2007-06-18, 02:18
Citat:
På vad grundar Du det?
Ursprungligen postat av skorpionata.se
eller är du autistisk?? verkar så.
Citat:
Som jag skrev, en skvallertråd med över tusen inlägg existerar inte för att bara illustrera hur hemskt folk tycker att det är att hon är död. Folk vill ha snask. Folk vill veta hur det gick till, om det blödde mycket, vad som rörde sig i skallen på henne dagarna innan, vem som hittade henne och all annan tänkbar morbid goja som går att luska reda på. Folk är svin och vare sig Du eller jag är särskilt mycket bättre än genomsnittet. Vi dras till dynga likt flugor. Anledningen till att Du tycker att vår reaktion är hemsk är att Du hade en närmare relation till Johanna än vad vi har med tanke på att Du vet saker vi inte vet. Därför tycker Du att vi är svin som inte kan låta Johanna få vila i frid. Men tänk efter, är inte Du själv likadan i andra fall där Du inte har ett personligt band till den döde? Var inte Prinsessan Dianas olycka i den franska tunneln intressant? Var inte Monika Zetterlunds hemska död som innebränd lite fascinerande? Var inte den där Antikrundan-fikusens relation till sin knivmördare också lite intressant? Folk gillar skvaller och ju snaskigare desto bättre.
jag vet hur hon dog men jag förstår inte vad det har för betydelse i sammanhanget.
Citat:
Vissa människor är suicida. Andra inte. Det handlar om hur man tacklar svåra situationer.
är du själv morbid så att du kan ta lärdom av hennes handlande?
// Roger P.