2010-11-09, 15:11
  #565
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 2006
SD-ledaren Jimmie Åkesson har anställt sin flickvän Louise Erixon, 21, i riksdagen. Notan skickas till skattebetalarna. - Jag har inte reflekterat över att det är konstigt på nåt sätt, säger Jimmie Åkesson till Expressen.
http://www.expressen.se/nyheter/1.2206407/akesson-har-anstallt-sin-flickvan-du-betalar

Innovativ idé
Vad är konstigt ?
Hon är anställd av Jimmie lika mycket som Herr Reinfeldts fru är anställd av honom.

Du förstår det räcker inte med att bara läsa etablerad media rakt upp & ner, ..man måste granska kritiskt &så pga deras objektivitetsbrist & (illa) dolda agenda.
Citera
2010-11-09, 15:40
  #566
Medlem
Orjisols avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 2006
SD-ledaren Jimmie Åkesson har anställt sin flickvän Louise Erixon, 21, i riksdagen. Notan skickas till skattebetalarna. - Jag har inte reflekterat över att det är konstigt på nåt sätt, säger Jimmie Åkesson till Expressen.
http://www.expressen.se/nyheter/1.2206407/akesson-har-anstallt-sin-flickvan-du-betalar

Innovativ idé
Hellre att hennes lön betalas av mina skattepengar än att massa invällare får sina bidrag betalade av mig.
Citera
2010-11-09, 22:01
  #567
Medlem
rejdars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Orjisol
Hellre att hennes lön betalas av mina skattepengar än att massa invällare får sina bidrag betalade av mig.
Bra tänkt. Nu går det ju skattepengar BÅDE till bidrag och Louises lön och allt det andra, alla SD-riksdagsmännens löner (60 000 per skalle var det va?), partibidrag osv. Eller du kanske inte förstår att de inte stoppat invandringen?
Citera
2010-11-09, 22:02
  #568
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 2006
SD-ledaren Jimmie Åkesson har anställt sin flickvän Louise Erixon, 21, i riksdagen. Notan skickas till skattebetalarna. - Jag har inte reflekterat över att det är konstigt på nåt sätt, säger Jimmie Åkesson till Expressen.
http://www.expressen.se/nyheter/1.22...van-du-betalar

Innovativ idé

Nja. Fulmedia ska man aldrig lita på, har du inte lärt dig det?

http://politisktinkorrekt.info/2010/11/09/akesson-sd-anstaller-flickvan-expressen-slar-slag-i-luften/
Citera
2010-11-09, 23:04
  #569
Medlem
Han har en snygg brutta!
Citera
2010-11-10, 19:27
  #570
Medlem
Här är de nyanställda Sverigedemokraterna

Citera
2010-11-10, 19:46
  #571
Medlem
sickpuppys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jazoid
Vad är konstigt ?
Hon är anställd av Jimmie lika mycket som Herr Reinfeldts fru är anställd av honom.

Du förstår det räcker inte med att bara läsa etablerad media rakt upp & ner, ..man måste granska kritiskt &så pga deras objektivitetsbrist & (illa) dolda agenda.

Hehe, nä Filippa Reinfeldt är landstingsråd, medan hennes make är statsminister. Fredrik Reinfeldt skulle förmodligen handla direkt felaktigt om han i egenskap av statsminister lade sig i sin frus förtroendeuppdrag i Stockholms landsting.

Erixon är däremot anställd av SD:s riksdagsgrupp, där Åkesson lär ha en hel del att säga till om. Milt uttryckt.

Det hjälper inte att granska kritiskt om man inte förstår grundläggande samhällskunskap.

Men i rättvisans namn får SD disponera sitt kanslibidrag hur de vill. De får inte mer eller mindre bidrag för att de anställer Erixon, så jag har svårt att se kopplingen till våra skattepengar som artikeln spelar på. De enda som kan klaga är egentligen SD-medlemmar som kan hävda att Åkesson ägnar sig åt svågerpolitik.
Citera
2010-11-10, 20:06
  #572
Medlem
Det är kompetent folk Jimmie omger sig med
Citera
2010-11-10, 21:22
  #573
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 2006
Här är de nyanställda Sverigedemokraterna

Daniel Assai
Kanslisekreterare, 43
Kom till Sverige från Iran som 17-åring 1984.
Har tidigare varit medlem i Moderaterna.
Suppleant i styrelsen för SD Stockholms stad.


Pavel Gamov
Pressekreterare, 20
Född i Ryssland, kom till Sverige som liten.
Distriktsordförande i SD Uppland.

Vad faaan? Vad är det här för mångkulturcirkus? In med mer arier för fasen!
Citera
2010-11-10, 22:29
  #574
Medlem
Iran = Ariernas land.
Citera
2010-11-11, 09:52
  #575
Medlem
Falcãos avatar
Tydligen använder han det ovanliga invektivet "rövskalle".

http://svt.se/2.22620/1.2231011/akesson_kallade_reporter_rovskalle
Citera
2010-11-11, 10:40
  #576
Medlem
axelcarlings avatar
Haha, komiskt detta.

Minns när man tankade folks privata bilder på DC++ i smyg, festbilder på lantisar osv.. Alltid, och jag menar ALLTID så var det något svenne-lant pack ur övre medelklass där folk flitigt visade upp sig med vikinga-rock patches och Ultima Thule posters och CD-skivor.

Nog fan var det alltid en liten invandrare med i på hörnet, en försvenskad liten indier, iranier eller grek oavsett hur jävla anti-invandrare packet såg ut att vara.

Kul att JimmieBS82 tar med sig detta fenomen till huvudstaden
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in