2007-06-18, 04:35
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av skorpionata.se
låt dem spekulera. inget kan vara värre än det som skett....
Var det så blodigt? Hon hittades ju i lägenheten och det innebär ju att hon har begränsade möjligheter till lemlästning. Annars brukar tåghoppare och liknande se för jäkliga ut.

Det enda jag kan tänka mig som kan kallas hemskt och som kan utföras i en lägenhet utan tåg och höga höjder är uppskurna armar. Det kan bli väldigt kladdigt och blod upplevs av många som just hemskt. En vanlig simpel hängning kan ju visserligen vara nog så traumatisk men känns ändå inte så fruktansvärt hemsk. Munskott med pistol är visserligen också ganska kladdigt men skjuter man i hyreslägenheter så finns det risk för att grannarna ringer polisen. Uppskurna armar i duschen känns som det troligaste i dagsläget.

// Roger P.
Citera
2007-06-18, 04:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Roger Persson
Var det så blodigt? Hon hittades ju i lägenheten och det innebär ju att hon har begränsade möjligheter till lemlästning. Annars brukar tåghoppare och liknande se för jäkliga ut.

Det enda jag kan tänka mig som kan kallas hemskt och som kan utföras i en lägenhet utan tåg och höga höjder är uppskurna armar. Det kan bli väldigt kladdigt och blod upplevs av många som just hemskt. En vanlig simpel hängning kan ju visserligen vara nog så traumatisk men känns ändå inte så fruktansvärt hemsk. Munskott med pistol är visserligen också ganska kladdigt men skjuter man i hyreslägenheter så finns det risk för att grannarna ringer polisen. Uppskurna armar i duschen känns som det troligaste i dagsläget.

// Roger P.
ja det får ju vara din fria åsikt
Citera
2007-06-18, 04:49
Bannlyst
Citat:
ja det får ju vara din fria åsikt
Det får det givetvis vara. Nånting säger mig att jag inte är alltför långt ifrån sanningen.

// Roger P.
Citera
2007-06-18, 04:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Roger Persson

// Roger P.
jag måste bara fråga! är du en "familjmedlem" eller bara nyfiken???
jag tycker; inte för att jag vet; men jag tror att johanna skulle vilja att vi stoppar här, nu, med vidare spekulationer.....kan vi???
Citera
2007-06-18, 04:58
Medlem
Citat:
jag måste bara fråga! är du en "familjmedlem" eller bara nyfiken???
jag tycker; inte för att jag vet; men jag tror att johanna skulle vilja att vi stoppar här, nu, med vidare spekulationer.....kan vi???
en liten kommentar till:
jag saknar henne av skäl som aldrig kommer att komma fram... men hon är saknad...troligvis för att vi va så lika
Citera
2007-06-18, 08:45
Medlem
Citat:
en liten kommentar till:
jag saknar henne av skäl som aldrig kommer att komma fram... men hon är saknad...troligvis för att vi va så lika
Jag visste att esteter är urusla på att stava men du ger ju det en helt ny innebörd. Din lilla slutkommentar kommer nog att få journalister på Aftonbladet och folk i allmänhet att börja vinkla Johanna som en flata, du stjälper mer än du hjälper.
Citera
2007-06-18, 09:26
Medlem
Fantastiskt att människor som inte verkar gilla skvaller håller till i en skvaller-tråd och dissar andra som vill ha reda på vad som kan uppfattas som "snaskiga" detaljer. Moralfrågan är helt orelevant här och ingen bryr sig heller om den. Acceptera att folk är nyfikna av naturen. Även om jag kan klara mig utan varje detalj om dom exakta omständigheterna kring hennes självmord så vore det ändå "intressant" att få veta om metoden som användes var hängning, piller, rakblad eller överdos. Kalla mig sjuk och empatilös men jag misstänker att jag inte är ensam..
Citera
2007-06-18, 09:51
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av siggesork
Fantastiskt att människor som inte verkar gilla skvaller håller till i en skvaller-tråd och dissar andra som vill ha reda på vad som kan uppfattas som "snaskiga" detaljer. Moralfrågan är helt orelevant här och ingen bryr sig heller om den. Acceptera att folk är nyfikna av naturen. Även om jag kan klara mig utan varje detalj om dom exakta omständigheterna kring hennes självmord så vore det ändå "intressant" att få veta om metoden som användes var hängning, piller, rakblad eller överdos. Kalla mig sjuk och empatilös men jag misstänker att jag inte är ensam..

Visst har du rätt i sak.

Men det finns bra sätt och det finns dåliga sätt. Man kan vara provocerande låg, plump, cynisk, empatilös och gotta sig åt andras olycka. Men gör man det med stil och fason så blir det i alla fall intressant att läsa. Taktlösa kräk är helt enkelt jävligt ointressanta att ha att göra med.
Citera
2007-06-18, 10:54
Medlem
Citat:
hur kan man kommentera någon på ett så vidrigt sätt?,
jo! ja vet,
just för att vet vem man är.

Ja så måste ju vara. du känner inte mig, och vet inte vem jag är. därför avspeglar du dina innersta känslor på mig och försöker att få mig att vara "du". "en smutsig kulturflata" det är du! va fantastiskt, jag är ett geni!!!!

Guuud va rolig duu vaaa.

Citat:
en liten kommentar till:

Hon var din partner
Citera
2007-06-18, 12:30
Medlem
qwertyasds avatar
Citat:
hur många gånger fanns hon i offentligheten av fri vilja och hur många gånger av plikt????var hon en av dem som hela tiden ville synas i rampljuset???

Uppenbarligen är du själv, skorpionata, en av dem som absolut vill vara i rampljuset, om än bara i rollen som anonym på ett skvallerforum.

Uschandet och ojandet kring alla hemska som vill veta hur hon dog blir extremt patetiskt när du samtidigt villigt är här och talar om att DU minnsan vet... Nä sluta med det där hyckleriet om att det inte ska skvallras om hur hon dog. Antingen kan du väl då sluta skvallra (dvs: hålla käften) eller sluta gnälla på andra som skvallrar. Ett tredje alternativ är att skvallra på riktigt, dvs säga vad du vet (om du nu verkligen vet något).

Fast det är klart: i det ögonblick det kommer fram hur hon dog blir du helt ointressant här, så det lär du ju knappast medverka till.
Citera
2007-06-18, 13:38
Medlem
Citat:
malmö psyk har gjort en lex maria på sig själva i detta ärende. j. skulle inte blivit utskriven på egen hand utan någon anhörig. hon fick permission på egen hand av sjukhuset utan tillsyn. detta är lex maria anmälan

Ja, de är ju numera skyldiga att göra anmälan mot sig själva när hemskickade patienter tagit livet av sig.

Är en Lex-Maria utredning offentlig handling? I så fall kommer kanske sättet hon tog livet av sig fram den vägen om något halvår när den är klar.
Citera
2007-06-18, 14:10
Medlem
Ghandis avatar
Om någon bara kunde informera om var o hur o vilka juridiskaklausuler man ska luta sig åt, för att få ut obduktionsresultatet, så kanske det kommer fram.

Bör va offentlig handling o enkelt att få ut om man vill. Klart vi vill veta omständigheterna.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in