2010-09-27, 19:00
  #457
Bannlyst
Jimpa 4 prez!
Citera
2010-09-27, 19:06
  #458
Medlem
Backsippas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jewftw
Jimpa 4 prez!
...och ditt skriftspråk är ett uttryck för SD:s önskade återgång till den svenska folkkulturen förstår jag?
Citera
2010-09-27, 19:20
  #459
Medlem
GoddagYxskafts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Separoth
SVT Forum hette programmet. kl 09.30 började den imorse.

Kan vi få fram en länk till denna debatt?
Citera
2010-09-27, 21:00
  #460
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av swimp78
Berätta mer om vem som gömde sig på toaletten eftersom han/hon "inte vågade vara med"?


Enligt programledaren ville inte vänstern vara med eftersom SD var närvarande. Så jag antar att det är Ohly som satt på inlåst på toaletten.

Ingen anning om det finns på SVT-play. Den varade iallfall mellan 09:50-11:30 och ämnet var "Inne men utanför".
Citera
2010-09-27, 21:12
  #461
Medlem
Jag kan säga, utan att ha några bevis dock, att en nära vän hade varit på casinot i Malmö (kanske 7-8 år sen) och drog till stationen. De stannade till sent på casinot och missade tåget. De sitter och väntar på centralen när Jimmie Åkesson kommer spatserande med två eller tre nazister. De "kände" ju varandra, eller visste i alla fall vem han var. Så de stod och snackade, min kompis, hans kompis, jimmie och de tre nazisterna.

En andra historia är när vi gick på högstadiet tillsammans och han var på utbytesresa i Namibia med skolan tillsammans med en annan tjej. Det var innan han vart SD tror jag. Kanske där han blev det.

En kul anekdot dock om Jimmie var när vi gick fotbollsskola tillsammans (11-12 år kanske) och vi hade strafftävlingen på lunchen. Han åkte ut en omgång och stod bakom målet, drog i nätet och skrek "läktarvååååld, läktarvåååld, läktarvåååld!"

Han spelade i SGIF, rätt kass på fotboll, faktiskt.
Citera
2010-09-27, 22:31
  #462
Medlem
rejdars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av spatg
Jag kan säga, utan att ha några bevis dock, att en nära vän hade varit på casinot i Malmö (kanske 7-8 år sen) och drog till stationen. De stannade till sent på casinot och missade tåget. De sitter och väntar på centralen när Jimmie Åkesson kommer spatserande med två eller tre nazister. De "kände" ju varandra, eller visste i alla fall vem han var. Så de stod och snackade, min kompis, hans kompis, jimmie och de tre nazisterna.

En andra historia är när vi gick på högstadiet tillsammans och han var på utbytesresa i Namibia med skolan tillsammans med en annan tjej. Det var innan han vart SD tror jag. Kanske där han blev det.

En kul anekdot dock om Jimmie var när vi gick fotbollsskola tillsammans (11-12 år kanske) och vi hade strafftävlingen på lunchen. Han åkte ut en omgång och stod bakom målet, drog i nätet och skrek "läktarvååååld, läktarvåååld, läktarvåååld!"

Han spelade i SGIF, rätt kass på fotboll, faktiskt.

Din andra historia bekräftas av Expressen
Citat:
När han gick åttan skulle skolan skicka två elever på en studieresa till Namibia, och Jimmie Åkesson blev en av de utvalda, som fick åka till ökenlandet i sydvästra Afrika. En tid efter den resan kunde några grannar se den tonårige Jimmie Åkesson glida runt i en ljus kaftan och matchande kalott.
I nionde klass var det populärt att bära grova kängor och lyssna till det nationalistiska rockbandet Ultima Thule, och det gjorde även Jimmie Åkesson. Såväl bar kängor som lyssnade till texter om de som "tär på vår kropp, Svea Rikes härd, ni tär, känn bettet i vårt svärd".
http://www.expressen.se/nyheter/val2010/1.2140342/jimmie-akesson-haller-sa-lag-profil-har
Citera
2010-09-27, 22:44
  #463
Medlem
fjiskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Backsippa
...och ditt skriftspråk är ett uttryck för SD:s önskade återgång till den svenska folkkulturen förstår jag?
VA snakar du omm bonnd jävel
Citera
2010-09-27, 22:59
  #464
Medlem
swimp78s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Separoth
Enligt programledaren ville inte vänstern vara med eftersom SD var närvarande. Så jag antar att det är Ohly som satt på inlåst på toaletten

Du vet att de var närvarande i tv-huset samtidigt alltså? Eller menar du det som en sorts skämtsam överdrift att de "låste in sig på toaletten"?
Citera
2010-09-27, 23:07
  #465
Medlem
Frappants avatar
Skvaller eller inte?

Citat:
Ursprungligen postat av Frappant
Som SDU Syd-ordförande under tidigt 2000-tal var han rena Osama bin Laden, ingen visste var han var eller vad han gjorde. Precis som skägget producerade han dock ibland visst material för release från sin hemliga kammare. Hans solorace som ordförande var totalt, ALL information behölls och alla beslut togs av honom själv vid hans privata skrivbord i största hemlighet. Det var värre än Harry Trumans skrivbord på vilket det lär ha stått en skylt med lydelsen the buck stops here, det handlade snarare om the whole fuck stops here.

Hans förmåga att entusiasmera och få med sig folk var dock minst lika stor som om han varit en begagnad plastpåse. Han var lika skicklig på att bygga upp sitt kontaktnät som Gollum. Än idag minns många f d SDU Syd-medlemmar inte mer än att de troligen hade en distriktsordförande och att han hade något -son-namn.

Familjen lär höra till en av hemstaden Sölvesborgs rikare vilket utgör en tydlig kontrast till SD:s ledarskikt som i övrigt mest har bestått av rena slödderproletärer, se bara på Jimmy Windeskog, osalig i åminnelse här på forumet.

Och bara lite på marginalen - detta Frappant-omdöme var sant en gång i tiden, för, säg, en 10 år sedan. I dag är det det inte, bara så att det kan få bli sagt.

Saker ändras på 10 år, och det är rimligt att man ändrar uppfattning om dem just när de ändras, och för att de ändras. Det har jag också gjort.
Citera
2010-09-27, 23:42
  #466
Medlem
Sicomets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av spatg
En kul anekdot dock om Jimmie var när vi gick fotbollsskola tillsammans (11-12 år kanske) och vi hade strafftävlingen på lunchen. Han åkte ut en omgång och stod bakom målet, drog i nätet och skrek "läktarvååååld, läktarvåååld, läktarvåååld!"

Han spelade i SGIF, rätt kass på fotboll, faktiskt.

Haha fan va jag garvade
Citera
2010-09-28, 00:42
  #467
Medlem
Tydligen så ska Jimmies farsa vara väldigt rasistisk av sig, var åtminstone för 15 år sen.
Citera
2010-09-28, 02:13
  #468
Medlem
rejdars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sleipnir
Tydligen så ska Jimmies farsa vara väldigt rasistisk av sig, var åtminstone för 15 år sen.
Nordiska folk räknas inte antagligen inte in i hans rasism då han verkar bo med en finska
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in