2007-02-14, 23:49
Medlem
fahlenovics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SanTiago
Dom som spontandödar sig själv för att dom mår dåligt, dom kan väl knappast mår bra samma dag.
Däremot kan jag nog tro att dom som har planerat en dödsdag, i viss mån kan må ok.

Ja, människor som tar livet av sig av skam t ex lär nog inte må så bra? Eller så gör dom det! Fan vet egentligen!

Offtopic har vi gått iaf!
Citera
2007-02-14, 23:50
Medlem
Arbetarbroders avatar
Om hon tog ditt liv, hur tror ni hon gjorde det??
Hon verkat inte vara personen som hänger sej, och polisen säger ju tydligen att det inte fanns några tydliga skador på Johannas kropp..
Kan man gissa att en tablettöverdos dödade henne, eller en överdos tung narkotika??
Fast samtidigt är hon den sortens tjej som skulle kunna skära handlederna av sej i badkaret och förblöda tills döden kommer.

Hon utstrålade iaf på många sätt en viss ångest i allt hon gjorde.
Citera
2007-02-14, 23:52
Medlem
SanTiagos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fahlenovic
Möjligt, men jag vill ändå tro att detta uppskattas mer än en massa R.I.P'ar och annat.
Jag tycker att den ångest som kan driva folk till detta, som i vissa fall kanske är drivande tills en person tar beslutet inom den sista timman, kan vara fascinerande.
Citera
2007-02-14, 23:52
Medlem
L0darens avatar
Citat:
Ja, människor som tar livet av sig av skam t ex lär nog inte må så bra? Eller så gör dom det! Fan vet egentligen!

precis, lägg av med det

Läste lite på expressenludret:
Larmet kom från Johanna Sällströms släktingar.
De hade försökt ta sig in i hennes lägenhet i Malmö med nycklar - utan att lyckas.
De kontaktade polisen, som tog sig in i den 32-åriga filmstjärnans hem strax före halv tolv natten till i dag.

De hade nycklar men kom alltså inte in ändå, tyder på att hon kan ha barrikarderat lägenheten. Gör självmord mer troligt, ifall detta var omständigheterna.
Citera
2007-02-14, 23:53
Medlem
fahlenovics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arbetarbroder
Om hon tog ditt liv, hur tror ni hon gjorde det??
Hon verkat inte vara personen som hänger sej, och polisen säger ju tydligen att det inte fanns några tydliga skador på Johannas kropp..
Kan man gissa att en tablettöverdos dödade henne, eller en överdos tung narkotika??
Fast samtidigt är hon den sortens tjej som skulle kunna skära handlederna av sej i badkaret och förblöda tills döden kommer.

Hon utstrålade iaf på många sätt en viss ångest i allt hon gjorde.

Jag får en bild av blod, badkar, sprit och piller.
Citera
2007-02-14, 23:53
Medlem
SanTiagos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arbetarbroder
polisen säger ju tydligen att det inte fanns några tydliga skador på Johannas kropp..

Dessa två talar emot varandra.
Citera
2007-02-14, 23:54
Medlem
fahlenovics avatar
Citat:
Möjligt, men jag vill ändå tro att detta uppskattas mer än en massa R.I.P'ar och annat.
Jag tycker att den ångest som kan driva folk till detta, som i vissa fall kanske är drivande tills en person tar beslutet inom den sista timman, kan vara fascinerande.

Jag har själv erfarenhet av att tanken på självmord är det enda som hjälper mot ångesten.
Citera
2007-02-14, 23:54
Medlem
SanTiagos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av L0daren
Gör självmord mer troligt, ifall detta var omständigheterna.
Hon hade någon unge? Ogift? Delad vårdnad? Nära att bli av med vårdnaden?
Kris?
Citera
2007-02-14, 23:55
Medlem
SanTiagos avatar
Citat:
Jag har själv erfarenhet av att tanken på självmord är det enda som hjälper mot ångesten.
Exakt, men du ser väl skillnaden på ett i veckor eller dagar planerat självmord och ett som personen bestämt sig för samma dag?
Citera
2007-02-14, 23:57
Medlem
fahlenovics avatar
Citat:
Exakt, men du ser väl skillnaden på ett i veckor eller dagar planerat självmord och ett som personen bestämt sig för samma dag?

Jo det gör jag! Människor som bestämmer sig och tar livet av sig snabbt måste vara väldiga impulsmänniskor. Kan dock inte svara på hur dessa mår/mådde.

Svullo verkade dock inte ha mått speciellt bra innan han gick av daga...
Citera
2007-02-14, 23:59
Medlem
SanTiagos avatar
Citat:
Svullo verkade dock inte ha mått speciellt bra innan han gick av daga...
Han verkar inte ha mått så bra under många år, han hade ju själv trädit fram i diverse intervjuer och berättat om det.
Nu är klockan mycket, nästa gång jag kollar in i denna tråd så pågår det någon annan diskussion här.
Ha de!
Citera
2007-02-15, 00:03
Medlem
Citat:

I den här tråden pratar man om Johanna som var en mycket bra skådis Inte dina tankar och funderingar Hoppas det är ok men så är det
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in