2007-02-14, 18:47
Medlem
bfjs avatar
Okej, efter ha läst igenom tråden och tänkt lite själv och funderat så tror jag nog att det ligger något mer än en naturlig död bakom

Visserligen som det står i några tidningsartiklar var hon väldigt blyg?
Men om hon hade haft cancer, käkat varan eller någon annan medicin och varit svårt sjuk så lär någon tidning ha fått nys på det och velat göra en snyft snyft historia om det. Vilket vi inte har sett något av? Visst det finns folk som dör utan att veta om sina sjukdomar men då borde de inte utesluta brott så fort innan obduktionen.

Att sen släktningar ringt polisen för att få upp dörren och att hon då varit död några timmar (några dagar stod det i någon tidning?) men hur som helst så visst de troligen att något var på gång, kanske ringt och pratat något i telefon timmarna innan, vem vet.

Hur som helst är det väldigt tråkigt, jag tyckte hon gjorde mycket bra ifrån sig i de nya wallanderfilmerna.

VIF
Citera
2007-02-14, 18:48
Medlem
Flytande_argots avatar
Hon verkar dock inte ha varit i några ekonomiska svårigheter. Inga betalningsanmärkningar och en sammanräknad inkomst på 396 566 SEK. Tydligen skriven i Malmö.
Citera
2007-02-14, 18:55
Medlem
Ballooos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sekazz
Mycket, mycket tragiskt! Dock var hon ingen bra skådespelerska för att vara tydliga på den punkten.
Men som sagt, det hör inte till.

Vila i frid.

Tycker hon var en mycket bra skådespelerska, tragiskt att hon ska behöva gå bort så tidigt Hon har gjort ett flertal bra rollprestationer och kunde ha gjort så mycket mera.
Citera
2007-02-14, 18:57
Medlem
Självmord

Hon tog självmord och inget annat, infon kommer från nära vänner till henne.

RIP ...Vila i frid Johanna
Citera
2007-02-14, 18:59
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av magzarelli
Hon tog självmord och inget annat, infon kommer från nära vänner till henne.

RIP ...Vila i frid Johanna

hur tog hon självmord? hängning?
Citera
2007-02-14, 19:00
Medlem
Perzys avatar
Om hon mådde dåligt för att ha fått en unge så stämmer ju tiden 4 år ganska bra...varför skaffar folk barn egentligen? Fy fan förlora all frihet och bli mycket mindre attraktiv för potientiella partners.... ändå ganska själviskt med självmord men sådana är väl skådisar...
Citera
2007-02-14, 19:00
Medlem
Avarell_Daltons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av iigloo
Begår man självmord vill man ju oftast bli hittad på ett lätt sätt. Självmord är oftast ett rop på hjälp och varför ropa om ingen kan höra? Att trixa in sig så folk får bryta sig in verkar gå emot mönstret?

Amatörpsykolog! Först lär man sig efter diverse försök hur man INTE ska göra. Om jag vore i hennes lägenhet och skulle ta livet av mig med vetskapen att ens anhöriga kan ta sig in med hjälp av nyckel skulle jag se till att de inte klarade det, med hjälp av dörrkedja eller liknande. Man vill inte att ens barn eller andra nära ska hitta en och utsätta dem för ett sånt trauma. Den planen har man redan gjort upp när man mådde "bra", dvs hade ett något så när rationellt tänkande.

Det finns nån jävla allmän teori om att tjejer skär sig i handlederna för att de ropar på hjälp, det är det inte, det är ett sätt att bli av med sin ångest. Det kanske inte är riktiga självmordsförsök, jag vet ärligt talat inte men du vet ännu mindre!

Och om det nu är så att det var ett självmord så mådde hon riktigt jävla dåligt, det gör hon inte nu och det är jag glad för i så fall.
Citera
2007-02-14, 19:01
Medlem
akzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bfj
Okej, efter ha läst igenom tråden och tänkt lite själv och funderat så tror jag nog att det ligger något mer än en naturlig död bakom

Visserligen som det står i några tidningsartiklar var hon väldigt blyg?
Men om hon hade haft cancer, käkat varan eller någon annan medicin och varit svårt sjuk så lär någon tidning ha fått nys på det och velat göra en snyft snyft historia om det. Vilket vi inte har sett något av? Visst det finns folk som dör utan att veta om sina sjukdomar men då borde de inte utesluta brott så fort innan obduktionen.

Att sen släktningar ringt polisen för att få upp dörren och att hon då varit död några timmar (några dagar stod det i någon tidning?) men hur som helst så visst de troligen att något var på gång, kanske ringt och pratat något i telefon timmarna innan, vem vet.

Hur som helst är det väldigt tråkigt, jag tyckte hon gjorde mycket bra ifrån sig i de nya wallanderfilmerna.

VIF

Med all respekt för dina tankegångar, men brukar man inte få reda på "kändisars" allvarliga sjukdomar i det skede de går bort? "XX har avlidit efter en tids sjukdom".

Det är väl bara Marie Fredriksson och Josefine Nilsson som gått ut med sina sjukdomar? (och kanske vissa andra i samband med Aftonbladets färgade-band-på-bröstet-serier) För långt många fler misstänker jag att det är en privatsak och media grisar nog inte ner sig där i och med att man inte kan styrka allmänintresset för detta på den sjukes bekostnad.
Citera
2007-02-14, 19:02
Medlem
Atlantas avatar
Hon hade ekonomiska problem enligt Sydsvenskan. Hur sjutton kan någon som tjänade 400 000 enligt ratsit ha ekonomiska problem?
Citera
2007-02-14, 19:05
Medlem
fahlenovics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Atlanta
Hon hade ekonomiska problem enligt Sydsvenskan. Hur sjutton kan någon som tjänade 400 000 enligt ratsit ha ekonomiska problem?

Men helvete vad alla är dumma i huvudet i den här tråden, har ni ingen livserfarenhet? Man kan ha skulder trots att man tjänar pengar. 400 000 kr är ingen jättesumma och det är inte säkert att hon haft inkomster varje år. Skulder/lån kan ta tid att bli av med.
Citera
2007-02-14, 19:05
Medlem
Ajajajs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Atlanta
"Lördagsgodis" för vuxna är dyrt!

Citera
2007-02-14, 19:06
Medlem
Cineastens avatar
Vad säger man? Det är för jävligt att en så ung och begåvad aktris kastar in handduken, frivilligt eller ofrivilligt ska jag låta vara osagt. Eftersom polisen gått ut med att kroppen inte hade några synliga skador kan dödsorsaken vara något så enkelt som ett brustet blodkärl. Hade hon trillat och slagit i skallen borde dödsfallet ha rubricerats som olycka.

Självmord? Tja det är väl möjligt. Hon verkade vara en person med mycket i bagaget och med tanke på vad hon uttryckt för tankar om döden (jag trodde inte jag skulle bli 30 och nu är jag 32, tex) talar det helt klart för ett självdestruktivt leverne eller åtminstone ett tankesätt som inte är helt positivt.

Hur som helst är det riktigt tråkigt. Jag har alltid gillat henne som skådis och hon utstrålade något som jag brukar fastna för. Hon kändes äkta på något sätt, prestigelös och inte divig eller mediakåt. Hon verkade helt enkelt vara en tjej med ett djupt inre och ett privatliv som hon ville hålla för sig själv. Strongt tycker jag om man jämför med många andra skådisar som bara vräker ut sitt liv i pressen närhelst de får tillfälle.

Nu spekulerar jag bara men jag tror att det hade varit intressant att lära känna henne. Hon hade något särskilt som många andra i hennes ålder och gebit saknar.

Jag kommer sakna henne.

För övrigt vill jag uttrycka min avsky för alla imbeciller som bara måste skita ned tråden med ändlöst spammande om att hon var ful, gjorde kassa filmer och att det är bra att hon har dött. Varför kan ni inte visa lite medkänsla eller åtminstone hålla er ifrån tråden? Jag ser iaf ingen poäng i att häckla en ung människa som just dött.

Dessutom känns det där infantila malandet om huruvida RIP står för Rest in Peace eller Ryck i Pungen som ett jävla hån mot de som faktiskt försöker bidra med något och/eller bara uttrycka sin sorg över att Johanna gått bort. Men jag är kanske bara tråkig och humorlös..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in