2010-11-20, 09:43
Medlem
Flashfacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BarbarernaAnfaller
Mångkultur och kulturella utbyten är två väldigt olika begrepp. En person som gillar att äta tacos behöver knappast vara positivt inställd till en invasion av mexikanska utbölingar för den sakens skull, precis som man kan erhålla mat, musik m.m. från andra kulturer utan att flytta hit halva deras befolkning.

Du begrep inte min poäng. Jimmie Åkesson är i allra högsta grad för assimilering, det kan vi hålla med om va?

Han vill alltså inte på några villkor se invandrare som fortsätter äta sin sörja bo kvar här. Dessa invandrare vars restaurang han åt på inte bara vägrar integrera sig här, de sprider även sin kultur till svenskar. Det är Jimmie Åkesson mardröm, ändå tar han del av det och bidrar till att deras utländska och för svenskar totalt främmande kultur sprids i en snabbare takt.
Citera
2010-11-20, 09:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gnupungen
Frågor/Diskussion
Varför kommer Jimmie Åkesson, partiledaren för Sverigedemokraterna, och äter på en restaurang som är ägd helt utav invandrare och där maten lagas utav en kock som inte är svensk?

Hur kommer det sig att när denna icke-svenske kocken ger sverigedemokraten sin nylagade mat, att han ler brett och säger: "Tackar så mycket!"? (Jag stod bakom honom i kön för att få min mat när jag hämtade mer).

Är Jimmie en dubbelmoralens man och kan det vara så att hela partiets ideologi spricker när det kanske är fler ifrån partiet som beter sig på samma sätt?

Därför att Åkesson inte är rasist, inte hatar allt som är importerat, inte vill slänga ut någon invandrare. Det är ju jättebra att tillfällesvis kunna njuta av olika kulturers konstform och mat, så länge man själv och samhället har en trygg grund i den svenska kulturen, och delar de gemensamma värderingar som landet Sverige står för.

Du har ju helt uppenbart skaffat dig en bild av Åkesson och Sverigedemokraterna som präglats av de etablerade partiernas propaganda. Det som hände dig - och kommer hända många andra som levt i tron att SD är det mest ondskefulla sen Hitler - är att dessa politiker visar sig vara vanliga människor dom också.

EDIT: Dom enda som upprörs över Jimmy Åkessons "dubbelmoral" är Nationaldemokrater och Nazister, som naturligtvis tycker detta beteende är vidrigt...
Senast redigerad av Maddji 2010-11-20 kl. 09:54.
Citera
2010-11-20, 09:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 6E303062
Jag skulle nog vilja påstå att det är precis den typen av invandrare som SD gillar; "duktiga" blattar som startar eget, lagar god mat, och kanske till och med skapar ett arbetstillfälle eller två.

OT: Hur är maten på restaurangen? Mongolt låter gott.

SD vill fortsätta ta emot invandrare,även från fjärran länder utanför Europa. Så Ja, det är sådana invandrare - och medborgare - man vill ha i Sverige.

OT: Mongoliskt helt ok, väljer rått kött och grönsaker från en buffé, som man sen ger till kocken som wokar upp maten till en.
Citera
2010-11-20, 09:54
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Flashfack
Du begrep inte min poäng. Jimmie Åkesson är i allra högsta grad för assimilering, det kan vi hålla med om va?

Han vill alltså inte på några villkor se invandrare som fortsätter äta sin sörja bo kvar här. Dessa invandrare vars restaurang han åt på inte bara vägrar integrera sig här, de sprider även sin kultur till svenskar. Det är Jimmie Åkesson mardröm, ändå tar han del av det och bidrar till att deras utländska och för svenskar totalt främmande kultur sprids i en snabbare takt.

Så det är Jimmie som får restaurangerna att gå runt? Nej, självklart inte. Om Jimmie äter där eller ej gör ingen som helst skillnad. Vad det handlar om är huruvida maten uppskattas av svenskar eller inte, alltså om vi tar till oss något FRIVILLIGT eller PÅTVINGAS något. Eftersom restaurangen är öppen fortfarande och svenskar besöker den får vi anta att den uppskattas av vissa.

Skillnaden mot till exempel halalkött är att det är något vi påtvingas genom att vi har många muslimer i landet som bär upp den sortens köttproduktion, inte svenskar. Svensken överlag vill mig veterligen inte ha halalslaktad mat i Sverige.
Senast redigerad av Mjukisen 2010-11-20 kl. 10:00.
Citera
2010-11-20, 09:56
Medlem
BarbarernaAnfallers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flashfack

Nej, det är en väldigt underlig och ologisk slutsats som du själv drar.. Detta är inget han själv påstått tyvärr. Således är hela din argumentation meningslös då den bygger på något du ljugit ihop. Mat är inte på något sätt intressant i detta sammanhang då det inte påverkar assimileringen.

Du har möjligtvis blandat ihop den politik Åkesson förespråkar med ND:s som mer eller mindre endast vill se svensk husmanskost serveras, mig veterligen är detta ämne inget SD intresserat sig av då det är en droppe i havet.
Senast redigerad av BarbarernaAnfaller 2010-11-20 kl. 09:58.
Citera
2010-11-20, 10:01
Medlem
air-frances avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Harry H
Jag röstade på SD , älskar Kebab , Pizza ,Thaimat, Libanesiskt och har barn med en sydamerikanska.
Rasade hela din världsbild nu?

Nej, snarare bekräftade den.
Citera
2010-11-20, 10:05
Medlem
Elfrides avatar
Mongoler är väl en snarast att betrakta som ett ovanligt och exotiskt inslag i vardagen. De är få, alla jobbar, inga bråkstakar, ingen dold agenda.

Oavsett vilket så är det inte invadrarna det är fel på utan politiken som fört dem hit.
Citera
2010-11-20, 10:08
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Elfride
Oavsett vilket så är det inte invadrarna det är fel på utan politiken som fört dem hit.

Nja, både och. Givetvis skulle exempelvis framtida våldtäktsmän och mördare inte tillåtas komma till landet med en vettig politik, detta går dock inte alltid att förutse även om man kan mildra konsekvenserna genom en ansvarsfull invandringspolitik där man inte tar hit ett stort antal från kulturer vi svenskar inte sympatiserar med.

Men samtidigt kan man inte ta bort det personliga ansvaret, det är givetvis visst fel på individen som begår ett brott såsom våldtäkt. Det är lite off topic, men ställningstagandet blir lite fel i olika sammanhang om man enbart skyller på politiken.
Citera
2010-11-20, 10:11
Medlem
Harley-Walkyrias avatar
Riktigt löjligt! Var är dubbelmoralen? De är inte nynazister som förespråkar för ett vitt "ariskt" Sverige utan några främlingar. Precis som att han inte ska kunna åka utomlands heller, alltså lägg ner.
Citera
2010-11-20, 10:21
Medlem
air-frances avatar
Okej, ursäkta denna lilla SIDE NOTE (OT)…

Men ni som skriver här och blir upprörda och "åh nej, så är det ju inte alls. SD älskar invandrare etc osv"…
Är inte ni samma jävla skåp som i alla andra trådar på HELA forumet hojtar "äckliga kulturberikande apor ska ut!" ?
Eller tillhör ni alla den "snälla" falangen av SD?
Citera
2010-11-20, 10:23
Medlem
"Riktigt löjligt! Var är dubbelmoralen? De är inte nynazister som förespråkar för ett vitt "ariskt" Sverige utan några främlingar. Precis som att han inte ska kunna åka utomlands heller, alltså lägg ner."

någon skrev så tidigare, tryckte ctrl c istället för citera det haha

nä han kan ju inte kalla sig för nynazist heller, jag håller med TS. vet att du säkert kommer att komma med att det inte är sant osv, men fakta är att dom flesta som är med och vandrar för SD går och visar att dom är rasister med sina bomber jackor dr martin skor osv. har själv sett detta med egna ögon när dom vandrade längst gatorna. dom flesta i partiet är ju bönder, men det visar sig att även invandrare röstar på SD.

SD är ju emot invandrare, så kom inte hit och skriv att det är skillnad på invandrare och invandrare.

det TS säger stämmer Jimmie Å har dubbel moral. är inte moralisk korrekt att snacka skit om invandrare och sen gå och äta hos en, det kallar jag för att ha ganska lågt moral.

och den 30 november kan jag garantera att SD kommer att hyllas.

han fick nog en sats i maten skulle jag tro av kocken
Citera
2010-11-20, 10:23
Medlem
Rainst0rms avatar
TS är löjlig. SD vill inte att Sverige enbart ska bestå av någon "härskarras". Det dem vill är att de som kommer hit respekterar den svenska kulturen och assimileras i den. Ser inget problem med att äta utländsk mat. Matkultur är inte det samma som mångkultur.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in