Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2009-07-17, 16:21
  #145
Medlem
Timpsiiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pmha
Enligt mina egna erfarenheter då jag har varit flitig indienfarare med LH så är 1 timme tillräckligt på Frankfurt.

Jo visst ska det göra det, men det finns folk som inte är så resvana också. Frankfurt är inte heller roligt för så icke-vana resenärer! Vet inte hur ofta tex Huggy eller du har rest, bara säger att det finns såna människor också Själv har man flygit, vet inte om de är mest bland "u19" i europa men kanske i sverie, flest gånger
__________________
Senast redigerad av Timpsiii 2009-07-17 kl. 16:24.
Citera
2009-07-21, 01:23
  #146
Medlem
Hejsan

Ska flyga om några dagar till Bulgarien med Thomas cook airlines.

Får jag ha min videokamera i handbagaget? Tänkte lägga ner hela kameraväskan i min ryggsäck
Får man det?
Citera
2009-07-22, 01:51
  #147
Medlem
spoons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jockzor90
Hejsan

Ska flyga om några dagar till Bulgarien med Thomas cook airlines.

Får jag ha min videokamera i handbagaget? Tänkte lägga ner hela kameraväskan i min ryggsäck
Får man det?

Ja.
Citera
2009-07-22, 20:35
  #148
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av spoon
Ja.
Okej, tack så hemskt mycket
Citera
2009-07-27, 04:33
  #149
Medlem
ska till mallorca och mitt pass går ut den 8e augusti. är där från 28e till 4e . är det lugnt att resam ed de passet dit ?

såg att det är vad flygbolaget har för regler men :

Hej!

Passpolisen skriver följande:

Tänk på att en del länder kräver att passet ska vara giltigt en viss tid efter inresan. Det kan röra sig om tid ända upp till tolv månader. Vill du veta vad som gäller för ett speciellt land, vänd dig till det aktuella landets ambassad eller konsulat. Spanien: 08-611 19 92.

ringde och dom sa på stapplig engelska att de var lugnt, men vafan jag är osäker.
__________________
Senast redigerad av Maruzi 2009-07-27 kl. 04:43.
Citera
2009-07-28, 19:01
  #150
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pink Panther
Jag ska i sommar flyga med BA till USA och mellanlanda I London.

Mellanlandningar har gått fint för mig förut, men jag kom på mig själv med att inte ha en aning om vad jag skulle göra om exempelvis mitt flyg ifrån Sverige till London var försenat, så att jag missade min connection.

Vad bör jag ta mig till då? bokar flygbolaget om mig eller är jag tvungen att pynta upp för en ny biljett själv eller hur blir det?


Var iväg och reste runt lite för några veckor sen och jag skulle till Grekland. Jag skulle mellanlanda i Ungern 20min.
Det jag var orolig för var ifall jag måste ta ut väskorna och checka in dom igen osv vilket jag oroade mig för i onödan då jag inte bytte flygbolag.

Sedan blev jag även orolig för att planet blev försenat 20min från Sverige. Då började jag få panik men vid biljett kontrollen innan flyget så frågade jag en flygvärdina om hur det blir med mellanlandningen i Ungern. Då sa hon att vi var 30st som skulle vidare till Grekland så dom väntar in oss för vi var så många.
Här hade jag tur tydligen för det var bara jag och ett fotbollslag som skulle vidare till Grekland. Så annars vet jag inte hur jag skulle få göra då Ungrare är världens mest otrevligaste folket utan tvekan!
Citera
2009-10-13, 10:11
  #151
Medlem
Tangorabatts avatar
Jag har några nybörjar frågor, jag har inte flugit på ca 15år. Så spara era sarkastiska kommentarer tack

Det är så här att jag ska resa till Spanien inom ett par dagar. Och jag ska ha med mig några tabletter för min ångest ( de är dock olagliga och vill ej att tullen ska hitta dom), det handlar inte om någon smuggling utan jag behöver det för min rädsla för flygningen dit och hem. Så det är bara en väldigt liten mängd.

Jag vet att handbagaget röntgas, men hur är det med det bagaget man checkar in? Röntgas det? Eller kan man lägga dom i den och känna sig säker?

Och när man går igenom dom här metalldetektorn, hur mycket kan de se där. De vill väl att man ska tömma sina fickor och låta ens saker åka igenom röntgen där man lägger handbagaget?
Eller nu för tiden kanske de kan se allt när man går genom matellbågarna. Jag vet inte hur tekniken utvecklats.

Så upplys mig gärna hur det fungerar?
Är väldigt tacksam för svar
Mvh
Tango
Citera
2009-10-13, 10:36
  #152
Medlem
ALLT Röntgas även det incheckade bagaget, Jag brukar ha nässpray i fickorna när jag går igenom säkerhetskontrollen och ingen har sagt till mig än...
Citera
2009-10-13, 10:49
  #153
Medlem
Spyrrans avatar
Rent generellt så får man ju ta med sig mediciner för personligt bruk, även i handbagage. Många flygbolag rekommenderar dessutom att man lägger sina mediciner och värdesaker i handbagaget så att man alltid har det i närheten. Så om dina tabletter mot ångest ligger i en vanlig förpackning som inte väcker uppmärksamhet, så borde du kunna komma undan med dem, oavsett hur olagliga de än må vara.
Citera
2009-10-18, 01:34
  #154
Medlem
BigBillyBongs avatar
Hade tänkt att flyga ner till Köpenhamn över nästa helg med en polare. Och problemet som kanske inte är ett problem, men han är inte myndig. Kommer han få flyga med mig i ett utrikes flyg eller måste han ta tåget om han ska komma ner dit?
Citera
2009-10-25, 18:57
  #155
Medlem
headnods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tangorabatt
Jag har några nybörjar frågor, jag har inte flugit på ca 15år. Så spara era sarkastiska kommentarer tack

Det är så här att jag ska resa till Spanien inom ett par dagar. Och jag ska ha med mig några tabletter för min ångest ( de är dock olagliga och vill ej att tullen ska hitta dom), det handlar inte om någon smuggling utan jag behöver det för min rädsla för flygningen dit och hem. Så det är bara en väldigt liten mängd.

Jag vet att handbagaget röntgas, men hur är det med det bagaget man checkar in? Röntgas det? Eller kan man lägga dom i den och känna sig säker?

Och när man går igenom dom här metalldetektorn, hur mycket kan de se där. De vill väl att man ska tömma sina fickor och låta ens saker åka igenom röntgen där man lägger handbagaget?
Eller nu för tiden kanske de kan se allt när man går genom matellbågarna. Jag vet inte hur tekniken utvecklats.

Så upplys mig gärna hur det fungerar?
Är väldigt tacksam för svar
Mvh
Tango

Sist jag flög hade jag med mig ett par olagliga tabletter (har inget recept) av samma orsak. Dom låg i min plånbok som röntgades på bandet. Var rätt svettig då.. men det gick bra. DEN gången iaf.
Citera
2009-10-25, 22:07
  #156
Medlem
Det ska nog mycket till innan dom börjar kolla nå tabletter.
Hur många har inte ex huvudvärkstabletter med sig när dom reser?
Allergipiller?
osv osv.

Jag hade bl.a huvudvärkstabletter i mitt handbagage (utan originalförpackning) och dom kollade inte dom heller.
Citera
Denna tråd visas även på Travel Forum:
http://www.travelforum.se/f441724

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback