Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2007-02-15, 18:22
  #1
Medlem
Corazons avatar
Go´kväll. Jag funderar på att ha en vit slips, till en svart-vit skjorta i kväll. Är det ett stort "no-no"? Används bara vit slips till begravningar och dylikt?

Grejen är att jag tycker den passar så förbannat bra. Det är en smal modell.

Nå?
Citera
2007-02-15, 19:00
  #2
Moderator
evilhoneys avatar
Numera går det alldeles utmärkt att ha vitslips även utanför begravningar. Jag har sett många ute på krogen med svart skjorta och vit slips, lite alá The Hives, tycker det är riktigt snyggt.
Citera
2007-02-15, 19:01
  #3
Medlem
Corazons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av evilhoney
Numera går det alldeles utmärkt att ha vitslips även utanför begravningar. Jag har sett många ute på krogen med svart skjorta och vit slips, lite alá The Hives, tycker det är riktigt snyggt.


Skönt att höra. Nu jävlar!
Citera
2007-02-15, 19:11
  #4
Medlem
Bultmans avatar
Nja jag håller nog inte riktigt med där. Vit slips bör nog bara användas till begravning. Även om det ser snyggt ut så är associationerna alltför tydliga och det kan helt klart förstöra stämmingen.
Citera
2007-02-15, 19:23
  #5
Medlem
Corazons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bultman
Nja jag håller nog inte riktigt med där. Vit slips bör nog bara användas till begravning. Även om det ser snyggt ut så är associationerna alltför tydliga och det kan helt klart förstöra stämmingen.


Ja, det var precis det jag tänkte på. Men, om slipsen kombineras med en randig skjorta bör väl kanske associationen minska lite?
Citera
2007-02-15, 19:26
  #6
Medlem
Bultmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Corazon
Ja, det var precis det jag tänkte på. Men, om slipsen kombineras med en randig skjorta bör väl kanske associationen minska lite?
Jo det tror jag också, men om skjortan var svart-vit kanske en svart slips kan funka lika bra. Det är visserligen också en begravningsslips, men inte en lika stark signal.
Citera
2007-02-15, 19:29
  #7
Medlem
Corazons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bultman
Jo det tror jag också, men om skjortan var svart-vit kanske en svart slips kan funka lika bra. Det är visserligen också en begravningsslips, men inte en lika stark signal.

Jag har en svart slips också, men den har jag använt redan. Är lite trött på den. Chansar på den vita, och ser hur det går, kombinationen med skjortan är så snyggt, så chansningen är underbyggd.
Citera
2007-02-15, 19:33
  #8
Medlem
Bultmans avatar
Ja gör så. Så länge man inte har helvit skjorta och svart kostym så har man ju helt klart minskat begravningskänslan något. Känns det rätt så kör på det, det kan nog funka.
Citera
2007-02-15, 19:34
  #9
Moderator
evilhoneys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Corazon
Jag har en svart slips också, men den har jag använt redan. Är lite trött på den. Chansar på den vita, och ser hur det går, kombinationen med skjortan är så snyggt, så chansningen är underbyggd.
Jag håller på dig. I den kombinationen så ger det inga begravnings-vibbar. Hade du däremot haft mörk kostym, vit skjorta och vitslips hade det varit annorlunda.
Citera
2007-02-16, 00:56
  #10
Medlem
Cathariasiss avatar
Där jag hänger är svart skjorta och vit slips standard - Men det beror på. Om du inte skall umgås med gothare, synthare och emokids så kanske du borde lämna begravningsattiraljerna hemma.
Citera
2007-02-16, 22:27
  #11
Medlem
Abbe78s avatar
Klart som fan du ska ha en vit slips, stiligt som fan tycker jag.
Citera
2007-02-17, 08:22
  #12
Medlem
relativs avatar
Är man poppare/synthare/whatever så är det okej. Om inte, så kommer du nog få höra en del begravningsskämt..
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback