2007-02-17, 10:32
Medlem
ischs avatar
Sedan finns det ju olika modeller på slipsar. En tunnare vit slips ger inte lika starka begravingsvibbar som en lite bredare. Iallafall i min bok.
Citera
2007-02-17, 10:40
Medlem
relativs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av isch
Sedan finns det ju olika modeller på slipsar. En tunnare vit slips ger inte lika starka begravingsvibbar som en lite bredare. Iallafall i min bok.

Hmm.. Vad grundar du det på?
Citera
2007-02-17, 10:44
Medlem
ischs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av relativ

Vad jag grundar det på? Som jag skriver så är det min personliga åsikt. Skulle man följa reglerna så går ju vit slips bort direkt om det inte gäller begravning.
Citera
2007-02-17, 12:20
Medlem
GlittrigaGullans avatar
Ska en vit slips funka utan associationer till begravning så bör den vara smal och i skinn och då funkar den ju ändå inte.
Citera
2007-02-17, 12:39
Medlem
frosses avatar
Vit slips endast för begravning. Punkt slut.
Citera
2007-02-17, 18:39
Medlem
extintors avatar
Jag har på mig vit slips för jämnan. Så personligen tycker jag det är helt ok
Å andra sidan är jag "synthare" också ^_^
Citera
2007-02-18, 17:26
Medlem
Algifaris avatar
Citat:
Ursprungligen postat av relativ

Smala slippsar förknippas lättare med subkulturerna för dom bär nästan alltid smala slippsar, när dom har det.
---

Sen tänkte jag på en aspekt av det hela. Tänk om någon nyligen har en släkting som har gått bort, då kanske din vita slipps skulle förstöra kvällen/dagen för denna person. Bara en spekulering.
Citera
2007-02-18, 17:29
Medlem
Stewie_griffins avatar
Letade efter en vit slips modell "smal" för ett tag sen men det gick inte att finna. Bor inte i någon större stad men så jävla liten är den inte... något tips på vart det finns? Internet-shop duger
Citera
2007-02-18, 17:55
Medlem
frosses avatar
En polare till mig hade nån grej me hans klass i skolan där dom typ skulle ha en kväll för russin på ett ålderdomshem, typ med show och mat å så. Halva klassen serverade mat och andra halvan uppträdde. Min polare, vi kallar honom "putte", var finklädd såsom resterande av hans grupp; kostym med slips. För att matcha varandra körde alla med vit skjorta och svart kostym plus egenvald färg på slips. Vissa hade röda och vissa hade blåa. Putte anländer till ålderdomshemmet med en svart kostym, vit skjorta och en vad...jo en VIT slips. Putte spenderar hela kvällen på hemmet bland äldre (läs snart avlidna) med en vit slips och läraren såsom de äldre blir väldigt upprörda. Putte förstår ingenting...

Kontenta: Bär aldrig vit slips till fel tillfälle.
Citera
2007-03-08, 15:57
Medlem
Etanols avatar
Satt också och funderade lite på det här. Har två skitschyssta riktigt ljusa skjortor jag brukar ha när jag går ut. Funderar att ha en tunn vit slips till dessa, för att det ska vara diskret.

Men så sa en polare åt mig att det är begravningsstyle. Kanske skulle se sjukt ut, men det vore roligt att prova.
Citera
2007-03-08, 19:41
Medlem
Giffoxs avatar
Prova istället med en riktigt ljust grå (siden)slips.
Citera
2007-06-27, 21:48
Medlem
cephs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av frosse
Vit slips endast för begravning. Punkt slut.

Tycker såna regler är korkade, att man blir tvingad från att avstå från riktigt snygga färger och kombinationer bara för att något miffo bestämt sig för att det ska associeras med begravningar och annat tråktråk.

Brukar slänga på mig svart slips till vit skjorta eller vice versa då och då just för att det ser så stilrent ut. Vanliga slipsar med mönster och glada färger ser så sunkiga och fel ut i mina ögon om man inte kombinerar dem med liknande skjorta/kavaj. Eftersom man nästan alltid har enfärgade eller enkelt kritstrecksrandiga skjortor och kavajer så borde slipsen också matcha det med en snygg, stilren kontrast. Bara mina fem öre.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in