart och tiden där efter brukar jag ofta känna mig riktigt deprimerad, ångest osv. Fler som känner liknande? Vad kan det bero på?

Har personligen aldrig känt ångest eller blivit nedstämd efter användning. Men jag använder det å andra sidan bara på träningsdagar.
Citera
2008-11-29, 17:47
Medlem
Citat:
Har personligen aldrig känt ångest eller blivit nedstämd efter användning. Men jag använder det å andra sidan bara på träningsdagar.
Samma här, tränar 5 gånger i veckan så det blir då 5 gånger i veckan jag kör "ON". Hur ofta har du uppehåll och hur länge sker dom?
Bortsätt från dina vilodagar
Citera
2008-11-29, 18:01
Medlem
Afonsos avatar
Citat:
Samma här, tränar 5 gånger i veckan så det blir då 5 gånger i veckan jag kör "ON". Hur ofta har du uppehåll och hur länge sker dom?
Bortsätt från dina vilodagar

Tränar 3-4 pass per vecka. Tar ett uppehåll på ca 5-6 veckor efter ungefär 2 månader. Då brukar jag köra nån No-produkt och kreatin.
Citera
2008-11-29, 18:04
Medlem
Citat:
Tränar 3-4 pass per vecka. Tar ett uppehåll på ca 5-6 veckor efter ungefär 2 månader. Då brukar jag köra nån No-produkt och kreatin.
Okej okej, får man fråga hur mycket du tar innan träningen?
Citera
2008-12-01, 17:56
Medlem
InTheFleshs avatar
Citat:

Vet precis vad du menar. Är lite jobbigt faktiskt, men tar man det när man inte har så stor träningslust så är det väl smällar man får ta, det går ju över.

Tänkte ta en annan fråga här istället för ny post:

Fick hem Stackers t2 från grossisten idag, och är det Efedrin och Koffein eller Ephedra och Koffein i dem? Eller både och? Behöver man inte boosta med koffein då, eller ska man ta lite till ändå?
Citera
2008-12-01, 19:06
Medlem
Citat:

Efedrin stimulerar alfa och beta adrenerga receptorer, dessa kan sänka ner det adrenerga systemet i kroppen, vilket kan ha effekt på signalsubstanserna i hjärnan T. ex Serotonin och dopamin.
Efedrin verkar direkt på receptorerna men också genom att frisätta endogent noradrenalin, vilken också påverkar receptorerna.

Signalsubstanser är ämnen i centrala nervsystemet där:
Serotonin har till uppgift att balansera känslor som hunger, glädje, irritation, ilska, med mera.
Dopamin styr rörelseförmåga, motivation samt kroppens belöningssystem.
Noradrenalin har betydelse för b.l.a vaken och uppmärksamheten. Vid långvarig stress blir noradrenalinreceptorerna överkänsliga och systemet hamnar ur balans med symptom som ångest som följd.

När man tar efedrin "knuffar" man alltså på signalsubstansernas balans, och då kan just ångest och oro vara en av symptomen.

/C
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in