2007-06-18, 02:59
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av skorpionata.se
ja jag är kvinna och konstnär alla fördommar på plats nu eller??
Yepp...

Och Du, det var ju inte fördomar eftersom det stämde. Fördomar är bara fördomar om de visar sig felaktiga. Stämmer de så slutar de vara fördomar och övergår till att vara observationer.

// Roger P.
Citera
2007-06-18, 03:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Roger Persson
Det är som att vilja ha lönen men inte arbetet. Det går inte. Kan man inte hantera publiciteten så får man söka sig ett annat arbete. Man kan inte alltid jobba med det man vill och det som känns roligt och särskilt inte om man har problem att hantera de nackdelar som yrket för med sig. Spontant så känns det som att Johanna skulle satsat på ett vanligt kontorsjobb istället.

Misstolka mig inte, jag tyckte att Johanna var en oerhört fin tjej som bara blev vackrare med åren men jag är även intresserad av hennes tragiska hädanfärd. Framförallt med tanke på att hon dels var känd och dels spillde sig själv. Jag är som alla andra skvallerläsare. Hade hon dött av ålderdom på sin 92-årsdag så hade det inte varit lika spännande och då hade inte den här tråden existerat.

// Roger P.

hur hon tog sitt liv är hennes ensak. hur: det var hemskt:
det var modigt hur hon gjorde det enligt mig. jag hade aldrig klarat det, men du vet vi kan mer än vi tror. och i ett ögonblick av vårat liv kan en sekund vara i en evighet.
Citera
2007-06-18, 03:10
Medlem
Citat:
det var modigt hur hon gjorde det enligt mig. jag hade aldrig klarat det, men du vet vi kan mer än vi tror. och i ett ögonblick av vårat liv kan en sekund vara i en evighet.

ursäkta jag skriver långsamt
Citera
2007-06-18, 03:13
Medlem
Fittfittas avatar
Citat:
jag vet hur hon dog men jag förstår inte vad det har för betydelse i sammanhanget

Inte? Vet du vad tråden heter? Seså, låt höra lite skvaller nu då Hur hon dog är ju av högsta intresse för de som läser denna tråden. Inte för att låta känslokall men hoppade hon från en hög höjd och blev mos? Dränkte hon sig? Kökskniven? Farfars gamla svärd? Nå?
Citera
2007-06-18, 03:15
Medlem
Citat:

Mod =/= Självmord.

Gå o krama ett träd eller nåt din smutsiga kulturflata
Citera
2007-06-18, 03:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fittfitta
Inte? Vet du vad tråden heter? Seså, låt höra lite skvaller nu då Hur hon dog är ju av högsta intresse för de som läser denna tråden. Inte för att låta känslokall men hoppade hon från en hög höjd och blev mos? Dränkte hon sig? Kökskniven? Farfars gamla svärd? Nå?

låt döda ha sin respekt;va e det inte i sin ordning? ja menar varför snaska i blod och elände? det betyder ju inget nu så låt henne vara
Citera
2007-06-18, 03:19
Bannlyst
Citat:
hur hon tog sitt liv är hennes ensak.
Fel. Som offentlig person så ligger det i allmänhetens intresse att veta sådana saker.

Citat:
hur: det var hemskt:
Vad innebär "hemskt"?

Citat:
Kanske det. Men det besvarar inte frågan - hur?

// Roger P.
Citera
2007-06-18, 03:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ame
Mod =/= Självmord.

Gå o krama ett träd eller nåt din smutsiga kulturflata
ska genast leta upp ett träd, ek e de ok
Citera
2007-06-18, 03:22
Medlem
Fittfittas avatar
Citat:
låt döda ha sin respekt;va e det inte i sin ordning? ja menar varför snaska i blod och elände? det betyder ju inget nu så låt henne vara

Men folk gillar att snaska i blod och elände För henne betyder det knappast något nej men för oss andra skulle det kanske vara trevligt att få stilla sin nyfikenhet. Varför vill du inte berätta?
Citera
2007-06-18, 03:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Roger Persson
Fel. Som offentlig person så ligger det i allmänhetens intresse att veta sådana saker.

Vad innebär "hemskt"?

Kanske det. Men det besvarar inte frågan - hur?

// Roger P.
kommer aldrig att svara på frågan hur: det finns andra källor som kan svara på det. du kommer att finna ditt svar om det är viktigt nog. kolla malmö psyk.
Citera
2007-06-18, 03:30
Medlem
Citat:
ska genast leta upp ett träd, ek e de ok
vad betyder "smutsig kulurflata"?
Citera
2007-06-18, 03:30
Bannlyst
Citat:
kommer aldrig att svara på frågan hur: det finns andra källor som kan svara på det. du kommer att finna ditt svar om det är viktigt nog. kolla malmö psyk.
Jag har svårt att tro att Malmö Psyk besvarar frågor om hur Johanna Sällström begick självmord. Det är ju alltid så jävla mycket dalt med "respekt för familjen" att sånt är preskriberat. Visst kan man kanske muta någon manlig sköterska med tänjbar moral med en flaska smuggelwhiskey men det är ju ganska onödigt när vi har Dig här. Vad spelar det för roll om Du berättar hur här? Vem kommer att bry sig? Ingen vet vem Du är och Johanna bryr sig inte längre. Du kommer även att lägga den här tråden till handlingarna i och med att den sista pusselbiten läggs på plats.

// Roger P.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in