2010-11-11, 11:54
  #577
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av axelcarling
Haha, komiskt detta.

Minns när man tankade folks privata bilder på DC++ i smyg, festbilder på lantisar osv.. Alltid, och jag menar ALLTID så var det något svenne-lant pack ur övre medelklass där folk flitigt visade upp sig med vikinga-rock patches och Ultima Thule posters och CD-skivor.

Nog fan var det alltid en liten invandrare med i på hörnet, en försvenskad liten indier, iranier eller grek oavsett hur jävla anti-invandrare packet såg ut att vara.

Kul att JimmieBS82 tar med sig detta fenomen till huvudstaden
Well, ...någon 100% etnisk "renhet" i landet eller partiet är ju inget som SD står för varken i ord eller text. Men fortsätter man att upprepa det påståendet tillräckligt många gånger blir det kanske sant enligt maktfullkomlighetsprincipen.

I Södertälje är visst SD det parti som har störst andel representatanter av icke etniska svenskar. Det verkar vara ett konsekvent fenomen, att de som proklamerar mångfald, jämlikhet m.m. mest & högljuddast, är de som åtnjuter den minst (journalister, vänsterpolitiker osv).
__________________
Senast redigerad av Jazoid 2010-11-11 kl. 12:11.
Citera
2010-11-11, 12:04
  #578
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sickpuppy
Hehe, nä Filippa Reinfeldt är landstingsråd, medan hennes make är statsminister. Fredrik Reinfeldt skulle förmodligen handla direkt felaktigt om han i egenskap av statsminister lade sig i sin frus förtroendeuppdrag i Stockholms landsting.

Erixon är däremot anställd av SD:s riksdagsgrupp, där Åkesson lär ha en hel del att säga till om. Milt uttryckt.

Det hjälper inte att granska kritiskt om man inte förstår grundläggande samhällskunskap.

Men i rättvisans namn får SD disponera sitt kanslibidrag hur de vill. De får inte mer eller mindre bidrag för att de anställer Erixon, så jag har svårt att se kopplingen till våra skattepengar som artikeln spelar på. De enda som kan klaga är egentligen SD-medlemmar som kan hävda att Åkesson ägnar sig åt svågerpolitik.
..och du vet att Reinfeldt inte "lär" ha något att säga till om gällande sin frus politiska förehavanden ? Dom delar liksom hus & sovrum.
Sannolikehten är väl ungefär lika stor, med skillnaden att fru Reinfeldt har en större/känsligare förtroendeupdprag än "Fröken Åkesson".

Pudelns kärna är väl, som du sa, att om det inte finns några "anhörighetsförbud" i reglelverken är det ingen "newsflash". Att & varför SD har svårt att hitta officiella representanter är ett av Sveriges största demokratiska problem idag vilket vi får hoppas förändras i positiv riktning.
Citera
2010-11-11, 12:17
  #579
Medlem
"rövskalle" är väl ingen större fara att säga, därimot skönt att det finns en politiker som faktiskt säger vad han tycker.Speciellt så mycket skit Jimmie har fått ta. Men det blir väl en jävla folkstorm av media och PK-vänster människor som bölar så fort någon förolämpar dem och förstör saker när man inte tycker som dom.
__________________
Senast redigerad av Separoth 2010-11-11 kl. 12:20.
Citera
2010-11-11, 12:55
  #580
Medlem
sickpuppys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jazoid
..och du vet att Reinfeldt inte "lär" ha något att säga till om gällande sin frus politiska förehavanden ? Dom delar liksom hus & sovrum.
Sannolikehten är väl ungefär lika stor, med skillnaden att fru Reinfeldt har en större/känsligare förtroendeupdprag än "Fröken Åkesson".

Pudelns kärna är väl, som du sa, att om det inte finns några "anhörighetsförbud" i reglelverken är det ingen "newsflash". Att & varför SD har svårt att hitta officiella representanter är ett av Sveriges största demokratiska problem idag vilket vi får hoppas förändras i positiv riktning.

Reinfeldt har säkert en viss informell makt över frugans göranden och låtanden. Så blir det när man delar hus och sovrum. Men Filippa Reinfeldt är inte ANSTÄLLD av statsministern som jag uppfattade att du påstod i ditt förra inlägg.

See the difference?
Citera
2010-11-11, 16:47
  #581
Medlem
Adonirams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Separoth
"rövskalle" är väl ingen större fara att säga, därimot skönt att det finns en politiker som faktiskt säger vad han tycker.Speciellt så mycket skit Jimmie har fått ta. Men det blir väl en jävla folkstorm av media och PK-vänster människor som bölar så fort någon förolämpar dem och förstör saker när man inte tycker som dom.

För första gången tycker jag Jimmie har gjort något bra.
Citera
2010-11-11, 18:01
  #582
Bannlyst
Att han sa "rövskalle" visar ju bara hur icke-lämplig han är för sitt jobb som partiledare. Fruktansvärt oprofessionellt att säga något sådant, hur jävla förbannad man än må vara. Får väl hoppas för er del att han lär sig hantera sin "ilska", annars kommer han inte långt i politiken.
Spelar ingen roll om man "har fått ta mycket skit", det finns ett vokabulär man helt enkelt inte får använda.
Fjantigt och omoget sagt. Men det lockade väl till sig ytterligare ett par röster i <25-års åldern.
Även om uttalandet i sig inte var mellan politiker eller direkt upp i ansiktet på någon så var det inte ett smart drag att få det filmat. Hoppas fjanten mognar.
Citera
2010-11-14, 22:39
  #583
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av aggression
Att han sa "rövskalle" visar ju bara hur icke-lämplig han är för sitt jobb som partiledare. Fruktansvärt oprofessionellt att säga något sådant, hur jävla förbannad man än må vara. Får väl hoppas för er del att han lär sig hantera sin "ilska", annars kommer han inte långt i politiken.
Spelar ingen roll om man "har fått ta mycket skit", det finns ett vokabulär man helt enkelt inte får använda.
Fjantigt och omoget sagt. Men det lockade väl till sig ytterligare ett par röster i <25-års åldern.
Även om uttalandet i sig inte var mellan politiker eller direkt upp i ansiktet på någon så var det inte ett smart drag att få det filmat. Hoppas fjanten mognar.

Hela ditt inlägg skriker fjant om dig.

Hans rövskalle kommer gå till historien. Om 10 år kommer dina barn skrika rövskalle till sina klasskamrater.
Citera
2010-11-14, 22:49
  #584
Medlem
swimp78s avatar
Hur många sköna avsugningar har Jimmie åtnjutit av sin nya sekreterare tror ni?
Det kommer bli en skön tid för Jimmie under den första och enda perioden i Riksdagen.
Citera
2010-11-14, 23:04
  #585
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av swimp78
Hur många sköna avsugningar har Jimmie åtnjutit av sin nya sekreterare tror ni?
Det kommer bli en skön tid för Jimmie under den första och enda perioden i Riksdagen.
Avsugningar ordnar väl Louise Erixon?

Varför skulle SD åka ur riksdagen 2014?
Citera
2010-11-14, 23:08
  #586
Medlem
swimp78s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Engelbrektsplan
Avsugningar ordnar väl Louise Erixon?

Varför skulle SD åka ur riksdagen 2014?

Det är en gissning som baseras på händelser under deras korta tid i maktens korridorer och på diverse incidenter med Sverigedemokrater under valrörelsen - och sedan har jag tagit detta gånger 4 år och tänkt Ny Demokrati!
Citera
2010-11-19, 19:30
  #587
Medlem
Arthass avatar
Ursäkta om någon frågat innan. Men snusar Jimmie Å?

Kolla 4.18 i detta klipp t.ex. http://www.youtube.com/watch?v=e-JiQtedOko
Citera
2010-11-19, 20:16
  #588
Medlem
Ungargsvartmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av swimp78
Det är en gissning som baseras på händelser under deras korta tid i maktens korridorer och på diverse incidenter med Sverigedemokrater under valrörelsen - och sedan har jag tagit detta gånger 4 år och tänkt Ny Demokrati!
Skillnaden är stor och det håller till och med proffstyckarna i PKmaffian med om, NyD dök förde valrörelse i max ett år och var populister till 100% och saknade en bred gräsrotsbas och stabil ledning. SD har funnits i 20 år och har en bred gräsrotsbas och en stabil ledning och har fört flera valrörelser.
Citat:
Ursprungligen postat av Arthas
Ursäkta om någon frågat innan. Men snusar Jimmie Å?

Kolla 4.18 i detta klipp t.ex. http://www.youtube.com/watch?v=e-JiQtedOko
Svar ja!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in