2007-02-14, 23:32
Medlem
z2joiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cold
http://expressen.se/index.jsp?a=727894

läs denna. ...speciellt längst ner..

Det finns väl de som tar livet sig på grund av skulder. Men jag tänkte på det hon sa om att pengarna bara försvann. Det skulle kunna tyda på knark, hon verkar ju inte vara tjejen som lever i sus och dus direkt.
Å andra sidan hade hon kanske psykiska problem?

Hon bodde (då i alla fall) i en liten stuga i Skåne. "Den enda gästen som kom dit oanmäld var delgivningsmannen. Jag blev så glad att någon kom och ville bjuda på kaffe."
Citera
2007-02-14, 23:33
Medlem
Mr.Zebs avatar
Mycket snack att hon var en så bra skådis...
nja hon var ok... kanske kunde hon blivigt riktigt bra... men som någon skrev hon verkade på film vara svår och surmulen... och jag håller med... skulle vart svårt att se henne i en riktig komedi...

men det är alltid synd när unga människor dör... om de fixar det själv är det ren och skär idioti...

måste väl nästan vara rekord i antal visningar och inlägg på så kort tid...

runt 190 000 visningar och 450 inlägg och det på 12 timmar
Citera
2007-02-14, 23:35
Medlem
Ja, visst fan är det suicid eller överdos. Tämligen medioker skådespelare. Söt i ansiktet. Men tyvärr inte så mycket mer..
Citera
2007-02-14, 23:36
Medlem
cosmic_dancers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arbetarbroder
Nyheterna på TV4 hade ett långt inslag om Johanna Sällströms död vid klockan 22:00.
Deras kvinnliga kultur-reporter berättade med allvarlig röst Johannas karriär från Tre Kronor, till hennes bejublade succe i "Under Ytan", till hennes sista framträdanden...

De slog mej att jag faktiskt kommer sakna Johanna
..hon verkade verkligen vara en bra tjej!!

Enligt mej finns det bara två troliga dödsorsaker nu.
I rangordning:
1) Självmord
2) Överdos

De missade jag. Tyckte också om henne. Hon verkade fin. Trevlig, lugn och ett rätt så allvarsamt intryck. Gillade henne som skådis också.

R.I.P
Citera
2007-02-14, 23:38
Medlem
SanTiagos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av L0daren
Verkar som lilla Johanna kanske tagit intryck av den vilda livsstilen som hon exponerades för i ung ålder??
Jag har "alltid" tyckt att hon ser ut som en narkoman, eller snarare en missbrukare.
Jag blir inte förvånad oavsett om hon tog självmord av något preparat eller om hon tog livet av sig.
Det som jag dock kan undra är, hur dåligt mår man samma dag som man tar livet av sig??
Citera
2007-02-14, 23:40
Medlem
fahlenovics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SanTiago
Jag har "alltid" tyckt att hon ser ut som en narkoman, eller snarare en missbrukare.
Jag blir inte förvånad oavsett om hon tog självmord av något preparat eller om hon tog livet av sig.
Det som jag dock kan undra är, hur dåligt mår man samma dag som man tar livet av sig??

Många mår nog väldigt bra och är glada eftersom dom har bestämmt sig för att göra det och att det äntligen ska ske.
Citera
2007-02-14, 23:42
Medlem
Bogarts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Zeb
Mycket snack att hon var en så bra skådis...
nja hon var ok... kanske kunde hon blivigt riktigt bra... men som någon skrev hon verkade på film vara svår och surmulen... och jag håller med... skulle vart svårt att se henne i en riktig komedi...

Man är riktigt bra först när man gjort en riktig komedi?
Citera
2007-02-14, 23:43
Medlem
SanTiagos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fahlenovic
Många mår nog väldigt bra och är glada eftersom dom har bestämmt sig för att göra det och att det äntligen ska ske.
Hur menar du nu? Att dom går omkring och sjuder av lycka hela dagen och på något sätt strålar (fast inåt)?
Citera
2007-02-14, 23:46
Medlem
Bogarts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Burnout
Haha, "tjej" är ett gammalt svenskt ord för hora!

Ni är lite väl fixerade vid horor. Det hjälper inte att blanda in en massa pseudo-lingvistik.
Citera
2007-02-14, 23:46
Medlem
fahlenovics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SanTiago
Hur menar du nu? Att dom går omkring och sjuder av lycka hela dagen och på något sätt strålar (fast inåt)?

Ja, men då syfter jag främst på dessa som tar livet av sig p g a ångest. När självmord är det enda sättet att undkomma ångesten så mår dessa människor rätt bra av att ha bestämmt sig för att ta livet av sig.

Det är vanligt att självmördare framstår som glada och att de mår bättre, så att närstående tror att allt är på väg att bli bättre - då sker självmordet som en blixt från klar himmel!
Citera
2007-02-14, 23:48
Medlem
SanTiagos avatar
Citat:
Ja, men då syfter jag främst på dessa som tar livet av sig p g a ångest. När självmord är det enda sättet att undkomma ångesten så mår dessa människor rätt bra av att ha bestämmt sig för att ta livet av sig.
Dom som spontandödar sig själv för att dom mår dåligt, dom kan väl knappast mår bra samma dag.
Däremot kan jag nog tro att dom som har planerat en dödsdag, i viss mån kan må ok.
Citera
2007-02-14, 23:48
Medlem
Citat:

Det är vanligt att självmördare framstår som glada och att de mår bättre, så att närstående tror att alla är på väg att bli bättre - då sker självmordet som en blixt från klar himmel!

instämmer har sett det på nära håll, allt ser ut att ordna sig å sen är det natta
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in