2010-01-22, 21:27
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av member82
Håll mun! Stick härifrån om det inte passar!
Bra talat, Greken!
Jaha, varför då? Du agerar väldigt hotfullt, är du medveten om det?

Johanna dök i en djup depression där hon inte orkade längre och slutligen tog hon sitt liv.
Detta vill ni häckla om i olika faser och då ska alla som känner sympati bara hålla käft enligt er.Tråden äger inte du. Så du har inte mandat att förpassa mig eller någon annan härifrån.
Jag undrar varför du har sånt agg mot Johanna, har någon dig kärt tagit sitt liv? Känner du dig sviken och vill projicera det på Johanna?
Alla närvarande till någon som tagit sitt liv känner sig svikna och känner djup sorg, det gjorde även den som tog livet av sig innan den gjorde det.
Alla känner skuld och det viktiga är hur man når förlåtelse.
Senast redigerad av HenrikJ 2010-01-22 kl. 21:36.
Citera
2010-01-22, 21:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HenrikJ
Jaha, varför då? Du agerar väldigt hotfullt, är du medveten om det?

Johanna dök i en djup depression där hon inte orkade längre och slutligen tog hon sitt liv.
Detta vill ni häckla om i olika faser och då ska alla som känner sympati bara hålla käft enligt er.Tråden äger inte du. Så du har inte mandat att förpassa mig eller någon annan härifrån.
Jag undrar varför du har sånt agg mot Johanna?
Alla närvarande till någon som tagit sitt liv känner sig svikna och känner djup sorg, det gjorde även den som tog livet av sig innan den gjorde det.
Alla känner skuld och det viktiga är hur man når förlåtelse.
Johanna begick självmord och satte sina anhöriga sticket. En mycket egoistisk handling som bara en mycket tragisk människa kan göra.

Jag känner ingen som tagit sitt liv men jag umgås inte med förlorare. Människor med karaktär tar inte sitt liv.
Citera
2010-01-23, 03:56
Medlem
zwoigs avatar
Citat:
Hon var värdelös som skådespelare. Hon var värdelös som privatperson. Bara nollor begår självmord!
Citat:
Johanna begick självmord och satte sina anhöriga sticket. En mycket egoistisk handling som bara en mycket tragisk människa kan göra.
Jag känner ingen som tagit sitt liv men jag umgås inte med förlorare. Människor med karaktär tar inte sitt liv.
Tänk att så mycket okunskap kan presenteras med så få ord. En eloge till dig!
Citera
2010-01-23, 07:44
Bannlyst
Citat:

Då förstår jag. Så vem var det du kände och som du inte längre vill kännas vid?
Eller är det för smärtsamt för dig att nämna?
Vet du att det är egoistikt och fegt att inte våga även i ditt fall?
Det är bara loosers som har så inskränkt människosyn att de låter rädslor styra vilka de ska umgås med.
Du missar en hel del av det berikande andra människor skulle kunne ge i ditt liv.
Senast redigerad av HenrikJ 2010-01-23 kl. 07:55.
Citera
2010-01-23, 10:13
Medlem
Alonens avatar
Citat:

Jag känner heller ingen som tagit sitt liv. Därför att jag inte känner någon som ÄR död...

Närmare en miljon människor här i värden tar sitt liv varje år. I Sverige och på många andra håll är självmord den vanligaste dödsorsaken bland 15–44-åringar, samtidigt som de flesta självmord utförs av människor som är över 45år. Depression är den vanligaste bakomliggande orsaken.

Jag kände en gång en man som valde att avsluta sitt liv, det var tragiskt inte mins för honom själv, utan även för hans omgivning.

Att tala om självmord i samma andemening som ”brist på karaktär” vittnar om an skrämmande okunskap om problematiken.

Självmord har tagit många framgångsrikas människors liv, Ted Gärestad är bara ett exempel. Topic i denna tråd ett annat.

Självmord "smittar", tänk bara på Kurt Cobain i Nirvana vilket tragiskt nog utlöste en självmordsvåg.

Många bakomliggande orsaker kan identifieras. Det finns mycket kvar att göra inom disciplinen, suicidologi.
Citera
2010-01-23, 10:38
Medlem
The.other.sides avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ghjkiuyt
tror inte på att det endast var tsunamin som gjorde henne deprimerad. har alltid haft känslan att hon haft psykproblem och aldrig känt sej trygg i sig själv.
+1

Hon var labil och hon drogade och droger förvärrar problemen som bekant.
Jag ska inte skriva att hon var en enormt duktig skådespelare bara för att hon är död, för det tyckte jag inte att hon var. Vacker var hon inte heller, lönnfet var hon. Jaja, synd om dottern.
Citera
2010-01-23, 10:50
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av The.other.side
Hon var labil och hon drogade och droger förvärrar problemen som bekant.

Intressant, vilka droger tog hon?
Verifiera gärna genom källhänvisning.
Citera
2010-01-24, 12:47
Medlem
Heruls avatar
Citat:

Om jag inte har helt fel för mig gick hon hädan mha en överdos heroin.

Hursomhelst. Jag saknar Sällström! Jag gillade Wallanderfilmerna hon var med i men tappade intresset när hon försvann.
Hon var en sorgsen person och det lyste igenom hennes filmkaraktär. Mycket tråkigt det som hände!
Citera
2010-01-24, 13:01
Medlem
The.other.sides avatar
Citat:
Om du förväntar dig att man ska kunna länka till hennes langare så kan jag inte göra det nej. Men det var väl ganska tydligt och känt inom vissa kretsar att hon hade drogproblem till och från, lite löjligt att förneka det tycker jag.
Citera
2010-01-24, 13:42
Medlem
santamans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Herul
Om jag inte har helt fel för mig gick hon hädan mha en överdos heroin.

Hursomhelst. Jag saknar Sällström! Jag gillade Wallanderfilmerna hon var med i men tappade intresset när hon försvann.
Hon var en sorgsen person och det lyste igenom hennes filmkaraktär. Mycket tråkigt det som hände!
Håller med dig, Wallander filmerna suger än mer nu, den sista är ett av de större skämten på den vita duken.

Nu var ju knappast Sällström någon större skådis, ganska värdelös faktiskt men ändå funkade hon att slötitta på i den rollkaraktären.
Citera
2010-01-24, 13:47
Medlem
Smultronstallets avatar
Citat:

Inte det ? Rommel och Sokrates då? Idiot!
Citera
2010-01-24, 16:10
Medlem
Alonens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DRPOE
Nu är det inte så att jag egentligen vill ge mig in i debatten, men dom två måste vara dom sämsta exempel som någonsin getts?
Ted Gärdestad är väl inget vidare heller som brottades med schizotyp p-störning hela livet.

Dom där två, tog ju livet av sig med en or else bild..
DVS, tar du inte livet av dig, så dödar vi dig.
Kan knappast räknas som självmord.

Jag skulle gissa på att det står "dödsorsak: Suicid" i dödsattesten.

Bakgrunden till självmordet är ju en annan sak...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in