2007-10-30, 00:49
Medlem
spoons avatar
Fav vad det går dåligt för bengals i år. det är så att man får skämmas
Lycko er som hejar på Pats, laget som pressar in poäng efter poäng.
Jaja, nästa år kanske.

I natt får man väll heja på GB om dom börjar sända på sopcast snart...
Velat se Monday Night NFL Countdown men svaret blir att kanalen är offline
Citera
2007-10-30, 09:32
Medlem
hgus1259s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ace Ventura
5. Sant eller falskt. Redskins FedEx Field är NFLs största arena och publiksiffran om 90,803 senast mot NY Giants var nytt publikrekord för NFL?

A. Sant Iofs inom räckhåll för Gnaget på "Nya Råsunda" men ändå en klart imponerande siffra.
*Röd Flagga kastas in!* Challenge Publikrekordet för NFL är matchen mellan Arizona och San Francisco som spelades 2 oktober 2005 på Aztekastadion i Mexico. Då var det 103.467 snubbar på plats, drygt 10.000 mer än Redskins lilla bakgård!!

Så... nu krävs omräkning, omröstning, omgörning eller i alla fall att jag får rätt på mitt falskt.

--------

Jävla tur Green Bay hade i natt. Med 1st and Goal från 1a yd linjen så lyckas Denvers guard att slå bollen ur handen på Cutler vid snappen så det blir fumble och GB recovery.

Sen var Shanahan extremt feg i slutet och valde en QB draw med 25 sek kvar, inga TO, och 3e och goal från 4e yd linjen. QB Draw??! Det är ju för fan Superliganspel. Med så lite kvar passar efter en rollout man för att få stopp på klockan eller möjligheten att springa in själv. INTE en QB Draw upp i mitten...
Citera
2007-10-30, 09:55
Medlem
Ace Venturas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hgus1259
*Röd Flagga kastas in!* Challenge Publikrekordet för NFL är matchen mellan Arizona och San Francisco som spelades 2 oktober 2005 på Aztekastadion i Mexico. Då var det 103.467 snubbar på plats, drygt 10.000 mer än Redskins lilla bakgård!!

Ska konsultera ESPN som stod för uppgiften.
Citera
2007-10-30, 11:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mclarengbg
Redskins rapporteras ha haft problem med kommunikationsutrustningen från Motorola under större delen av de första 30 minuterna i matchen mot Patriots. Naturligtvis hugger alla efter BB och Patriots men, och här kommer min fråga, ligger inte det i NFL's och Motorolas intresse att se till att alla lagen har de resurser i i form av headsets etc som de har rätt till? Sedan diskussionen angående sladdlös kommunikation, prestanda, kanaler och frekvenser med mera tog fart för något år sedan (jag tror att det var Jeff Fischer som under en och samma säsong hade råkat ut för Motorolas haveri ett flertal gånger på olika arenor och anmält det till NFL) så trodde jag att NFL (och Motorola) verkligen hade personal ute på "fältet" som såg till att allt gick rätt till och att alla regler angående teleutrustning följdes under matcherna. Det kan ju knappast vara god PR för Motorola att deras produkter "plöstligt" kan sluta att fungera i t.ex. Boston, Green Bay, Dallas, eller?

FOX nämnde det under matchen att Redskins hade problem med kommunikationsutrustningen. Vad jag förstod så gällde problemet mellan sidlinjen och de som sitter på läktaren och studerar matchen därifrån. FOX tillade också, för att få tyst på konspirationsteorier, att om det ena lagets utrustning inte fungerar, så måste det andra laget stänga av sin utrustning. Alltså, Patriots förlorade också på det.

Men visst har du rätt i att det ligger i Motorolas intresse att se till att det fungerar. Speciellt med tanke hur mycket PR de får varje gång HC:n zoomas in under en match (Antar väl iofs också att de får pröjsa en del för den PR:n och inte enbart erbjuda gratis headsets). Det borde ju inte vara så svårt att ha med sig reservdelar, back-up system, någon tekniker etc.
Citera
2007-10-31, 04:00
Medlem
Jag brukar inte tippa på NFL men 2,95 på Colts i helgen känna lite väl högt, är Pats verkligen favoriter i den matchen trots att de spelar på bortaplan?
Citera
2007-10-31, 10:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av The_dude2
Jag brukar inte tippa på NFL men 2,95 på Colts i helgen känna lite väl högt, är Pats verkligen favoriter i den matchen trots att de spelar på bortaplan?

Det måste nog vara första gången ett lag är 7-0, är de regerande mästarna, har 12 raka vinster och spelar hemma, men är ändå underdogs. Lägg där till att Indys genomsnittliga vinstmarginal i de fyra senaste matcherna är lite drygt 20 poäng, så är det smått otroligt att Patriots kan vara favoriter. Men jag håller nog med oddssättarna, Patriots är favoriter, för de har spelat så sanslöst bra.
Citera
2007-11-01, 17:25
Medlem
Tom Bradys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av spoon
Fav vad det går dåligt för bengals i år. det är så att man får skämmas
Lycko er som hejar på Pats, laget som pressar in poäng efter poäng.
Jaja, nästa år kanske.

Ja, det tar inte lång tid att klura ut vad problemet är, ni är topp 5 på både total offense och pass offense, lite för långt ner på rushing statsen men typ sist på typ all defense. Märkligt att Bengals aldrig löser den grejen, det är ju inte direkt något nytt... Det har ju varit en del skador men vafan man blir ju inte imponerad av vilket folk de plockar in från draft/free agency. Coachen kommer att få sparken jättemycket.

Appropå bengals, Carson Palmer är ju tvåa i löneligan bland QB:s. Tony Romo blev trea nu med sitt nya kontrakt, Manning är naturligtvis etta men mest chockerande; Tom Brady är bara sexa!!! Tänk att man kan tjäna 10 miljoner $ och ändå vara underbetald, som han spelar nu borde han tjäna det dubbla. Kanske ännu mer med tanke på att J-Marc har ett bättre kontrakt och han har ju tagit lika många snaps i NFL som jag har.
Citera
2007-11-02, 01:07
Medlem
Mclarengbgs avatar
ATS Week 9

Söndagsmatcher
Washington -3.5 at New York Jets
Green Bay at Kansas City -2
Arizona at Tampa Bay -3.5
Carolina at Tennessee -4
San Francisco at Atlanta -3.5
Jacksonville at New Orleans -3
Denver at Detroit -3
Cincinnati -1 at Buffalo
San Diego -7 at Minnesota
Seattle at Cleveland -1
New England -5.5 at Indianapolis
Houston at Oakland -3
Dallas -3 at Philadelphia

Måndagsmatchen
Baltimore at Pittsburgh -9
Citera
2007-11-02, 09:51
Medlem
hgus1259s avatar
Aj då, här tippar jag ju ett NFC- emot ett AFC-lag men Jets är verkligen inte bra... Inte Redskins heller iofs...
Denver at Detroit -3
Sassa Brassa Mandel... Nya tag efter förra veckans snöpliga förlust. Bell är nog lite småsugen på att springa emot Denvers usla D men tror Bly avgör med sista minuts INT.
Houston at Oakland -3
Raiders är Raiders. Josh starting QB denna vecka istället för Daunte Löööveboat. Ingen förbättring dock och Raiders torskar - igen.
Citera
2007-11-02, 10:35
Medlem
Laszlo Kovacss avatar
Pennington har äntligen bänkats och rookien Harris ger Jets försvar de muskler de tidigare saknat.

Jacksonville at New Orleans -3
Trots att de har fått upp ångan så tror jag inte Saints är tillräckligt bra för att slå Jaguars.

Gud hör bön.
Citera
2007-11-02, 10:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tom Brady
Appropå bengals, Carson Palmer är ju tvåa i löneligan bland QB:s. Tony Romo blev trea nu med sitt nya kontrakt, Manning är naturligtvis etta men mest chockerande; Tom Brady är bara sexa!!! Tänk att man kan tjäna 10 miljoner $ och ändå vara underbetald, som han spelar nu borde han tjäna det dubbla. Kanske ännu mer med tanke på att J-Marc har ett bättre kontrakt och han har ju tagit lika många snaps i NFL som jag har.

Brady accepterade medvetet ett kontrakt som innebar lägre betalt än vad han kunde ha begärt, så att det inte skulle slå så mycket mot Patriots salary cap. Allt för att han skall kunna vinna fler ringar i framtiden.
Citera
2007-11-02, 14:35
Medlem
Mahous avatar
Jets kommer inte att bli jättemycket bättre bara för att Pennington blandar saft på bänken istället för att kasta boll. Tvivlar på att Redskins tar sig till slutspel men de är iaf tillräckligt bra för att vinna här.

Green Bay at Kansas City -2
Inför säsongen kändes det som att Chiefs var ett lag med många frågetecken. De har gått bättre än vad åtminstone jag trodde och leder AFC West med 4-3. Packers blir dock en svår nöt att knäcka, speciellt om de får igång sitt running game också, Ryan Grant sprang 107 yards mot Broncos senast. Broncos är visserligen riktigt kassa när det gäller run defense, men det visar att Packers inte är fullständigt invalida i sitt running game. Och att Favre verkligen kan leverera, det såg vi mot Broncos.

Tippar mer med hjärta än hjärna här.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in