2007-08-02, 16:42
Medlem
Hm, hade det inte varit bättre att starta med Russel och därmed låtit honom arbeta upp lite rutin? Raiders har ju ändå ett skitlag. Cardinals och Titans lät ju sina rookies (Leinart & Young) spela nästan hela säsongen. Culpepper är väl dessutom en dyr och aningen osäker "investering"!? Å andra sidan, vad fan vet jag?
Take care boys!
Citera
2007-08-02, 17:39
Medlem
Cygones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brandon Lang
Hm, hade det inte varit bättre att starta med Russel och därmed låtit honom arbeta upp lite rutin? Raiders har ju ändå ett skitlag. Cardinals och Titans lät ju sina rookies (Leinart & Young) spela nästan hela säsongen. Culpepper är väl dessutom en dyr och aningen osäker "investering"!? Å andra sidan, vad fan vet jag?
Take care boys!

Inte säker på att det bästa för en ung QB är att bli tokmosad första säsongen. Bättre att offra Culpepper till vargarna och låta JMR behålla lite självförtroende & revben...
Citera
2007-08-03, 04:31
Medlem
apskeletts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brandon Lang
Take care boys!
är ju en fråga om när russell startar.. de måste ju ha lite backup. dessutom, har någon sett culpeppers kontrakt? skulle mycket väl vara ett you play we pay deal..
Citera
2007-08-03, 13:12
Medlem
Cygones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av apskelett
är ju en fråga om när russell startar.. de måste ju ha lite backup. dessutom, har någon sett culpeppers kontrakt? skulle mycket väl vara ett you play we pay deal..

Tror dealen är $5M för ett år, vet inte hur mycket som är garanterat. Culpepper ska ha vägrat att signa kontrakt på mer än ett år, eftersom han är säker på att han kommer kunna höja sitt värde rejält genom den här säsongens spel och sen casha in nästa kontrakt.

Bra inställning. Jag tror inte på honom, men bra inställning..
Citera
2007-08-03, 19:14
Medlem
apskeletts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cygone
Tror dealen är $5M för ett år, vet inte hur mycket som är garanterat. Culpepper ska ha vägrat att signa kontrakt på mer än ett år, eftersom han är säker på att han kommer kunna höja sitt värde rejält genom den här säsongens spel och sen casha in nästa kontrakt.

Bra inställning. Jag tror inte på honom, men bra inställning..

Luskade runt lite. det visar sig att JaMs agentduo aldrig tidigare haft ett #1 pick och därför troligen vill visa att de kan fixa ett bra kontrakt, annars är de kokta i branschen.. Enligt Al Davis vill de ha alla garanterade pengar (upp till $30 mille) som option bonuses vilket inte Raiders vill eftersom de är nonrefundable till laget om något skulle skita sig mellan de två parterna

Tydligen skall DC tackat nej till ett 3år/$15 mille kontrakt med Jax innan. Nu hittade jag info (på sfgate) om att kontraktet är på $3.2 mille. Det slår ju inte speciellt hårt mot deras cap och man kan ju knappast ( ) bli sämre med DC så de pengarna var nog väl investerade.
Citera
2007-08-03, 23:24
Medlem
Twin Peakss avatar
Jesus!!(sagt med amerikansk accent)jag förundras alltid över den ,vad ska man säga,undersökningsjournalistikanda som finns bland forumdeltagare.
Snacka om att jag som"normal" NFL-entusiast blir impad!!En annan trodde att man hade ganska bra koll på NFL men jag böjer mitt huvud i djup vördnad inför eran djupa kunskap vad gäller skador,värvningar,kontrakt mm mm
RESPECT!
PS Go Colts Go
Citera
2007-08-05, 00:43
Medlem
apskeletts avatar
90 minuter kvar till första matchen för säsongen, hof matchen.. here we go!
Citera
2007-08-05, 02:36
Medlem
apskeletts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av apskelett
90 minuter kvar till första matchen för säsongen, hof matchen.. here we go!

fan, den där skumma fyllan i veckan har fått min värld att rubbas med ett dygn *suck*
Citera
2007-08-07, 23:56
Medlem
Cygones avatar
Så har preseason börjat. Gäsp.

Ge mig riktiga matcher. Helst på Viasat Sport...

Brady Quinn har signat med Browns, tillräckligt sent för att slippa spela (och dö) den här säsongen... Precis som för JMR kan en holdout rädda karriären.

Men ni andra som är med i Flashback FFL får väldigt gärna välja Quinn i runda 6 eller så...
Citera
2007-08-08, 10:44
Medlem
hgus1259s avatar
Citat:
Men ni andra som är med i Flashback FFL får väldigt gärna välja Quinn i runda 6 eller så...
Du kommer ju ta Quinn i 3e rundan Cygone, så säger du bara för att du ska få honom själv...
Citera
2007-08-08, 11:02
Medlem
Cygones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hgus1259
Du kommer ju ta Quinn i 3e rundan Cygone, så säger du bara för att du ska få honom själv...

Busted. Damn. Nu kommer Ace ta honom i andra. Skit också.
Citera
2007-08-08, 13:37
Medlem
the head honchos avatar
Citat:
Kan man fortfarande gå med, och i så fall hur gör man för att gå med?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in